Nadat mijn vriendin me al meerdere malen gezegd had om hier eens een account aan te maken, toch maar besloten dit te doen. Ik dacht dat een trip report van mijn laatste drug ervaring wel een goede eerste post zou zijn.
Ik: Man, 34, 70 kg, normaal postuur
Ervaring: Truffels, wiet, MDMA, speed, 2-cb
Setting: Thuis rustig op de bank met mijn vriendin die speed gepakt heeft
Wanneer: Eerste paasdag
Wat: 6-apb hci, niet getest
Inleiding:
Een paar van mijn mooiste ervaringen waren samen met mijn vriendin op MDMA. We hebben een redelijk zware paar jaar achter de rug en zeker de eerste paar keer op MDMA was ik compleet verrast dat het überhaupt mogelijk was om je zo goed en gelukkig te voelen, na de eerste keer heb ik bijna 3 weken lang in een after glow gezeten, aangezien het een ervaring was die compleet anders was dan de ellende en depressies die al jarenlang mijn dagelijkse leven waren. Ik was altijd erg anti hard drugs en daarom erg bang om het uit te testen omdat ik mezelf had aangepraat een verslavingsgevoelige persoonlijkheid te hebben, maar wow wat had die ervaring mijn ogen geopend.
In de loop van een jaar hebben we een aantal keer MDMA gedaan en al nam dit gevoel wel wat af,nog steeds was het voor ons een avondje van elkaar houden en voor niets oog hebben dan elkaar en het geluk wat je voelt. Helaas begon mijn vriendin steeds heftigere katers te krijgen en werd daardoor steeds huiveriger om MDMA te nemen, zeker nu we ook af en toe wat speed nemen, waar ze dit een veel fijnere drug vindt. Nu zijn we beide erg gelukkig met elkaar en houden we enorm van elkaar, maar we hebben beide erg veel moeite door diverse redenen om dit duidelijk te maken aan elkaar en een avond uit te kunnen trekken om gewoon van elkaar te genieten. Dit is op zich geen probleem, maar toch vind ik het af en toe fijn om me een avond geliefd te voelen.
In januari hadden we voor mijn verjaardag nog een avondje M gepakt, wat helemaal niet lekker liep voor haar. Ze bleef maar hangen in een enorme vermoeidheid waar ze niet uit kwam en heeft de hele trip brak op de bank gelegen. En daarna alsnog last gehad van een kater. Ze heeft toen ook gezegd dat ze geen M meer wil doen. Iets wat ik kan begrijpen.
Ik had al eea over 6-apb gelezen in de tussentijd. Ik las er verschillende dingen over, maar de globale lijn die ik er over kon ontdekken was dat het een wat mildere trip gaf als M, maar dat die langduriger was en dat de meeste mensen minder kater achteraf hadden dan na een M trip. Dit zou betekenen dat het voor mij de ideale drug zou zijn. Het grootste probleem was namelijk dat je je 2 dagen brak voelt na een trip van 3 uur. Wat het niet langer waard leek te zijn. Als je nu dezelfde kater hebt, maar je voelt je 6-7 uur lekker, voelt dat al iets minder erg. Ik heb dus een gram besteld en lege capsules (die ik ook voor de speed gebruik, mijn snuiftechniek is afgrijselijk).
In de weken ervoor heb ik mijn vriendin uitgelegd wat het stofje deed, wat het effect zou moeten zijn, etc. Ik had eigenlijk gehoopt (egoïstisch) dat we het stofje samen zouden uittesten, maar ze had toch wat twijfels en had liever dat ik het eerst uit zou testen. Dit voelde wel een beetje als een domper, aangezien samen iets nemen toch elkaars bui versterkt en de gezamenlijke trip op mijn verjaardag mislukt was, maar goed. Zij was bij ieder andere drug proefkonijn en ik ga niemand iets opdringen.
