#1
Wie? - Ik alleen. Man, 30 jaar. 188cm/~73KG
Wat? - ~90 mg 6-APB (Benzo Fury)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 21-11-2015 ~22:00 uur
Na drie maanden "wachten" was het weer tijd om mijn net weer aangevulde serotoninevoorraad te dumpen. Wederom met de stof 6-APB, ook wel verkocht onder de naam Benzo Fury. Door de toch wel vrij aanwezige ongewenste bijwerkingen tijdens en na de eerste keer deze stof gebruiken, was ik wel een klein beetje huiverig. Daarom had ik besloten de dosis ten opzichte van de vorige keer met 10 mg te verlagen naar 90 mg en dat pakte goed uit.
T+~0:45
De vorige keer begon de 6-apb pas na ongeveer 2 uren in te slaan, deze keer was dat al veel eerder: nog voordat er een uur voorbij was. Ik heb geen idee waar dat aan zou kunnen hebben gelegen. Beide keren heb ik het op een nuchtere maag ingenomen. Maar ook deze keer is de come up weer erg subtiel. Maar hoewel subtiel, waren de eerste effecten al zeer aangenaam te noemen. De ademhaling vertraagd, gedachten verplaatsen zich naar de achtergrond en maken ruimte voor stilte in mijn hoofd, kleuren worden intenser en het is alsof ik rustig heen en weer gewiegd wordt door een golvend gevoel van lichte euforie. Het is allemaal een stuk minder intens dan mdma, maar dat vind ik zelf niet erg. Ik kan me voorstellen dat 6-apb minder geschikt is voor een feest. Het is in ieder geval perfect geschikt om te gebruiken in een rustige thuissetting.
T+~2:00
Inmiddels is het gevoel een stuk stabieler geworden en dit kan ik heel erg appreciëren aan 6-apb. Iedereen weet dat het plezier van mdma zomaar kan omslaan in verlangen naar meer van dat plezier wat ervaren wordt als een teleurgesteld gevoel. 6-apb lijkt serotonine veel stabieler af te geven, waardoor ik praktisch geen dipjes had tijdens de piek van de ervaring (welke vanaf T+~2:00 zo'n 3,5 uur duurde tot T+~5:30). Maar wat helemaal mooi is aan deze stof, is dat tijd normaal tot langzaam lijkt te verlopen. Voor je gevoel duurt deze ervaring 2 tot 3x zo lang als de mdma ervaring. Ik heb rond T+~2:00 wederom wat misselijkheid ervaren, maar veel minder dan de eerste keer en ik heb dus ook niet moeten overgeven. Heel soms kwam er heel subtiel weer een beetje een gevoel van misselijkheid naar boven, maar dit stoorde niet omdat er ook steeds die euforie was. Mijn pupillen zijn inmiddels weer enorm. Ik kijk tijdens het gebruik van psychedelica en entactogenen altijd even in de spiegel en het was ook nu weer gek om jezelf zo te zien.
T+~3:00
Weinig te vermelden, behalve dat deze stof nog steeds heerlijk stabiel bleef werken. Ook even een ballonnetje lachgas geprobeerd, maar dat viel helaas tegen. Wederom niets bijzonders. Wat iets later wel meer is gaan opvallen is het last hebben van kaakspanning en de drang om mijn tanden op elkaar te drukken. Dit werd eigenlijk steeds meer een issue naarmate de "trip" vorderde. Ik denk dat ik maar eens van die magnesium tabletten moet proberen om dat tegen te gaan. Nu inmiddels de volgende dag heb ik nog steeds (in veel mindere mate) last van die kaakspanning en mijn pupillen zijn bijna weer van normale grootte. De kater stelt gelukkig weinig tot niets voor. Ik voel me in tegenstelling tot de eerste keer gewoon blij en ik voel me lichamelijk ook prima. Zouden die 10 mg minder echt dat verschil maken? De euforie was er in ieder geval niet minder om. Ik krijg zo het idee dat je met dergelijke entactogenen het beste rond je minimaal benodigde dosis kunt gaan zitten voor het optimale effect én minimale ongewenste bijwerkingen.
T+~6:00
Ik ben rond 4:00 uur naar bed gegaan en dat ging met moeite. Hoewel het subtiel is, is 6-apb wel degelijk een stimulant en ik was dan ook niet moe te krijgen. Toch ben ik blijkbaar snel in slaap gevallen, want ik kan me niets herinneren van lang wakker te hebben gelegen. Van tevoren was er het plan om op het einde wiet te gaan roken om moe te worden, maar dat heb ik gelukkig niet gedaan.
Mijn conclusie is dat dit toch echt wel een heerlijke stof is en ik prefereer het zeker boven mdma. Het is zelfs zo'n fijne drug dat ik wiet uit mijn top 3 knikker en 6-apb op de 3de plek zet.
