Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Methiopropamine, goede studiehulp!

Eerste keer Methiopropamine, goede studiehulp!

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1


Gistermiddag pakketje ontvangen met daarin onder andere 3gram methiopropamine, geen zin om het risico te lopen om niet kunnen slapen dus besloot het vandaag in de ochtend uit te proberen.

Wikipedia
Methiopropamine functions as a selective norepinephrine-dopamine reuptake inhibitor that is approximately 1.85 times more selective for norepinephrine than dopamine. It is approximately one third as potent as dextroamphetamine as a norepinephrine reuptake inhibitor and one fifth as much as a dopamine reuptake inhibitor. It displays negligible activity as a serotonin reuptake inhibitor.

Molecuulstructuur
Vrijwel identieke structuur als amfetamine met als verschil dat er een zwavelatoom in de benzeenring zit op het '2de' schakelpunt.

Wat het dus ongeveer doet
Dit zorgt er voor dat de affiniteit met noradrenaline ten opzichte van dopamine hoger is dan bij amfetamine. Dit vertaalt zich ruig in dat: het minder euforisch aanvoelt en minder dip geeft.
Naar mijn mening erg vergelijkbaar in werking en effect met levoamfetamine (amfetamine met een linksdraaiend stereoisomeer).

Mijn verwachtingen
Minder recreatief (/euforisch) als amfetamine maar zeer geschikt voor productief werk (school), aanzienlijk minder dip, verder sterk vergelijkbaar met amfetamine effecten.

Waarvoor ik dit wil gebruiken
Het leek mij een zeer geschikt stofje om te gebruiken als studiehulp, gebruik al regelmatig methylfenidaat (Ritalin/Rilatine/Medikinet), naar mijn ervaring werkt dexamfetamine en levoafetamine een stuk prettiger dan methylfenidaat maar die wil de huisarts tegenwoordig niet meer voorschrijven, dit leek mijn een mooi eventueel alternatief.

Testobject
Man
78kg
1.81m

KNIP

Dosering
T+ 0:00 + 35mg +/-
T +2:00 + 30mg +/-
Belangrijke notitie: Mijn weegschaal is slecht op de 10de mg nauwkeurig, er kan dus een afwijking van zo'n 4mg wezen.

Inname methode
Shotglas, beetje sinaasappelsap daar doorheen de methiopropamine.
Toelichting: De sinaasappelsap absorbeert amfetamine & methiopropamine zeer goed, werkt dan ook goed om 'de vingers te wassen'.

Betrouwbaarheid / Testen
Normaal gesproken laat ik mijn stofjes altijd braaf testen bij de GGZ iedere donderdag, in dit geval heb ik gezondigd. Ik ben bekend met de RC vendor en heb hier positieve ervaringen mee in het verleden, van tevoren heb ik deze site gedubbelchecked via verschillende review sites, blijkbaar is hij al 10jaar+ actief en heeft een vlekkeloos verleden. 2uur van tevoren 'allergietest' gedaan, +/- 5mg geconsumeerd, geen waarneembaar effect vernomen.

Uiterlijk stofje
Felwit en donzig, identiek aan amfetamine afgaand op persoonlijke ervaring.

Het daadwerkelijke rapportje
T 0:00 - Het is 11:40, 2uur na de allergietest, net 3 pistoletjes met wat kaas en zalm opgegeten, neem het sinaasappelshot glaasje met daarin de 35mg methiopropamine.
Maak me op dit moment nog zorgen geen effect te merken i.v.m. lage dosis, plus orale inname na een stevig ontbijt. Heb echter geen zin om gehaast te doen en onnodig risico's te nemen.

T 0:20 - voel mijn oren licht ploppen, heb het gevoel dat mijn zicht scherper wordt.

T 0:30 - Merkbaar effect, vrij zeker geen placebo effect, studeren lukt erg goed, merk dat het effect langzaam nog aan het opbouwen is.

T 0:45 - Veel energie, praat meer met mij vriendin, begin een lichte 'pretspanning' in mijn lichaam te voelen, toch licht euforische effecten, aanzienlijk minder als bij amfetamine echter.

T 1:00 - Druk bezig met van alles en nog wat, voornamelijk ervaringen aan het noteren, alhoewel ik het gevoel heb mijn zeer goed te kunnen inzetten voor school op het moment ben ik drukker bezig met mijn gevoelservaring te noteren en te evalueren, eerste ervaring met een nieuwe potentiële stof krijg nou eenmaal tijdelijk mijn prioriteit.

T 1:30 - Gevoel op mijn piek te zitten.

T 2:00 - veel schoolwerk af gekregen, voel me erg goed, licht euforisch maar niet genoeg om mij van het schoolwerk te houden. Pupillen zijn klein/normaal, wel prettig als je het in school/werk omgeving wilt gebruiken. Merk dat het effect 'stabiliseert', minder heftig als vlak na de opbouw.
Besluit om nog 30mg bij te nemen, zelfde consumptie methode, als bij de eerste inname, 30mg in een shotglaasje met een beetje sinaasappelsap. Begin als een speer rapportje te schrijven voor het drugsforum.

