#1
Oke, daar gaan we dan, voor het eerst een tripreportje typen, het is bij verre niet mogelijk om deze ervaring kracht te doen met woorden, maar ik zal mijn best doen om alles zo goed mogelijk te verwoorden.
Achtergrondinformatie: Deze avond stond al een tijdje gepland, O(17) met wie ik (16) dit gedaan heb heeft al meerdere keren eerder XTC gebruikt, ik heb lang nagedacht ofdat ik dit wilde doen aangezien het natuurlijk toch best jong is maar uiteindelijk zonder door iemand gepusht te worden zelf besloten dat ik het graag wilde.
We hebben het gedaan bij O in een weekend waar zijn moeder niet thuis was, gewoon in de huiskamer, relaxte, ontspannen manier om kennis te maken met XTC
De pillen waren rode Harley-Davidsons, puur MDMA en getest op ong 150 mg,
20:00 - We hebben gegeten, moeder is weg, en besluiten eerst even een joint op te steken en wat bij te praten aangezien we elkaar weinig zien. In eerste instantie was het plan om na de joint opgerookt te hebben meteen een halfje te nemen zodat tegen de tijd dat onze stoned uitwerkte de pillen erin zouden kicken, we waren echter zodanig stoned dat we besloten dat we liever eerst ff lekker van de stoned genoten en het gezellig zouden maken voordat we aan de pillen begonnen.
21:30 - We beginnen langzaam weer nuchter te worden, ik ben op dit moment al intens gelukkig aangezien ik gewoon echt heel lekker stoned was geweest en ik er echt heel blij van werd om weer wat tijd door te brengen met O, we zijn al sinds de basisschool vrienden en zien elkaar veel te weinig, dit soort momenten maken mij echt heel gelukkig,
Net wanneer we van plan zijn om een halfje te gaan innemen belt een vriend(S) van O of hij wat wiet van hem kan kopen, of met ons mee kan blowen, we zeggen dat als ie een 10tje ingooit hij vanavond bij ons kan zijn en zoveel kan smoken als ie wil, wel vertellen we dat wij X gaan gebruiken aangezien we wisten dat S daar best wel op tegen is. S zegt dat dat prima is maar dat hij het gewoon bij wiet houd.
Ik kende S natuurlijk nog niet, maak een beetje kennis, ondertussen is S een jointje aan t rollen en besluiten O en ik om nog maar een jointje mee te roken, het was gezellig en die pillen konden wel even wachten, we hebben de tijd. Ik rook een half jointje en zit meteen weer op het heerlijke suizende indica stoned waar ik net pas weer van was down gekomen. Deze nacht kon me niet lang genoeg duren, alles voelde perfect en ik heb nog geen flintertje X binnen.
Ik heb zelfs nog getwijfeld om aan O voor te stellen om vannacht het gewoon bij wiet te houden en die X een andere keer te doen, heb ik uiteindelijk natuurlijk niet gedaan.......... gelukkig niet!
22:30 - Terwijl S bezig is met een tweede jointje draaien zeg ik tegen O dat ik nu wel echt graag het eerste halfje wil gaan nemen, ik ben onderhand weer aardig nuchter en begin dan ook wel heel erg benieuwd te worden naar het effect van X, O stemde hier natuurlijk mee in. Terwijl S in de deuropening naar de achtertuin een zn jointje rookt nemen wij allebei een halfje in.
Ik kies er ook voor om nog even een paar trekjes van zijn jointje te nemen aangezien ik mij kennende mezelf veel te druk ga maken met het focussen op t pilletje en of het al inwerkt, een beetje ontspanning kan geen kwaad, wel zorg ik er voor om mezelf in te houden en niet weer op zon level aan stonedheid te komen als waar ik net vandaan kom.
Netflix word vervangen voor harde, lekkere muziek, we bereiden wat dingen voor voor wanneer de X inknalt zodat we dan optimaal kunnen genieten (potje kauwgom klaarzetten, grote fles water vullen, lichten dimmen) en eten nog een beetje chips wetende dat we waarschijnlijk geen eetlust meer zullen hebben zodra de X inkickt
23:30 - Een uur na het nemen van het eerste halfje voelen we eigenlijk nog helemaal niks, we besluiten allebei om nog maar een halfje bij te nemen, ook delen we nog maar een jointje met zn 3en, want hé, we moeten toch weer een uurtje wachten
01:00 - Is dit het nou? Een hele pil (150MG) was al meer dan ik verwachte nodig te hebben, en het was nogal teleurstellend, ik voelde me heftig stoned, maar voor de rest? Ik had de hoop op een echte X trip volgens mij wel opgegeven, het was al 1,5 uur nadat ik mijn tweede halfje had ingenomen, die zou toch zeker wel ingewerkt moeten hebben? Ik vraag aan O die ervaren is met X en hij geeft ook aan weinig te voelen.
