Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB Festival (bad) trip

2CB Festival (bad) trip

11 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZweefkaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omdat ik nieuw ben op het forum zal ik eerst even wat informatie geven.
Ik ben een jongen van 22 jaar, 1.80 lang en 70 kg.
Gebruik nu ongeveer een jaar drugs, meestal alleen op festivals die ik zn 4 tot 5 per jaar bezoek.
Ik heb ervaring met : X, 4-FMP, pep, sos, keta, alcohol, wiet en hasj.

Ik heb dit report al een tijdje geleden geschreven alleen durfde ik het niet te posten.

Er zijn helaas geen precieze tijden aanwezig en alleen een paar geschatte tijden omdat ik helemaal geen tijdsbesef heb gehad die avond.

Dus afgelopen vrijdag stond weer op de planning om een nieuw stofje te proberen, het stond eigen
eigenlijk al veel langer op de planning maar ik kon maar niet aan 2cb komen. Ik had me goed ingelezen over de werking en dosering en verschillende trip reports erover gelezen, liever had ik het de eerste keer thuis gedaan maarja dat is makkelijker gezegd als gedaan als je nog bij je ouders woont.

Rond 7 uur waren we aangekomen bij het festival. Voor dat we naar het festival gingen heb ik een goede bodem gelegd en een paar biertjes gedronken ik schat 6 flesjes. Op het festival zelf nog 2 biertjes en voor de rest wat cola en water.

Pillen waren 10mg volgens de dealer (zelf heb ik ze niet meer getest, ik weet het heel dom) eerst een halfje gepakt (rond half 8 )toen ik na anderhalf uur nog niks voelde ook nog het andere halfje gepakt. Iets nadat ik het tweede halfje had ingenomen kickte de eerste in voelde me wel goed, kleuren en muziek wat intenser.

Toen gingen we wat rondlopen en gingen we in een "shisha-lounge" zitten deze. Dit was een soort tent gemaakt van allemaal van die doeken met patronen erin, hier begon het trippende gedeelte. De doeken bewogen heen en weer en het leek zelfs op heel het festival terrein bewoog maar wij gewoon lekker mochten blijven zitten.

Na een half uurtje daar gezeten te hebben vonden we het maar weer eens tijd om te dansen. Aan het begin kon ik nog lekker mee dansen maar toen we ongeveer een half uur daar stonden klapte het tweede halfje in, dit werd me allemaal te veel en ik wou er even bij gaan zitten dus ik ging zitten op een bankje met een vriend van me. We hebben daar denk ik 10 minnuten gezeten en toen ging het wel weer. We zijn toen naar een andere stage gegaan een "rave-cave" opzich wel goede muziek maar het was een rare sfeer vond ik zelf het was er donker en voor mijn gevoel liepen er rare typetjes rond.

Na tien minuten daar te hebben gestaan werd voor mij de trip ineens heel raar, het leek net of ik helemaal in mn eigen wereldje zat. Mijn vrienden merkte dit ook en ik ben toen weer met iemand op een bankje gaan zitten, toen we na een tijdje weer terug waren gegaan zag ik ineens alle mensen in de rave cave als "vampier" behalve mijn vrienden. Ook zag ik allemaal wondjes zitten op de mensen hun armen en zag ik ze elkaar bijten. Voor mij leek toen ook of ze met zn alle een complot aan het vormen waren tegen mij en mijn vrienden en dat ze ons naar achter in de zaal probeerde te lokken om ons daar ook vampieren te maken. Dit was allemaal heel raar en best angstaanjagend om te zien. Ik wist van de ene kant wel dat het door de drugs kwam, maar van de andere kant was ik ook echt bang voor de vampieren. Als mijn vrienden iets dieper de zaal in wouden moesten ze mij ook echt overhalen om mee te gaan. Op een gegeven moment werd ik er echt helemaal gek van en ik heb toen mijn ervaring zo goed mogelijk uit te leggen tegen mijn vrienden en dat ik daarom meteen weg wou hier. Hun moesten er natuurlijk wel mee lachen maar toch gingen ze mee met mij naar een andere stage.

