Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreme (Mensen) hallucinaties op XTC/MDMA

Extreme (Mensen) hallucinaties op XTC/MDMA

38 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat MDMA een psychedelicum is had ik reeds lang boven gehaald eh, zie een van mijn vorige posts.

Keta kan idd verslavend zijn!

Maar op korte termijn zelfs veel gezonder dan ons Molly!
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Het is bekend van MDMA-hallucinaties dat ze met name optreden in de come down fase. Ik heb zelf nooit enge mensen/geesten gezien maar wel regelmatig gehallucineerd van MDMA en dat was ook eigenlijk altijd wanneer het al ver uitgewerkt was.
Klik om te vergroten...

Dat is dus wat ik ook zo vreemd hieraan vind. Niemand die hetzelfde heeft. (Natuurlijk reageert iedereen er anders op)
Maar alsnog wel apart.Ze zijn zo echt maar toch weer niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_person (als je m ng niet gelezen had)
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Explanations[edit]
Several physiological and psychological conditions can account for reported experiences of shadowy shapes seeming alive. A sleep paralysis sufferer may perceive a "shadowy or indistinct shape" approaching them when they lay awake paralyzed and become increasingly alarmed.[11] Neuroscientists Baland Jalal and V.S. Ramachandran have recently proposed neurological theories for why people hallucinate shadow figures during sleep paralysis.[12][13][14][15]

A person experiencing heightened emotion, such as while walking alone on a dark night, may incorrectly perceive a patch of shadow as an attacker.[16]

Many methamphetamine addicts report the appearance of "shadow people" after prolonged periods of sleep deprivation.[17][18] Psychiatrist Jack Potts suggests that methamphetamine usage adds a "conspiratorial component" to the sleep deprivation hallucinations.[19] One interviewed subject said that "You don't see shadow dogs or shadow birds or shadow cars. You see shadow people. Standing in doorways, walking behind you, coming at you on the sidewalk."[19] These hallucinations have been directly compared to the paranormal entities described in folklore.[20]
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Johnny Snow zei:
MDMA is officieel een psychedelicum, een distortie van de realiteit, een vervormde perceptie van emoties of het voelen van niet aanwezige emoties, veranderd gedachtenpatroon en bij gevoeligheid of hoge dosis meer typisch wat men verstaat onder hallucineren.
Klik om te vergroten...
Hoe gaat dat? Als jij ze voelt zijn ze aanwezig voor jou.

Net zoals de klassieker "dingen zien die er niet zijn". Misschien niet in mijn wereld, maar als jij ze ziet zeker weten wel in jouw wereld. :wink: Of hebben we het dan over de objectieve wereld? Maar waar is die? :wink:
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Hoe gaat dat? Als jij ze voelt zijn ze aanwezig voor jou.

Net zoals de klassieker "dingen zien die er niet zijn". Misschien niet in mijn wereld, maar als jij ze ziet zeker weten wel in jouw wereld. :wink: Of hebben we het dan over de objectieve wereld? Maar waar is die? :wink:
Klik om te vergroten...

Kzie ze rondlopen/zweven gaan zitten,armen bewegen.
Ik weet dat het allemaal nep is en in je hoofd zit maar alsnog is t een vrij eng iets,
Hoe meer ik t probeer te vergeten of er niet op te letten hoe duidelijker alles wordt.
Mijn laatste keer was zo erg dat ik ze kon aanraken en duidelijk iets voelde (of t nou echt is of niet weten we) maar mijn hersenen lieten het wel heel erg echt lijken. ik voelde temperatuur verschil en het gevoel dat mijn hand iets raakte,
Ik denk dat het iets met je herinneringen te maken heeft.
Afgelopen keer appte een maat van me mij rond 1 uur en had wat met hem gepraat, voor een of andere reden dacht ik dat ie naar mij zou komen.
Uurtje later loop ik naar beneden om naar de wc te gaan en wat te drinken te halen,waneer ik de trap oploop zie ik weer een ''mens/geest'' hij liep voor me de trap omhoog,ik had ze al eerder gezien die avond toen ik mijn kamer binnenkwam en weer ging zitten stond ie ineens naast me,de ''geest'' van die vriend die daarna op mijn bed is gaan liggen.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Hoe gaat dat? Als jij ze voelt zijn ze aanwezig voor jou.

Net zoals de klassieker "dingen zien die er niet zijn". Misschien niet in mijn wereld, maar als jij ze ziet zeker weten wel in jouw wereld. :wink: Of hebben we het dan over de objectieve wereld? Maar waar is die? :wink:
Klik om te vergroten...