Hier maken we een domme beslissing, nadat S weer naar huis gaat stelt O voor om allebei een volle tweede pil te nemen, want "Dubbel dit kunnen we echt wel aan" ik snap dat dit echt niet slim was, maar hé, we waren natuurlijk al niet meer helemaal nuchter en dachten niet meer helemaal helder na.
01:15 - W o w, wat ging dit snel, na 2.5 uur wachten had ik echt de illusie dat als ik überhaupt iets ging voelen van die tweede pil het toch zeker wel weer een uur zou duren,
Ongeveer een kwartiertje na het nemen van die pil begon ik wat hele lichte kaaktrekjes te voelen en vertelde O dat mijn pupillen erg groot waren, ik merkte zelf nog niet echt de gewilde effecten van X maar was natuurlijk wel erg blij dat het begon te werken en zag uit naar het moment dat het er echt in zou kicken.......
01:30 - Binnen een kwartiertje ben ik van licht stoned naar vol onder invloed gegaan, we hadden heel veel gegeten dus ik verwacht dat op dit moment pas het eerste beetje X mijn bloedbaan ingaat, dat bewijst maar weer hoe makkelijk het is om domme keuzes te maken als je al een beetje onder invloed was,
Ik krijg eerst een enorme emotionele rush, ik kan me hier niet heel veel details meer van herinneren, maar ik weet dat ik heel lang met O heb staan knuffelen en aan hem heb verteld hoeveel ik van hem hou, dit moment ben ik echt heel blij mee geweest, O en ik zijn echt hele goede vrienden maar hebben weinig echt diepe goede gesprekken, en dit zouden wij samen nuchter echt niet kunnen.
02:00 - Ik word echt compleet overrompeld door alle sensaties die ik nu door mijn lichaam voel stromen, terugkijkend op alle foto van de avond zie ik dat ik voortdurend met een shirtje aan een kussen lag te knuffelen onder een dun dekentje, alles voelde gewoon te lekker, alleen al het aanraken van de ietwat koudere lucht met mijn blote huid voelde heerlijk.
*Vanaf dit moment raak ik elk gevoel voor tijd kwijt, hier begint alles me echt te raken en word ik extreem wazig*
Ik weet dat gedeeltes van de avond in de huiskamer hebben afgespeeld, en andere gedeeltes op zijn kamer, wat wanneer was en in welke volgorde etc is moeilijk om te plaatsen.
We hadden de hele avond gewoon naar je standaard Rap muziek zitten luisteren, en Omar pakt zijn telefoon en verteld mij dat nu het er voor ons beiden echt is gekickt hij echt goede muziek heeft voor nu, ik verwachte een ander soort rap ofzo, O kennende, maar ondanks dat hij helemaal niet daarvan houd zet hij een psytrance playlist aan, en H O L Y S H I T, vanaf de eerste toon die de speaker uit kwam viel ik meteen in een, ja, trance, ironisch eigenlijk,
Elke toon die uit de speaker kwam vibreerde door mn hele lichaam, hoe lekker alles voelde is niet te verwoorden, maar het enige waar ik het mee kan vergelijken is dat de muziek er echt voor zorgde dat ik op de beat klaarkwam door mn hele lichaam, uren lang.
Ik durf dit niet heel zeker te zeggen, maar ik geloof echt dat ik daarna te maken kreeg met een zekere mate aan "ego-death" de muziek voelde niet meer alsof het afgespeeld werd, de muziek was er gewoon. Het voelde alsof muziek de basis in mijn bestaan vormde, alsof muziek de eerste laag van bewustzijn was. Het voelde eigenlijk zelfs of ik de muziek was, alsof alles gevuld was met muziek, inclusief ikzelf.
