Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAtlantis: The lost city of chaos.

Atlantis: The lost city of chaos.

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: Ik en Z, mijn vriendin.
Wat: Truffels, atlantis 15 gram.
Waar: Bij mijn vriendin thuis, in haar studentenkamer.
Wanneer: Gisteren.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Dit was niet een happy go lucky trip. Dit was pure chaos.
Ik en mijn vriendin besloten om na onze laatste niet zo'n goede ervaring met truffels(viewtopic.php?f=21&t=48314) het weer een keer te proberen. We hadden beide 15 gram atlantis besteld, alles netjes op tijd aangekomen. We besloten om 4 uur te gaan beginnen, zodat we ook wat van de mooie dag konden meekrijgen en lekker op het balkon in het zonnetje konden zitten.
Meteen nadat we de truffels hadden gegeten(ze blijven gewoon smerig), wachten we beide op effect. Ik had een naar onderbuikgevoel. Ik voelde gewoon dat er iets niet klopte. Maarja, openminded blijven, rustig blijven en het komt allemaal goed. Na 15 keer al getruffeld te hebben wist ik dat dit normaal was, de zenuwen en dat gevoel.
Na een half uurtje begon het te werken. Het voelde meteen overweldigend. Het ging gewoon direct niet lekker. Ik voelde me beroerd, was erg misselijk en moest kotsen, maar er kwam niks uit. Ik voelde me heel erg warm, begon heel erg te zweten, werd heel erg moe en had ontzettend veel buikpijn. Mijn lichaam gaf gewoon aan dat het teveel was. Mijn lichaam was er klaar mee.
Dit gevoel was angstaanjagend. Ademen ging moeilijk, ik dacht eventjes dat het helemaal niet goed ging. Mijn vriendin was bezorgd over mij natuurlijk, maar met haar ging het wel redelijk. Ik dacht, wacht het gewoon af joh, het komt allemaal wel goed. Ik ging weer bij mijn vriendin zitten en ze zei dat ze zich ook niet lekker voelde. Het was toen half 6, anderhalf uur na inname. Ik had een keer de tip meegekregen van een vriendin dat vitamine C zou helpen als het niet goed gaat. Dit bleek niet bepaald waar te zijn.
Na een half uurtje ging het nog verder bergafwaarts met ons. Met mijn vriendin ging het echt niet goed meer. Ik voelde me daaraantegen wel ietsjes beter. We wouden er allebei uit, maar ik zei constant, je zit er nou eenmaal in, dit gaat niet voorbij omdat je dat wilt. Je moet het volhouden tot het einde.
Mijn vriendin bleef maar vragen, wanneer houd het op? Wanneer zijn we er klaar mee? Dit bleef doorgaan tot 7 uur. En toen begon de chaos.

Mijn vriendin begon te huilen, ze was er echt helemaal klaar mee. Ze begon in paniek te raken en te hyperventileren. In mijn staat was dat angstaanjagend. Ik rende snel om een zakje te halen voor haar, zodat ze de hyperventilatie tegen kon gaan. Het ging steeds slechter. Ze zei constant met een klein stemmetje: 'Dit gaat over toch? Dit gaat toch wel voorbij?'. Ik zei, alles komt goed schat, ik ben bij je. We zijn hier nu samen, we overleven dit samen wel. Dit gaat gewoon voorbij, hou vol. Ze begon haarzelf kwijt te raken. Ze wist niet meer wie ze was, wat ze op had, hoe ze heette, wat haar leeftijd was, wie ze was.
Ik bleef constant zeggen, je heet zo, je bent zo oud, ik ben je vriendje, we zijn in je huis en je hebt truffels gebruikt. De situatie werd onhandelbaar. Ik belde snel een maatje van me op, zodat hij kon helpen. Het hielp wel een beetje, maar na een tijdje kreeg ik de indruk dat ze niet meer ademde. Ik zei tegen haar, blijf ademen! Ik kon het gewoon niet horen, maar volgens haar ademde ze gewoon. We waren allebei behoorlijk in paniek. Ze zei, dit gaat echt niet goed, bel M. M. is een huisgenoot van mijn vriendin, die op dat moment niet thuis was. Ze belde hem op en vroeg heel onsamenhangend of hij alsjeblieft naar huis wou komen. Ik nam de telefoon over en zei dat hij gewoon naar huis moest komen want ik redde het niet in mijn eentje. Hij zei dat hij er over 20 minuten zou zijn.
Na dat telefoontje had ik een kop thee voor haar gezet, aan haar gegeven en haar gekalmeerd. Het ging weer ietsjes beter. Ik zei de hele tijd, we hebben het ergste gehad, het kan nu alleen nog maar beter gaan. Ze bleef maar zeggen dat ze niet meer wist wie ze was, ze was verloren in de chaos. Ik keek haar aan en zag dat ze er niet helemaal meer was. Ze was haarzelf kwijt aan het raken.
M. kwam thuis, godzijdank. Hij ging bij ons zitten, hij had geen idee wat er aan de hand was. Hij wist niet dat we truffels op hadden toen we hem gebeld hadden dus hadden we meteen de situatie uitgelegd aan hem. Mijn vriendin bleef constant op en neer wiegen en knikken en zeggen: 'ja, ja, alles is goed, ja, ja.' Ik vond dit heel erg eng want het deed me denken aan mensen in een gesticht. Ik bleef haar op haar rug wrijven en liet M. alles overnemen. Vanaf dit moment leek het voor mij alsof ik een film aan het kijken was. Ik was compleet afgesloten en staarde alleen maar voor me uit. M. had een kop thee voor ons gezet, wat koekjes gepakt en was gewoon lekker gaan praten over zijn dag, zodat we meer naar de realiteit getrokken werden. Dit was zeer fijn, ik merkte aan mijn vriendin dat ze zichzelf weer vond. We hadden het overleefd.

