Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB (Benzo Fury) 90 mg report (2e keer 6-APB)

6-APB (Benzo Fury) 90 mg report (2e keer 6-APB)

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie? - Ik alleen. Man, 30 jaar. 188cm/~73KG
Wat? - ~90 mg 6-APB (Benzo Fury)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 21-11-2015 ~22:00 uur

Na drie maanden "wachten" was het weer tijd om mijn net weer aangevulde serotoninevoorraad te dumpen. Wederom met de stof 6-APB, ook wel verkocht onder de naam Benzo Fury. Door de toch wel vrij aanwezige ongewenste bijwerkingen tijdens en na de eerste keer deze stof gebruiken, was ik wel een klein beetje huiverig. Daarom had ik besloten de dosis ten opzichte van de vorige keer met 10 mg te verlagen naar 90 mg en dat pakte goed uit.

T+~0:45

De vorige keer begon de 6-apb pas na ongeveer 2 uren in te slaan, deze keer was dat al veel eerder: nog voordat er een uur voorbij was. Ik heb geen idee waar dat aan zou kunnen hebben gelegen. Beide keren heb ik het op een nuchtere maag ingenomen. Maar ook deze keer is de come up weer erg subtiel. Maar hoewel subtiel, waren de eerste effecten al zeer aangenaam te noemen. De ademhaling vertraagd, gedachten verplaatsen zich naar de achtergrond en maken ruimte voor stilte in mijn hoofd, kleuren worden intenser en het is alsof ik rustig heen en weer gewiegd wordt door een golvend gevoel van lichte euforie. Het is allemaal een stuk minder intens dan mdma, maar dat vind ik zelf niet erg. Ik kan me voorstellen dat 6-apb minder geschikt is voor een feest. Het is in ieder geval perfect geschikt om te gebruiken in een rustige thuissetting.

T+~2:00

Inmiddels is het gevoel een stuk stabieler geworden en dit kan ik heel erg appreciëren aan 6-apb. Iedereen weet dat het plezier van mdma zomaar kan omslaan in verlangen naar meer van dat plezier wat ervaren wordt als een teleurgesteld gevoel. 6-apb lijkt serotonine veel stabieler af te geven, waardoor ik praktisch geen dipjes had tijdens de piek van de ervaring (welke vanaf T+~2:00 zo'n 3,5 uur duurde tot T+~5:30). Maar wat helemaal mooi is aan deze stof, is dat tijd normaal tot langzaam lijkt te verlopen. Voor je gevoel duurt deze ervaring 2 tot 3x zo lang als de mdma ervaring. Ik heb rond T+~2:00 wederom wat misselijkheid ervaren, maar veel minder dan de eerste keer en ik heb dus ook niet moeten overgeven. Heel soms kwam er heel subtiel weer een beetje een gevoel van misselijkheid naar boven, maar dit stoorde niet omdat er ook steeds die euforie was. Mijn pupillen zijn inmiddels weer enorm. Ik kijk tijdens het gebruik van psychedelica en entactogenen altijd even in de spiegel en het was ook nu weer gek om jezelf zo te zien.

T+~3:00

Weinig te vermelden, behalve dat deze stof nog steeds heerlijk stabiel bleef werken. Ook even een ballonnetje lachgas geprobeerd, maar dat viel helaas tegen. Wederom niets bijzonders. Wat iets later wel meer is gaan opvallen is het last hebben van kaakspanning en de drang om mijn tanden op elkaar te drukken. Dit werd eigenlijk steeds meer een issue naarmate de "trip" vorderde. Ik denk dat ik maar eens van die magnesium tabletten moet proberen om dat tegen te gaan. Nu inmiddels de volgende dag heb ik nog steeds (in veel mindere mate) last van die kaakspanning en mijn pupillen zijn bijna weer van normale grootte. De kater stelt gelukkig weinig tot niets voor. Ik voel me in tegenstelling tot de eerste keer gewoon blij en ik voel me lichamelijk ook prima. Zouden die 10 mg minder echt dat verschil maken? De euforie was er in ieder geval niet minder om. Ik krijg zo het idee dat je met dergelijke entactogenen het beste rond je minimaal benodigde dosis kunt gaan zitten voor het optimale effect én minimale ongewenste bijwerkingen.