Wat vaststaat is dat onze hersenen maken hoe we de realiteit zien; kleur zijn slechts elektromagnetische golven en toch zien wij ze als kleuren, of prachtige muziek: slechts trillingen in de lucht. De realiteit is wat ze is door hoe onze hersenen input en dergelijke verwerken, louter het geven van betekenis aan data.
Als wij ons anders voelen of dingen die anderen niet zien wél zien, dan is dat net zo goed realiteit, gewoon onze hersenen die input en/of dergelijke anders verwerken dan gangbaar.

Plus, hoe kan je nou iets ervaren dat niet echt is, de realiteitswaarde blijft dezelfde...

Fascinerend, the doors of perception is een zeer goed boek aangaande dit thema.

Cheers!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
En toch blijven we denken of eerder: voelen, dat er een reële objectieve wereld is. Terwijl iedereen altijd alleen maar zijn eigen subjectieve wereld heeft gezien en kán zien. Wanneer we (bijvoorbeeld) hallucineren, fantaseren we een wereld waarin deze hallucinaties niet zijn en zeggen we over die hallucinaties: dingen zien die er niet zijn. :P Voor wie zijn ze er niet? Niet voor jou want jij ziet ze. Je subjectieve werkelijkheid mét hallucinaties is absoluut net zo echt (of nep) als die zonder. Je droom ervaring 's nachts is absoluut net zo echt (of nep) als je wakkere ervaring nu. De enige reden waarom je zou denken van niet is je geloof in de objectieve materiële wereld, wat slechts een concept, een idee is. Voor realiteit moet je bij je ervaring zijn, niet bij je ideeën over ervaring.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Net mijn punt, alles wat je ervaart is evenzeer realiteit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ging niet met je in discussie, was meer een aanvulling. Vergeef me, als het over dit soort zaken gaat begin ik gauw op zijsporen te raken en schrijf ik gewoon alles op wat in me opkomt.

Alles wat je ervaart is realiteit ja. Alleen is je realiteit - je subjectieve werkelijkheid - niet 'echt' in de zin van dat het geen bestaan (van zichzelf) heeft, dus 'realiteit' is nogal een onhandige term die voor veel teveel onnodige verwarring zorgt. Zo'n simpel woordje met zulke immense consequenties.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#10
lekker een tijdje geen drugs doen lijkt me een goed plan. no offense, maar laat het even tot je bezinken man.

Verder wel gruwelijke hallucinaties, respect
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Hoeveel zit er in je pil? Zijn ze getest?
Klik om te vergroten...
ketking420 zei:
Die ene die ik had bij mijn eerste keer is n vrij zware pill (denk ik) 220mg?,
Klik om te vergroten...
Ik heb zo'n 5-6 jaar geleden groene heinekens in Groningen laten testen, 200mg per stuk met nihil variatie, harde nette druk. Mijn verkoper verkocht daarvoor ook goudstaven, domino's (witte en nog een kleur later) daarvoor rode supermannen en daarvoor blauwe supermannen. Volgens de verkoper allemaal van dezelfde pers/producent. Met uitzondering van de rode supermannen (207mg) bevatte elk van deze gemiddeld 200mg MDMA.

Nu moet ik hierbij vermelden dat er ook imitatie superman pillen op de markt zijn geweest ondertussen die gevaarlijke stoffen zoals PMMA bevatte. Je kunt er dus niet blind vanuit gaan dat dit dezelfde groene heinekens waren.

De eerste ervaring MDMA is normaal gesproken een pak intenser dan de daarop volgende ervaringen, zoals met de meeste middelen het geval is. Het kan dus zijn dat de pill een stuk heftiger voor je uit pakte dan normaal het geval. Het hallucineren van MDMA hebben de meeste mensen geen last van maar het komt zeker vaker voor. Persoonlijk heb ik mensen gekend die eveneens objecten en mensen zagen die er niet waren. Voor sommigen is MDMA vrij psychedelisch.

Eveneens kunnen de hallucianties die je beschrijft ook voorkomen bij cannabis en 2C-B gebruik, zelf heb ik bijvoorbeeld wel eens een schoonmaakster in mijn woonkamer gehallucineerd van 2C-B gebruik. 'Schaduw hallucinaties' heb ik ook wel mee gemaakt na cannabis en ben er zeker van dat ik niet de enige ben. MDMA in combinatie met ketamine zie ik ook wel relatief snel hallucinaties creëren al heb ik dit verder nooit gehad van dissociatieven op zichzelf.

Het is al genoemd maar aan de hand van wat je verteld krijg ik de indruk dat je vrij gevoelig bent voor waanbeelden. Het valt dus wel aan te raden om rustig aan te doen qua gebruik.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sommige drugs hebben als effect het mild OD effect maar ik weet niet of dit zo is voor MDMA, maar zo te horen gaan jullie er wel naartoe; vergeet niet dat hallucineren betekent: heftige intoxicatie...

