Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD 'liefde op het eerste zicht'

LSD 'liefde op het eerste zicht'

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij deze mijn eerste LSD trip,

Inname: We waren die avond op stap gegaan, mijn broertje zou samen met mij LSD doen en mijn ex zou gedroogde paddo's eten. Ik had 2 zegeltjes van +- 200 microgram gekocht en nam de eerste zodra ik het in handen had.

Inwerking: Het gevoel was onbeschrijflijk, ik had het gevoel dat er een kaarsje aan het branden was in mijn buik terwijl de acid aan het inwerken was. Begon me ook licht te voelen in mijn hoofd en mijn lichaam voelde enorm zweverig aan, op een gegeven moment moest ik van het feestje weg gaan gezien het vrij druk was en ik nog niet alleen kon trippen of met veel mensen rond me.
We besloten dan maar om naar de visvijvers te gaan om de rust op te zoeken, éénmaal hier aangekomen sloeg de acid lekker in :confused:mile: Tijd en ruimte begonnen weer te vervormen.

De trip: Toen de LSD volledig ingewerkt was begon ik zeer visueel te gaan en wou ik een wandeling maken om op ontdekkingstocht te trekken, we zagen een lichtje branden in de verte en besloten dan maar dit te onderzoeken.
De visuals begonnen zich volledig te ontvouwen, ik zag overal fractals maar wat me echt overdonderde was het feit dat het maanlicht reflecteerde op het water. Door deze reflectie leek het net of we zo door de wolken konden vallen zoals in star wars wanneer Luke Skywalker in de wolken hangt, dit leek net echt dus bleef ik maar ver genoeg van de rand.
Hoe dan ook de ontdekkingstocht ging voort, we kwamen dichter bij de buurt van het licht en de bomen werden precies geesten die me aan het roepen waren. Gelukkig hield mijn broertje me tegen want ik was sowiezo in de vijver gedondert, éénmaal aangekomen bleek het licht van een klein lampje te komen die aan een schuurtje hing. Toen ik dit zag begon ik bewuster te trippen en begon ik een overweldigend liefdesgevoel te krijgen, dit leek op MDMA maar dan niet zo geforceerd.
Na onze ontdekkingstocht besloten we om nog eens te gaan zien op het feestje, éénmaal aangekomen op het feestje werd ik uit mijn schoenen geblazen door de muziek.
Weet nog goed dat ik ongelooflijk dorst had en besloot water te pakken, een jongen naast me vraagt wat water maar i.p.v te drinken giet hij het water over het hoofd van zijne maat en die slaat gewoonweg in paniek en vlucht het bos in. Dit kwam vrij hard over op mij en besloot dan maar weer naar de visvijvers te gaan omdat ik me ongemakkelijk begon te voelen, ik en mijn vriendin hadden ons aan de rand gezet en deelden onze visuals met elkaar. Weet nog goed dat ik over het water keek en precies in de game cossacks zat op een zeeslag, was echt ongelooflijk om te zien.
Geen idee hoeveel tijd er voorbij was gegaan maar de nacht was op zijn einde aan het komen wat ik erg jammer vond gezien ik zo aan het genieten was, dan besloot ik maar om terug te keren naar het feestje voor een gram keta om de trip wat te verlengen.
Toen we terug op het feestje waren zag ik de jongen die enige tijd terug water over zich had gekregen, dit keer lag hij op zijn buik in het gras met een dikke smile op zijn gezicht.
Nadat we de gram keta hadden besloten we om op het gemak naar huis te vertrekken, onderweg leek het net op het geluid van de rijdende trein dark psytrance was. Toen we thuis kwamen zette ik Team Amerika: World Police op en legde een lijntje klaar, het was echt grappig om te zien hoe de poppen in deze film net echte mensen leken, na de film is mijn broertje gaan slapen en heb ik nog zalige seks gehad :grin:
Nadien ben ik ook in bed gekropen en ben in een zeer diepe slaap gevallen onder trip, was echt verliefd geworden op acid na deze ervaring en dat is altijd zo gebleven. Wat ik nog ben vergeten te vertellen is dat ik ook enorm goed ben gegaan dankzij mijn broertje, als ik een gesprek met hem wou voeren had hij de hele tijd een grappige grijns op zijn gezicht waardoor ik regelmatig strike lag.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Acidfreakx zei:
Toen ik dit zag begon ik bewuster te trippen en begon ik een overweldigend liefdesgevoel te krijgen, dit leek op MDMA maar dan niet zo geforceerd.
Klik om te vergroten...

