Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB: Toeschouwer en Deelnemer van mijn eigen 4D-Film

2CB: Toeschouwer en Deelnemer van mijn eigen 4D-Film

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TweeChocoladeBiertjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: Ik (man van 24) + vriend van idem 24, zijn naam gefingeerd naar Pinda (want zijn oude nummer staat in mijn mobiel als 'Pindakaas')
Wat: 2CB, 17mg
Mijn evaring: XTC, Coke, 2CB, Wiet, Truffels, allen twee of drie keer.

De Inleiding
Zaterdag anderhalve week geleden was het zover: mijn derde keer 2CB! Nadat de eerste keer een ‘testdosis’ van drie kwart pil redelijk goed beviel en de tweede keer een lichte dosis van 1/3e pil op een feestje mij zéér goed beviel, had ik nu het plan om een hele pil van ca 17mg te nemen. Ik zou het samen met een goede vriend van mij doen, Pinda, met wie ik het op app altijd 'Chocoladebiertjes' noem. Pinda heeft vooral ervaringen met uppers, mijn ervaringen zijn naast XTC en Coke vooral met hallucinogene drugs geweest (2CB en Truffels). We hebben samen al enkele keren getript: één keer met truffels in de natuur, wat Pinda niet goed was bevallen en mij redelijk. Dat is ook zijn enige aanraking tot dusver met psychedelica geweest; ik heb naast mijn ervaringen met 2CB al drie keer getript op truffels. Dat bevalt mij altijd redelijk eigenlijk: de visuals vind ik heel vet, maar mijn minder heldere toestand heb ik vaak een beetje moeite mee. Tevens word ik ontzettend misselijk van de inname: twee van de drie keer heb ik vrij vroeg moeten braken, mijn eerste keer heeft het daardoor maar liefst drie uur geduurd voordat ik doorhad dat ik daadwerkelijk aan het trippen was. Daardoor ben ik een klein beetje van truffels gekeerd de laatste tijd. Pinda en ik hebben ook een keer samen op een festival XTC gebruikt (met enkele andere vrienden van mij erbij), deze ervaring was prima.

Zoals gewoonlijk heb ik mij ontzettend goed voorbereid voor het trippen, de setting zou gewoon mijn kamer zijn. Ik kocht wat snacks voor als we trek zouden krijgen en wat frisdrankjes voor later in de trip (weet dat de combi met caffeĂŻne niet super is maar bij mij valt het altijd wel prima), Pinda nam fruit mee (witte druiven, blauwe bessen, frambozen, heerlijk!). Overdag heb ik nog met mijn ouders wat biertjes in de stad gedaan, dit bleef echter beperkt tot session IPA’s van 3% (ik vermoed dat mijn ouders wel door hadden dat ik iets van plan was die avond, normaal neem ik de zwaardere bieren :wink: ), maar de alcohol was rond 7 uur s’avonds echt wel mijn systeem uit. Om 8 uur kwam Pinda bij mij binnen, en we hadden allebei iets van ‘okĂ© let’s do this’. We slikten direct het pilletje, wetende dat het toch nog wel drie kwartier tot een uur ging duren voordat we iets zouden voelen. Dat was een mooi moment om even goed bij te praten, een beetje met Pinda te delen van wat er ging komen en natuurlijk een beetje gezond gespannen te zijn. Tussendoor had ik op Netflix Avatar: The Last Airbender opgezet. De eerste aflevering keken we niet zo intens, maar de tweede aflevering die we keken (Jet) was echt chill, de rode herfst-beelden van de aflevering zijn schitterend en het is een vrij ‘zweverige’ aflevering, wat goed ging met de sfeer. De laatste 5 minuten van de aflevering kregen we de eerste schokken dat er iets ging gebeuren.