Ik begin een aversie te krijgen tegen het verdovende gevoel van wiet. Ik blijf liever helder met middelen als psychedelica en entactogenen als deze prachtige stof 6-apb. Zeer aan te raden!
Wat? - ~90 mg 6-APB (Benzo Fury)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 21-11-2015 ~22:00 uur
Na drie maanden "wachten" was het weer tijd om mijn net weer aangevulde serotoninevoorraad te dumpen. Wederom met de stof 6-APB, ook wel verkocht onder de naam Benzo Fury. Door de toch wel vrij aanwezige ongewenste bijwerkingen tijdens en na de eerste keer deze stof gebruiken, was ik wel een klein beetje huiverig. Daarom had ik besloten de dosis ten opzichte van de vorige keer met 10 mg te verlagen naar 90 mg en dat pakte goed uit.
T+~0:45
De vorige keer begon de 6-apb pas na ongeveer 2 uren in te slaan, deze keer was dat al veel eerder: nog voordat er een uur voorbij was. Ik heb geen idee waar dat aan zou kunnen hebben gelegen. Beide keren heb ik het op een nuchtere maag ingenomen. Maar ook deze keer is de come up weer erg subtiel. Maar hoewel subtiel, waren de eerste effecten al zeer aangenaam te noemen. De ademhaling vertraagd, gedachten verplaatsen zich naar de achtergrond en maken ruimte voor stilte in mijn hoofd, kleuren worden intenser en het is alsof ik rustig heen en weer gewiegd wordt door een golvend gevoel van lichte euforie. Het is allemaal een stuk minder intens dan mdma, maar dat vind ik zelf niet erg. Ik kan me voorstellen dat 6-apb minder geschikt is voor een feest. Het is in ieder geval perfect geschikt om te gebruiken in een rustige thuissetting.
T+~2:00
Inmiddels is het gevoel een stuk stabieler geworden en dit kan ik heel erg appreciëren aan 6-apb. Iedereen weet dat het plezier van mdma zomaar kan omslaan in verlangen naar meer van dat plezier wat ervaren wordt als een teleurgesteld gevoel. 6-apb lijkt serotonine veel stabieler af te geven, waardoor ik praktisch geen dipjes had tijdens de piek van de ervaring (welke vanaf T+~2:00 zo'n 3,5 uur duurde tot T+~5:30). Maar wat helemaal mooi is aan deze stof, is dat tijd normaal tot langzaam lijkt te verlopen. Voor je gevoel duurt deze ervaring 2 tot 3x zo lang als de mdma ervaring. Ik heb rond T+~2:00 wederom wat misselijkheid ervaren, maar veel minder dan de eerste keer en ik heb dus ook niet moeten overgeven. Heel soms kwam er heel subtiel weer een beetje een gevoel van misselijkheid naar boven, maar dit stoorde niet omdat er ook steeds die euforie was. Mijn pupillen zijn inmiddels weer enorm. Ik kijk tijdens het gebruik van psychedelica en entactogenen altijd even in de spiegel en het was ook nu weer gek om jezelf zo te zien.
T+~3:00
Weinig te vermelden, behalve dat deze stof nog steeds heerlijk stabiel bleef werken. Ook even een ballonnetje lachgas geprobeerd, maar dat viel helaas tegen. Wederom niets bijzonders. Wat iets later wel meer is gaan opvallen is het last hebben van kaakspanning en de drang om mijn tanden op elkaar te drukken. Dit werd eigenlijk steeds meer een issue naarmate de "trip" vorderde. Ik denk dat ik maar eens van die magnesium tabletten moet proberen om dat tegen te gaan. Nu inmiddels de volgende dag heb ik nog steeds (in veel mindere mate) last van die kaakspanning en mijn pupillen zijn bijna weer van normale grootte. De kater stelt gelukkig weinig tot niets voor. Ik voel me in tegenstelling tot de eerste keer gewoon blij en ik voel me lichamelijk ook prima. Zouden die 10 mg minder echt dat verschil maken? De euforie was er in ieder geval niet minder om. Ik krijg zo het idee dat je met dergelijke entactogenen het beste rond je minimaal benodigde dosis kunt gaan zitten voor het optimale effect én minimale ongewenste bijwerkingen.
T+~6:00
Ik ben rond 4:00 uur naar bed gegaan en dat ging met moeite. Hoewel het subtiel is, is 6-apb wel degelijk een stimulant en ik was dan ook niet moe te krijgen. Toch ben ik blijkbaar snel in slaap gevallen, want ik kan me niets herinneren van lang wakker te hebben gelegen. Van tevoren was er het plan om op het einde wiet te gaan roken om moe te worden, maar dat heb ik gelukkig niet gedaan.
Mijn conclusie is dat dit toch echt wel een heerlijke stof is en ik prefereer het zeker boven mdma. Het is zelfs zo'n fijne drug dat ik wiet uit mijn top 3 knikker en 6-apb op de 3de plek zet.