acid is dan ook de enige echte love drug, pure liefde die je voelt omdat je doordringt tot het kosmisch bewustzijn die in feite pure liefde is, de toestand waarin een baby of klein kind is alvorens hij of zij geprogrammeerd wordt door de maatschappij en zich een ego aanmeet die ongezond groot is.Als je daar raakt is dit veel echter dan de valse liefde van mdma die idd geforceerd is en die je nadien verliest en voor boet met een kater !
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad, had gelezen dat LSD in tegenstelling tot MDMA als een sleutel op je serotonine receptoren past en de werking van serotonine nabootst terwijl MDMA je receptoren compleet uitput.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Acidfreakx zei:
Inderdaad, had gelezen dat LSD in tegenstelling tot MDMA als een sleutel op je serotonine receptoren past en de werking van serotonine nabootst terwijl MDMA je receptoren compleet uitput.
Klik om te vergroten...
Yup en mdma kan zelfs de serotonine axons vernietigen, lekker je hoofd frituren met die onterecht populaire drug.
https://dancesafe.org/drug-information/is-mdma-neurotoxic/
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik hoop ooit die liefde die je beschrijft op LSD ook nog te ervaren. Voor mij was het niet echt liefde op het eerste gezicht, eerste LSD-trip was niet helemaal wat ik verwachtte, maar gezien de intensiteit van dit spul geloof ik ook zeker dat wanneer die intensiteit zich op een positieve manier uit, het echt onaards fantastisch kan zijn.

@lysergic bink: ik snap denk ik wel wat je probeert te zeggen met dat MDMA 'fake' liefde geeft, zeker als je een liefde hebt ervaren op psychedelica die veel en veel dieper gaat begrijp ik helemaal dat het zo voelt. Toch vind ik het ook niet helemaal terecht om MDMA neer te zetten als een onterecht populaire drug. Dat het neurotoxisch is, is alom bekend, maar of je je hersenpan er al dan niet mee wil frituren is toch echt een keuze die je zelf maakt. Zelf heb ik niet de indruk dat de liefde die ik voor vrienden ervaren heb tijdens MDMA-ervaringen nep was. Ik was alleen beter in staat deze uit te spreken en te tonen. Het was geen kosmische liefde, nee, maar wel degelijk echte liefde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Ik snap denk ik wel wat je probeert te zeggen met dat MDMA 'fake' liefde geeft, zeker als je een liefde hebt ervaren op psychedelica die veel en veel dieper gaat begrijp ik helemaal dat het zo voelt. Toch vind ik het ook niet helemaal terecht om MDMA neer te zetten als een onterecht populaire drug. Dat het neurotoxisch is, is alom bekend, maar of je je hersenpan er al dan niet mee wil frituren is toch echt een keuze die je zelf maakt. Zelf heb ik niet de indruk dat de liefde die ik voor vrienden ervaren heb tijdens MDMA-ervaringen nep was. Ik was alleen beter in staat deze uit te spreken en te tonen. Het was geen kosmische liefde, nee, maar wel degelijk echte liefde.
Klik om te vergroten...
Ik ben daar ook wat op teruggekomen het laatste jaar. Omdat ik pas MDMA deed na al veel getript te hebben vond ik de MDMA liefde waar iedereen het over had maar peanuts vergeleken bij de grote kosmische liefde die ervaren kán worden met psychedelica. Maar los van het oppervlakkige verliefde gevoel van MDMA, doet deze stof meer: namelijk je denken/gedachten-activiteit (in meer of mindere mate) verminderen, wat je de kans geeft om in het moment te zijn zonder het oordeel-vellende mechanisme van je gedachten. Wat het denk ik goed mogelijk maakt om echte liefde te ervaren (los van het gemaakte verliefdheidsgevoel van MDMA dan :wink: ) tijdens zo'n roll. En liefde hoeft natuurlijk niet gericht op het kosmische/grootse te zijn, maar kan ook juist gericht zijn op kleine dingen/situaties. Misschien des te meer. :confused:mile: Uiteindelijk is het allemaal dezelfde liefde, maar gericht op een andere manier.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ik ben daar ook wat op teruggekomen het laatste jaar. Omdat ik pas MDMA deed na al veel getript te hebben vond ik de MDMA liefde waar iedereen het over had maar peanuts vergeleken bij de grote kosmische liefde die ervaren kán worden met psychedelica. Maar los van het oppervlakkige verliefde gevoel van MDMA, doet deze stof meer: namelijk je denken/gedachten-activiteit (in meer of mindere mate) verminderen, wat je de kans geeft om in het moment te zijn zonder het oordeel-vellende mechanisme van je gedachten. Wat het denk ik goed mogelijk maakt om echte liefde te ervaren (los van het gemaakte verliefdheidsgevoel van MDMA dan :wink: ) tijdens zo'n roll. En liefde hoeft natuurlijk niet gericht op het kosmische/grootse te zijn, maar kan ook juist gericht zijn op kleine dingen/situaties. Misschien des te meer. :confused:mile: Uiteindelijk is het allemaal dezelfde liefde, maar gericht op een andere manier.
Klik om te vergroten...