Eenmaal bij de andere stage had ik geen last meer van de "vampieren" hallucinerende werking maar zat ik wel weer in mijn eigen wereldje. Het leek net of ik in mn eentje over het hele festival terrein aan het lopen was terwijl ik gewoon de heletijd op dezelfde plek heb gestaan, ook leek het of ik de tijd soms vooruit of achteruit spoelde en dingen al had meegemaakt. Ik had ook vaak het gevoel alsof bij iedereen de tijd stilstond behalve bij mij, de muziek stopte maar voor mij ging het feestje gewoon door alleen dan zonder muziek. Ik heb ook de heletijd gedacht dat iedereen mij aan zat te kijken en mij eigenlijk hier binnen weg wou. Zo nu en dan kwam ik weer "terug op de wereld" en keek ik mijn vrienden heel verbaasd aan en vroeg ik waar ik was of wat dit was.

Omdat ik nogal ver was kwamen we met het toen "slimme" plan om wat sos te snuiven om wat nuchterder te worden. Ik weet niet hoe ik bij de wc's aan was gekomen maar ik was er uiteindelijk en zocht een hokje op. Ik pakte het sealtje uit mn broekzak en mn sleutel, toen ik wat op mn sleutel deed hoorde ik ineens allemaal stemmen in mn hoofd. Het leek net of het een duivel was en een engeltje, de ene stem zei dat het een heel slim idee was om sos te pakken en de andere stem zat me alles aftepraten wat met drugs te maken had. Meestal in de zin van : "Je hebt toch geen drugs nodig om plezier te hebben" en "Mensen die drugs gebruiken zijn echt slechte mensen".
De stemmen blijven ook maar echoën door mijn hoofd heen en ik werd er helemaal gek van, dus maar weer alles in mn broekzak gedaan en zo snel mogelijk weg daar!

Toen het rond een uur of half 12 was kwam ik weer een beetje bij zinnen heb toen nog anderhalf uurtje genoten van het feest en toen lekker naar bed want de dag erna mochten we gelukkig weer.

Dit was veruit de raarste ervaring uit mijn leven.
Als jullie nog tips hebben en/of vragen hebben kun je ze gerust hieronder plaatsen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind het een raar verhaal niet dat ik je niet geloof hoor maar twee keer 5mg is echt heel weinig 2CB. Ook nog is omdat je als je je tweede halfje na anderhalf uur inneemt dan heb je doorgaans geen stapeling van effect dan duurt het alleen langer. Zelf merk ik 10mg al amper maar goed het kan natuurlijk zijn dat je er gevoelig voor bent of je dag niet had.

Hopelijk is het een volgende keer beter :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jammer dat je eerste ervaring zo vervelend was. Misschien waren je pillen veel sterker dan 10 mg, zo klinkt het wel. Of misschien zat er wel iets anders in of bij in die pillen. Zoals je zelf al zegt, niet getest dus eigenlijk niet slim.
Z
ZweefkaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bobsacamano zei:
Vind het een raar verhaal niet dat ik je niet geloof hoor maar twee keer 5mg is echt heel weinig 2CB. Ook nog is omdat je als je je tweede halfje na anderhalf uur inneemt dan heb je doorgaans geen stapeling van effect dan duurt het alleen langer. Zelf merk ik 10mg al amper maar goed het kan natuurlijk zijn dat je er gevoelig voor bent of je dag niet had.

Hopelijk is het een volgende keer beter :)
Klik om te vergroten...

De pillen waren niet meer getest door mij dus de 10mg die de dealer zei dat erin zat kan ook best 15/20 mg zijn geweest. Toch vind ik het zelf ook heel raar want heb nog nooit zoiets gelezen over een 2cb trip, misschien was het een combinatie van de eerste keer, alcohol en een rare sfeer.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doorgaans overdrijven dealers nogal over de inhoud van de pillen, maar misschien verkoop je er meer van 10mg dan van 20mg?

we zullen het nooit weten waarschijnlijk.

Daarbij noemen we 8 flessen bier 16 standaard eenheden alcohol. dat was voor een eerste keer misschien wat veel als de pillen wat sterker waren dan 10mg.

Ook zie ik geen paddo's, truffels, lsd of andere echte tripmiddelen in je lijstje staan waar je ervaring mee had, dus zou het zomaar wat heftiger zijn geweest dan je verwacht had. 2cb zit ergens tussen serieuze tripmiddelen en spul wat allemaal best voorspelbaar is.

Ik zou tripmiddelen niet afschrijven in jou geval, maar er zeker voorzichtig mee zijn in het begin, mocht je er een willen maken.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja vaag man! Misschien liet je het niet helemaal over je heen komen, je zegt ook dat die 2e wel hard insloeg en dat het daarna fout ging. Daardoor heb je misschien een grimmige sfeer voor jezelf gecreëerd waardoor je steeds slechter gaat.

