Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport: 1e keer 2-CB (Bad Trip)

Tripreport: 1e keer 2-CB (Bad Trip)

14 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben zelf erg weg van LSD omdat het een soort intelligentie geeft. En je ziet dingen veranderen. Maar alles is interessant.

Bij 2cb zie ik alleen dingen veranderen zonder de prikkels in de hersens wat het allemaal zo leuk maakt. Vind 2cb echt verschikkelijk en ga er nooit lekker op.
Ga het ook nooit meer gebruiken.
Het is alleen visueel bij mij en dat vind ik niks aan. Als je niet lekker gaat met LSD zou ik een soort candyflip doen. Gewoon licht mdma gebruik. En dan een zegel erop dan ga je altijd goed! Hier in Amsterdam doen we het allemaal die ken. Las hier al een paar keer op het forum dat het niet goed is dit en dat... Maar het is gewoon het leukst. Wij gebruiken vaker LSD met veel verschillende mensen en iedereen doet het en vinden dat het leukst.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind 2cb juist fijner dan lsd omdat het geen mindfuck heeft. Gewoon hele fascinerende visiuals en daardoor weer nieuwe ontwerpen om te produceren.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Parfumflesje zo te lezen zijn wij totaal verschillende gebruikers. En vermaken wij ons op een totaal andere manier :sunglasses:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het verlamde ken ik wel het lijkt op slaapverlamming, heb het alleen noot tijdens drugs gehad maar meestal 2 dagen erna.

Vervelend man, mensen stappen een beetje met het verkeerde idee in de 2CB vaak denken dat het bijna een vitamine pil is zonder downside maar dat is absoluut niet waar.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey iedereen!

Het heeft even een tijdje geduurd, maar vandaag zal ik mijn 2-CB Tripreport posten.
Ik kan zeggen dat het totaal geen leuke ervaring was en daarbij was het ook een hele
enge ervaring. Of dit nu aan de pil zelf lag betwijfel ik omdat een maat van me waarmee ik de 2-CB trip deed niet zo bad ging als ik. Haast alles wat ik bij hem haal, is altijd super. Ik heb ze helaas niet laten testen. Ook met LSD had ik een niet zo'n fijne ervaring, dus het kan misschien zijn dat dit aan mij ligt,
of dat het niet goed gaat met de dagelijkste methadon die ik slik, maar ook dat betwijfel ik weer, omdat ik
vrienden heb, die ook methadon slikken en ook psychedelische middelen gebruiken en hoor steeds dat
hun daar mee een leuke ervaring hebben gehad.


Hierbij mijn TripReport of terwijl Bad-Tip Report op 2CB:



