Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreme (Mensen) hallucinaties op XTC/MDMA

Extreme (Mensen) hallucinaties op XTC/MDMA

38 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sommige drugs hebben als effect het mild OD effect maar ik weet niet of dit zo is voor MDMA, maar zo te horen gaan jullie er wel naartoe; vergeet niet dat hallucineren betekent: heftige intoxicatie...

Stay happy and most of all keep it safe, cheers!
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat MDMA een psychedelicum is had ik reeds lang boven gehaald eh, zie een van mijn vorige posts.

Keta kan idd verslavend zijn!

Maar op korte termijn zelfs veel gezonder dan ons Molly!
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey beste mensen op deze website,sinds ik een paar keer mdma/xtc heb gebruikt zit ik met iets,
Ik krijg er altijd enge hallucinaties van
Voornamelijk mensen..
Wat is dit?


ik ben het laatste half jaar vanalles aan het uitproberen nadat blowen saai is geworden,
Ket,2cb,xtc gwn leuk spul dus.
Alleen de hallucinaties die ik op mdma zie maken me doodsbang.
Zelfs op lage dosis,
Maarja mijn eerste was al een hele enge ervaring, het was 2 maanden terug:

16:00: Had een Groene Heineken bij n maat gehaald in de middag,Toen was t wachten tot t avond was.

21:00: Was even een jointje aan het roken met wat vrienden ook een beetje ketamine gebruikt.
(was al lang uitgewerkt voordat ik aan de M ging)

23:50: Thuis,in mijn kamer was er klaar voor.

00:00: 1/2 Ingenomen

00:30: Mijn stomme kop die niet geduldig genoeg was besloot dat het slim was om nog 1/2 te pakken (noob mistake)

1:30 Eerste begint, Geweldig gevoel! de 2e kwam niet veel later.

2:30 Ik hallucineer mijn vrienden in mijn ooghoeken,ze zitten in de stoelen uit mijn kamer, als ik kijk zijn ze weg

Rond 3 uur ging ik slapen (ook heel onverstandig)
En wat er toen gebeurd is ik weet het niet
Ik werd een uurtje later wakker,kijk op mijn telefoon moest een beetje wakker worden
En ineens zie ik in mijn ooghoek iets bewegen,ik dacht tzal wel
En toen alweer,ik keek voor een paar seconden in die hoek
Ineens zag ik iemand/iets in mijn kamer rondlopen.
Het was iets van een geest ofzo, het had niet echt een gezicht
Wel ogen,vergelijkbaar met die van een kat in het donker.
het maakte oogcontact met me,ik voelde ineens een golf van angst door mijn lichaam gaan
Voor ik t wist kwam/vloog t op me af
Toen kreeg ik een benauwd gevoel.
Ik probeerde het te vergeten maar hoe meer ik het probeerde hoe duidelijker het werd
Een paar seconden later zag ik hem/het weer op me af komen,ik gooide mijn arm in die richting en het was weg

Ik heb daarna met een paniekaanval in bed gelegen todat ik in slaap viel.

Volgende dag:

Hele bek opengeritseld,tong,lippen
De avond komt langzaam terug,Ik ben naar een vriend gegaan om over de ervaring te vertellen
Hij stond me aan te kijken he? hahaha
We besloten dit te googlen,vonden dit: https://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_person.

Maarja leuke ervaring dus.