Na tot een uur of 5 gok ik me zo gevoeld te hebben, begon ik heel langzaam neer te komen van de peak, ik was gewaarschuwd dat het kon zijn dat ik wat lichte psychedelische effecten zou meemaken in dit stadium van de trip dus ik was me ervan bewust dat het zou kunnen komen.
Lichte psychedelische effecten? Pffff, ik kwam in een full on psychedelische wereld terecht, ik had dan natuurlijk ook geen gemiddelde dosis genomen, maar dit verwachte ik echt niet!
Elke keer als ik mezelf toeliet om te ontspannen, viel ik weer in die zelfde trance geleden door de muziek, alsof ik in een bad vol genot viel. Ik heb deze ervaring met wiet ook wel, het voelt echt alsof alles helemaal stilvalt om daarna weer opgepakt te worden door het genot van je high - en in dit geval begeleid door de muziek -
Dit had ik natuurlijk de hele peak al, maar nu de psychedelische effecten in begonnen te komen begon dit nog veel heftiger te worden, elke keer als ik in deze staat terecht kwam onttrok ik me steeds meer van alle realiteit, eerst merkte ik dat ik tunnelvisiede op een ding in de kamer (voor het grootste gedeelte de lamp of de TV afhankelijk van of ik zat of lag) en alleen dat scherp bleef zien. Voor de rest blurde alles en zag ik hele typische kleurrijke psychedelische patronen er rondomheen.
Later, ongeveer een uurtje na dit denk ik, merkte ik dat ik heel zwaar begon te hallucineren, waar ik eerder gewoon typische visuals zag rondom wat ik nog wel scherp kon houden begon ik nu heel duidelijk te hallucineren over waar ik aan dacht, echt alsof ik door mn eigen brein heen aan het trippen was, het was echter nog niks al te realistisch, een soort van waas over wat er echt gebeurde heen, echt en nep was nog heel makkelijk uit elkaar te houden
Nu kwam ik op een punt dat ik ook echt moe begon te worden, en het nogal tricky werd met mijn bewustzijn, ik begon hele realistische hallucinaties te krijgen waarvan ik ook echt geloofde dat ze echt waren, vaak nog steeds rondom dingen die ook echt in mijn hoofd gebeurde, vaak zag ik bijvoorbeeld O in mn ooghoek liggen, daarnaast ook voor me op de grond zitten, en op me af komen lopen, op het moment dat het dan eng werd of ik besefte dat het nep was schrok ik telkens op en voelde het alsof ik weer teruggeknalt werd de wereld in om na een paar seconden weer weg te driften.
Ennnnnn..... Slaap, rust,
De volgende ochtend toen ik wakker werd schoot er een immense pijn door mijn kaak en mond, terwijl ik nog niet helemaal duidelijk heb wat er aan de hand is kom ik overeind en langzaam begin ik de vorige avond weer te herinneren. De pijn in mijn kaak en wangen is heel extreem, vlak voordat ik merkte dat ik in slaap ging vallen heb ik mijn kauwgom uitgedaan, maar shit, dit is heftig, mijn wangen zijn tot bloedens toe opengekauwt en mijn hele kaak zit half dicht geklampt, na een half uurtje ongeveer is het wel weer bijgetrokken......
O en ik lopen naar beneden, roken een jointje terwijl we met een brede glimlach elkaar aan staren, we zijn beide nog te vaag om het erover te hebben, maar we denken allebei hetzelfde;
Wauw, wat een avond, wat een belevenis,
Een jointje delen klaart ons beiden weer, de wiet geeft me weer enige psychedelische visuals omdat ik nog zo beduusd ben van de MDMA, de rest van de middag brengen we stoned en blowend door totdat we snel alle sporen van drugs moeten wegwerken voordat zn moeder thuiskomt.
De komende week voel ik me vaag, niet negatief, gewoon heel kalm en zorgeloos, wel soms erg moeilijk met school.
Ik merk dat de XTC me niet per se gelukkiger heeft gemaakt, maar het voelt alsof het me de kans heeft gegeven om mezelf nog een stapje gelukkiger te maken in het leven, en ik ben echt al heel gelukkig
Ik heb nog meer een hekel gekregen aan het stigma rondom drugs, er kunnen zoveel voordelen aan zitten en ik weet 100% zeker dat zon soort drug af en toe gebruiken zeer goed kan zijn voor je mentale staat,
Dankjulliewel voor het lezen, het van me afschrijven is al een enorme oplichting want ik ben een week later nog steeds heel erg overweldigd door de ervaring!