De week voordat we de 2-CB gingen gebruiken, hebben T en ik de 2-CB opgehaald samen met LSD in Amsterdam C van een dealer, die werkelijk alles heeft. A de dealer had gezegd dat er 17mg in de pil zat en dat we moesten beginnen met 1 pil. Mocht het gevoel fijn zijn of mochten we niks voelen, konden we altijd bijnemen. T en ik hadden samen besloten 8 2-CB pilletjes over te nemen. Het waren allemaal ronde blauwe Mickey Mouse pilletjes die er mooi gedrukt uitzagen. Vervolgens gingen we samen weer naar huis. Ik had me al flink in zitten lezen van wat je wel en niet kan verwachten. Daarnaast ook de Do's en Dont's opgezocht en na een uurtje lezen op internet, de Mac afgesloten. Een week verder gaan T en ik het dan eindelijk proberen! Woensdagavond om precies te zijn. Samen hebben we er veel zin in en hadden ook van horen en zeggen te horen gekregen, dat je een xtc gevoel kan verwachten, maar dan met visuals en dat je er geen kater van kan krijgen zoals bij xtc (al heb ik daar nog nooit een kater van gehad. 20:30 nemen we allebei 1 pilletje in met water. 21:00 zegt T dat hij even een vlaagje geluk over zich heen kreeg, maar dat hield al snel weer op. Ik zelf voel er nog niks van. Nu is het inmiddels 22:00 en beide geven we aan helemaal niks te voelen, dus besloten we om er allebei 1 bij te nemen. Nu ging het voor mij allemaal heel snel. 22:10 Had ik het gevoel alsof ik een heel gemeen gif had ingenomen en had ik een heel naar gevoel in mijn mijn aderen dat ik een verdovend middel ingespoten had gekregen maar dan heel anders. Daarbij voelde de linkerkant van mijn gezicht verdoofd (gevoelloos) en een deel van mijn neus voelde raar, alsof iemand bijna mijn neus met zijn vingers aanraakt. T voelde zich ook even niet goed worden maar was vooral misselijk. Vlak daarna werden de visuals bij hem erg heftig en zag hij alles dubbel en moest lachen om een pot suiker die op de tafel stond. 22:30 voelde T zich lekker en zat op de bank zichzelf te vermaken met zijn handen in de lucht en kijkend naar het plafond. Ik voelde me steeds meer bad gaan was kotsmisselijk en voelde een brok in mn keel. Gelijk nadat ik even moest plassen, begon ik over te geven. Dit tot 5x aan toe achter elkaar. Ik besloot even buiten te gaan zitten en zat te denken: Doe even rustig, dit komt allemaal wel goed. Buiten zag ik een bestelbusje staan en de koplampen daarvan zag ik 3x dubbel. Terwijl ik daar op lette, schrok ik me een ongeluk van een beest die extreem boos naar me keek. Ik knipperde met mn ogen en toen zag ik dat het om een onschuldige kat ging. Weer werd ik misselijk en jahoor, moest ik weer overgeven, alleen kwam er niks uit en had het gevoel alsof ik stikte. een paar minuten later kwam ik weer even tot rust, maar had ik nog steeds een heel naar gevoel in me, alsof ik iets had genomen wat levensgevaarlijk was en het voelde ook als een gif. T maakte zich zorgen om mij en stelde mij gerust. Maar het vreselijke gevoel bleef. Toen bedacht ik me, dat suiker helpt tegen een bad trip. Dus ik snel thee zetten en gelijk 8 klontjes suiker in mijn thee gedaan. Na dit opgedronken te hebben, voelde ik me niet direct beter. het was is nu 23:15 en ik voelde me al ietsje beter maar nog lang niet goed. Ik zag een roze waas over me heen en zag dingen dubbel en heel soms eventjes een paar patronen maar dat hield al heel snel weer op. Ik zei tegen T: Geniet jij nou maar van je trip. Ik voel me nu al iets beter. Dus hij zette muziek op en keek helemaal blij. Zodra hij zijn ogen dicht deed, moest hij keihard lachen waarop ik ook even moest lachen, maar toen steeg er een vreselijk gevoel naar mijn hersenen. alsof de ene helft dood was (zo voelde het dan) en kon daarna beide armen niet bewegen. Dit vond ik zo beangstigend, maar ik wou de trip van T absoluut niet laten verpesten, omdat ik me niet goed voel. Dus ik zei: ik ga even naar boven, geniet jij maar van je trip en let niet op mij. Ik kroop in bed en kreeg daarna een nare druk bij mijn hart (volgens mij) Kon me totaal niet bewegen en ik kon zelfs niet 1 vinger bewegen. Kreeg het gevoel alsof ik door de kamer zweefde wat heel naar was wat in jullie oren denk ik leuk klinkt, maar dat was het echt niet. 10minuten daarna kon ik mijzelf weer bewegen en stapte ook gelijk uit bed. Het was inmiddels 12:00 en godzijdank begon het bij mij uit te werken en werd alles weer vrij normaal. Ik liep naar beneden en zag T nog steeds genieten van zijn trip. Hij vroeg: Wat heb je gedaan? Ik zei dat ik even had gelegen. Ik wou hem niet ongerust maken. Ik was best wel moe en zei tegen T dat ik op bed ging en had hem mijn excuses aangeboden dat ik zo ongezellig was, waarop hij zei: Dat geeft helemaal niks. Ik vermaak me prima en zei dat ik moest gaan slapen als dat lukte. Dus ik ging naar boven en was eigenlijk erg bang dat ik weer dat gevoel zou krijgen. Ik legde mn hoofd op het kussen en binnen No-Time lag ik te slapen. Ik werd om 8:00 wakker en voelde me eigenlijk heel normaal. T lag beneden te slapen op de bank en heeft tot 2uur s'middags liggen slapen. Hij heeft een leuke trip gehad met veel visuals, maar in het begin voelde hij zich even niet goed worden. Ik voelde me vreselijk en had een bijna dood gevoel. Ik doe dit i.i.g nooit weer. Ik vond het niet eens in de buurt komen van xtc. Het was voor mij een heel naar pilletje.

Weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen? Zoals ik al had aangegeven, slik ik dagelijks 45mg methadon. Heb nooit problemen ondervonden met combi's verder en weet dus ook niet of het hier mee te maken heeft (kan hebben).
Mocht iemand ook een bad trip hebben gekregen en/of een soortgelijk verhaal heeft, hoor ik dit graag.


Bedankt voor het lezen :).