Ik heb sindsdien nog 5x xtc gedaan,waarbij dit nog 3x teruggekomen is,
Iedere keer een stuk realistischer.
De laatste keer was zo erg dat ik ze kon aanraken,duwen,voelen.
Ze komen naast me zitten,staan en volgen me.
Er is er zelfs een keer eentje op mijn bed gaan zitten.
Waarom heb ik dit? Heb veel op internet rondgekeken maar niemand heeft hier last van ofzo?
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb er wel last van gehad dat ik mensen in mn ooghoeken zag maar zodra ik keek waren ze verdwenen, maar wat jij omschrijft vind ik wel heftig, misschien dat mede gebruikers er meer informatie over hebben,
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou die hallucinaties normaal toezeggen aan te hoge dosering maar je zegt het ook met lage dosis te hebben. Hoeveel mg mdma neem je? Hoeveel zit er in je pil? Zijn ze getest?
En als ik je bericht goed begrijp, correct me if i’m wrong, was je eerste xtc ervaring 2 maanden geleden? En heb je daarna og 5x xtc genomen? Dus 6 x in 2 maanden? Als dat zo is dan is dat erg vaak. Het beste houd je tussen elke x mdma/xtc 2 maar liever 3 maanden. Je hersenen krijgen bij normale omgang met xtc al een optater maar met zo frequent gebruik is het wel erg slecht hoor. Je kunt er hersenschade van krijgen. Heb je je wel ingelezen over “veilig” xtc gebruik? Lees dit eens door.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Als je verhaal klopt snap ik het wel een beetje. De eerste keer heb je hoogstwaarschijnlijk al teveel genomen en daarna nog zo frequent achter elkaar dus tja. Dan krijg je alle negatieve bijwerkingen. Drugs nemen is niet zonder gevolgen.
paniekaanvallen, angstgevoelens, depressieve gevoelens, paranoia, dingen zien die er niet zijn zijn enkele gevolgen die je kunt krijgen.
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Ik zou die hallucinaties normaal toezeggen aan te hoge dosering maar je zegt het ook met lage dosis te hebben. Hoeveel mg mdma neem je? Hoeveel zit er in je pil? Zijn ze getest?
En als ik je bericht goed begrijp, correct me if i’m wrong, was je eerste xtc ervaring 2 maanden geleden? En heb je daarna og 5x xtc genomen? Dus 6 x in 2 maanden? Als dat zo is dan is dat erg vaak. Het beste houd je tussen elke x mdma/xtc 2 maar liever 3 maanden. Je hersenen krijgen bij normale omgang met xtc al een optater maar met zo frequent gebruik is het wel erg slecht hoor. Je kunt er hersenschade van krijgen. Heb je je wel ingelezen over “veilig” xtc gebruik? Lees dit eens door.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Als je verhaal klopt snap ik het wel een beetje. De eerste keer heb je hoogstwaarschijnlijk al teveel genomen en daarna nog zo frequent achter elkaar dus tja. Dan krijg je alle negatieve bijwerkingen. Drugs nemen is niet zonder gevolgen.
paniekaanvallen, angstgevoelens, depressieve gevoelens, paranoia, dingen zien die er niet zijn zijn enkele gevolgen die je kunt krijgen.
Klik om te vergroten...

Denk je dat het iets met frequent gebruik heeft te maken?
Die ene die ik had bij mijn eerste keer is n vrij zware pill (denk ik) 220mg?,Niet getest.
Ja 2 maanden terug naja bijna 3 dan, En ik weet dat t vaak is ,zeker dom van me.
Maarja ik blijf er voorlopig toch nog maar even vanaf ik heb genoeg ander spul.
Die hallucinaties die ik meerdere keren kreeg zijn zo raar,full hd shit gewoon man.
Ik doe zoiezo geen drugs voor de hallucinaties,voor de feeling.
Maar bedankt voor de info.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMA is officieel een psychedelicum, een distortie van de realiteit, een vervormde perceptie van emoties of het voelen van niet aanwezige emoties, veranderd gedachtenpatroon en bij gevoeligheid of hoge dosis meer typisch wat men verstaat onder hallucineren.

Alcohol is officieel geen psychedelicum, toch tript tien procent van alle mensen van mild tot heftiger dan mushrooms of LSD en dat is voor dat percentage mensen niet uitzonderlijk een heftige trip te ondergaan na consumptie van alcohol.

Beestjes zien (zoals in dat liedje) stamt effectief af van alcohol-hallucinaties, enkel zijn mensen die dat fenomeen hebben heel gevoelig voor alcohol tot die mate dat vaak het trippen niet bewust doordringt.

The human mind, gotta love it! The chemistry factory that makes up our bodies! Fascinating beyond believe! :)
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Johnny Snow zei:
MDMA is officieel een psychedelicum, een distortie van de realiteit, een vervormde perceptie van emoties of het voelen van niet aanwezige emoties, veranderd gedachtenpatroon en bij gevoeligheid of hoge dosis meer typisch wat men verstaat onder hallucineren.