Volgende keer testen maar en misschien eerst thuis proberen, in de zomer chill je vast wel op bepaalde plekken waar het rustig is, misschien kan je daar wat uitproberen?
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bobsacamano zei:
Vind het een raar verhaal niet dat ik je niet geloof hoor maar twee keer 5mg is echt heel weinig 2CB. Ook nog is omdat je als je je tweede halfje na anderhalf uur inneemt dan heb je doorgaans geen stapeling van effect dan duurt het alleen langer. Zelf merk ik 10mg al amper maar goed het kan natuurlijk zijn dat je er gevoelig voor bent of je dag niet had.

Hopelijk is het een volgende keer beter :)
Klik om te vergroten...
Effecten bij lage dosissen kunnen wel degelijk opstapelen, heb ik zelf ook meerdere keren gehad.

OT:
Je hebt aardig wat alcohol gedronken van tevoren, ook al neem je een lage dosis van 10mg (ongeveer), de alcohol versterkt dat echt best wel erg.

Ook zeggen dealers vaak dat er juist méér 2c-b in zit dan er daadwerkelijk in zit, en heel veel pillen met 2c-b bevatten ook daadwerkelijk maar iets van 10mg.

Ik denk dus dat de hoeveelheid alcohol + 2c-b + eerste keer trippen je gewoon te veel zijn geworden.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
10mg 2C-B werkt voor mij en naar mijn weten ieder ander mens enkel stimulerend, wekt geen visuals op, laat staan hallucinaties. Ik zelf krijg naar eigen ervaring pas hallucinaties van 2C-B vanaf ongeveer 25mg.

Het komt zeer vaak voor dat dealers het aantal milligram per pil (of blotter) overdrijven, het omgekeerde heb ik echter zelden eerder van gehoord. Maar zelfs al mocht je 20mg 2C-B naar binnen hebben gewerkt in plaats van de verwachte 10mg is de reactie nog vrij heftig/apart. Hierbij moet ik wel toevoegen dat mijn eerste 2C-B ervaring net als mijn eerste MDMA ervaring aanzienlijk heftiger was dan de daarop volgende ervaringen hiermee.
Bij mijn eerste ervaring 2C-B met 15mg had ik duidelijke visuals, tegenwoordig zijn mijn visuals op 15mg 2C-B zeer minimaal, treshold dosering is 15mg wil ik überhaupt iets merken aan visuals.

Wat vrij zeker ook heeft mee gespeeld tot op bepaalde hoogte is dat je het op een vrij chaotische/drukke plek uit probeerde, psychedelica versterkt immers chaos.

Alcohol dempt de effecten van psychedelica eerder dan dat het deze versterkt (dit geldt niet voor 'dissociatieven') dus aan de alcohol zal het niet gelegen hebben.

De meest voor de hand liggende verklaring voor je aparte ervaring is waarschijnlijk slaap tekort of vermoeidheid, dit kan hallucinaties en angst/stress zeker in de hand werken. Ik weet echter niet of dit daadwerkelijk het geval was.

Lang verhaal kort: Het zou aan van alles gelegen kunnen hebben maar ik zou mijn geld inzetten op de combinatie van factoren dat het je eerste ervaring met 2C-B was wat waarschijnlijk een sterker effect (qua ervaring) dan normaal geeft, dat je pil wellicht meer bevatte dan je in eerste instantie verwachtte, een chaotische onbekende omgeving en daarbij vermoeidheid/slaap tekort.
Biologische aanleg (en persoonlijkheid) kan uiteraard ook een groot aandeel hebben gespeeld maar ook dat kunnen we niet weten.

Jammer dat het wat minder voor je uit pakte, 2C-B is namelijk leuk spul en voor psychedelische begrippen zeer goed verteerbaar normaal gesproken zolang je niet te hoog doseert. Bij een eventuele volgende keer wellicht op een rustiger plekje uitproberen, zal zeker helpen.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Alcohol dempt de effecten van psychedelica eerder dan dat het deze versterkt (dit geldt niet voor 'dissociatieven') dus aan de alcohol zal het niet gelegen hebben.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het niet mee eens. Iig niet met 2c-b. Het maakt bij mij en vrienden de bodyload behoorlijk wat erger en de visuals ook een stuk aanweziger/chaotischer. 2cb is wel de enige drug waarbij ik ook alcohol neem, maar raad zelf af om meer als 3 glazen te drinken.