Na een paar uurtjes waren we er gelukkig uit. Mijn vriendin bewoog weer normaal, was weer helemaal haarzelf. Ik was emotioneel en lichamelijk helemaal gesloopt. Ik heb heerlijk geslapen en ben blij dat het uiteindelijk allemaal goedgekomen was. Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Hoe gaat het nu met jou/je vriendin, de ervaring een beetje bovenop gekomen?
Klik om te vergroten...

Het gaat goed eigenlijk. Heb er voor de rest niks aan overgehouden, alleen dat ik erg geschrokken ben. Ik kan dat natuurlijk nog niet zeker zeggen, wacht de komende dagen nog wel eventjes af. Met mijn vriendin leek ook alles goed. Ze heeft niet alles meegekregen volgens mij.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wow, heftig verhaal. Dat 15 gram truffels ook een ervaren tripper zo in hun greep kunnen hebben blijft verwonderlijk.

Hoe gaat het nu met jou/je vriendin, de ervaring een beetje bovenop gekomen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is toch goed om te horen!

Ze zeggen altijd dat je uit de zwaarste trips vaak de meeste 'kennis/inzichten' haalt, zijn er achteraf gezien nog goede dingen overgebleven uit deze trip?

En ook niet onbelangrijk: Heb je een idee hoe de trip deze kant op is gestuurd?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
zijn er achteraf gezien nog goede dingen overgebleven uit deze trip?
Klik om te vergroten...

Dat kan ik nu nog niet zeggen. Meestal komt het de dagen daarna als ik een bad trip heb gehad. Op het moment in ieder geval niet.

Fool zei:
Heb je een idee hoe de trip deze kant op is gestuurd?
Klik om te vergroten...
De negatieve energie die we allebei uitstraalden zal een groot aandeel hebben gehad. Het in paniek raken maakte alles alleen maar erger. Maar waarom het meteen niet goed ging weet ik niet. Het was gewoon zo.
H
HealthFreakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt best heftig Pandan. Is weer eens wat anders. Dankje voor het delen van je verhaal.
Heb het eerlijk gezegd ook een paar keer gezien gezien. Een korte variant van depersonalisatie verhaal. Wit wegtrekken, bij het terug komen de wereld bekijken alsof ze net is geboren. Heel blij dat het over is.

Ik ben zelf ook een redelijk ervaren gebruiker met truffels en hoop je misschien nog iets inzicht te kunnen geven en je wat tips te geven. Laten we zeggen dat ik genoeg over het menselijk lichaam weet. Wat je er mee doet laat ik totaal aan jezelf over.

Had je geprobeerd haar wat suiker te geven? Of een keer er thee van te zetten?

Ik zeg dit omdat mensen die wel vaker truffels pakken (wij) na een tijdje onze tolerantie levels als we een tijdje geen truffels hebben gebruikt omlaag gaat. Minder gram truffels zou voor ons dan ook wel genoeg zijn. Zeker als we niks/bijna niks hebben gegeten kan dan opeens 15 gram ''vergif'' heel vervelend aankomen in ons lichaam.

Met thee heb je het voordeel dat je de afgifte aan het lichaam langzamer kan gaan als je meer thee pakt met dezelfde hoeveelheid truffels. Je hebt dezelfde hoeveelheid Psilocybe over meer water. Plus je kan de hoeveelheid in het begin en later makkelijk reguleren. Eerst een paar slokjes en later meer.