T+~6:00

Ik ben rond 4:00 uur naar bed gegaan en dat ging met moeite. Hoewel het subtiel is, is 6-apb wel degelijk een stimulant en ik was dan ook niet moe te krijgen. Toch ben ik blijkbaar snel in slaap gevallen, want ik kan me niets herinneren van lang wakker te hebben gelegen. Van tevoren was er het plan om op het einde wiet te gaan roken om moe te worden, maar dat heb ik gelukkig niet gedaan.

Mijn conclusie is dat dit toch echt wel een heerlijke stof is en ik prefereer het zeker boven mdma. Het is zelfs zo'n fijne drug dat ik wiet uit mijn top 3 knikker en 6-apb op de 3de plek zet. :wink: Ik begin een aversie te krijgen tegen het verdovende gevoel van wiet. Ik blijf liever helder met middelen als psychedelica en entactogenen als deze prachtige stof 6-apb. Zeer aan te raden!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk report weer Mindless. De kaakspanning had ik vroeger ook last van met mdma. Op de piek was het nooit zo'n issue, maar als die voorbij was begon ik enorme last van mijn kaken te krijgen. Na een aantal keren gebruik was ik het zat, dus toen ben ik er tijdens gebruik bewust op gaan letten om mijn kaken niet aan te spannen. De eerste paar keer moest ik dat nog bewust doen, maar nu gaat het vanzelf.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel.

Ik heb dat ook bewust geprobeerd niet te doen. Dat werkte dan een tijdje, maar dan begon het vanzelf weer. Als jij er zo'n succes mee hebt, ga ik daar de volgende keer zeker mee door. Maar ik ben ook wel benieuwd naar die magnesium tabletten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Magnesium tabletten heb ik geen ervaring mee, de verhalen die ik lees zijn gemixt. Maar je kunt het altijd eens proberen natuurlijk.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk rapportje, ik ga binnenkort met NYE eveneens mijn 2de 6APB ervaring beleven. Zal je binnenkort weer aanvullen met een 6APB rapportje. :)

Ik zelf had in het begin van MDMA gebruik ook zeer veel last van kaakspanning, tot het punt dat ik mijn wangen flink open beet. Dit werd na een paar keer al minder maar bleef wel aan.
Op een dag ging ik langs de tandarts en die vertelde mij dat hij heel duidelijk kon zien aan het 'afvlakken' van mijn tandhoeken dat ik drugs gebruik en hij raadde me aan een fatsoenlijk bitje te kopen hiervoor om verdere tandslijtage te voorkomen, hij raadde een soort plastic vlies/omhulsel voor om mij tanden heen aan dat zo'n 90euro kostte.

Ik was al een beetje aan het verdiepen en stappen aan het ondernemen tot aanschaf van zo'n bitje maar tot mijn verbazing had ik bij het MDMA gebruik daarop volgend ineens totaal geen last meer van kaakspanning en dat is tot op de dag van vandaag zo gebleven.

Waarschijnlijk is mijn kaakspanning tijdens drugsgebruik 'simpelweg' verdwenen op het moment ik er extra aandacht aan ging besteden.

Mocht je magnesium willen uitproberen kan ik je aanraden geen standaard tabletjes bij de kruidvat o.i.d. te kopen maar magnesiumcitraat, deze werkt volgens veel mensen aanzienlijk beter en hier is ook wel wetenschappelijk onderbouwing voor.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aangezien je het in de thuissetting doet, is het misschien ook een goede om een voorwerp als een tandenborstel 30 seconden tussen je kaken te zetten, ik weet niet precies waarom, maar dat haalt best snel de hele spanning van je kaken af. Misschien dat je er wat aan hebt.

Ik ben best benieuwd eigenlijk, wat heb je eigenlijk tijdens de trip gedaan? Met middelen als psychedelica en ketamine is in je eentje trippen best prettig naar mijn mening maar met een entactogeen lijkt het me vrij saai. Hoe heb jij dat ervaren?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Leuk rapportje, ik ga binnenkort met NYE eveneens mijn 2de 6APB ervaring beleven. Zal je binnenkort weer aanvullen met een 6APB rapportje. :)
Klik om te vergroten...
Dankje. Ben benieuwd naar jouw report. :)

Ik was al een beetje aan het verdiepen en stappen aan het ondernemen tot aanschaf van zo'n bitje maar tot mijn verbazing had ik bij het MDMA gebruik daarop volgend ineens totaal geen last meer van kaakspanning en dat is tot op de dag van vandaag zo gebleven.