Ja, echt precies dit. Ik heb onder invloed van MDMA dingen met mensen uit kunnen praten, waar we nuchter niet uitkwamen (m.n. mijn ex). De oordelen (obstakels) vielen weg waardoor liefde overbleef. Het MDMA-verliefdheidsgevoel verdwijnt wanneer je weer nuchter bent, maar je hebt wel degelijk met een 'blanco' geest in het hoofd van de ander kunnen kijken. En kunnen accepteren.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik ben daar ook wat op teruggekomen het laatste jaar. Omdat ik pas MDMA deed na al veel getript te hebben vond ik de MDMA liefde waar iedereen het over had maar peanuts vergeleken bij de grote kosmische liefde die ervaren kán worden met psychedelica. Maar los van het oppervlakkige verliefde gevoel van MDMA, doet deze stof meer: namelijk je denken/gedachten-activiteit (in meer of mindere mate) verminderen, wat je de kans geeft om in het moment te zijn zonder het oordeel-vellende mechanisme van je gedachten. Wat het denk ik goed mogelijk maakt om echte liefde te ervaren (los van het gemaakte verliefdheidsgevoel van MDMA dan :wink: ) tijdens zo'n roll. En liefde hoeft natuurlijk niet gericht op het kosmische/grootse te zijn, maar kan ook juist gericht zijn op kleine dingen/situaties. Misschien des te meer. :confused:mile: Uiteindelijk is het allemaal dezelfde liefde, maar gericht op een andere manier.
Klik om te vergroten...
Je hebt zeker gelijk over het in het moment zijn met MDMA maar dat het dezelfde liefde is ben ik het niet helemaal mee eens. Je hebt gelijk als je zegt dat liefde op elkaar lijkt maar er is echt een cruciaal verschil vind ik, acid en DMT in het bijzonder hebben me de betekenis van onvoorwaardelijke liefde bijgebracht. De meeste mensen zien andere personen graag omdat ze er iets voor terug willen/verwachten maar na die ervaringen met DMT zijn mijn verwachtingen bij mensen compleet weggevallen.
Heb dit zelf nooit echt gehad op MDMA en heb er toch meer dan genoeg mee geëxperimenteerd maar kan er zeker in komen dat dit voor anderen wel zo is. Dat is net wat ik er zo leuk aan vind, er is geen rode draad te vinden in druggebruik
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Om dat nog even toe te lichten:

De universele onvoorwaardelijke liefde is de enige echte liefde. Maar in de dimensie van tijd (welke illusionair is) wordt diezelfde liefde (door het filter dat het ego is) gedegradeerd en gecorrumpeerd tot lagere vormen van liefde (waarbij eigenbelang een rol gaat spelen). Dezelfde liefde, maar niet op het niveau van het één zijn, waar de liefde nog puur, heel (heilig) en onvoorwaardelijk is.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nu ben ik het volledig met je eens ^^
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessante topic mensen! Krijg in ieder geval heel veel zin in een acidtripje en nu wil het mooie toeval (wat misschien helemaal geen toeval is) dat ik zomaar twee tripjes cadeau kreeg van de buurjongen van een goede vriend deze week! Lief he? De kosmos maakt geen geintjes :wink:
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit is nog een mooi voorbeeldje van synchroniciteit :wink:
Geniet van je trip.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind zelf ook dat de liefde op MDMA erg geforceerd is maar zeker niet perse nep. Ik kan op MDMA gesprekken voeren en gevoelens uiten naar vrienden en familie die echt oprecht zijn, maar waar ik nuchter gewoon meer moeite mee heb omdat op die manier te uiten.

Dat gezegd hebbende is de liefde die je op LSD, DMT, of psilo kunt ervaren gewoon vele malen dieper inderdaad en daarbij valt het gevoel van MDMA echt in het niet. Met MDMA ervaar je niet die kosmische liefde die echt alles en iedereen ontstijgt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."