Bewegen helpt mij heel goed. Ik doe dit bijna altijd aan het begin van mijn trip. De reden waarom ik het doet is omdat je hart vaak sneller gaat kloppen. Ik tril me been altijd als een gek. Dit omdat me hart sneller gaat kloppen en me lichaam ''niks'' doet. Die energie moet weg moet gebruikt worden, moet iets meer gedaan worden :grin: .

Bijv. jij gaat die hard rennen en op een gegeven moment sta je stil. Je hart klopt als een gek en je lichaam doet ''niks''. Bij truffels niet veel anders. Gebruik de energie die wordt gecreeerd en dat hoef niet overdreven te zijn. Pak een veilige route rond het huis en loop een paar blokjes. 1 : frisse lucht 2 : je bent in beweging 3 : als het escaleerd loop je gewoon weer naar binnen.

Ik moet zeggen ik kan zelf niet altijd niks eten en snap het principe wel. Beter opname etc. maar moet zeggen af en toe wat eten van te voren kan echt geen kwaad. Je voelt je een stuk beter aan het begin van je trip.

Bij het focussen op je hartslag en nog ''in leven'' etc is meestal nooit zo goed. Het principe is heel simpel. Als je in je vinger heb gesneden en je focust erop wordt de pijn ergere. Stel je voor je snijd je en je moeder praat tegen je en aait je over je bol dan ben je al snel vergeten wat er daadwerkelijk is gebeurt. Dit is ook heel goed dat je vriend(in) dat heeft gedaan. Mijn tip probeer niet op het enge te focussen. Denk desnoods aan een roze olifant of aan de Avengers die je kamer in komen stormen (ik heb een grote fantasie) :rolleyes: . Een film waarvan je het geluid wat harder zegt wil ook nog wel eens helpen.

Suiker is je vriend om tig redenen die ik niet allemaal ga uitleggen, haha.

Hoop dat je er iets aan heb gehad. Zoals ik al zei wat je er mee doet laat ik compleet aan je over. Ik heb eergisteren een soort van truffelguideline erop gezet. Misschien vindt je het wat. Hoop dat je volgende trip beter mag zijn :grin: :rockband:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pandan zei:
Fool zei:
Heb je een idee hoe de trip deze kant op is gestuurd?
Klik om te vergroten...
De negatieve energie die we allebei uitstraalden zal een groot aandeel hebben gehad. Het in paniek raken maakte alles alleen maar erger. Maar waarom het meteen niet goed ging weet ik niet. Het was gewoon zo.
Klik om te vergroten...
Het in paniek raken zal inderdaad best voor een neerwaartse spiraal gezorgd kunnen hebben, ik blijf het interessant vinden hoe een relatief normale dosis een relatief ervaren tripper toch zo in de 'ban' kan houden. Bedankt voor je antwoorden!

Pandan zei:
Fool zei:
zijn er achteraf gezien nog goede dingen overgebleven uit deze trip?
Klik om te vergroten...

Dat kan ik nu nog niet zeggen. Meestal komt het de dagen daarna als ik een bad trip heb gehad. Op het moment in ieder geval niet.
Klik om te vergroten...
Hmm ja oke goed punt, sterkte met het verwerken ervan dan! :)
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#8
HealthFreak zei:
Hoop dat je er iets aan heb gehad. Zoals ik al zei wat je er mee doet laat ik compleet aan je over.
Klik om te vergroten...

Heb er zeker wel wat aan gehad! De meeste dingen die je zegt komen heel bekend voor. Wist de meeste tips ook wel. Maar in de situatie was het erg lastig allemaal. Je weet dat suiker helpt, je weet dat thee wel goed is, een rustig plekje zou kunnen helpen etc. Het ging op een gegeven moment beter met mij maar werd weer teruggetrokken door mijn vriendin. De zorgen die ik had waren enorm hoog, want ze betekent heel veel voor me natuurlijk. Paniek is heel makkelijk over te brengen als je tript en het versterkt elkaar enorm. Het rustig blijven probeerde ik erin te houden maar het lukte telkens maar niet. Maar ik zal de tip gebruiken bij mijn volgende trip, het bewegen lijkt me wel een goed idee. Bedankt daarvoor!
H
HealthFreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeer begrijpelijk, zeker voor iemand om wie je veel geeft. Je hebt ook gelijk het zeggen en doen zijn soms dingen van een wereld van verschil. Komt toch altijd goed. Over een paar maanden maar weer eens een keer Philosophers Stone doen dan :P , altijd veilig, haha :rolleyes:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Damn, balen dat een leuke verwachting zo snel omslaat in een negatieve ervaring! Klinkt inderdaad wel alsof je de badtrip onbewust heel erg gevoed hebt in plaats van tegengewerkt. Als je gaat focussen op of iemand nog wel ademt e.d. (zoals bovengezegd) ga je je nog veel meer zorgen maken. Tip voor iedereen dus, zorg dat je bij negatieve effecten snel een simpel positief gesprek gaat voeren.