Stay happy and most of all keep it safe, cheers!
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#13
In grotere dosissen kan mdma zekee hallucinaties veroorzaken. In grote dossisen mdma kan dit worden omgezet in je hersenen naar MDA en dit kan het trip effect veroorzaken. Je pil zou natuurlijk ook misschien een hoge percentage MDA kunnen bevatten. test je pil dan weet je het zeker.
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey beste mensen op deze website,sinds ik een paar keer mdma/xtc heb gebruikt zit ik met iets,
Ik krijg er altijd enge hallucinaties van
Voornamelijk mensen..
Wat is dit?


ik ben het laatste half jaar vanalles aan het uitproberen nadat blowen saai is geworden,
Ket,2cb,xtc gwn leuk spul dus.
Alleen de hallucinaties die ik op mdma zie maken me doodsbang.
Zelfs op lage dosis,
Maarja mijn eerste was al een hele enge ervaring, het was 2 maanden terug:

16:00: Had een Groene Heineken bij n maat gehaald in de middag,Toen was t wachten tot t avond was.

21:00: Was even een jointje aan het roken met wat vrienden ook een beetje ketamine gebruikt.
(was al lang uitgewerkt voordat ik aan de M ging)

23:50: Thuis,in mijn kamer was er klaar voor.

00:00: 1/2 Ingenomen

00:30: Mijn stomme kop die niet geduldig genoeg was besloot dat het slim was om nog 1/2 te pakken (noob mistake)

1:30 Eerste begint, Geweldig gevoel! de 2e kwam niet veel later.

2:30 Ik hallucineer mijn vrienden in mijn ooghoeken,ze zitten in de stoelen uit mijn kamer, als ik kijk zijn ze weg

Rond 3 uur ging ik slapen (ook heel onverstandig)
En wat er toen gebeurd is ik weet het niet
Ik werd een uurtje later wakker,kijk op mijn telefoon moest een beetje wakker worden
En ineens zie ik in mijn ooghoek iets bewegen,ik dacht tzal wel
En toen alweer,ik keek voor een paar seconden in die hoek
Ineens zag ik iemand/iets in mijn kamer rondlopen.
Het was iets van een geest ofzo, het had niet echt een gezicht
Wel ogen,vergelijkbaar met die van een kat in het donker.
het maakte oogcontact met me,ik voelde ineens een golf van angst door mijn lichaam gaan
Voor ik t wist kwam/vloog t op me af
Toen kreeg ik een benauwd gevoel.
Ik probeerde het te vergeten maar hoe meer ik het probeerde hoe duidelijker het werd
Een paar seconden later zag ik hem/het weer op me af komen,ik gooide mijn arm in die richting en het was weg

Ik heb daarna met een paniekaanval in bed gelegen todat ik in slaap viel.

Volgende dag:

Hele bek opengeritseld,tong,lippen
De avond komt langzaam terug,Ik ben naar een vriend gegaan om over de ervaring te vertellen
Hij stond me aan te kijken he? hahaha
We besloten dit te googlen,vonden dit: https://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_person.

Maarja leuke ervaring dus.

Ik heb sindsdien nog 5x xtc gedaan,waarbij dit nog 3x teruggekomen is,
Iedere keer een stuk realistischer.
De laatste keer was zo erg dat ik ze kon aanraken,duwen,voelen.
Ze komen naast me zitten,staan en volgen me.
Er is er zelfs een keer eentje op mijn bed gaan zitten.
Waarom heb ik dit? Heb veel op internet rondgekeken maar niemand heeft hier last van ofzo?
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb er wel last van gehad dat ik mensen in mn ooghoeken zag maar zodra ik keek waren ze verdwenen, maar wat jij omschrijft vind ik wel heftig, misschien dat mede gebruikers er meer informatie over hebben,
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou die hallucinaties normaal toezeggen aan te hoge dosering maar je zegt het ook met lage dosis te hebben. Hoeveel mg mdma neem je? Hoeveel zit er in je pil? Zijn ze getest?
En als ik je bericht goed begrijp, correct me if i’m wrong, was je eerste xtc ervaring 2 maanden geleden? En heb je daarna og 5x xtc genomen? Dus 6 x in 2 maanden? Als dat zo is dan is dat erg vaak. Het beste houd je tussen elke x mdma/xtc 2 maar liever 3 maanden. Je hersenen krijgen bij normale omgang met xtc al een optater maar met zo frequent gebruik is het wel erg slecht hoor. Je kunt er hersenschade van krijgen. Heb je je wel ingelezen over “veilig” xtc gebruik? Lees dit eens door.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Als je verhaal klopt snap ik het wel een beetje. De eerste keer heb je hoogstwaarschijnlijk al teveel genomen en daarna nog zo frequent achter elkaar dus tja. Dan krijg je alle negatieve bijwerkingen. Drugs nemen is niet zonder gevolgen.
paniekaanvallen, angstgevoelens, depressieve gevoelens, paranoia, dingen zien die er niet zijn zijn enkele gevolgen die je kunt krijgen.
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Ik zou die hallucinaties normaal toezeggen aan te hoge dosering maar je zegt het ook met lage dosis te hebben. Hoeveel mg mdma neem je? Hoeveel zit er in je pil? Zijn ze getest?
En als ik je bericht goed begrijp, correct me if i’m wrong, was je eerste xtc ervaring 2 maanden geleden? En heb je daarna og 5x xtc genomen? Dus 6 x in 2 maanden? Als dat zo is dan is dat erg vaak. Het beste houd je tussen elke x mdma/xtc 2 maar liever 3 maanden. Je hersenen krijgen bij normale omgang met xtc al een optater maar met zo frequent gebruik is het wel erg slecht hoor. Je kunt er hersenschade van krijgen. Heb je je wel ingelezen over “veilig” xtc gebruik? Lees dit eens door.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Als je verhaal klopt snap ik het wel een beetje. De eerste keer heb je hoogstwaarschijnlijk al teveel genomen en daarna nog zo frequent achter elkaar dus tja. Dan krijg je alle negatieve bijwerkingen. Drugs nemen is niet zonder gevolgen.
paniekaanvallen, angstgevoelens, depressieve gevoelens, paranoia, dingen zien die er niet zijn zijn enkele gevolgen die je kunt krijgen.
Klik om te vergroten...