Grtz,

Dennisz.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jammer dat het niet fijn was. 2cb is helaas niet zo onschuldig als sommigen denken. Bad teips komen zeker wel voor.
Je pillen waren niet getest dus is er natuurlijk niet echt veel over te zeggen. Wel kan ik zeggen dat na 1,5 uur al bijnemen erg snel is. Het kan zelfs tot 2 uur of meer duren met 2cb. Vooral bij de eerste paar keer. Geen idee waar dat aan ligt maar ik had dat ook.
Laat volgende x je pillen testen, dan weet je het zeker.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#7
@acht.zes wat denk jij, hoe dit mis kon gaan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
dennisr12 zei:
Ohja, heb eerder een slaapverlamming gehad, voor het drugsgebruik maar dat was net even iets anders. Kon me ook niet bewegen maar er keek een hele afschuwelijke man naar me recht in mijn gezicht en kon mijn ogen niet dicht doen of me bewegen maar dat voelde weer anders. Weet jij wat dit kan zijn en of dit te maken heeft met het x gebruik @Bobsacamano ?
Klik om te vergroten...
Is een veelvoorkomend iets bij slaapverlamming. Mensen noemen meestal een oude vrouw/heks die op hun borstkas zit hen hen aan te staren. Ze wordt wel 'the hag' genoemd en wordt al eeuwenlang ervaren in verschillende culturen over de wereld. Soms zien mensen ook schaduw figuren of andere enge dingen.

Collectieve angsten uit het onderbewuste? Entiteiten uit de lagere astral realms? Wie weet...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@dennisr12
Ik denk dat 2 pillen toch wel te veel van het goede voor je waren, 36mg is best behoorlijk voor 2C-B, meeste mensen vinden rond de 20mg een fijne dosis heb ik begrepen.
Niet iedereen reageert goed op 2C-B, misschien bij jou ook het geval. Aan de methadon zal het niet gelegen hebben denk ik.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bobsacamano zei:
Het verlamde ken ik wel het lijkt op slaapverlamming, heb het alleen noot tijdens drugs gehad maar meestal 2 dagen erna.

Vervelend man, mensen stappen een beetje met het verkeerde idee in de 2CB vaak denken dat het bijna een vitamine pil is zonder downside maar dat is absoluut niet waar.
Klik om te vergroten...

Inderdaad man!
Dat verlamde gevoel in mn hoofd is trouwens wat anders wat ik bedoel.
Wat je zegt over dat soort slaapverlamming, dat heb ik ook 2 dagen na mdma gebruik en houdt soms wel 3 dagen aan. Ik tenminste heb het gevoel dat ik door de kamer heen zweef en dat voelt zo echt dan droom ik dat ik bijvoorbeeld naar beneden ga en zweef ik als het ware door de woonkamer wat niet echt een fijn gevoel is, al klinkt het wel leuk. Kan me dan ook niet bewegen zodra ik wakker word. Heb vaak ook een druk bij mn hart net alsof iemand van 200kg bovenop me zit. Ik heb in het verleden een beetje misbruik gemaakt van xtc. Kan dit hier aan liggen denk je? Of kunnen dit gewoon de effecten zijn na 1x per 2maanden x gebruik? Heb het overigens eerder nooit gehad pas de laatste 3x toen ik x deed. Het is best beangstigend. Ohja, heb eerder een slaapverlamming gehad, voor het drugsgebruik maar dat was net even iets anders. Kon me ook niet bewegen maar er keek een hele afschuwelijke man naar me recht in mijn gezicht en kon mijn ogen niet dicht doen of me bewegen maar dat voelde weer anders. Weet jij wat dit kan zijn en of dit te maken heeft met het x gebruik @Bobsacamano ?
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Jammer dat het niet fijn was. 2cb is helaas niet zo onschuldig als sommigen denken. Bad teips komen zeker wel voor.
Je pillen waren niet getest dus is er natuurlijk niet echt veel over te zeggen. Wel kan ik zeggen dat na 1,5 uur al bijnemen erg snel is. Het kan zelfs tot 2 uur of meer duren met 2cb. Vooral bij de eerste paar keer. Geen idee waar dat aan ligt maar ik had dat ook.
Laat volgende x je pillen testen, dan weet je het zeker.
Klik om te vergroten...

