#1
@RozeOlifant: ik heb je ff een privébericht gestuurd om te kijken of we tot iets kunnen komen 


)Dat van die nicotine weet ik niet, maar het valt me wel op dat als ik tijdens trips dingen ga doen die niet echt goed voor me zijn, maar die puur gedaan worden voor een snel pleziertje, dat ik uit de trip wordt gehaald. Bijvoorbeeld ongezond eten/snacken, oppervlakkige tv kijken, met m'n smartphone spelen en in het geval van paddo's of truffels zelfs wiet roken. Dat haalt me uit de diepte van zo'n trip. Dergelijke dingen doe ik dus niet meer en mis ik ook niet, omdat het zoveel meer voldoening geeft om dingen te doen die goed voor me zijn. Gezond eten tijdens de nasleep bijvoorbeeld. Wat jij zegt over dat je op het laatst wat teleurgesteld was dat het afgelopen was vind ik best wel vreemd. Er zijn namelijk niet veel momenten (lees: geen) die me dieper vervuld achterlaten dan de nasleep van een paddo, truffel of lsd trip. Ik ben er dan compleet content mee dat de trip dan voorbij is en dat ik weer zo'n onvoorstelbaar prachtige ervaring mee heb gemaakt. Maar ik moet daarbij zeggen dat ik altijd op een zeer introspectieve manier trip met meditatie en zo, wat daar waarschijnlijk heel veel invloed op heeft.Een vraag die me nog bezig houdt, en heeft iemand daar hier ervaring mee, is of nicotine (in dit geval het roken van mijn pijp) een negatief effect heeft op de trip? Ik vond het namelijk zo opvallend dat zodra ik mijn pijp gerookt had de ervaring echt ineens vrij snel stil viel. Het echte trippen was binnen een 10-20 minuten weg.
). Zo te horen is LSD ook wel wat voor jou. Dat duurt lekker lang: 10 tot 12 uren (de piek wel korter dan dat, maar toch).Ik ben Trinity niet, maar ik wil hier wel graag op reageren. Als je steeds samen met anderen tript en dit een belangrijke factor is tijdens het trippen, dan houdt je het experimenteren toch op een manier tegen. Je houdt er dan de sociale factor in. Maar trippen is juist een grens oplossend/vernietigend iets. Als je er diep in gaat, ga je juist compleet voorbij de hele sociale wereld. Mensen erbij hebben en daarmee praten is als grote borden in je kamer hebben staan met daarop teksten als "vergeet niet dat je aan het trippen bent", "ga niet te ver van de realiteit". Vrij beperkend in je experimentatie vind ik. En zelfs nu al houdt de (sociale) wereld van taal/symbolen je tegen in je interesse, terwijl het allermooiste (imo) van psychedelica juist is dat je krijgt wat je nodig hebt, niet wat je wilt.Roze olifant zei:Ik heb er respect voor dat je alleen deze ervaringen aangaat. Ik durf dat zelf niet zo goed (toevallig opende ik hier net een topic over - het feit dat ik geen vrienden heb die mijn interesse delen maakt dat ik niet met drugs kan experimenteren zoals ik zou willen).
Angst is inderdaad wel een kwestie waar je mee krijgt te doen met alleen trippen. Zelf denk ik dat dit mede de reden is waarom psychedelica meer is dan alleen vermaak. Je krijgt niet alleen maar mooie dingen te zien, maar bent bezig om je eigen angsten onder ogen te komen. Dit is nou juist de reden dat trippen op deze manier zo'n voldoening geeft: je haalt narigheid in je onderbewuste omhoog en laat het los. En angst kun je voelen, zonder dat je het je laat overmannen.Roze olifant zei:Vind je alleen trippen niet beangstigend? Het lijkt me zo eenzaam op de een of andere manier, zeker als je na de trip die overweldigende ervaring niet kan delen... of wanneer het tijdens je trip even niet zo lekker gaat - uit ervaring weet ik dat paddotrips echt ups en downs kunnen hebben. Al klinkt die van jou lekker positief gelukkig!
