Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIntensive Deel 1 - Ayahuasca

Intensive Deel 1 - Ayahuasca

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vaste klant zei:
Drientje zei:
Vaste klant zei:
Het lijkt me maar een eng spul dat, overgeven en een enge trip schrikt mij meer af dan dat het mij lokt. :openmouth:
Klik om te vergroten...
Je doet het ook niet om te trippen, dan kun je beter een zegeltje LSD achterover kappen.

Ayahuasca neem je om iets in je leven wat een probleem voor jou vormt, weg te nemen. Een verslaving, pijn, angst, verdriet. Je kunt het allemaal los laten in een ceremonie.
Klik om te vergroten...

Misschien heel oppervlakkig dit, maar beweer je nu dat ik door middel van Ayahuasca een verslaving van bijvoorbeeld alcohol kan oplossen? Waarom schrijven ze dit dan niet voor aan alle verslaafde :openmouth:
Klik om te vergroten...

Omdat dat niet gaat werken. :wink:
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar net zeg je dat het kan helpen bij een verslaving?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het heeft mij van mijn speed verslaving af geholpen. Ik heb geen idee hoe maar de craving was weg na de ceremonie. Zo zijn er talloze voorbeelden van mensen die na Ayahuasca een beter mens geworden zijn.

Almasto's thee is dan ook erg verslaving gericht omdat hij zelf in de scene gezeten heeft en zijn energie transporteert in de drank.

En ga je verder verdiepen in Ayahuasca. Je zult versteld staan.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vaste klant zei:
Maar net zeg je dat het kan helpen bij een verslaving?
Klik om te vergroten...

Jawel, maar ik vermoed dat de matrix nog niet klaar is voor een middel als ayahuasca beschikbaar te stellen aan iedereen die wilt. Je moet met veel meer rekening houden dan dat. De overheid wilt misschien niet eens dat er zoiets als ayahuasca komt want die verdienen massas geld aan bier en sigaretten e.d. En de huidige psychiatrie verdient ook zat een verslavingen, die zien het vast ook niet zitten.

En sowieso moet je uitkijken met ayahuasca. Ik weet niet of dat de huidige maatschappij ten goede gaat komen als het opeens volop beschikbaar is aan het grote publiek.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#5
En als je nou niet echt een specifiek probleem hebt dat je te lijf wil gaan? Ik bijvoorbeeld.. ik voel me op zich prima.. helemaal zen enzo. Maar wil t ook weer niet nemen om eventjes een leuke trip te hebben, het mag best leerzaam zijn of me meer over mezelf te weten laten komen. Wel of niet geschikt?
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anon zei:
En als je nou niet echt een specifiek probleem hebt dat je te lijf wil gaan? Ik bijvoorbeeld.. ik voel me op zich prima.. helemaal zen enzo. Maar wil t ook weer niet nemen om eventjes een leuke trip te hebben, het mag best leerzaam zijn of me meer over mezelf te weten laten komen. Wel of niet geschikt?
Klik om te vergroten...

Als jij voor jezelf voelt dat ayahuasca een meerwaarde kan hebben voor je dan moet je dat gewoon doen. Dus ik zeg geschikt mits jij helemaal achter die beslissing staat. Er gaan wel vaker mensen die niet echt directe of heftige intenties hebben, maar open staan voor wat de ayahuasca hun wilt leren die avond.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
vode zei:
Vaste klant zei:
Maar net zeg je dat het kan helpen bij een verslaving?
Klik om te vergroten...

Jawel, maar ik vermoed dat de matrix nog niet klaar is voor een middel als ayahuasca beschikbaar te stellen aan iedereen die wilt. Je moet met veel meer rekening houden dan dat. De overheid wilt misschien niet eens dat er zoiets als ayahuasca komt want die verdienen massas geld aan bier en sigaretten e.d. En de huidige psychiatrie verdient ook zat een verslavingen, die zien het vast ook niet zitten.

En sowieso moet je uitkijken met ayahuasca. Ik weet niet of dat de huidige maatschappij ten goede gaat komen als het opeens volop beschikbaar is aan het grote publiek.
Klik om te vergroten...

Zo denk ik er ook ongeveer over.
Ik zelf denk dat het grootste probleem bij de psychiatrie vooral is dat het een behoorlijk conservatieve wereld is. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar geld zal idd ook wel een rol spelen.
Moet trouwens mbt dit onderwerp opeens denken aan iets wat ik ooit las. Een psychiater zei na afloop van een Santo Daime ceremonie tegen een andere deelnemer (Gerben Hellinga): ' Als mijn patiënten dit wisten, was ik werkloos.' :)
Dat is wellicht wat overdreven, want ik denk dat je altijd verschillende behandelwijzen zult houden. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Maar het is niettemin een mooie uitspraak.

Het zou mooi zijn als er meer onderzoek komt en als de resultaten dan positief zijn, zullen er langzaam maar zeker ook genoeg mensen in de reguliere gezondheidszorg ayahuasca als serieuze behandeloptie gaan zien. Zonder enige twijfel zullen dan iig verzekerings-maatschappijen interesse hebben, want die zijn juist enorm open minded, aangezien zij daadwerkelijk belang hebben bij een gezonde klant.
t
tvanwijckLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drientje zei:
Het heeft mij van mijn speed verslaving af geholpen. Ik heb geen idee hoe maar de craving was weg na de ceremonie. Zo zijn er talloze voorbeelden van mensen die na Ayahuasca een beter mens geworden zijn.

Almasto's thee is dan ook erg verslaving gericht omdat hij zelf in de scene gezeten heeft en zijn energie transporteert in de drank.

En ga je verder verdiepen in Ayahuasca. Je zult versteld staan.
Klik om te vergroten...

Beste Drientje,

Voor het afronden van mijn bachelor Algemene Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht doe ik een onderzoek naar de inzet van Ayahuasca voor de behandeling van verslaving (alcohol/drugs). Naar aanleiding van jou post hier zou ik jou heel graag willen interviewen dus ben je bereid om hier wat over te vertellen en wat vragen te beantwoorden, dan zou dat enorm op prijs gesteld worden! Je kunt me bereiken via een privéberichtje op mailtje naar [email protected]

Bedankt!
Met vriendelijke groet, Talin van Wijck

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."