Klopt, het was ook naïef om bij te nemen maar we zouden het ook zonde vinden om niks te voelen. Maar je kan je toch niet zo als dit voelen met 2 pilletjes? T had na de tijd trouwens ook een aantal klachten zoals misselijkheid, hoofdpijn en was soms verward. Gelukkig is dat nu bij hem weg. Ik neem i.i.g nooit meer 2cb. Lsd was ook geen pretje maar niet zo als dit. Denk dat psy middelen niet goed bij mij werken ofzo. Maar vind het raar, want ik heb een sterk lichaam en kan vrij veel hebben qua drugs. Het blijft een raadsel en al helemaal omdat de 2-CB niet getest is.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
dennisr12 zei:
Inderdaad man!
Dat verlamde gevoel in mn hoofd is trouwens wat anders wat ik bedoel.
Wat je zegt over dat soort slaapverlamming, dat heb ik ook 2 dagen na mdma gebruik en houdt soms wel 3 dagen aan. Ik tenminste heb het gevoel dat ik door de kamer heen zweef en dat voelt zo echt dan droom ik dat ik bijvoorbeeld naar beneden ga en zweef ik als het ware door de woonkamer wat niet echt een fijn gevoel is, al klinkt het wel leuk. Kan me dan ook niet bewegen zodra ik wakker word. Heb vaak ook een druk bij mn hart net alsof iemand van 200kg bovenop me zit. Ik heb in het verleden een beetje misbruik gemaakt van xtc. Kan dit hier aan liggen denk je? Of kunnen dit gewoon de effecten zijn na 1x per 2maanden x gebruik? Heb het overigens eerder nooit gehad pas de laatste 3x toen ik x deed. Het is best beangstigend. Ohja, heb eerder een slaapverlamming gehad, voor het drugsgebruik maar dat was net even iets anders. Kon me ook niet bewegen maar er keek een hele afschuwelijke man naar me recht in mijn gezicht en kon mijn ogen niet dicht doen of me bewegen maar dat voelde weer anders. Weet jij wat dit kan zijn en of dit te maken heeft met het x gebruik @Bobsacamano ?
Klik om te vergroten...


Hey Dennis,

Ik denk wel dat het te maken heeft met xtc niet dat het niet kan ontstaan door andere dingen. Ik heb het ook gehad in tijden van veel stress en een vriendin van me heeft het al sinds ze een kind is. Bij mij begon het pas nadat ik met drugs was begonnen en sinds ik geen xtc meer gebruik is het ook nooit meer gebeurd.

Maar goed zijn allemaal persoonlijke conclusies.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bobsacamano zei:
Hey Dennis,

Ik denk wel dat het te maken heeft met xtc niet dat het niet kan ontstaan door andere dingen. Ik heb het ook gehad in tijden van veel stress en een vriendin van me heeft het al sinds ze een kind is. Bij mij begon het pas nadat ik met drugs was begonnen en sinds ik geen xtc meer gebruik is het ook nooit meer gebeurd.

Maar goed zijn allemaal persoonlijke conclusies.
Klik om te vergroten...

Dat denk ik dus zelf ook.
Heb in het verleden flink misbruik gemaakt van dit goedje met name pure mdma. Maar dat is 3 jaar geleden en had toen nooit ergens last van zelfs geen katers. Voelde me de dagen erna super. Gebruik het nu eens per 2 maanden. Maar het opvallende is, zodra ik wel x gebruik tegenwoordig heb ik de dagen er na een soort van slaapverlamming. Had het vannacht weer. Had afgelopen zaterdagnacht pure mdma gedaan.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Is een veelvoorkomend iets bij slaapverlamming. Mensen noemen meestal een oude vrouw/heks die op hun borstkas zit hen hen aan te staren. Ze wordt wel 'the hag' genoemd en wordt al eeuwenlang ervaren in verschillende culturen over de wereld. Soms zien mensen ook schaduw figuren of andere enge dingen.

Collectieve angsten uit het onderbewuste? Entiteiten uit de lagere astral realms? Wie weet...
Klik om te vergroten...

Sorry voor mijn erg late reactie ^^
Ik zie nu pas je bericht. Ik heb er inderdaad vaker van gehoord dat dat geesten zijn. Ik geloof ook zeker in geesten. Ik heb eens een keer met het ouija-board gespeeld en riep ook iemand op. Was zo raar.. kreeg ineens een warme lucht langs me en de kaarsen die ik om het bord heen zaten, gingen wapperen en dat terwijl er geen zuchtje wind stond want alle ramen waren dicht en het tocht hier niet. De planchette die ik vast had verschoof naar de letters J-A-C-O-B-U-S. En toen ik vroeg wat zijn leeftijd was kreeg ik het antwoord: 305. Zo zijn er nog wel meer dingen gevraagd en beantwoord maar het was een hele vage ervaring. Ik heb het bord na de sessie gewoon weer goed afgesloten. Ik was altijd eerst ongelovig qua geesten betreft, maar sinds ik met het ouija board heb gespeeld, ben ik daar heel anders over gaan denken. Gekke vraag misschien, maar zou dit er te maken mee kunnen hebben?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou, ik kan niet zeggen dat ik ooit een geest heb gezien of überhaupt weet wat een 'geest' echt is. En of dat hetzelfde is als de "entiteiten" die tijdens slaapverlamming worden waargenomen. Het is wel opmerkelijk dat de beschrijvingen vaak zo overeenkomen, maar dat kan er ook aan liggen dat mensen beïnvloedt zijn door verhalen erover.

Ik weet het niet, sorry. :)

Zelf zou ik niet rotzooien met dingen als ouija-boards. Ik geloof wel dat er veel meer is dan wij kunnen zien en als hier kwaadwillende mensen zijn, dan zijn daar vast ook kwaadwillende wezens/entiteiten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."