Waarschijnlijk is mijn kaakspanning tijdens drugsgebruik 'simpelweg' verdwenen op het moment ik er extra aandacht aan ging besteden.
Klik om te vergroten...
Apart is dat, bij jou dus ook al. Hopelijk gaat mij dat ook nog gebeuren, want dat was constant hetgeen wat afleidde.

Mocht je magnesium willen uitproberen kan ik je aanraden geen standaard tabletjes bij de kruidvat o.i.d. te kopen maar magnesiumcitraat, deze werkt volgens veel mensen aanzienlijk beter en hier is ook wel wetenschappelijk onderbouwing voor.
Klik om te vergroten...
Goed om te weten. Ik zie dat dat bijvoorbeeld bij de Tuinen te halen is.


ooscaar zei:
Aangezien je het in de thuissetting doet, is het misschien ook een goede om een voorwerp als een tandenborstel 30 seconden tussen je kaken te zetten, ik weet niet precies waarom, maar dat haalt best snel de hele spanning van je kaken af. Misschien dat je er wat aan hebt.
Klik om te vergroten...
Geen probleem, dat wil ik wel proberen. :wink:

Ik ben best benieuwd eigenlijk, wat heb je eigenlijk tijdens de trip gedaan? Met middelen als psychedelica en ketamine is in je eentje trippen best prettig naar mijn mening maar met een entactogeen lijkt het me vrij saai. Hoe heb jij dat ervaren?
Klik om te vergroten...
Saai? Echt niet. Maar dat ligt er waarschijnlijk ook wel aan dat ik normaal (nuchter) al vaak mediteer en hou van niets doen (niet uit luiheid of zo). Met entactogenen kan ik enorm genieten van op de grond zitten en helemaal niets doen (vreemd genoeg doe ik dat thuis altijd bij gebruik van die middelen). Van tevoren is er altijd het plan om een muziekje of zo op te zetten, maar dat trekt me dan helemaal niet meer (in tegenstelling tot bij gebruik van iets als LSD of zo). Ik verveel me normaal al praktisch nooit, ook niet als ik niets te doen heb. En dus al helemaal niet onder invloed van mdma of 6-apb. :wink: Een vriend van me die niets met meditatie heeft vindt het trouwens ook fijn om met mdma op in een thuissetting helemaal niets te doen, behalve wat rondlopen en zitten.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh okay, dat had ik niet verwacht! Ik heb eigenlijk nog nooit een entactogeen gebruikt in een andere setting dan een feestje, altijd een house of technofeestje en een keer een thuissetting (huisfeestje) gedaan. Ik moet wel zeggen dat alles wel bevalt onder invloed van entactogenen, maar voor mij wordt de trip gekenmerkt door genieten van de muziek en de mensen waar je mee bent. Ik kan me dus niet goed voorstellen hoe dat nou is, maar wellicht wel het proberen waard om het eens met zijn tweeën in een rustige thuissetting te doen. Saai is misschien ook niet de goede woordkeuze, want vervelen zul je je absoluut niet op een entactogeen. :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hoor anders wel vaker dat mensen mdma in een thuissetting prefereren boven een feestsetting. Naar mijn mening forceren entactogenen (en psychedelica) de meditatieve staat: minder aanwezige gedachten. Dat is toch één van de (zoniet dé) hoofdredenen waarom mensen van de mdma ervaring houden? Rust/stilte in je hoofd.

Maar een extravert persoon zal natuurlijk toch eerder neigen naar gebruiken in een feestsetting. Zelf ben ik voornamelijk een introvert persoon. Ik hou ervan om alleen te zijn.

Nee, vervelen zul je je echt niet. :wink: Maar ik begrijp wat je bedoeld. Sommige mensen zullen van dat gevoel zin krijgen om erop uit te gaan voor sociaal contact. Ik niet. Ook handig om erbij te vermelden dat ik praktisch elke drug als tool gebruik voor meditatie. Ik zou kunnen zeggen dat dat is wat ik doe tijdens gebruik van een entactogeen, maar mediteren is nou niet bepaald iets 'doen'. :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Duidelijk verhaal heb je geschreven. Eerst volgende serotonine dump ga ik met dit stofje proberen :) Thanks voor de insight.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."