Denk je dat het iets met frequent gebruik heeft te maken?
Die ene die ik had bij mijn eerste keer is n vrij zware pill (denk ik) 220mg?,Niet getest.
Ja 2 maanden terug naja bijna 3 dan, En ik weet dat t vaak is ,zeker dom van me.
Maarja ik blijf er voorlopig toch nog maar even vanaf ik heb genoeg ander spul.
Die hallucinaties die ik meerdere keren kreeg zijn zo raar,full hd shit gewoon man.
Ik doe zoiezo geen drugs voor de hallucinaties,voor de feeling.
Maar bedankt voor de info.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#18
MDMA is officieel een psychedelicum, een distortie van de realiteit, een vervormde perceptie van emoties of het voelen van niet aanwezige emoties, veranderd gedachtenpatroon en bij gevoeligheid of hoge dosis meer typisch wat men verstaat onder hallucineren.

Alcohol is officieel geen psychedelicum, toch tript tien procent van alle mensen van mild tot heftiger dan mushrooms of LSD en dat is voor dat percentage mensen niet uitzonderlijk een heftige trip te ondergaan na consumptie van alcohol.

Beestjes zien (zoals in dat liedje) stamt effectief af van alcohol-hallucinaties, enkel zijn mensen die dat fenomeen hebben heel gevoelig voor alcohol tot die mate dat vaak het trippen niet bewust doordringt.

The human mind, gotta love it! The chemistry factory that makes up our bodies! Fascinating beyond believe! :)
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Johnny Snow zei:
MDMA is officieel een psychedelicum, een distortie van de realiteit, een vervormde perceptie van emoties of het voelen van niet aanwezige emoties, veranderd gedachtenpatroon en bij gevoeligheid of hoge dosis meer typisch wat men verstaat onder hallucineren.

Alcohol is officieel geen psychedelicum, toch tript tien procent van alle mensen van mild tot heftiger dan mushrooms of LSD en dat is voor dat percentage mensen niet uitzonderlijk een heftige trip te ondergaan na consumptie van alcohol.

Beestjes zien (zoals in dat liedje) stamt effectief af van alcohol-hallucinaties, enkel zijn mensen die dat fenomeen hebben heel gevoelig voor alcohol tot die mate dat vaak het trippen niet bewust doordringt.

The human mind, gotta love it! The chemistry factory that makes up our bodies! Fascinating beyond believe! :)
Klik om te vergroten...

Ik heb ook al aantal keren zwermen vliegjes zien rondvliegen die door mijn handen heen gingen (dan weet je wel dat t nep is)
En muren die beginnen te roken/ontvlammen waneer ik er naar staar. En zo kan ik nog wel wat rare dingen noemen, maar de ooghoek hallucinaties (objecten die vervormen,mensen die naar me toe lopen) en het zien van geesten/mensen maakt me nogsteeds goed bang.
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kikemoes zei:
Ik heb er wel last van gehad dat ik mensen in mn ooghoeken zag maar zodra ik keek waren ze verdwenen, maar wat jij omschrijft vind ik wel heftig, misschien dat mede gebruikers er meer informatie over hebben,
Klik om te vergroten...

Tis zo heftig bij mij dat ze naar me toe lopen,naast me komen zitten vanalles.
Maar dat is is maar iets kleins vergeleken met die "shadow people" die ik zie.
Ik kan ze aanraken alles,ogen zien,vorm van een lichaam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."