Wie: Ik, vrouw van 40 jaar. 1.75. 102 Kg.
Wat: 6-apb (Benzo Fury) en MDMA
Wanneer: 30-09-2017
Dosering: 125mg 6-apb en 100mg MDMA
Setting: Alleen (Ik woon alleen) lekker thuis op de bank. Vrienden op de chat.
Ervaring: XTC, 2C-B, LSD, Hasj, Speed, Coke. Verder rook ik, en drink ik geen alcohol.
Toedieningswijze: Slikken.
Verwachtingen: Ik was van plan enkel 6-apb te nemen. Ik verwachte een mildere en langgerekte MDMA achtige ervaring. Omdat ik alleen één enkele capsule had hield ik er rekening mee dat de ervaring te mild zou worden.
Angsten: Iets nerveus voor het slikken aangezien de capsule erg groot was.
Stemming: Relaxt, open minded en later in de avond; ongeduldig en overmoedig.
Voorbereiding: Kauwgom, vitamines, schoon huis. Ook had ik enkele uren voor inname via Tripsit.me navraag gedaan over het eventueel bijnemen van MDMA mocht de ervaring tegen vallen.
19:45: Ik slik de capsule 125mg 6-apb (tot mijn geluk) vrij gemakkelijk. Ik heb de inwerktijd naast me neergelegd en ben mezelf gaan afleiden met Youtube filmpjes en wat gechat op Facebook.
20:30: Het eerste dat opvalt is een warme goed, en voel wat “prikjes” op mijn handen. Het typische gevoel als je zweethanden krijgt. Dit gevoel blijft zo hangen. Er komt geen ervaring bij en blijft ook op hetzelfde niveau.
22:05: Ik word ongeduldig. Het is me allemaal veel te mild en omdat ik geen 6-apb kan bijnemen (Ik had er maar één) ga ik overwegen om de MDMA al bij te gaan nemen. Op het moment dat ik hiervoor de voorbereiding doe (pil doormidden breken, chocomel pakken) merk ik dat ik toch vager in mijn hoofd al ben, dan dat ik dacht. De 6-apb was dus duidelijk nog wel bezig met opbouwen. Verstandig was geweest als ik dus toch nog een tijdje gewacht zou hebben met de MDMA bijnemen, maar eigenwijs en overmoedig als ik was, nam ik de 100mg MDMA toch direct bij.
22:15: Iets in mij zegt dat ik spijt ga krijgen van deze actie.
22:25: Ik ben inmiddels flink aan het spacen, en vraag me af hoe intens dit zo nog gaat worden als de MDMA inslaat.
22:35: Ongeveer rond deze tijd heb ik het gevoel dat ik in een achtbaan gestapt ben. Ik zie alles met een flinke waas, alsof mijn bril smerig is. Ik zweet en zie met momenten scheel. Mijn tijdsbesef is inmiddels weg. Ik kan deze tijden enkel nu in mijn rapport verwerken door het terug lezen van chats.
23:00: De high is erg intens. Heb het idee alsof ik nog steeds in een extreem wilde achtbaan zit. Ik tril ook en mijn ogen schieten van links naar rechts seconden lang. Ik voel tintelingen in mijn handen, die ik soms ook wel eens bij een inslag van MDMA heb. Ik probeer mezelf rustig te houden en houd er rekening mee dat de heftigheid nog niet eens op z'n hoogtepunt zit. Bang ben ik gelukkig niet. Ik weet mijn hoofd cool te houden en laat het over me heen komen.
23:10: De hele ervaring heeft op dit moment totaal niks meer met een gewone MDMA ervaring te maken. Ik klem mijn kaken strak dicht en probeer nog steeds wel te typen.
Langzaam aan krijg ik ook enkele tripeffecten nu. Ik heb een soort tunnelvisie, en het licht van de lampen is warmer als normaal.
Ik blijf nog steeds vrij normaal en foutloos typen. Ik krijg ineens het gevoel dat iemand anders voor me aan het typen is, hoe kan ik dit in godsnaam nog zelf doen?? Alsof een soort autopiloot het overgenomen had.
Als ik in de spiegel kijk, valt me op dat mijn oogkleur niet meer te zien is. Er zit nog 1mm blauw, de rest is pupil.
23:30: Ik ga nog steeds even hard, en doe mijn sokken uit. Lekker met de pootjes op de koude vloer afkoelen. Ik zweette inmiddels flink dus dat leek me wel verstandig. Ik tril over mijn hele lijf en ga zelfs klappertanden. Iets wat ik nog nooit gehad heb. Ondertussen vraag ik me af of ik twee hoofden heb. Eén die aan het spacen is, en één die nog helder genoeg is om te kunnen typen. Ik snap er niets meer van.
00:00: De tripeffecten nemen wat toe. Ik wil een shaggie aansteken, maar terwijl ik die aanstak, leek mijn shaggie ineens 6 meter, en leek het alsof iemand aan de andere kant van de kamer me een vuurtje gaf. Ik moet er gelukkig wel flink om lachen.
00:40: De piek lijkt af te nemen. Ik word me weer wat bewuster van mijn omgeving en de muziek. Wel is mijn tijdsbesef heel erg vreemd. Tijdens dat ik een liedje luister, heb ik het idee dat ik dat liedje uren geleden opgezet had. Het liedje was maar 5 minuten lang, dus dat was helemaal niet zo. Ik snap er echt helemaal niks van.
Ik ben nog steeds super high, er lijkt geen einde aan te komen.
01:40: Rond deze tijd voel ik me weer “gewoon” als bij een MDMA piek. Nog steeds wel lekker aan het spacen maar het is niet meer zo extreem.
In het “Welke drugs gebruik jij op dit moment” laat ik de volgende reactie achter:
“Op de schaal van "gezond --------------- en een frietje" zit ik nu ergens in het midden.”
02:20: Ik voel wat druk in mijn hoofd. Een opkomende hoofdpijn. Vind dit ook niet zo raar. Heb wel gevoel dat ik vandaag niet erg zuinig met mijn hersens geweest ben. Ik ril en zweet nog steeds. Ook ben ik weer net een herkauwende koe. Het voelt inmiddels als een gewone MDMA ervaring en ik geniet ervan.
03:00: Inmiddels komt de high alleen nog in vlagen. Zo voelt het met momenten als een MDMA gevoel, en dan weer als een coming down. Voor het eerst sinds het bijnemen van de MDMA durf ik op te staan. Het voelt alsof ik een houten Bambi ben, maar het gaat. Wel iets duizelig.
04:25: De high gaat nu echt afnemen en ik word wat brak.
05:30: Ik kruip mijn bed in en val direct in slaap.
Nawoord: Ondanks dat het een leuk ritje was, dit voelde niet erg gezond en is om die reden uiteraard ook niet voor herhaling vatbaar. Geen kater gehad behalve brandend maagzuur die vrij heftig was een dag later.