Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip op salvia (eerste bad trip)

Bad trip op salvia (eerste bad trip)

8 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Salvia is inderdaad een drug die helemaal onderaan op mijn lijstje staat. Ik heb meerdere video's op YouTube gezien waarbij mensen dit roken en allemaal compleet verdwaald en verward lijken. Het is een veel gemaakte fout waarbij voornamelijk jongeren denken, dat doe ik wel even, die video's zien er wel lacherig uit en dan toch de heftigere kant van "trip/dissociatieve middelen vinden. Ik denk dat salvia qua heftigheid in de buurt van DMT zit, maar dan complete chaos en verwarring is, waarbij DMT complex met veel buitenaards begrip je overweldigd (meestal met het gevoel van liefde, iets groters waakt over ons).

Ik las vaker dat Salvia een soort van draaikolk/vortex gevoel is dat je naar onder trekt. Heb jij dit zelf ook ervaren of iets in de richting van een tunnel. Dat lijkt mij dan ook echt het enige interessante wat mij zou aanspreken om dit te ervaren, buiten de verwarring.

Goed om te horen dat je er uiteindelijk nog "goed" van af bent gekomen, psychedelica maakt ons nederig, maar met begrip en acceptatie kan je hier echt ongekende kracht uithalen.
h
heizenbergLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik zelf ook wel eens salvia, maar om meteen met een 40x extract te beginnen lijkt me ook wel heftig. Vooral omdat het niet te vergelijken is met paddo`s en truffels.

Salvia kan zeer intens zijn. Ik zou daarom ook beginnen met een 10x extract en daaruit opbouwen.
Het fijne is dat salvia maar zeer kort duurt. Mocht je dus slecht gaan duurt dat niet lang. Ook al is het voor je gevoel veel langer.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
heizenberg zei:
Mocht je dus slecht gaan duurt dat niet lang. Ook al is het voor je gevoel veel langer.
Klik om te vergroten...
Wat een geruststelling wanneer de tijd stilstaat. :P

En ja, Salvia kan flink eng zijn, zelfs als je wel wat vaker getript hebt op klassieke psychedelica, het is gewoon een compleet andere ervaring.
(En dat je vergeet dat je Salvia gerookt hebt werkt ook niet mee. :'))
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
heizenberg zei:
Mocht je dus slecht gaan duurt dat niet lang. Ook al is het voor je gevoel veel langer.
Klik om te vergroten...
Wat een geruststelling wanneer de tijd stilstaat. :P
Klik om te vergroten...
Zou net zeggen ja. :P

Bang worden dat je vast zit in die eeuwigheid, kijken op de klok, jezelf proberen gerust te stellen dat wanneer de grote wijzer op zo en zo staat de trip waarschijnlijk afgelopen is en je complete hoop daarop leggen, vervolgens volledig verdwaald raken in je eigen waanzinnige gedachten, uiteindelijk doodmoe weer een beetje bij zinnen komen en weer kijken op de klok: 3 minuten verder -_-'

Op psilocybine dan. Ik heb nog geen echte salvia trip mogen beleven, maar aan de verhalen te horen vind ik het ook niet zo interessant meer.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Fool zei:
heizenberg zei:
Mocht je dus slecht gaan duurt dat niet lang. Ook al is het voor je gevoel veel langer.
Klik om te vergroten...

Op psilocybine dan. Ik heb nog geen echte salvia trip mogen beleven, maar aan de verhalen te horen vind ik het ook niet zo interessant meer.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Ik vond het eigenlijk wel een interessante ervaring. :)

Ik was er van overtuigd dat ik dood was gegaan. Ik had nog het gevoel dat ik 'iets belangrijks' ging doen, maar ik wist niet meer dat ik Salvia gerookt had. Daarnaast was mijn complete perceptie veranderd in patronen die zich 'oneindig door herhaalden'. Ik was er tijdens die trip compleet van overtuigd dat ik overleden was en een stapje 'verder gereisd' had. Tijdens die trip heb ik voor mezelf wel meer ingezien hoe ik reageer op 'serieuze' zaken, iets waar ik vandaag de dag nog steeds aan toewijs dat ik me bijna nooit druk* maak over iets (en dat is zeker iets waar ik afgelopen jaar veel baat bij heb gehad). :)

* Als in een 'angstig' druk, ik heb nog wel enige motivatie over :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Attimo zei:
Ik dacht eerlijk gezegd dat bad trips iets waren voor mensen die oftewel onervaren zijn en te overweldigd zijn oftewel met erg negatieve gevoelens worstelen. Boy was I wrong.
Klik om te vergroten...
Maar val jij in dit geval dan niet gewoon in de groep die onervaren is en te overweldigd was? Ervaring met psychedelica helpt je uiteraard wel in de Salvia trip, maar toch is Salvia totaal anders en eigenlijk altijd overweldigend. Ik denk dat Salvia vaak onderschat wordt, terwijl het een van de meest heftige tripmiddelen is die er bestaat en zelden echt leuk wordt gevonden. Qua heftigheid is het redelijk on par met bijvoorbeeld DMT, alleen is DMT wel een stuk vriendelijker.

