Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrug-Cocktail: volledig report

Drug-Cocktail: volledig report

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
hakkennLid
01-01-2024, 00:00
#1
Holyshit, wat een zieke avond moet dit geweest zijn.
Blij dat je dr van hebt genoten, maar zo iets als dit zou ik dan ook echt nooit doen.
Reportje wel leuk geschreven :tearsofjoy:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tjow. Je beseft dat die combinatie toch wel je laatste had kunnen zijn, hé? Vooral 500mg MDMA erachteraan in je mikkie gooien is niet echt een strak plan.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ook al lijkt dit forum mij vrij 'dood' te zijn (of misschien ligt het gewoon aan het feit dat mijn reports niemand aanspreken, ik zal dat niet uitsluiten) - toch dacht ik nog eens een topic te starten.

Samen met een goede vriend van mij zijn we vrijdagnacht op de lappen geweest, ik denk ongeveer tot zo'n vier uur 's ochtends.

Uiteraard waren alcohol en wiet een constante tijdens deze nacht, alsmede ieders een grammetje (zonder zwans echt wel toppie van kwaliteit) cola.

Daarna zijn we bij mij thuis aangekomen, de wiet en alcohol nog steeds als constante - ondertussen zo weg als een ei, lekkere muziek op, en draaien in je hoofd tot en met: natuurlijk ook lachkicks en al dat gedoe, ik denk niet dat ik daar dieper op moet doorgaan.

Eens bij mij thuis ieders een half grammetje, in één keer, MDMA naar binnen gewerkt: en ja hoor, flashen maar! Toch nog maar onze sosa-man gebeld om wat extra cola binnen te krijgen en niet knock-out te gaan. Euforie!

Na een uurtje of twee, misschien drie, hebben we ieders 15 gram Hollandia truffels binnengestoken, best wel een heerlijke trip -

de combinatie maakte de trip veel steviger, en het begon LSD-achtige effecten teweeg te brengen: flikkerende lichten, zijn hoofd als een lava-lamp, patronen, compleet weg in je begaaide kop, hij plots vier ogen, dan weer twee maar met vier pupillen. Soit, nice trip dus.

Uiteindelijk begonnen de effecten af te zwakken en beiden teleurgesteld lieten we wat nieuwe cola aan huis leveren, ondertussen was het weer reeds avond, waren we terug helemaal toppie en zijn we naar een leuke party geweest.

Na enkele X was het een nacht waar ik bijna niets meer van weet, enkel dat het fucking heerlijk was!!!

Uiteindelijk bij mij thuis (opnieuw) aangekomen, het was reeds licht en reeds zondag, de hele kamer tot volledige duisternis weten te maken, mijn ufo-bol met crazy patronen en flitslichten opgezet en daarna ieders zo'n twee uur lang Salvia Divinorum 80x aan het roken geweest door een puurpijp.

We hadden lachkicks, zijn knock-out geweest, beiden hadden we het gevoel volledig te vaporiseren en op te lossen in het niets - patronen, heldere flitsende kleuren, vervormingen van de kamer waarin we zaten, geen besef meer van het eigen 'ik', een gevoel van euforie en eenheid met al wat is, tunnel-vision, patronen, zwaartekracht-pulls, draaien als gek, lachen (eventjes denken wtf, wat heb ik nu gedaan, maar een seconde later reeds weer schaterlachen).

Uiteindelijk afgesloten met nog enkele jointjes, wat alcohol en een hoopje slaappillen, de ufo-bol uitgezet en in complete duisternis allebei, na ongeveer een uurtje schat ik, knock-out gegaan met wat zachte trip-music op de achtergrond.

Wel, fuck it all, maar ik werd enkele uurtjes later wakker en ik voelde me super!

Heerlijke ervaring! Een ervaring die niet in woorden te vatten is, heerlijke visuals (met zowel gesloten als open ogen), en een complete mindfuck - waarschijnlijk aangesterkt door slaapdeprivatie: uiteindelijk was het reeds namiddag en maandag zonder dat we het zelf doorhadden.

REALITY IS FOR PEOPLE WHO CAN''T HANDLE DRUGS, BABY! :hearteyes:
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#4
hehe wtf, een stevige rit dit :grin:
J
Jefferson420Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Een aardige mega-mix inderdaad, ik wist niet dat mensen dit chill zouden vinden. Als ik bijvoorbeeld truffels heb gedaan wil ik het altijd nog even laten bezinken en nagenieten, en dan denk ik er niet eens aan om erna nog sos te halen en naar n feestje te gaan :openmouth: Wel grappig om te horen dat je dit gewoon kan flikken zonder dat je helemaal gek van jezelf wordt (wat ik verwacht als ik dit na zou doen).