Alcohol is officieel geen psychedelicum, toch tript tien procent van alle mensen van mild tot heftiger dan mushrooms of LSD en dat is voor dat percentage mensen niet uitzonderlijk een heftige trip te ondergaan na consumptie van alcohol.

Beestjes zien (zoals in dat liedje) stamt effectief af van alcohol-hallucinaties, enkel zijn mensen die dat fenomeen hebben heel gevoelig voor alcohol tot die mate dat vaak het trippen niet bewust doordringt.

The human mind, gotta love it! The chemistry factory that makes up our bodies! Fascinating beyond believe! :)
Klik om te vergroten...

Ik heb ook al aantal keren zwermen vliegjes zien rondvliegen die door mijn handen heen gingen (dan weet je wel dat t nep is)
En muren die beginnen te roken/ontvlammen waneer ik er naar staar. En zo kan ik nog wel wat rare dingen noemen, maar de ooghoek hallucinaties (objecten die vervormen,mensen die naar me toe lopen) en het zien van geesten/mensen maakt me nogsteeds goed bang.
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kikemoes zei:
Ik heb er wel last van gehad dat ik mensen in mn ooghoeken zag maar zodra ik keek waren ze verdwenen, maar wat jij omschrijft vind ik wel heftig, misschien dat mede gebruikers er meer informatie over hebben,
Klik om te vergroten...

Tis zo heftig bij mij dat ze naar me toe lopen,naast me komen zitten vanalles.
Maar dat is is maar iets kleins vergeleken met die "shadow people" die ik zie.
Ik kan ze aanraken alles,ogen zien,vorm van een lichaam.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sowieso is het nu verstandig voor ketking420 om voorlopig geen drugs te gebruiken die op serotonine werken. De voorraad in de hersenpan is nu zo gefrituurd dat de hersentjes echt even moeten herstellen. 6x in 2 maanden is echt heel ongezond. Neem minimaal 3 maanden, liever nog langer, pauze van drugs. En lees echt even die link die ik gaf. Drugs blijven ook gewoon veel leuker als je minder vaak en minder veel gebruikt. Dat geldt zeker voor mdma. Less=more. Wees verstandig en zorg voor jezelf.
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Sowieso is het nu verstandig voor ketking420 om voorlopig geen drugs te gebruiken die op serotonine werken. De voorraad in de hersenpan is nu zo gefrituurd dat de hersentjes echt even moeten herstellen. 6x in 2 maanden is echt heel ongezond. Neem minimaal 3 maanden, liever nog langer, pauze van drugs. En lees echt even die link die ik gaf. Drugs blijven ook gewoon veel leuker als je minder vaak en minder veel gebruikt. Dat geldt zeker voor mdma. Less=more. Wees verstandig en zorg voor jezelf.
Klik om te vergroten...

Je hebt helemaal gelijk met alles, kblijf er zeker voor een lange tijd vanaf. Misschien niet eens meer na deze rare rare (maar leuke) ervaringen. en bedankt voor alle info en advies! :) Maar hoe zit dat met Ketamine? Daar hoef je niet echt van te herstellen toch? (Kweet dat het niet bepaald gezond is) maar kan niet veel kwaad vergeleken met veel xtc gebruik toch?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Van Ketamine heb ik geen verstand, dat gebruik ik niet. Anderen hier op DF kunnen dat vast beter beantwoorden.
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Van Ketamine heb ik geen verstand, dat gebruik ik niet. Anderen hier op DF kunnen dat vast beter beantwoorden.
Klik om te vergroten...
Ah dacht ik al geen probleem. Zag meerdere reacties van jou op andere post vandaar dat ik dacht dat je er wel wat over zou weten, maar alsnog bedankt voor de info.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
ketking420 zei:
Ah dacht ik al geen probleem. Zag meerdere reacties van jou op andere post vandaar dat ik dacht dat je er wel wat over zou weten, maar alsnog bedankt voor de info.
Klik om te vergroten...
Graag gedaan. Ik weet niet alles hihi. :wink:
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ketamine is niet meteen zo schadelijk, het is relatief harmless, want ondanks dat het een anesthesie tot stand brengt, blijft je hart even snel kloppen, dat neemt de kans op hartstilstand of zelfs ademhalingsstilstand zoals bij een hoge dosis Opioid of Opiate het gevaar is, dat is bij special k niet zo van tel.