Verder is het ook een kwestie van hoe je de ervaring interpreteert, denken dat je dood gaat hoeft natuurlijk niet perse negatief opgevat te worden. Hoe jij het interpreteert maakt uiteindelijk of je het een bad trip noemt of een interessante ervaring.

Ik denk dat je slechte ervaring ook wel grotendeels is toe te schrijven aan het meteen met een 40X extract te beginnen. In principe geven die extracten hetzelfde effect, mits je je dosering er op aanpast. Door zo'n sterk extract te gebruiken ligt de kans op een te hoge dosering erg hoog, wat niet handig is als je er nieuw mee bent.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gisteren heb ik voor de eerste keer in m'n leven deftig salvia geprobeerd. We hadden een 40x extract, een bong en niks te doen.

Ik had ooit een gesprek gehad met iemand die mij dit totaal afraadde, die zei "alles, maar geen salvia, dat spul is echt vuil". Ik vond dat maar overdreven en hij had het zelf nooit gedaan dus ik liet me er niet door afschrikken. Ik had ook nog nooit een bad trip gehad (heb enkel ervaring met truffels en paddo's). Ik dacht eerlijk gezegd dat bad trips iets waren voor mensen die oftewel onervaren zijn en te overweldigd zijn oftewel met erg negatieve gevoelens worstelen. Boy was I wrong.

We zitten in de tuin op een bankje. Ik vul de bong en neem alles binnen en hou het zo lang mogelijk. Ik adem uit en neem meteen nog een heis. Een seconde hierna verlies ik alle controle.

Ik kan het bijna niet beschrijven maar ik stond doodsangsten uit. Het leek alsof de realiteit aan het afsluiten was en iets mij "kwam halen". Het was zo fucking beangstigend. In mijn hoofd was ik aan het schreeuwen maar achteraf bleek dat ik toen enkel wat aan het kreunen was. Het was super onbehaaglijk en, zonder zeveren, ik dacht even dat ik doodging. Alsof iets tegen me zei "heel jouw leven, jouw vrienden en familie, heel jouw realiteit dat is maar een fractie van alle realiteiten die er zijn en voor jou eindigt het hier, kom gedaan ermee". Ik zou graag nog wat andere bad trips lezen om dit beter te kunnen beschrijven.

Ik ben uiteindelijk terug bij zinnen beginnen komen in de zetel binnen, ik had totaal geen idee wat ik allemaal gedaan had ondertussen. Gelukkig waren al mijn andere vrienden toen nuchter en die hebben me een beetje begeleid maar in mijn trip leken dat absoluut geen vrienden. Sterker nog, mijn wereld was aan het instorten en zij namen dat niet eens serieus. Ik moest vechten om mijn leven met hen te kunnen verder zetten en zij hielpen me niet eens. Zo was het gevoel in mijn hoofd.

Pas terug in de zetel leek het alsof de realiteit zoals ik ze elke dag ervaar aan het terugkomen was en ik niet meer dreigde eruit gesleurd te worden. Maar ergens bleef het gevoel wel hangen en de kat die op de TV stilstond leek helemaal in 3D te zijn (maar dan niet uit de TV maar in de TV 3D).

Nooit meer salvia voor mij. Dit is de eerste drug die ik niemand zou aanraden.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het was helemaal anders dan paddo's of truffels en salvia wordt inderdaad erg onderschat. Ik had ook nooit verwacht dat het effect zo plots zou opkomen. Geen voorbereiding, gewoon knal. Het gevoel van déjà vu was ook overweldigend. Alsof ik hier al eens geweest was, maar had kunnen vluchten in wat ik "de realiteit" noem en dat dit nu voorbij was.

