Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine, per ongeluk 10x de dosis door rekenfout

Ketamine, per ongeluk 10x de dosis door rekenfout

13 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo dat is een beste reken fout zeg, denken dat je een milde 25mg gaat doen en vervolgens in een K-hole raken omdat je 250mg naar binnen werkt.

Ik zou het volgende keer qua dosering een stuk rustiger doen inderdaad en vooral ook zonder al iets anders op. Zoals je zegt had het ook minder leuk kunnen aflopen. Maar gelukkig heb je toch een mooie ervaring gehad.
M
Mindblown13Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar gaan we dan, mijn eerste tripreport..

Ketamine was iets wat wij al een tijdje graag wilden uitproberen, ik had er goede verhalen over gehoort en het klonk als iets voor mij. Op zaterdagavond terwijl ik al aardig wat bier op had (niet zo slim) besloten wij om het maar is uit te proberen na het feestje. Ondanks dat dit al werd afgeraden vanwege alchohol, toch een gram gehaald en besloten dat te gaan gebruiken. Een lage dosering zou immers toch geen grote problemen op
Moeten leveren?

Eenmaal thuis aangekomen na het feest besloten wij met zijn vieren om het te gebruiken. Alleen wij hadden alle 4 geen ervaring met snuiven. Afijn zo lastig kan het niet zijn, even rekenen. 1 gram = 100 mg dus delen door 4 komen we op een mooie 25mg de neus. Dit leek ons een mooie dosis om te beginnen. Niemand van ons merkte op dat dit toch wel een beste lijn was. Uiteraard gaat er natuurlijk 1000mg in een gram en hadden wij iederen 250mg voor ons liggen. Alle 4 hebben wij dit in een rits naar binnen gewerkt. Toen de vierde het naar binnen had, lag de eerste al op de grond.
Wij dachten dat hij een grapje maakte en gingen rustig verder. Enkele momenten later lag ook ik op de grond en vanaf dat moment ben ik totaal afwezig geweest van mijn lichaam. Ik maakte een soort reis rond de wereld naar alle plekken waar ik wel eens gefeest had en beleefde op elke plek een ander avontuur. Dat ik ook nog een lichaam had wat op de grond lag kon ik totaal niet meer beseffen.

Van de vier zijn er 2 die totaal niks meer weten (deze twee hadden overigens ook nog geblowed, misschien is dat de reden). Ik en de ander hebben nog een paar vage beelden van de realiteit. Heb vreemde was voor mij dat ondanks er geen woord gesproken werd. Kon ik toch op een soort manier met hun communiceren. Omdat dingen die echt gebeurden terugkwamen in de avonturen die ik beleefde. Zo heb ik bijvoorbeeld de kots van de een opgeruimd in de woonkamer, maar naar mijn beleving was dit in portugal. Daarnaast had 1 persoon in zijn broek gepist en dit moment kon ik mij goed herrineren dat ik samen met hem op de wc stond in groningen. Op de een of andere manier heb ik dit moment dubbel beleefd. Zowel in de realiteit als in mij droomwereld alsof ik 2 persoonlijkheden had.

Waar ik in het begin van de trip totaal geen lichaam en ongeveer door de ruimte heen zweefde had ik later de heletijd het gevoel dat ik een extra lichaam. Had waardoor ik zowel de realiteit zag, alsmede de droomwereld. Nadat ik meerde avonden gefeest had in de droomwereld kwam
Ik langzaam weer terug naar mijn eigen lichaam. Toen ik weer volledig terug was naar mijn lichaam was bewegen nog extreem moeilijk. Wel trof ik de bewijzen aan van wat er allemaal was gebeurd. Tot mijn grote verbazing had ik naast de avonturen in de droomwereld ook veel dingen gedaan in de realiteit zelf. Onder andere de kots opruimen en hierna 2 emmers weten te localiseren en neer te zetten bij de hulpbehoevende. Hoe ik dit voor elkaar gekregen heb weet ik niet.
samen de vriend die ook nog herrineringen had van de avond hebben wij de andere 2 met moeite verzorgt. De een kostte niet veel moeite omdat deze letterlijk verlamd was en niet veel aandacht nodig had. De ander had naar mijn mening totaal geen besef wat de wereld was en kon niet communiceren maar bleef wel de heletijd bewegen.
Zitten, liggen, proberen te staan, vallen en rollen. Dit kostte een stuk meer moeite maar gelukkig hield dit niet lang aan en viel hij na ongeveer een kwartier in slaap. De vriend die ook weer een stuk normaler was besloot naar huis te gaan.
Ik heb toen nog een kwartier gewacht waarna de andere 2 beiden begonnen te snurken. Toen ben ik ook maar gaan slapen. Ik zette mijn wekker een uur later omdat ik nog schoon moest maken en smiddags een afspraak had staan.