Fool zei:
Je beseft dat die combinatie toch wel je laatste had kunnen zijn, hé?
Klik om te vergroten...
Het is wel gevaarlijk inderdaad, maar mensen kunnen vaak meer hebben dan je denkt. In de meeste gevallen gaat het juist altijd goed, en bij enkelen gaat het mis. Dit risico is er altijd, maar het wordt wel flink versterkt op deze manier, ja. Ook de kans dat een psychose wordt getriggerd wordt vergroot, en het is natuurlijk ontzettend slecht voor de hersenen. Maar dat weet hij waarschijnlijk zelf ook wel, het gevaar zit een beetje in dat onervaren gebruikers dit lezen en denken: 'Oh, dat lijkt mij ook wel eens lache', en dan onverantwoord omgaan met drugs. Bij dat soort mensen gaat het meestal mis.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik doelde vooral op z'n rikketik-combinatie.

Als je de hele tijd van een echte gram sosa loopt te snatzen, downers in je mikkie gooit en vervolgens in één keer 500mg MDMA pakt kan je wel eens fatale hartritmestoornissen krijgen.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#7
ps: in zowat al mijn reports en topics of antwoorden in een ander zijn of haar topic, probeer ik wel altijd te benadrukken dat ik dit niemand aan zou raden te doen.

Het kan inderdaad fataal zijn, zoals ik al eerder meerdere malen zei: het is dobbelen.

Maar dat is een persoonlijke keuze die ik maak, bewust van de gevaren, en ik ga gewoon graag heel af en toe wel is over mijn grenzen.

Het is ook niet alsof dit vaak voorvalt zo'n combi...

Meestal gewoon lekker chillen :stoned:
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Ik doelde vooral op z'n rikketik-combinatie.

Als je de hele tijd van een echte gram sosa loopt te snatzen, downers in je mikkie gooit en vervolgens in één keer 500mg MDMA pakt kan je wel eens fatale hartritmestoornissen krijgen.
Klik om te vergroten...

Hier zou ik nog wel graag in het kort en in gewone taal (tenzij de vraag naar een meer diepgaande en wetenschappelijke uitleg zich voordoet) op willen reageren.

Uiteraard kan, zelfs zonder combi-gebruik, ieder gebruik fataal zijn - ALTIJD: zowel qua toxiciteit als hartritmestoornissen, hersenbloedingen,...

Maar het is niet zo dat de combinatie van 'downers', MDMA en cola altijd levensgevaarlijk is.

Wanneer je uppers met downers combineert, maken de uppers, onder meer, dat je hersenen een hoge mate van dopamine afgeven: verhoogde hartslag en bloeddruk en dus ook grotere druk op de hersenen.

Nu is het zo dat de combinatie van MDMA en cola vooral de serotonine-afgifte zal verhogen, en ja, uiteraard een groter risico vormt.

Maar, en ik laat hier toxiciteit buiten beschouwing, het nemen van downers is voor de fysiologische effecten (hart, bloeddruk, hersenen) niet altijd slecht - integendeel!

Wanneer je bèta-blokkers of een anti-psychoticum zoals bv. Seroquel in combinatie met uppers neemt, kan dit zeer fataal zijn: dit gezien het feit dat voornoemde producten de dopamine-afgifte sterk zullen tegenwerken - deze contradictorische wisselwerking zorgt voor een grotere druk op het hart en de hersenen en is zeer gevaarlijk.

Echter, in het geval van Benzodiazepines of Barbituraten, zal de serotonine-afgifte in remming worden gebracht (onder meer) en zal dit een gunstig effect hebben: je hartslag, de druk op je hersenen en je bloeddruk zouden moeten dalen en het risico op hartproblemen of hersenbloeding o.d. verminderen.

Interessant trouwens is, is dat slechts weinigen (in het geval van cola) sterven aan vergiftiging, maar eerder aan hartproblemen o.d. - vreemd genoeg is er geen anti-dotum voor cola-vergiftiging.

Mensen die door gebruik van cola met hartproblemen,... in het ziekenhuis terechtkomen, zullen na enkele test e.d. waarschijnlijk behandeld worden met Benzo's, Barbi's of dergelijke producten.

ps: het is absoluut niet 'cool' om dergelijke zaken te doen, daarom nog deze toevoeging:

in de psychologie en psychiatrie maakt men, grofweg, een onderscheid tussen twee soorten gebruikers -

a) pleziergebruikers: hier gaat het vooral om experimenteel en recreatief gebruik, vaak gebonden aan het uitgaansleven - de kans op combi-gebruik is hier meestal relatief klein alsmede de kans op verslaving of fatale afloop (al is dit slechts heel zwart-wit gesteld wat ik hier nu zeg).

b) escapisme-gebruikers: mensen die gebruiken om te ontsnappen aan verdriet, zorgen en dergelijke meer - hier is de kans op verslaving, combi-gebruik en fatale afloop aanzienlijk hoger gelegen.

Momenteel ga ik het hierbij laten, ik weet zelfs niet of er interesse is in deze uitleg en ik ga hier op dit moment dus ook geen boekdelen schrijven - dit is al veel meer dan ik van plan was te typen.

Drugs is oppassen geblazen, zelfs een simpel jointje kan voor sommigen een valkuil zijn...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."