Stay safe!
Achtergrondinformatie: Deze avond stond al een tijdje gepland, O(17) met wie ik (16) dit gedaan heb heeft al meerdere keren eerder XTC gebruikt, ik heb lang nagedacht ofdat ik dit wilde doen aangezien het natuurlijk toch best jong is maar uiteindelijk zonder door iemand gepusht te worden zelf besloten dat ik het graag wilde.
We hebben het gedaan bij O in een weekend waar zijn moeder niet thuis was, gewoon in de huiskamer, relaxte, ontspannen manier om kennis te maken met XTC
De pillen waren rode Harley-Davidsons, puur MDMA en getest op ong 150 mg,
20:00 - We hebben gegeten, moeder is weg, en besluiten eerst even een joint op te steken en wat bij te praten aangezien we elkaar weinig zien. In eerste instantie was het plan om na de joint opgerookt te hebben meteen een halfje te nemen zodat tegen de tijd dat onze stoned uitwerkte de pillen erin zouden kicken, we waren echter zodanig stoned dat we besloten dat we liever eerst ff lekker van de stoned genoten en het gezellig zouden maken voordat we aan de pillen begonnen.
21:30 - We beginnen langzaam weer nuchter te worden, ik ben op dit moment al intens gelukkig aangezien ik gewoon echt heel lekker stoned was geweest en ik er echt heel blij van werd om weer wat tijd door te brengen met O, we zijn al sinds de basisschool vrienden en zien elkaar veel te weinig, dit soort momenten maken mij echt heel gelukkig,
Net wanneer we van plan zijn om een halfje te gaan innemen belt een vriend(S) van O of hij wat wiet van hem kan kopen, of met ons mee kan blowen, we zeggen dat als ie een 10tje ingooit hij vanavond bij ons kan zijn en zoveel kan smoken als ie wil, wel vertellen we dat wij X gaan gebruiken aangezien we wisten dat S daar best wel op tegen is. S zegt dat dat prima is maar dat hij het gewoon bij wiet houd.
Ik kende S natuurlijk nog niet, maak een beetje kennis, ondertussen is S een jointje aan t rollen en besluiten O en ik om nog maar een jointje mee te roken, het was gezellig en die pillen konden wel even wachten, we hebben de tijd. Ik rook een half jointje en zit meteen weer op het heerlijke suizende indica stoned waar ik net pas weer van was down gekomen. Deze nacht kon me niet lang genoeg duren, alles voelde perfect en ik heb nog geen flintertje X binnen.
Ik heb zelfs nog getwijfeld om aan O voor te stellen om vannacht het gewoon bij wiet te houden en die X een andere keer te doen, heb ik uiteindelijk natuurlijk niet gedaan.......... gelukkig niet!
22:30 - Terwijl S bezig is met een tweede jointje draaien zeg ik tegen O dat ik nu wel echt graag het eerste halfje wil gaan nemen, ik ben onderhand weer aardig nuchter en begin dan ook wel heel erg benieuwd te worden naar het effect van X, O stemde hier natuurlijk mee in. Terwijl S in de deuropening naar de achtertuin een zn jointje rookt nemen wij allebei een halfje in.
Ik kies er ook voor om nog even een paar trekjes van zijn jointje te nemen aangezien ik mij kennende mezelf veel te druk ga maken met het focussen op t pilletje en of het al inwerkt, een beetje ontspanning kan geen kwaad, wel zorg ik er voor om mezelf in te houden en niet weer op zon level aan stonedheid te komen als waar ik net vandaan kom.
Netflix word vervangen voor harde, lekkere muziek, we bereiden wat dingen voor voor wanneer de X inknalt zodat we dan optimaal kunnen genieten (potje kauwgom klaarzetten, grote fles water vullen, lichten dimmen) en eten nog een beetje chips wetende dat we waarschijnlijk geen eetlust meer zullen hebben zodra de X inkickt
23:30 - Een uur na het nemen van het eerste halfje voelen we eigenlijk nog helemaal niks, we besluiten allebei om nog maar een halfje bij te nemen, ook delen we nog maar een jointje met zn 3en, want hé, we moeten toch weer een uurtje wachten
01:00 - Is dit het nou? Een hele pil (150MG) was al meer dan ik verwachte nodig te hebben, en het was nogal teleurstellend, ik voelde me heftig stoned, maar voor de rest? Ik had de hoop op een echte X trip volgens mij wel opgegeven, het was al 1,5 uur nadat ik mijn tweede halfje had ingenomen, die zou toch zeker wel ingewerkt moeten hebben? Ik vraag aan O die ervaren is met X en hij geeft ook aan weinig te voelen.