3 uur later werd ik wakker gemaakt door een fictief persoon die mij vertelde dat ik 3 uurtjes geslapen had en hij mijn wekker maar uitgezet had, omdat ik er erg moe uitzag. Hoe dit effect nog heeft kunnen onstaan zo'n geruime tijd na de inname snap ik helemaal niks van. Nadat dat ik had gedoucht, waarbij ik totaal niet kon voelen of de douche warm of koud was, voelde ik mij weer compleet normaal. Ik maakte de andere 2 wakker en die hadden moeite om te beseffen wat er gebeurt was, maar waren vrij snel weer volledig bij. Hierna heb ik vooral moeite gehad om deze ervaring te verwerken. Vandaar ook dat ik dit report schrijf om meer in kaart te brengen wat ik heb meegemaakt. ( en natuurlijk voor jullie).

Al met al was het wel een hele speciale en vette ervaring. Voorlopig hoef ik het middel niet te zien, maar in de toekomst wil ik nog wel een keer een lagere dosering proberen. Voor degene die het nog willen proberen, zorg ervoor dat je ten eerste een trip sitter hebt en ten tweede een stuk beter nadenkt over hoeveel je gebruikt. Gelukkig is bij ons alles goed afgelopen, maar dit had heel
snel goed fout kunnen gaan. Bijvoorbeeld als iemand op zijn rug had gelegen tijdens de trip had hij zomaar kunnen stikken hierin.

Bij deze sluit ik mijn report af en ik hoop dat jullie ervan hebben genoten.
Vragen & tips zijn altijd prima
M
Mindblown13Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Zo dat is een beste reken fout zeg, denken dat je een milde 25mg gaat doen en vervolgens in een K-hole raken omdat je 250mg naar binnen werkt.

Ik zou het volgende keer qua dosering een stuk rustiger doen inderdaad en vooral ook zonder al iets anders op. Zoals je zegt had het ook minder leuk kunnen aflopen. Maar gelukkig heb je toch een mooie ervaring gehad.
Klik om te vergroten...

Ja was een heftige ervaring, ook vooral erg stom dat er geen tripsitter was en ook erg vreemd dat niemand van ons even bij zichzelf dacht van, hey dit is toch best wel een grote lijn. Ach ja, wel ons lesje geleerd in iedergeval. Vroeg me ook al af hoe andere mensen nog normaal konden lopen etc. met ketamine op. Aangezien ik dacht wij nog een lage dosis hadden gebruikt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet niet of het verstandig is dat er misschien nog een volgende keer komt... Als je zo met drugs om gaat is er de volgende keer waarschijnlijk iemand dood
S
Sneuvelnation11Lid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
Ik weet niet of het verstandig is dat er misschien nog een volgende keer komt... Als je zo met drugs om gaat is er de volgende keer waarschijnlijk iemand dood
Klik om te vergroten...

Hahaha dit is wel heel overdreven, maar volgende keer beter opletten boys en succes met jullie volgende Ketamine trip! :rock:
M
Mindblown13Lid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Ik weet niet of het verstandig is dat er misschien nog een volgende keer komt... Als je zo met drugs om gaat is er de volgende keer waarschijnlijk iemand dood
Klik om te vergroten...

Ik snap je reactie, al ik vind ik het enigszins overdreven, maar normaal ben ik erg voorzichtig met het uitproberen van drugs. lees mij ook altijd goed in naar welke effecten erbij komen kijken. Hierom hadden wij ook voor een dosis van 25mg gekozen. Zodat wij eerst konden wennen aan hoe het middel voelt. Het verbaast mijzelf ook enorm dat we ik zo stom heb kunnen zijn om me zo erg te vergissen. Maar zoals ik eerder zei, is het gelukkig goed afgelopen en zorg ik er voortaan wel voor dat ik veel duidelijker weet hoeveel ik precies moet hebben.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sneuvelnation11 zei:
Hahaha dit is wel heel overdreven
Klik om te vergroten...

