SmartieAndMe zei:
Begrijp ik goed dat je dus eigenlijk altijd wel een beetje onder invloed bent? Of zie je het zelf anders omdat de ethylfenidaat slechts kleine hoeveelheden zijn en ter zelfmedicatie?
Niet altijd, maar wellicht wel 50% van de tijd sommige weken wat alsnog vrij veel is natuurlijk.
Het recept dat ik krijg voor methylfenidaat is voor dagelijks gebruik 40mg, ik gebruik dus al een pak minder (ethylfenidaat) dan voor geschreven.
De ethylfenidaat voelt een stuk minder opgejaagd en lichaamsbelastend (waarschijnlijk door de lagere noradrenaline affiniteit) dus deze is een stuk beter te verteren op de lange termijn dan de verder vrijwel identieke methylfenidaat.
Van ethylfenidaat koop ik simpelweg een paar gram online en verwerk het met wat water in een mondspray zodat ik makkelijk volumetrisch kan doseren, werkt als een tiet.
SmartieAndMe zei:
Drink je alleen omdat je het lekker vind of drink je om in slaap te komen / de ethylfenidaat aan het einde van de dag te dempen?
Als ik na een drukke (warme) dag thuis kom en er staat een koud speciaal biertje op me te wachten in de koelkast kan ik het moeilijk laten, vooral omdat ik het lekker vind dus maar ik zie het ook wel als een stukje ontspanning.
SmartieAndMe zei:
Ik denk dat er zo'n 3jaar al een vrij vast patroon is qua stimulant/(m)ethylfenidaat)- en alcohol gebruik. Daarvoor was ik anderhalf jaar volledig gestopt met alcohol (en suiker) maar ik weet niet of ik dat nog weer zou kunnen omdat mijn leven toch wel iets drukker is geworden, eigenlijk moet ik het gewoon weer eens proberen.
SmartieAndMe zei:
Ik ben alleen nieuwschierig hoe je dit gebruik in je leven verwerkt zonder klachten te krijgen.
Het stimulant gebruik zorgt er voor dat ik mijn werk af krijg wat een hoop stres weg neemt, dat is ook zeker wat waard voor mijn gevoel. Ondertussen houd ik dit patroon al vrij lang vol en ik heb ook wel de indruk dat ik dit nog zeker een paar jaar zou kunnen volhouden (maar waarschijnlijk niet zou moeten willen :P).
(Kort werkende) Psychedelica/dissociatieven in het weekend gebruik ik meestal in recreatieve / relatief lage doseringen. Voor mij zijn het vooral sociale middelen waarmee je mensen snel leert kennen. Lage doseringen zijn wel prima te verteren en slaap ik achteraf goed op.
Ironisch genoeg ben ik wel heel kritisch op mijn voedsel, veel eiwitten (pindakaas!), veel groenten en fruit en weinig suiker/(snelle) koolhydraten. Wat ook zeker een pluspunt is is dat ik een goede slaper ben, dat maakt het leven een stuk dragelijker. Verder af en toe sporten helpt waarschijnlijk ook wel een beetje.
Ik ben zelfs zo'n figuur die omega 3 en D3 bij slikt, kan het zelf haast niet geloven, haha.
Nogal cliché dat ik dit zeg maar ik hou me bezig met dingen waar ik me graag mee bezig hou en ik zie het nut in van de minder leuke dingen die ik moet doen in het leven, dat maakt dingen een stuk verdraagzamer.
SmartieAndMe zei:
Kan me voorstellen dat dat met bijna dagelijks functionele stimulanten plus wat alcohol en elk weekend een psychedelisch middel uiteindelijk ook vervelend gaat worden..
Mijn leven voelt soms inderdaad vrij hectisch en in alle bescheidenheid zouden veel mensen deze combinatie samen met een stressvol/druk leven waarschijnlijk slecht trekken.
De reden dat ik fan ben van phenmetrazine analogen is omdat deze stimulanten (natuurlijker en) veel minder vermoeiend aanvoelen dan amfetamine/methylfenidaat gerelateerde middelen. Het is qua effecten haast een mix van amfetamine en modafinil wat naar mijn mening de ideale tussenweg is. Veel beter te verteren op de lange termijn dus.
Vaak combineer ik ook Modafinil gerelateerde middelen met iets minder stimulant/ethylfenidaat om een soortgelijk (phenmetrazine) effect te krijgen die minder vermoeiend aan voelt. Alleen Modafinil gerelateerde middelen zijn jammer genoeg eveneens prijzig.