Avatar the Last Airbender: Jet

Het Begin
De coming up was nĂłg erger dan ik had verwacht. We werden allebei precies op hetzelfde moment duizelig en misselijk. Ik pakte alvast de kotsemmer, want dit gevoel was nĂ­Ă©t best. Toen de aflevering van Avatar afgelopen was (die tot dusver een prima afleiding was van het rotgevoel) heb ik een psytrance playlist op Spotify aangezet en een ruimte achtergrond opgezet op mijn TV. Langzamerhand begonnen de visuals in te treden en maakte het misselijke gevoel plaats voor een heel euforisch lekker gevoel. Licht XTC-achtig, maar wel wat anders, het verschil met XTC is dat het wat ‘seksueler’ aanvoelde. We begonnen het allebei ineens wat leuker te vinden. Ik begon op dat moment ook Ă©cht met hallucineren. Ik wist niet of ik dat in mijn huidige omgeving chill vond, dus ik vond het allemaal moeilijk te plaatsen. Pinda ging ook aardig lekker maar had net als ik een vreemd gevoel erbij. We kwamen in een soort lachkick hierdoor, want wat gebeurde er nou in vredesnaam? Ik had al door dat ons cynisme ten aanzien van de trip en wat er gebeurde ervoor zorgde dat ik niet Ă©cht hard kon gaan, waardoor ik tegen Pinda zei dat ie minder cynisch moest zijn. Hij schoot natuurlijk keihard in de lach (hoe corny klinkt het ook) en ik ook. De minuten daarna ging dit door: ik vertelde Pinda dat ie niet zo cynisch moest zijn, hij moest lachen en daardoor moest ik ook lachen. Op zich niet verkeerd, want daardoor werd de mood wat lichter. Na eventjes was ik wel uitgelachen en dacht ik ‘fuck deze, ik ga lekker zelf wel’. De hallucinaties namen mijn zicht aardig over, dus ik besloot gewoon lekker mijn ogen dicht te doen.

Ineens kwam ik in een moeilijk dikke trip terecht. Mijn lichaam voelde lichtjes aan, de euforie begon te overheersen en ik voelde mij als het ware een toeschouwer/deelnemer in mijn eigen vierdimensionale film. Ik zag vanuit mijn dichte ogen allemaal vette beelden, wisselend tussen schitterende fantasie-achtige landschappen, kaleidoscopische cartoonbeelden en euforische clubs waarin ik stond te dansen (met enorm veel mooie vrouwen, ik werd echt heel erg opgewonden daarvan
). De vloeiendheid en de overgangen van de beelden gingen op basis van de trancemuziek die ik had opgezet, bij ‘EIFORYA’ van Armin van Buuren waande ik mij in een heel vette club, bij Seven Cities van Solarstone waande ik mij in een paarse hemel waarin ik verlichting had gevonden. Dit stuk van de trip was zó vet en duurde in mijn hoofd enorm lang. Op een gegeven moment bleef ik een beetje haken in een vage visual van een kaleidoscopische snoepautomaat (ik maak geen grap) en ik besloot dat het tijd was om even water te drinken en uit mijn trip te komen.

Eenmaal genietend van mijn glaasje water merkte ik pas hoe diep ik aan het trippen was: ineens was ik terug in mijn eigen kamer, gewoon weer in de normale wereld. Ondanks dat ik mijn hallucinaties en visuals wel immersief waren had ik wel de hele tijd door dat ik in mijn kamer was. Ik geloofde dus niet in mijn visuals en ik had geen waanideeĂ«n, wat ik gedeeltelijk als iets prettigs zag (ik voelde mij hierdoor helder) en gedeeltelijk jammer (omdat ik niks meer deed dan in mijn eigen kamer genieten van mijn visuals had mijn trip geen feitelijke waarde had ik het idee, en hoe leuk de trip ook was: ik vond het wel héél zwaar). Pinda had zijn ogen nog open, en ik besprak even met hem wat er gebeurde. “Huh wacht, je moet je ogen dicht doen?” was zijn respons. Hij had gewoon lekker staan kijken naar een afdruk van een schilderij bij mij (Korenveld met Kraaien, van vGogh). Ik vertelde hem dus dat ik heel diep was gegaan, en wilde even met hem praten over de dingen die ik zag en wat het zou kunnen betekenen. Echter, ik kon er geen cohesief verhaal uit vormen. We besloten dat het tijd was voor een volgende ‘ronde’ diep gaan, want alles in mijn kamer ging weer vervormen.