Ik was initieel compleet van de wereld. Mijn vrienden vertelden me achteraf dat ik op niets nog reageerde en eerst in elkaar zakte in mijn stoel en vervolgens op de grond lag. Dan stond ik op en stapte in een bloembak vol water tegen de muur en begon tegen de muur te leunen en te kreunen. Dan ging ik naar binnen, hier hielpen enkele mensen mij omdat ze zagen dat ik niet wist wat ik deed. Die vertelden me dat het voor hen toen duidelijk was dat ik enorme angsten aan het uitstaan was.

Het vortex gevoel van ergens (tegen mijn wil) naartoe gesleurd te worden terwijl de wereld lijkt "af te sluiten" was enorm intens. Het gevoel dat dit écht is en dat het dagelijkse leven de illusie is eveneens.

Toen ik in de woonkamer kwam legde ik me in de zetel en begon me langzaam te realiseren dat ik salvia genomen had en dat dit het effect van de drug was. Ik zag de gezichten van de vrienden die me naar binnen hadden geholpen maar beschouwde hen niet als vriendelijk omdat ze niet serieus namen dat de wereld/"realiteit" aan het eindigen was.

Toen ik de controle over mijn lichaam langzaam terugkreeg wandelde ik terug naar de tuin waar ik zag dat twee vrienden het net ook gingen doen. Ik had net doodsangsten uitgestaan door dat spul en dus probeerde ik hen meteen op andere gedachten te brengen. Maar zij namen kleine trekjes van de bong en tripten helemaal niet zo zwaar. Het bleef leuk voor hen.

Dit was een ongelofelijk diepe trip voor mij. We hadden normaal gepland om hetzelfde weekend ook een truffeltrip te doen maar ik heb meteen na de salvia trip gezegd dat ik eerste deze trip moet "verwerken" vooraleer ik me aan een psychedelisch (laat staan nog een dissociatief) avontuur waag.

Na de trip merkte ik eveneens (en nu nog steeds eigenlijk, twee dagen later) een gevoel van gelukzaligheid omwille van het feit dat ik "terug ben". Dat ik weer in de "realiteit" ben met mijn leven zoals ik het altijd gekend heb. Ik ben momenteel eigenlijk ontzettend blij met mijn leven zoals het is (niet dat ik hiervoor ongelukkig was ofzo hoor, verre van).
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Attimo, ik heb zelf een stuk of 3 jaar geleden ook 'de trip' gehad waar ik soort van bad ging, maar welke uiteindelijk mij meest verlichtende trip ooit was geweest. Compleet egoloos, geen besef meer van tijd (voor mijn gevoel was ik niet een paar uur in complete trance, maar echt duizende jaren). Het was echt ongelofelijk om te zien, ik was niet fysiek dood gegaan, maar bleef gewoon op de plek als een observeerder staan en zag de omgeving miljoenen jaren in tijd om mij heen veranderen. Uiteindelijk werd alles zwart en was er niets meer behalve 'ik' of zijn. Langzaam vormde de realiteit zich weer terug als pixels op een beeldscherm en zag ik dat m'n vrienden nogal overstuur waren omdat ik heel lang niks zei. Deze overwelming van reacties alsof er iets verkeerd was heeft mij toen in paniek gebracht en omdat ik nog niet volledig mijn weten van dit leven weer bij elkaar had geraapt. Het enige waar ik aan dacht waren primaren zaken zoals naar huis gaan waar het veilig is, ect., er gingen echt enorm veel zaken door mijn hoofd. Soms lijkt het wel alsof het een tijdreis is geweest, buiten dat het even slecht ging toen ik terug kwam en nog alles heb moeten bevatten was dit echt de eye opener.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het mij toen voor een lange tijd erg nederig heeft gemaakt om uberhaupt weer psychedelica te gebruiken zoals je aangeeft. Je hebt dan het gevoel alsof je even lang genoeg op vakantie bent geweest en toch graag even een lange tijd weer in deze vertrouwde wereld mag door brengen.

Denk dat er wel mensen zijn die dit met een soort van angst lezen, maar buiten dat het eng was heeft het mij zo veel meer gegeven.
Meditatie is ook een belangrijke, door dit goed te doen kan ik dat waarderings gevoel voor 'het moment' extra vergroten terwijl dit soms afneemt en we hier niet bewust van zijn.

Ik heb dit al vaker op andere berichten gereageerd op soortgelijke manier, maar ik denk dat het je wel kan helpen om het in een groter totaal plaatje te zetten. Uit ervaring ben ik daar nu al meerdere jaren mee bezig en dit zal mijn ook blijven verwonderen en ik hoop dat het anderen die misschien soort gelijke ervaringen hebben hiermee helpt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."