Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels - Eerste keer: Stevige trip, super ervaring!

Truffels - Eerste keer: Stevige trip, super ervaring!

8 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SpaceLaceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerst even wat over mezelf:
Man - 18 jaar - ongeveer 75 kg

De trip is al een ongeveer 5 maand geleden, maar ik schreef kort erna de meeste dingen op. Ik besloot vandaag dit eens bij te werken en op het forum te posten :)
Vrij lang reportje, maar ik vertel het graag uitgebreid :grin:


Mijn vriend en ik hadden dit al een tijdje op voorhand gepland, en ik had een aantal dagen voor aanvang een daguitstapje gemaakt naar enkele smartshops in Breda. Ik kocht een doosje Atlantis voor mezelf en een doosje Dragon's Dynamite voor mijn vriend. Ik kocht er ook nog wat Salvia Divinorum, een glazen vaporizer, een weegschaaltje en een gasaansteker voor zover ik mij herinner. Tot zo ver de voorbeidingen.

We kwamen na een vermoeiende trein- en busreis aan op de camping weide van een zomerfestival. Ons groepje bestond uit ongeveer 8 vrienden. Het was al ongeveer 2u in de namiddag en ik had zoals afgesproken nog niets gegeten zodat de truffels zeker zouden werken. De camping was echter nog niet open, dus we besloten ons even neer te zetten voor de ingang in onze kampeerstoeltjes. Dit was het ideale moment om mijn splinternieuwe vape eens uit te testen dacht ik. Zo gezegd, zo gedaan. Beetje wiet erin en vlam ertegen. Omdat het mijn eerste keer was, had ik totaal geen idee hoe veel je zou moet inhaleren. Ik liet de vape dus mooi vol dampen, en inhaleerde alles in één haal. Ik moest er enorm van hoesten, het brandde hevig in mijn longen, maar het kwam wel erg stevig aan. Ik liet het bij deze ene vape, en liep nog een hele tijd te hoesten.

Na een tijdje te wachten, ging de camping open. We moesten echter samen met een gigantische massa van mensen aanschuiven om binnen te mogen. Zoals ik al zei had ik dus nog niets gegeten voor de truffels, ook nog niet veel gedronken en net een grote hit van mijn vape gedaan. Daarbij kwam nog eens dat het echt verschrikkelijk heet was en we in de volle zon moesten aanschuiven. Al deze factoren opgeteld duurde het niet lang voor ik flauwviel.
Ik was eventjes weg, maar gelukkig kwam ik snel bij. Iedereen natuurlijk geschrokken, waaronder ikzelf ook. Maar we konden er al snel om lachen, en het was weer een grappig verhaal om aan vrienden te vertellen: "Al flauwgevallen voor we binnen waren". Toen we uiteindelijk binnen waren, ongeveer een halfuurtje later ging het al veel beter met me.

Nog een beetje slapjes van het flauwvallen, maar toch vol nieuwsgierigheid naar de truffels zette ik zo snel ik kon mijn tentje op. Eenmaal we allemaal gesettled waren in een vrij grote cirkel van 6 tenten met in het midden een partytent voor de schaduw konden we beginnen genieten. Gezellig in de kampeerstoeltjes, frigobox erbij met koude pintjes en een muziekje op, dat is een festivalcamping! Tegen die tijd was het denk ik rond 4 uur. Ik voelde me goed sinds het flauwvallen, en de setting was gezellig. Beetje aan de drukke kant aangezien we aan het gangpad lagen, maar mijn vriend en ik besloten er toch voor te gaan. Ik had me voorgenomen om te beginnen met een half doosje, 7,5 gram. Mijn mede tripper had hetzelfde plan. Voorzichtig begon ik de truffels naar binnen te spelen. De smaak viel goed mee, ik had erger verwacht. Een beetje grondsmaak, en een beetje bitter, maar dus helemaal niet erg. Uiteindelijk besloot ik toch iets meer dan de helft te eten, ongeveer 10 gram.