De hallucinaties bij hoge dosis ketamine; een maak dat je in je bed ligt en zeker ook geplast heb dosis waarna je iets later zowat catatonisch, of het zelfs helemaal bent, zijn van een andere aard en oorzaak dan wanneer men triptamines neemt, de hallucinaties vond ik altijd super realistisch, heel duister en er was altijd een gaande beweging (gaande als in werkende, niet als in stappende).

Het specifieke karakter van deze hallucinaties hebben als oorzaak dat door het uitvallen van de geest ook je sensorische vermogens verliest, maar je lichaam blijft actief. Zonder sensorische input en nog steeds de sappen door het lichaam hebben vloeien resulteert in de geest, die bij gebrek aan sensorische input eigen 'mind-images' gaat projecteren in je geest ter compensatie van de afwezige input.

Bij veelvuldig gebruik van hoge dosissen kan hersenschade optreden, maar beslist minder dan bij MDMA gebruik, en zeker de combo Amfetaminen en MDMA zorgt voor een degelijke portie grijze massa damage!

Bij Ketamine zou ik me eerder zorgen maken over de disfunctie met mogelijk gevolg daarvan het scheuren (van je galblaas) gezien deze, zeker bij veelvuldig gebruik, schade die echt ernstig kan zijn aan je blaas toebrengt! Verder is er uiteraard schade aan het interne van de neus door het snuiven, zoals bij, met uitzondering van cleane Heroine, ieder snuifproduct...

Bij kleine dosissen ga je een licht eufoor gevoel ervaren, je kan best heel zweverig zijn zelfs van een mini-sleutelpuntje.

Wil je echter de K-Hole; dus de real hallucinations style of seeing perfectly in the dark, je ziet je hallucinaties in het pikdonker, je kan niet wandelen, voelt je eufoor, je kan niet bewegen of spreken, niets buiten liggen en voor wat voor sommigen zalig is, is voor anderen de Hel doorkruisen; de buitenlichamelijke ervaringen, het gevoel in het niets te zijn opgelost (ego-death), ontmoetingen met entiteiten, enz... maken het een heel near-death-experience ervaring, de overtuiging dood te zijn is bij velen aanwezig, vaak ook de typische tunnel van licht! Ik vond het vet kicken, anderen staan doodsangsten uit - rook eerst een Salvia Divinorum ineens een paar goede hits 60x extract (NOOIT ALLEEN TIJDENS DEZE TRIP ZOU JE JEZELF DODELIJK KUNNEN VERWONDEN AANGEZIEN JE ZELFS GEEN BESEF MEER HEBBEN ZAL DAT JE IETS PSYCHEDELISCH GEROOKT HEBT!) Als je dit aankan dan kan je K normaal gezien ook aan, maar kan je het niet aan is Salvia veel sneller voorbij... Het is wel in staat to zeer a-typische en mega intens totally panicking hallucinaties tot stand brengt.

Onderschat de impact die sterke hallucinatoire stadia en zeker disociatieve drugs kunnen een zware mindfuck beyond believe zijn. M

Als je van echt sterke psyhedelica houdt, al is het niet just a ride for fun, is n,n-DMT wel een total must. Nothing compares or even can show you before trying it out how the sort of hallucinations DMT will produce - is DMT gevaarlijk vroeg men McKenna, hij zei: enkel als je de dood door verstomming niet vreest, nadien haalt hij nader aan hoe letterlijk je dit moet nemen.
d
Ik moet wel zeggen dat k-holing, salvia minstens veertig x en n,nDMT meestal de kers op een taart van zorgvuldig ervaring opbouwende psychedelische, heel bewustmakende sessies.