Post ze hier maar.Roze olifant zei:@ Mindless: als ik weer ga experimenteren, ga ik zeker ook weer tripreports schrijven. Ik deed dat eerder gewoon op mijn computer, voor mezelf, maar nu kan dat op dit forum. De XTC-report worden op termijn wel wat saai, hoe geweldig ik XTC ook vind, je schrijft altijd ongeveer hetzelfde, alles is mooi, iedereen is lief, etc.Overigens heb ik van 10 jaar geleden nog mijn 2 paddotrip-reports, hilarisch om terug te lezen!
![]()
Erg herkenbaar. Bij mij waren de eerste keren ook voornamelijk ontdekken wat voor effecten er waren. Erg gericht op de gekke wereld die ineens om je heen verschijnt. Na zo'n 3 trips werd ik ineens erg hard op m'n plaats gezet. Ik had buiten truffels ingenomen, gewoon zomaar tijdens het chillen met 2vrienden en 2 onbekenden. Het effect startte en ik voelde me eigenlijk direct ongemakkelijk. Gauw naar huis gefietst en thuis een bad genomen. Ik voelde me de heletijd erg nietig, ontroostbaar en uiteindelijk nederig, het voornemen voortaan truffels met respect te behandelen. Ik had het inzicht gekregen dat truffels meer zijn dan een lolletje. (dit had ik al gelezen uit tripreports, maar had ik voor mezelf ontkracht, omdat mijn eerste 3 keer trippen helemaal niet diep gingen)Psychedelibee zei:Je trip klinkt vooral erg amusant, heb je ook nog meer diepere inzichten over jezelf of het universum gehad? Voor mij persoonlijk waren mijn eerste paddo trips destijds ook best luchtig en vooral gefocust op de visuele veranderende waarneming. Die eerste paar trips voelde ik me echt net een klein kind wat alles voor het eerst ging ontdekken. Pas na enkele keren werden mijn trips steeds introspectiever en was trippen met anderen erbij ook steeds minder noodzakelijk aangezien ik meer in mijn eigen wereld terecht kwam.
Komt vaker voor. De eerste keer of keren psilocybine zijn vaak redelijk luchtig bij mensen. Vooral gekke visuals zien en in de slappe lach liggen. Maar trip je wat vaker en zeker als je alleen begint te trippen, dan laat het zich aan je kennen voor wat het echt is. Dan kom je erachter dat het echt een soort persoonlijkheid heeft en dat het psilo is die de controle heeft, niet jij. Maar de striktheid heeft altijd een hoger doel, namelijk jou de confrontatie aan laten gaan met jezelf en jezelf te helen van onopgeloste kwesties in het onderbewuste. Ik zie de drug altijd als een soort strenge maar rechtvaardige leermeester.mikoz zei:Erg herkenbaar. Bij mij waren de eerste keren ook voornamelijk ontdekken wat voor effecten er waren. Erg gericht op de gekke wereld die ineens om je heen verschijnt. Na zo'n 3 trips werd ik ineens erg hard op m'n plaats gezet. Ik had buiten truffels ingenomen, gewoon zomaar tijdens het chillen met 2vrienden en 2 onbekenden. Het effect startte en ik voelde me eigenlijk direct ongemakkelijk. Gauw naar huis gefietst en thuis een bad genomen. Ik voelde me de heletijd erg nietig, ontroostbaar en uiteindelijk nederig, het voornemen voortaan truffels met respect te behandelen. Ik had het inzicht gekregen dat truffels meer zijn dan een lolletje. (dit had ik al gelezen uit tripreports, maar had ik voor mezelf ontkracht, omdat mijn eerste 3 keer trippen helemaal niet diep gingen)
Ben ik het helemaal mee eens. Mooi uitgelegd.Mindless zei:Komt vaker voor. De eerste keer of keren psilocybine zijn vaak redelijk luchtig bij mensen. Vooral gekke visuals zien en in de slappe lach liggen. Maar trip je wat vaker en zeker als je alleen begint te trippen, dan laat het zich aan je kennen voor wat het echt is. Dan kom je erachter dat het echt een soort persoonlijkheid heeft en dat het psilo is die de controle heeft, niet jij. Maar de striktheid heeft altijd een hoger doel, namelijk jou de confrontatie aan laten gaan met jezelf en jezelf te helen van onopgeloste kwesties in het onderbewuste. Ik zie de drug altijd als een soort strenge maar rechtvaardige leermeester.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."