Na het eten even buiten blijven zitten, vol spanning over waar de truffels me naartoe zouden leiden. Met het advies van mijn meer ervaren trip vriend om simpelweg alles over me heen te laten komen en er niet te veel aan te denken, gingen we op ons gemak in onze tent liggen. Ik zette rustige deep house/techno liedjes op in mijn oortjes om me zo wat af te sluiten voor de buitenwereld. De soms hoge en gekke toontjes leken me wel fijn tijdens een trip.

De truffels kwamen eigenlijk snel opzetten, aangezien ik al de hele dag nog niets gegeten had. Ik herinner me niet zo goed meer hoe het opkwam, maar het eerste dat opviel waren de visuals. Kleuren werden helderder en scherper. Uit de deur van mijn gooitentje zag ik de wondermooie buitenwereld. Allerlei verschillend gekleurde tentjes en o zo mooi gras. Na een tijdje begon ik kleuren te zien die er niet waren. Onze partytent die normaal wit was, bestond nu uit een prachtige mengeling heldere kleuren.
Het deed me wat denken aan belleblaas in de zon, dan zie je ook soms allerlei kleuren. Alles waar ik naar keek werd opeens fascinerend mooi.
Niet alleen de felle kleuren van de partytent waren mooi, ook alle vouwen, kreuken en structuur ervan was prachtig.

Ook de tent waar ik in lag werd opeens een heel andere ervaring. Het simpele groene Quechua secondententje had plaats gemaakt voor een prachtig schouwspel van patronen, kleuren en beweging. Op de plooien van het witte binnenzeil van de tent zag ik vermakelijke golvingen van groen, blauw, rood en geel. Alsof ik naar een luchtfoto aan het kijken was van duinen in de sahara die bestonden uit prachtig helder gekleurd zand. Elk ding waar ik even naar keek werd opeens heel erg mooi en fascinerend.

Ik begon ook patronen te zien, geometrische patronen die zich verspreidden over de hele binnenkant van de tent. Als een vreemd soort interessant behang. Zo zag ik bijvoorbeeld allerlei rode ruiten met een punt in elk van deze, mooi zij aan zij gerangschikt. Ook zag ik dikke donkergroene zeshoeken, die net zoals een bijengraat naast elkaar lagen.

Mijn vriend die ondertussen ook al hevig aan het trippen was besloot even met zijn hoofd buiten te gaan liggen. Hij riep al snel dat ik deze wolk echt wel eens moest bekijken. Met alle loomheid en moeite kroop ik voorzichtig wat naar buiten zodat ik de wolk ook kon zien, en inderdaad, wat was die wolk fascinerend! Het was alsof de wolk aan het verdampen was, hij schuimde of rookte van binnen naar buiten toe. Ik kroop weer naar binnen, en besloot ook wat naar buiten te kijken door de ingang van de tent. Die wolken waren wat anders, lange dunne strepen aan de lucht, het was alsof ik een abstract kunstwerk aan het bewonderen was. De oorspronkelijk witte wolken liepen kris kras door elkaar en hadden alle kleuren van de regenboog.

Alles verliep in pieken en dalen, in hoofdstukjes. Elk ding waar ik naar keek was weer een andere ervaring, een ander hoofdstuk. In de pieken dreef ik even helemaal weg in gedachten en liedjes, en in de dalen was ik weer even meer op de aarde om te genieten van de open eye visuals.

Ik herinner me nog enkele andere visuals. Zo had ik per ongeluk een kras gemaakt in de nagel van mijn duim, als ik daar naar keek, vormden er zich lijnen in alle kleuren evenwijdig met en in het verlengde van de kras. Op het etiket van de tent stonden symbooltjes dat je de tent niet mag strijken, en deze begonnen rond hun eigen as te schommelen op een rijkelijk gekleurde achtergrond. Ook de kleurschakeringen van de broek die ik aanhad begonnen te bewegen, te dansen.