Na 'aardig wat bier' zoals TS het zelf noemt, in een K-hole duiken kan er gewoon voor zorgen dat je stikt in je kots bijvoorbeeld...

Wel heel overdreven lijkt me dus een verkeerde woordkeuze.

Mocht je het niet met me eens zijn, kijk even wat mensen hier zeggen:

viewtopic.php?f=23&t=29451
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
1/4e gram is verder nuchter volgens mij niet direct levensbedreigend, maar aanraden zou ik nooit doen. wanneer je gaat combineren met ethanol ofzo worden de effecten en gevaren moeilijk te voorspellen. Wees blij dat je nog in staat bent een topic te openen...
M
Mindblown13Lid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
1/4e gram is verder nuchter volgens mij niet direct levensbedreigend, maar aanraden zou ik nooit doen. wanneer je gaat combineren met ethanol ofzo worden de effecten en gevaren moeilijk te voorspellen. Wees blij dat je nog in staat bent een topic te openen...
Klik om te vergroten...

Geloof mij, hier zijn we ook zeker blij mee. En we beseffen ons erg goed dat dit heel anders had kunnen aflopen. Levensbedreigend is dit volgensmij pas boven de 4 gram ofzo (als overdosis). Omdat al je spieren ontspannen incl. je hart. Maar stikken in je kots is een veel reëler gevaar. Maarja als je denkt dat je maar 25mg doet, dan zou t prima moeten kunnen icm. Alchohol
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindblown13 zei:
Geloof mij, hier zijn we ook zeker blij mee. En we beseffen ons erg goed dat dit heel anders had kunnen aflopen. Levensbedreigend is dit volgensmij pas boven de 4 gram ofzo (als overdosis). Omdat al je spieren ontspannen incl. je hart. Maar stikken in je kots is een veel reëler gevaar. Maarja als je denkt dat je maar 25mg doet, dan zou t prima moeten kunnen icm. Alchohol
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het bij 4 gram nog steeds niet direct levensbedreigend, mits in gecontroleerde situatie. Inderdaad risico op stikken in braaksel is het grootst. Dat geldt dus allemaal wel in nuchtere toestand, in combinatie met alcohol is het onvoorspelbaarder en kan het al veel sneller mis gaan.

Je hartspieren ontspannen niet van Keta, je hartslag stijgt zelfs iets.
M
Mindblown13Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
Volgens mij is het bij 4 gram nog steeds niet direct levensbedreigend, mits in gecontroleerde situatie. Inderdaad risico op stikken in braaksel is het grootst. Dat geldt dus allemaal wel in nuchtere toestand, in combinatie met alcohol is het onvoorspelbaarder en kan het al veel sneller mis gaan.

Je hartspieren ontspannen niet van Keta, je hartslag stijgt zelfs iets.
Klik om te vergroten...

Oh, dan heb ik mij verkeerd ingelezen. In iedergeval is het gelukkig goed afgelopen en ik hoop dat andere mensen deze post lezen en nog even 2 keer nadenken voordat ze het gebruiken.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je moet volgens mij al ook behoorlijk ver heen zijn als je niet het verschil tussen 400mg en 4g herkent. datzelfde geld in mindere mate natuurlijk ook voor 250mg en 2,5g ketamine...

Dat is geen rekenfout, maar het verschil tussen een normaal lijntje en eentje van langer dan je lineal... Als je dat per ongeluk flikt, en het na kan vertellen heb je meer geluk dan het universum je gunt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
Je moet volgens mij al ook behoorlijk ver heen zijn als je niet het verschil tussen 400mg en 4g herkent
Klik om te vergroten...
Inderdaad ja... Je moet ook echt een fucking grote neus hebben om 4 gram weg te kunnen snuiven. :grin:
t
t3ll4v1stLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindblown13 zei:
1 gram = 100 mg dus delen door 4 komen we op een mooie 25mg de neus.
Klik om te vergroten...

En dit jongens en meisjes, is de grootste reden waarom er mensen bad/dood/slecht gaan op drugs.
- Drugs gecombineerd met alcohol gecombineerd met laksheid/dommigheid.

Letten we even op?

Ik moest stiekem wel hard op lachen toen ik dat stukje las. :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."