De dag zelf:
Ik was deze dag best vermoeid opgestaan. Ik had net 2 dagen vakantie die we doorgebracht hebben met roadtrips en laat naar bed gaan. Ook kon ik door de anticipatie niet echt slapen die nacht van te voren en we moesten er redelijk vroeg uit omdat mijn ouders een brunch wilden geven voor Pasen. Mijn vriendin was ook erg vermoeid en in de auto hadden we het er over hoe we het zouden doen die middag/avond. Ik had nog overwogen om het een dag uit te stellen, aangezien we beide vermoeid waren, maar bedacht me toen dat ik door de anticipatie niet kon slapen de nacht ervoor en een dag uitstel er waarschijnlijk alleen maar voor zou zorgen dat ik de nacht erop ook niet zou slapen.
Uiteindelijk hebben we besloten dat ik die dag het toch zou uitproberen en dat zij een klein beetje speed zou pakken, om haar vermoeidheid wat weg te halen en zodat ze lekker aan een projectje kon werken tijdens het tripsitten.
Aangezien ik de stof niet getest had en verschillende aanbevolen doseringen had gezien, had ik besloten om 140mg poeder af te wegen en deze in te nemen. Ik wilde niet meteen een te hoge dosering nemen met een nieuwe stof. Deze pil ging er om 15.15u in en ik was lekker in de bank neer genesteld en ben wat met mijn telefoon gaan spelen terwijl ik wachtte tot ik wat zou voelen.
+0.30u. Ik dacht al wat dingen te voelen in mijn lichaam, voornamelijk dat ik de lucht op mijn gezicht wat koeler voelde.
+1.00u. Af en toe voel ik in een golf mijn vingers een beetje tintelen, wat vrij snel weer weg trekt. Ik weet dat 6-apb in langzame golven opkomt en versterkt, dus ik zag dit als een goed teken. Wel kreeg ik het enorm koud, iets wat ik niet verwachtte, aangezien ik het van M altijd enorm warm krijg. Ik heb de verwarming wat hoger gezet
+2.00u Je zou verwachten dat ik nu wel redelijk op een piek zou moeten zitten, maar eigenlijk voel ik zo goed als niets. Ik voel lichamelijk voornamelijk kou en af en toe tintelt er wat, maar dat is het dan. Het enige wat me echt laat merken een M achtige stof genomen te hebben is het feit dat ik erg veel moeite heb om naar de wc te gaan. De sluitspieren van mijn blaas zijn zeker verkrampt.
+2.15u. Ik begin te bedenken dat het echt niet werkt. Af en toe voel ik lichamelijk wel wat effect, maar mentaal veranderd er niet veel. Ik merk dat ik wat vrijer denk over seks dan normaal en minder moeite heb daar over te praten, maar ik voel me gewoon scherp. Een heel klein beetje wazig, maar dat kan ook gewoon de vermoeidheid geweest zijn van het afgelopen half jaar werk en stress. Ik neem mezelf voor om bij te nemen in een poging het effect wat te versterken als het om 18.00u (+2.45u) niet sterker is geworden.
+3.15u. Ik voel nog steeds niets extra's. Ik meet nog 50mg poeder af en gooi deze naar binnen.
+4.30u. Ik heb het idee dat het juist alleen maar minder aan het worden is, dat kleine beetje dat ik al voelde.
+5.30u. Zo langzaam aan zou je denken dat de extra dosis zou gaan werken, maar het blijft minder en minder worden dit gevoel. Ik blijf het koud hebben en de mentale effecten die ik voel zijn nog subtieler dan een lage dosis speed. Zo had ik me deze avond niet helemaal voorgesteld.