ps: meestal kom je met snuiven niet zomaar in een k-hole terecht, toch heb ik mensen gekend die veel keta ervaring hadden maar simpelweg slecht geslapen, te weinig slaap en per ongeluk een sleutelpuntje en wam bam k-hole in voor anderhalf mss twee uur lang! Maar geen zorg, ik vond het een fun ride, maar ik vond zelfs ooit een puur horror recht uiit de Hel sadistische bad trip vet kicken, dus ja, je kon me niet echt omver blazen, dus mijn ervaring met drugs is nogal uniek ook, maar dat hoort niet in deze post thuis. Hopelijk heb er iets aan!

sry voor typo"s en zo maar ik zit ook aan nacht drie en dag vier zonder slaap thx to my baby ice, straks mijn stash highest quality colombian flakes ophalen en de overgang maken van ice naar coke en dan beginnen fireballen en stoppen met dit non stop morfinetabletten slikken en lekker slapen deze nacht, en morgen weer up and running with the best drug beyond your every hope: cocaine!
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Johnny Snow zei:
Ketamine is niet meteen zo schadelijk, het is relatief harmless, want ondanks dat het een anesthesie tot stand brengt, blijft je hart even snel kloppen, dat neemt de kans op hartstilstand of zelfs ademhalingsstilstand zoals bij een hoge dosis Opioid of Opiate het gevaar is, dat is bij special k niet zo van tel.

De hallucinaties bij hoge dosis ketamine; een maak dat je in je bed ligt en zeker ook geplast heb dosis waarna je iets later zowat catatonisch, of het zelfs helemaal bent, zijn van een andere aard en oorzaak dan wanneer men triptamines neemt, de hallucinaties vond ik altijd super realistisch, heel duister en er was altijd een gaande beweging (gaande als in werkende, niet als in stappende).

Het specifieke karakter van deze hallucinaties hebben als oorzaak dat door het uitvallen van de geest ook je sensorische vermogens verliest, maar je lichaam blijft actief. Zonder sensorische input en nog steeds de sappen door het lichaam hebben vloeien resulteert in de geest, die bij gebrek aan sensorische input eigen 'mind-images' gaat projecteren in je geest ter compensatie van de afwezige input.

Bij veelvuldig gebruik van hoge dosissen kan hersenschade optreden, maar beslist minder dan bij MDMA gebruik, en zeker de combo
Klik om te vergroten...

Ja zoiets dacht ik al ja, en wat betreft hallucinaties en hoge dosissen pas ik wel op
Haha ik doe het voor de feeling niet wat ik ervan kan gaan zien.

Heb wel al zo een 1/2 week mischien iets langer last van dit: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oogruis
Duid dit op hersenschade?
g
gonefishing8936Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Graag gedaan. Ik weet niet alles hihi. :wink:
Klik om te vergroten...

Heb al wel even last van dit:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oogruis
Heeft dit te maken met het frequent gebruik?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
ketking420 zei:
Heb al wel even last van dit:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oogruis
Heeft dit te maken met het frequent gebruik?
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet kan dat zeker. Maar ik denk dat amderen hier wat specifieker op in kunnen gaan. Ik het het wel al eerder gehoord.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#19
  1. Meestal is slaapgebrek een factor daarin, weinig geslapen mss?
  2. Ik kan niet zomaar zeggen of uitsluiten wat de oorzaak hiervan is, de vraag is, stel dat het hersenschade is, is het dan zo moeilijk om mee te leven? Ik heb vaak zulke dingen gehad, nooit langer dan enkele dagen en nachten echter, maar ook nooit tot een punt dat ik zou zeggen: dit is zwaar om te dragen!
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#20
ketking420 zei:
Ja zoiets dacht ik al ja, en wat betreft hallucinaties en hoge dosissen pas ik wel op
Haha ik doe het voor de feeling niet wat ik ervan kan gaan zien.

Heb wel al zo een 1/2 week mischien iets langer last van dit: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oogruis
Duid dit op hersenschade?
Klik om te vergroten...

Maar besef dat psychedelica tot de minst voorspelbare soort brain-candy behoort die er mogelijk is: zelfs iets simpel als een plotse, 'zomaar herinnering' aan iets dat zelfs triviaal kan blijken kan tijdens het gebruik van psychedelica een storm in je geest veroorzaken: cf. chaostheory!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."