In de dalen sprak ik soms ook even met mijn vriend, het was alsof we in eenzelfde wereld zaten die niemand anders snapte. We hoefden niet eens te spreken met elkaar, en we begrepen elkaar. Veel momenten gehad waar we spontaan met elkaar begonnen te lachen, of onze lach niet konden houden als een van ons twee probeerde uit te leggen wat we aan het beleven waren. Er was ook een moment waarop ik naar mijn vriend keek en zijn gezicht enkel nog uit rood en groen bestond. Ik weet wel nog dat ik me vaak zorgen maakte over mijn vriend, die kon maar niet stilliggen en was de hele tijd onrustig aan het kronkelen. De gedachte dat hij slecht aan het gaan was spookte de hele tijd rond door mijn gedachten. Ik vroeg dus vaak of alles wel goed ging met hem, waarop hij steeds verbaast ja reageerde. Dit was telkens zo'n ongeloofelijk gevoel van geruststelling.

Naar mijn ervaring met deze trip moet je wel erg sterk zijn in je hoofd. De open eye visuals waren allemaal goed te relativeren, je weet dat die er niet zijn.
Ik hield mezelf ook de hele tijd voor dat ik truffels had genomen en dit alles niet echt was. Soms had ik wel nood aan die gedachte, want alles is zo verwarrend in je hoofd. De visuals niet echt, maar je gedachten en je besef zijn wel heel erg anders en vreemd. Met mijn ogen open en in de dalen van effect viel het wel goed mee, maar de heftigere ervaring begonnen pas als ik mijn ogen sloot.

Met mijn ogen toe beleefde ik weer verschillende hoofdstukjes. Bij het ene hoofdstuk had ik closed eye visuals, bij het andere dreef ik weg in mijn gedachten.
Zo was het eens alsof ik in zo'n old school arcade ruimteschip spelletje zat. Allerlei neon roze lijnen flitsen voorbij samen met nog een hoop neon kleurtjes.
Het leek alsof ik door een level van dit spel aan het vliegen was in first person.

Er waren ook momenten waar de nadruk op de muziek lag. Elk liedje was een avontuur op zich, even lekker helemaal wegzweven. Op sommige momenten kon ik ook de muziek zien. Zo zag ik een soort zandbak van grijstinten voor me, waarin elke frequentie en elk geluid een plaats en vorm had en dan alles op de maat van de muziek bewoog. De basdrum was bijvoorbeeld een grote ronde cirkel aan de linkerkant die als een dikke bult naar voor kwam telkens als deze in het liedje speelde.

En dan de gedachten, dat was heel wat anders. Je filosofeert over alles en nog wat, over douchekranen en de vraagstukken des levens.
Het ene moment weet je wat het doel is van de mensheid, en het volgende moment ben je het weer helemaal kwijt. Heel erg verwarrend en gigantische mindfucks. Je beseft de meest vreemde dingen, en alles is plots logisch, alsof alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen en je eindelijk 'the big picture' ziet.
En dan poof, alles weg.

Mijn gevoel tijdens de trip was ook heel erg aangenaam, een warm euforisch gevoel dat ik nog nooit had beleefd. Het voelde zo lekker en prachtig.

Ook mijn bewustzijn was anders, tijd was een heel vreemd concept en leek niet te kloppen. Linken leggen tussen gebeurtenissen in het verleden en mijn trip op dit moment was vrij onmogelijk. Ik kon maar niet bedenken wat ik in Breda was gaan doen, en waarom dat verbonden was met mijn trip.

Fysiek iets doen zoals me rechtzetten, of even mijn rugzak verleggen was ook enorm vermoeiend. Het was echt een moeilijke taak om zoiets te doen.

Na een tijdje begon de intensiteit stilaan af te nemen. Het had zo'n 4u geduurd tegen dat ik weer uit mijn tent kwam. Ik was nog niet helemaal terug op de aardbol. Ik voelde me verward en gedesoriënteerd. Het was alsof ik niet in de werkelijkheid zat, zo'n vreemd gevoel dat ik niet goed kan uitleggen. Ik zette me op mijn gemak neer in mijn kampeerstoeltje buiten, naast ons opblaas zwembad. Op korte tijd rookte ik wat sigaretten, de ene na de andere. Het water in het zwembad voor me stond scheef omdat de grond wat af helde, en ik heb me zeker een half uur afgevraagd hoe dat kon.

Ondertussen waren de truffels zowat uitgewerkt, ik bleef wel nog een hele tijd zitten met het verwarde gevoel. Nog even een jointje gerookt waardoor de effecten wat terugkwamen, maar daar bleef het dan bij. De volgende ochtend was ik weer perfect in orde, helemaal niets meer van te merken.