+6.30u. Nu ben ik er redelijk klaar mee. Ik had me voorgesteld dat ik me een avondje lekker zou gaan voelen. In plaats daarvan hang ik een beetje in limbo, ik voel lichamelijk wel iets en mentaal wel iets, maar een echt lekker gevoel kan ik het niet noemen. Ik had verschillende dingen geprobeerd om mijn geest wat te sturen, maar dit alles had geen effect. Intussen heb ik een trui aangetrokken en staat de verwarming op 24 graden. Aangezien ik me had ingesteld op een leuke avond, besluit ik een halve M pil van 140 mg erbij te gooien. Ik twijfelde om een hele te pakken, maar dat leek me toch wel wat link met totaal 190 mg 6apb al achter mijn kiezen. Ik had expres aan het begin van de vakantie dit gepland zodat ik een weekje kon uitbrakken als dat nodig mocht zijn. Als ik dan toch een kater zou overhouden aan deze avond, dan wilde ik me in ieder geval wel even lekker voelen.
Zoals wel vaker bij M ben ik hier redelijk van de kaart geraakt en kan me nu niet veel herinneren aan die avond. Wel weet ik dat het gevoel van geluk wat minder was als bij een normale M trip, wat natuurlijk goed te verklaren was doordat de 6-apb al een hoop seretonine had losgemaakt, dus er was minder om in een keer los te laten. Ook was de dosis M een stuk lager als wat ik normaal neem. Maar goed, ik voelde me wel lekker en dat was het toch wel waard. Ik kan me nog wel herinneren dat ik halverwege de M in slaap gevallen ben, simpelweg omdat ik in vrede met mezelf was en echt kon ontspannen.
Toen ik wakker werd was de M redelijk uitgewerkt. Ik ben nog even wakker gebleven om een sigaret te roken en daarna samen met mijn vriendin naar bed gegaan.
De dagen erna:
De eerste dag erna was ik voornamelijk vermoeid, maar voelde me prima. De 2 dagen erna wel last gehad van stemmingswisselingen, maar was ik lichamelijk gewoon prima.
Conclusie:
Ik moet zeggen dat het stofje me erg is tegen gevallen. Ik had een soort MDMA light verwacht, met de hoop dat het iets zou zijn om iedere 3 maanden samen met mijn vriendin te kunnen doen. Wat ik gekregen heb was een niet-ervaring, waarbij ik wel wat lichamelijke effecten voelde, maar met het buiten me wat zekerder over seks te voelen om, geen psychische veranderingen ervaarde.
Nu had ik een aantal omstandigheden tegen me:
- Te weinig slaap de dagen ervoor
- Algemeen vermoeid door wat heftige gebeurtenissen de maanden ervoor
- 2.5 uur voor inname nog gegeten
Ook denk ik dat de dosis te laag is geweest. Mijn dosissen M zitten altijd tegen de 2-2.5x lichaamsgewicht aan. De 140mg poeder was ongetest en had dus misschien maar 70mg werkzame stof kunnen bevatten, wat veel lager is dan de 100-125 mg die mensen als grens zien tussen een lage en gemiddelde dosis. Voorzichtigheid is natuurlijk goed, al voelt het bij een stof die je maar eens per 2-3 maanden kunt nemen als een gemiste kans.
Ik wil het stofje nog een kans geven in mijn volgende vakantie, waar ik extra ga letten op die 3 punten die ik eerder had opgeschreven, plus de dosis ga verhogen. In de tussentijd ga ik het stofje ook laten testen zodat ik beter kan doseren. Plus ik ga het doen op een dag dat mijn vriendin geen speed heeft gepakt. Je merkte toch wel dat we andere dingen nodig hadden die dag, ik wilde graag aandacht en wat praten, zij wilde voornamelijk geconcentreerd zitten photoshoppen, waardoor mijn verzoeken tot aandacht voor haar als een onderbreking van haar creatieve flow binnen kwamen.
Dus een laatste poging met deze lessen geleerd. Als het dan nog steeds niets is, dan is het stofje niet voor mij en houd ik me gewoon aan de M om de paar maanden, desnoods alleen. Ik had het idee dat onze laatste batch pillen niet helemaal lekker waren, dus ik heb nu kristallen kunnen regelen. Ik heb de lege capsules nu toch
![:)]()