HealthFreak zei:
Had je geprobeerd haar wat suiker te geven?
Klik om te vergroten...

Het vermoeden bestaat dat suiker (voornamelijk) als placebo werkt. Voordat het opgenomen is in je bloed ben je best een poosje verder. Druivensuiker wordt sneller opgenomen maar ook hiervan heb ik gehoord dat het waarschijnlijk alleen geestelijk bijdraagt.

Uiteraard is alleen het geestelijke van belang in dit geval dus je kunt je er wel beter door voelen, maar het zal niet zorgen dat er snel minder psilocybine in je bloed zit.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wow, heel bizar verhaal. Wel fijn dat het allemaal nog goed afgelopen was. Ik zag gisteren nog iemand afgevoerd worden op een festival en die kon nauwelijks meer rechtop staan en moest aan twee kanten ondersteund worden, dat was ook akelig om te zien. Kan me ook voorstellen dat als je met zijn tweeën bent je al helemaal bezorgd bent om elkaar, je kunt ook niet om elkaar heen of zo. Toen mijn huisgenootje op de truffels even niet zo lekker ging is ze even alleen op haar bed gaan liggen en een ander vriendinnetje van ons gaan bellen, en bleven mijn andere huisgenootje en ik op onze kamer. Dat was voor ons alledrie op dat moment eigenlijk wel fijn, want zo kwam ze weer beneden toen ze wat rustiger was en werden wij er niet zo in meegesleurd (al maakte ik me nog wel zorgen hoor, maar probeerde het voor mijn eigen trip ook wat van me af te zetten). Maar goed, ik denk dat de status van je vriendin in dit geval wel wat ernstiger was. Trouwens, ik had mijn huisgenootje toen wat valeriaan gegeven en ze zei wel dat dat hielp?

En nu, nooit meer truffels?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#12
ZERO- zei:
En nu, nooit meer truffels?
Klik om te vergroten...

Mijn vriendin zweert nu in ieder geval alle drugs af. Na 2 slechte ervaringen met truffels en 2 slechte ervaringen met XTC hoeft het voor haar niet meer. Ik weet zelf niet of ik nog psychedelische drugs ga gebruiken de komende tijd, maar om nou nooit te zeggen is nu nog te snel.
H
HealthFreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
[/quote]Druivensuiker wordt sneller opgenomen maar ook hiervan heb ik gehoord dat het waarschijnlijk alleen geestelijk bijdraagt.

Uiteraard is alleen het geestelijke van belang in dit geval dus je kunt je er wel beter door voelen, maar het zal niet zorgen dat er snel minder psilocybine in je bloed zit.[/quote]

Klopt, beschreef het een beetje onhandig, zoetstuff :wink:
Het zou inderdaad mooi zijn als je het eruit zou kunnen halen.

Nadeel van als je soms ''moeilijke'' processen simpel wil beschrijven. Je weet op een forum nooit wat iemand wel of niet weet. :sunglasses:

Voor wie het interessant vindt en er een beetje in thuis is. Wat truffels nu precieus doen. Dan blijf het niet zo vaag iets meer. Vindt ik persoonlijk wel fijn te weten wat ik nu eigenlijk neem
http://www.homeovision.org/for-homeopat ... ology.html

De beleving blijf natuurlijk altijd een andere verhaal, haha :mrgreen:

Misschien leuk om te delen. Ik was laatst in de smartshop om te orienteren op iets anders en de verschillende houders zijden dat ik dit eens moest proberen. (Best heavy als je mij vraagt)
* 15 gram cosmic connectors gemixt met 15 gram royal beluga gewoon eten deed ze.
* 2 verschillende grown boxen mexicana & equadorian + 30 gram royal beluga in thee (had hem niet helemaal opgedronken en gewoon ingevroren. Tijd van zijn leven zei ie.

Het uitproberen van Hash chocomel, (thee) Hawaiian Baby Woodrose zaadjes en (thee) wild lettuce staat toch eerst op het agenda voor mij.
f
fritsfreekLid
01-01-2024, 00:00
#14
goed goser dat je dit neerzet op dit moment wel een happy trip voor mij maar goed dat je ook de andere kant verteld van het goeddje niet iedereen is het zelfde

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."