@Zweefkaak : denk dat het meeste al is gezegd. 2cb mag dan wel de eerste trede vd psychedelica ladder zijn, je moet het toch respecteren als een psychedelica. Voor jou leek dit gwn niet de beste setting te zijn. Geef het in een thuissetting nog een kans wanneer je de kans hebt, want het is het zeker waard.

Ik zelf heb ook 10mg 2cb in de club gedaan als eerste psychedelica. Wellicht heb je wat aan mijn reportje ter vergelijking http://drugsforum.nl/viewtopic.php? f=21&t=56170&p=1184673&hilit=Schaduwdanser#p1184673.

Ik zie dat ik in dit report een beetje teleurgesteld overkom, maar heb sindsdien 14-18mg meerdere malen gedaan in de club en dat beviel erg goed. Thuis moet ik het nog steeds een keertje doen maar door vrienden wordt dezelfde dosis als erg goed ervaren voor zowel recreatief als voor inzichten.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier ben ik het niet mee eens. Iig niet met 2c-b. Het maakt bij mij en vrienden de bodyload behoorlijk wat erger en de visuals ook een stuk aanweziger/chaotischer. 2cb is wel de enige drug waarbij ik ook alcohol neem, maar raad zelf af om meer als 3 glazen te drinken.
Klik om te vergroten...
Zelf zeer vaak alcohol gecombineerd met 2C-B en andere psychedelische phenylethylamines, vaak in gezelschap die hetzelfde deed. Het kan natuurlijk per persoon verschillen gok ik.

Afgaand op de theorie waarin gesteld wordt dat alcohol een aanzienlijk (indirect) effect heeft op de GABA receptoren zou het waarschijnlijker wezen dat alcohol de effecten dempt. Aan de andere kant werpt het extra belasting op je lichaam. Ik zelf drink meestal wat alcohol er bij om, zoals ik wel eens letterlijk heb gezegd: 'de scherpe randjes er vanaf te halen'. :tongueout:

Ik drink nooit voorafgaand aan dat ik aan een tripje begin, enkel na de piek, wellicht een verschil met jullie (Snoeischaar, Mikoz) situatie(s). Mijn alcohol consumptie is sowieso altijd vrij bescheiden al zeg ik het zelf, mijn 'puber zuipdagen' liggen wel achter me zogezegd, tijdens het trippen zal ik waarschijnlijk nooit meer dan 6 consumpties hebben gehad.
Het zal wel geen zwart wit verhaal wezen.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#11
Allereerst compliment dat je toch besloten hebt om eea wel te plaatsen én dat je zo eerlijk bent over wat er allemaal niet goed ging. Wel vervelend voor je, want 2cb is een superleuk middel, dat normaliter (net als MDMA) redelijk 'licht' is en erg goed controleerbaar, dus het had een mooie avond moeten kunnen worden... :confused: Ik hoop dat de reacties die je krijgt je helpen om volgende keer een betere ervaring te hebben.

Er is al veel gezegd, dus ik ga niet meer toevoegen. Ben het wel eens met Jmths:
Jmths zei:
Lang verhaal kort: Het zou aan van alles gelegen kunnen hebben maar ik zou mijn geld inzetten op de combinatie van factoren dat het je eerste ervaring met 2C-B was wat waarschijnlijk een sterker effect (qua ervaring) dan normaal geeft, dat je pil wellicht meer bevatte dan je in eerste instantie verwachtte, een chaotische onbekende omgeving en daarbij vermoeidheid/slaap tekort.
Biologische aanleg (en persoonlijkheid) kan uiteraard ook een groot aandeel hebben gespeeld maar ook dat kunnen we niet weten.
Klik om te vergroten...

Wel nog een opmerking over alcohol gebruik; ik zou alcohol niet combineren met (de meeste) drugs. Is gewoon toch niet handig en krijg je meestal rare, negatieve effecten van. Zie daarvoor ook ff (nogmaals) deze handige chart hier: https://tripsit.me/new-drug-combinations-release/ daarvoor. Ben zelf overigens een hele matige drinker en drink op parties, festivals etc. waar ik middelen gebruik nooit alcohol...
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij mij versterkt alcohol de 2c-b trip behoorlijk. 6+ flesjes bier + 10 mg 2c-b en ik heb geheid visuals. Maar vind het dan chiller om de dosis op te schroeven naar 20mg. Dan is de wereld een grote organische cartoon. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."