Hier maken we een domme beslissing, nadat S weer naar huis gaat stelt O voor om allebei een volle tweede pil te nemen, want "Dubbel dit kunnen we echt wel aan" ik snap dat dit echt niet slim was, maar hé, we waren natuurlijk al niet meer helemaal nuchter en dachten niet meer helemaal helder na.
01:15 - W o w, wat ging dit snel, na 2.5 uur wachten had ik echt de illusie dat als ik überhaupt iets ging voelen van die tweede pil het toch zeker wel weer een uur zou duren,
Ongeveer een kwartiertje na het nemen van die pil begon ik wat hele lichte kaaktrekjes te voelen en vertelde O dat mijn pupillen erg groot waren, ik merkte zelf nog niet echt de gewilde effecten van X maar was natuurlijk wel erg blij dat het begon te werken en zag uit naar het moment dat het er echt in zou kicken.......
01:30 - Binnen een kwartiertje ben ik van licht stoned naar vol onder invloed gegaan, we hadden heel veel gegeten dus ik verwacht dat op dit moment pas het eerste beetje X mijn bloedbaan ingaat, dat bewijst maar weer hoe makkelijk het is om domme keuzes te maken als je al een beetje onder invloed was,
Ik krijg eerst een enorme emotionele rush, ik kan me hier niet heel veel details meer van herinneren, maar ik weet dat ik heel lang met O heb staan knuffelen en aan hem heb verteld hoeveel ik van hem hou, dit moment ben ik echt heel blij mee geweest, O en ik zijn echt hele goede vrienden maar hebben weinig echt diepe goede gesprekken, en dit zouden wij samen nuchter echt niet kunnen.
02:00 - Ik word echt compleet overrompeld door alle sensaties die ik nu door mijn lichaam voel stromen, terugkijkend op alle foto van de avond zie ik dat ik voortdurend met een shirtje aan een kussen lag te knuffelen onder een dun dekentje, alles voelde gewoon te lekker, alleen al het aanraken van de ietwat koudere lucht met mijn blote huid voelde heerlijk.
*Vanaf dit moment raak ik elk gevoel voor tijd kwijt, hier begint alles me echt te raken en word ik extreem wazig*
Ik weet dat gedeeltes van de avond in de huiskamer hebben afgespeeld, en andere gedeeltes op zijn kamer, wat wanneer was en in welke volgorde etc is moeilijk om te plaatsen.
We hadden de hele avond gewoon naar je standaard Rap muziek zitten luisteren, en Omar pakt zijn telefoon en verteld mij dat nu het er voor ons beiden echt is gekickt hij echt goede muziek heeft voor nu, ik verwachte een ander soort rap ofzo, O kennende, maar ondanks dat hij helemaal niet daarvan houd zet hij een psytrance playlist aan, en H O L Y S H I T, vanaf de eerste toon die de speaker uit kwam viel ik meteen in een, ja, trance, ironisch eigenlijk,
Elke toon die uit de speaker kwam vibreerde door mn hele lichaam, hoe lekker alles voelde is niet te verwoorden, maar het enige waar ik het mee kan vergelijken is dat de muziek er echt voor zorgde dat ik op de beat klaarkwam door mn hele lichaam, uren lang.
Ik durf dit niet heel zeker te zeggen, maar ik geloof echt dat ik daarna te maken kreeg met een zekere mate aan "ego-death" de muziek voelde niet meer alsof het afgespeeld werd, de muziek was er gewoon. Het voelde alsof muziek de basis in mijn bestaan vormde, alsof muziek de eerste laag van bewustzijn was. Het voelde eigenlijk zelfs of ik de muziek was, alsof alles gevuld was met muziek, inclusief ikzelf.
Na tot een uur of 5 gok ik me zo gevoeld te hebben, begon ik heel langzaam neer te komen van de peak, ik was gewaarschuwd dat het kon zijn dat ik wat lichte psychedelische effecten zou meemaken in dit stadium van de trip dus ik was me ervan bewust dat het zou kunnen komen.