Tijdens de trip had ik de rest van het doosje nog opgegeten, omdat ik voelde dat ik het wel aankon en ik me afvroeg of het effect nog sterker kon.



Kortom, sterke en hevige trip, maar ook echt een super ervaring! Heb er enorm van genoten en kijk er naar uit om het nogmaals te doen :)
Zeker een aanrader!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk report :)

Vond Je het niet benauwend op een festival camping in een tentje? Lijkt me helemaal waardeloos eerlijk gezegd. Al mijn truffel ervaringen kwam er al zo veel info binnen dat ik het op een rustige plek wilde doen.

Wij deden het altijd in het bos of in de duinen, aanrader voor de volgende trip! Lekker door de natuur wandelen en alles opnieuw ontdekken :wink:
S
SpaceLaceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wel ik heb er minder last van gehad dan gedacht, af en toe wel wat storend, maar het veel wel erg goed mee hoor. En wandelen? Dat was toch wel het laatste dat ik wou doen tijdens die trip :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zo voelt dat vooral, ik ken dat lome zware gevoel zeker. Als je gewoon opstaat en een stukje gaat lopen merk je ineens dat het zo erg helemaal niet is. Je moet er alleen ff doorheen en daarna kun je onvermoeid verkennen :wink:

Ik heb eens een meer rondgelopen o.i.v. truffels, was zo'n 15km :tearsofjoy: viel alles mee toen we eenmaal onderweg waren.

Persoonlijk vind ik dat de trip meer uit verschillende hoofdstukken bestaat en ik meer meemaak in de trip als ik ga "verkennen" :wink:
S
SpaceLaceLid
01-01-2024, 00:00
#5
hmm, zeker eens proberen volgende keer :)
En helemaal akkoord met de hoofdstukjes, al had ik wel meer dan genoeg mee te maken zonder te verkennen hoor :grin:
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wandelen is zeker een aanrader. Het slome gevoel verdwijnt dan vanzelf.

Zo heb ik tijdens de afgelopen lente 40km door de duinen en natuurgebieden gelopen in de buurt van zandvoort en omstreken. Ik had toen geen truffels genomen, maar een drupje LSD, maar het principe blijft hetzelfde.

Na de 40km was ik alles behalve moe. Dit was typisch zo'n dag die nooit had hoeven eindigen. :)

Leuk report!

Groet,
Dernael.
D
DiggityLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk geschreven! Herken veel van de dingen die je beschrijft.

Ik kan mijzelf absoluut vinden in wat hierboven wordt gezegd over het wandelen. Toen iemand mij dit de eerste keer aanraadde verklaarde ik hem voor gek, achteraf een heerlijke ervaring.

Zelf ben ik namelijk, zodra ik over het moeilijke moment van opstaan en naar buiten gaan ben, helemaal in mijn element.

Ook ik kan je dus aanraden om een volgende keer lekker een stuk te gaan lopen in de natuur.
p
peyote18Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooi report,

Als ik iets op de wereld graag doe dan is het wel trippen, de ervaringen iedere keer weer zijn gewoon fantastisch. Herinner me nog een keer dat er een enorme boeddha op mijn plafond verscheen, en dat ik toen gewoon wist dat ik chips moest gaan offeren. Heb ik toen ook gedaan, god mag weten waarom. Leek me toen zo logisch. Was mijn 2e keer truffels en ik had ook atlantis op, alleen dan 20 gram.
Maar ik zou zeker nog eens truffels eten als ik jouw was, en inderdaad in het bos lekker wandelen is fantastisch.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuk report! Klinkt als een bijzondere eerste ervaring. Had je geen last van mede festival gangers die niet aan het truffelen waren?

Ik sluit mij zeker aan bij het wandelen. Verkennen als je aan het trippen bent is echt te gek. Ik begin altijd met het verkennen van mijn trip huis of kamer. Vervolgens naar buiten, wat best spannend en vermoeiend kan lijken. Maar eenmaal over die drempel heen gaat er weer een volledig nieuwe wereld voor je open. De natuur is zo wonderschoon!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."