T 2:30 - Dat is nu ongeveer, tot nu toe is het effect vrijwel exact zoals ik het verwacht had, zeer effectief om productief op te wezen, kan me goed voorstellen hoe iemand hier urenlang als een malle op kan studeren.
Belangrijke notitie: Toch wel potentie om verslavend te wezen, had zelf snel de behoefte om bij te doseren wat mij niet snel overkomt.

T 4:30 - Kwartiertje licht misselijk, ga even languit achterover op de bank liggen wat prettig voelt, mijn lichaam lijkt er behoefte aan te hebben om even bij te komen, misselijkheid trekt weg.
Merk het effect nog wel 2,5uur na laatste herdosering maar is wel duidelijk afgenomen.

Verloop opbouw en afbouw (bij oraal gebruik 'bescheiden' dosis).
Gelijkend met die van methylfenidaat.
20min: de eerste merkbare effecten.
60-90min: Piek.
90-240min: Effect neemt langzaam af.

Ervaring tot nu toe
Positief, werkt tot nu toe prettiger dan methylfenidaat als is het iets te vroeg om conclusies te trekken plus de dosering is waarschijnlijk niet helemaal vergelijkbaar maar zeker een aanwinst voor de verzameling. Ik hoop dat de misselijkheid achteraf eenmalig/toeval is, heb een rapport over MPA gelezen waarin lichte misselijkheid werd vermeld, niets ernstigs maar hoop altijd op het beste natuurlijk.

Afronding
Ik kon weinig eenduidige rapportjes/ervaringen vinden omtrent dit stofje, waarschijnlijk wordt de recreatieve waarde van dit stofje door veel mensen overschat ondanks dat deze er wel dergelijk is, maar voornamelijk voor productief bezig zijn geschikt. Zag verder ook zo 1, 2, 3, geen rapportje over methiopropamine op dit forum.


Hopelijk hebben jullie hier wat aan of plezier gehad aan het lezen van.
Als er nog vragen zijn laat ze gerust horen, ik check vrij regelmatig het forum dezer dagen.

Snoep verstandig, Peace. :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thanks, interessante info! :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb de vendor en de prijs eruit geknipt, dat is in overtreding met de forumregels en verder ook niet relevant voor het rapport.

Verder een erg interessant reportje! Thanks voor de uitgebreide informatie en verslaglegging. Klinkt best als een interessante optie voor studeren, misschien ook maar eens proberen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed geschreven bedankt voor de info :) Benieuwd naar de stof
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klein uurtje geleden ook 35mg Methiopropamine ingenomen. Begint nu redelijk in te werken en kan me goed voorstellen dat dit fijn spul is voor studeren, qua gevoel zit het een beetje tussen caffeine en coke in vind en is subtiel genoeg om goed op te kunnen studeren. Misschien dat het in hogere doseringen ook wel recreatief gebruikt kan worden, maar daar vind ik het nu nog te subtiel voor.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Klein uurtje geleden ook 35mg Methiopropamine ingenomen. Begint nu redelijk in te werken en kan me goed voorstellen dat dit fijn spul is voor studeren, qua gevoel zit het een beetje tussen caffeine en coke in vind en is subtiel genoeg om goed op te kunnen studeren. Misschien dat het in hogere doseringen ook wel recreatief gebruikt kan worden, maar daar vind ik het nu nog te subtiel voor.
Klik om te vergroten...


Dat dacht ik dus ook, ik betwijfel dat het op hogere doseringen erg prettig zal wezen gezien de relatief hoge hoeveelheid noradrenaline die er bij vrij komt, las ook een paar negatieve reports op hoge dosering (misselijkheid/maagklachten), zit momenteel in mijn examenweken maar zodra ik weer wat vrije tijd heb zal ik eens wat uitproberen.
Ik heb ook een selectief noradrenaline verhogend middel genaamd 1,3DMAA, dit geeft een moeilijk waarneembare maar voor mijn gevoel toch wel duidelijk aanwezig concentratie verhogend effect, voornamelijk het gevoel dat ik veel wakkerder ben (er zal ook wel een reden zijn waarom dit stofje populair was als doping met de olympische spelen). De werking daarvan is voor mij gevoel erg soortgelijk wat waarschijnlijk ook logisch is gezien de overeenkomsten in structuur en werking.

De voordelen zijn dat er vrijwel geen dip is en het natuurlijker(/minder pushy) aanvoelt.
Het nadeel is dat met noradrenaline minder effectief is als concentratie verhoger dan dopamine en dat noradrenaline in hoge hoeveelheden niet erg gezond is (ivm oa bloeddruk en hartslag) wat vaak ook lichamelijke complicaties met zich mee brengt.

Het is geen wereldmiddel maar voor de lage prijs die je er voor betaald is het een prima middeltje die best functioneel kan wezen. :)

PS: Ik las laatst dat een verhoging van noradrenaline vaak samen gaat met het open 'ploppen' van je oren wat wel grappig is aangezien ik dat ook in mijn report vermelde op et moment dat ik daar nog niet van op de hoogte was, ik had ook het gevoel dat het mijn verstopte neus en keel verhielp.
Eveneens heb ik het gevoel dat het gebruik van MPA (Methiopropamine) mijn tolerantie voor MPH (Methylfenidaat) heeft verhoogd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."