Lichte psychedelische effecten? Pffff, ik kwam in een full on psychedelische wereld terecht, ik had dan natuurlijk ook geen gemiddelde dosis genomen, maar dit verwachte ik echt niet!
Elke keer als ik mezelf toeliet om te ontspannen, viel ik weer in die zelfde trance geleden door de muziek, alsof ik in een bad vol genot viel. Ik heb deze ervaring met wiet ook wel, het voelt echt alsof alles helemaal stilvalt om daarna weer opgepakt te worden door het genot van je high - en in dit geval begeleid door de muziek -
Dit had ik natuurlijk de hele peak al, maar nu de psychedelische effecten in begonnen te komen begon dit nog veel heftiger te worden, elke keer als ik in deze staat terecht kwam onttrok ik me steeds meer van alle realiteit, eerst merkte ik dat ik tunnelvisiede op een ding in de kamer (voor het grootste gedeelte de lamp of de TV afhankelijk van of ik zat of lag) en alleen dat scherp bleef zien. Voor de rest blurde alles en zag ik hele typische kleurrijke psychedelische patronen er rondomheen.
Later, ongeveer een uurtje na dit denk ik, merkte ik dat ik heel zwaar begon te hallucineren, waar ik eerder gewoon typische visuals zag rondom wat ik nog wel scherp kon houden begon ik nu heel duidelijk te hallucineren over waar ik aan dacht, echt alsof ik door mn eigen brein heen aan het trippen was, het was echter nog niks al te realistisch, een soort van waas over wat er echt gebeurde heen, echt en nep was nog heel makkelijk uit elkaar te houden
Nu kwam ik op een punt dat ik ook echt moe begon te worden, en het nogal tricky werd met mijn bewustzijn, ik begon hele realistische hallucinaties te krijgen waarvan ik ook echt geloofde dat ze echt waren, vaak nog steeds rondom dingen die ook echt in mijn hoofd gebeurde, vaak zag ik bijvoorbeeld O in mn ooghoek liggen, daarnaast ook voor me op de grond zitten, en op me af komen lopen, op het moment dat het dan eng werd of ik besefte dat het nep was schrok ik telkens op en voelde het alsof ik weer teruggeknalt werd de wereld in om na een paar seconden weer weg te driften.
Ennnnnn..... Slaap, rust,
De volgende ochtend toen ik wakker werd schoot er een immense pijn door mijn kaak en mond, terwijl ik nog niet helemaal duidelijk heb wat er aan de hand is kom ik overeind en langzaam begin ik de vorige avond weer te herinneren. De pijn in mijn kaak en wangen is heel extreem, vlak voordat ik merkte dat ik in slaap ging vallen heb ik mijn kauwgom uitgedaan, maar shit, dit is heftig, mijn wangen zijn tot bloedens toe opengekauwt en mijn hele kaak zit half dicht geklampt, na een half uurtje ongeveer is het wel weer bijgetrokken......
O en ik lopen naar beneden, roken een jointje terwijl we met een brede glimlach elkaar aan staren, we zijn beide nog te vaag om het erover te hebben, maar we denken allebei hetzelfde;
Wauw, wat een avond, wat een belevenis,
Een jointje delen klaart ons beiden weer, de wiet geeft me weer enige psychedelische visuals omdat ik nog zo beduusd ben van de MDMA, de rest van de middag brengen we stoned en blowend door totdat we snel alle sporen van drugs moeten wegwerken voordat zn moeder thuiskomt.
De komende week voel ik me vaag, niet negatief, gewoon heel kalm en zorgeloos, wel soms erg moeilijk met school.
Ik merk dat de XTC me niet per se gelukkiger heeft gemaakt, maar het voelt alsof het me de kans heeft gegeven om mezelf nog een stapje gelukkiger te maken in het leven, en ik ben echt al heel gelukkig
Ik heb nog meer een hekel gekregen aan het stigma rondom drugs, er kunnen zoveel voordelen aan zitten en ik weet 100% zeker dat zon soort drug af en toe gebruiken zeer goed kan zijn voor je mentale staat,
Dankjulliewel voor het lezen, het van me afschrijven is al een enorme oplichting want ik ben een week later nog steeds heel erg overweldigd door de ervaring!
Stay safe!