Korenveld met Kraaien

Nog dieper en weer terug
Omdat Pinda nu zijn ogen dicht had, had ik nu het gevoel dat wij sĂĄmen aan het trippen waren. Dat wij dus ook samen door alle visuals gingen die ik zag. Het was niet echt een waanidee, ik wist op dat moment dat het niet Ă©cht zo was, maar ik liet dat gewoon maar gaan. Ik ging weer ontzettend diep, alhoewel ik moeite had met enkele zorgen uit mijn leven uit mijn hoofd te bannen. Die waren allemaal heel onnodig, ééntje was dat ik dit niet samen met een meisje kon doen want mĂĄn ik was opgewonden. Pinda is een hele aardige gozer, echt, maar ik merkte wel hoe heteroseksueel (als je dat echt bent natuurlijk :wink: ) ik ben als ik 2CB neem; ondanks dat je elkaars vriendschap enorm voelt door zo’n trip heen vond ik het jammer dat ik niks met mijn opgewonden gevoel kon. Dat geeft mij ook de onzekerheid dat ik geen relatie heb ĂŒberhaupt en dat het zoiets is waar je zĂł erg op moet wachten, heb sinds mijn laatste relatie wel een hoop gedate maar ik ben echt al twee jaar niet meer verliefd geweest. Ik heb onlangs bijvoorbeeld ook mijn Tinder verwijderd omdat ik er alleen maar onzekerder van werd, maar consequentie is natuurlijk dat het ‘het kan iedere dag gebeuren’-gevoel verdwijnt. Dat was iets naars wat aardig in mijn hoofd bleef hangen. Ook had ik heel even naar mijn mobiel gekeken om te kijken hoe laat het was en ik zag dat ik berichtjes had van wat vrienden, maar ik wist totaal niet wat ik met die berichten moest (het ging letterlijk om dingen als: “hey wie heeft er zin om te borrelen vanavond?”, of mijn vader die een meme met mij had gedeeld over Feyenoord, maar ik kon dat soort dingen Ă©cht niet plaatsen omdat ik in mijn hoofd in een ander universum was dan zij). Het waren dingen die de immersie een beetje aan het verpesten waren. Dat gezegd hebbende: ik ging nog steeds heel lekker! De visuals en het euforische gevoel zorgden daar wel voor, daarnaast is 2CB gewoon prima te sturen. Aan de andere kant: als ik nu truffels had gebruikt, was ik vermoedelijk gewoon bad gegaan, dan hadden de vervelende gedachtes waarschijnlijk overheersend gewerkt.

Op een gegeven moment was ik er uit het niks volledig uit, terug in mijn kamer. Ik wekte Pinda even, en vroeg hem om zijn ervaringen. Hij vond het met ogen dicht ook wel vetter dan eerst, alhoewel hij nog altijd aangaf moeite te hebben met alles los te laten. Zijn visuals waren ook veel minder sterk dan die van mij. Ik had er eigenlijk wel genoeg van, maar de 2CB trok mij er weer in, ik moest nog een laatste keer diep gaan. Ik zat nog in mijn piek. Eigenlijk was de ‘laatste keer diep gaan’ prima relaxed. Ik zag toffe visuals, nam een meer ontspannen houding aan en waande mij meer toeschouwer van mijn visuals dan actief deelnemer, zoals kort daarvoor, waardoor het minder mentale energie kostte voor mij. Weer na een kwartier oid stapte ik eruit, en vroeg aan Pinda of hij nog hard wilde gaan. Eigenlijk kwamen we samen tot de conclusie dat het nu wel genoeg was. Inmiddels had ik ook wel last van een rommelende, lege maag. We aten lekker wat witte druiven, gingen staan ipv zitten en veranderden de muziek (van Trance naar Acid) en de achtergrond van de TV zodat we niet meer in een trip gezogen werden. Het XTC gevoel kickte nu veel harder in dan het psychedelische gevoel: dat was best chill! Ik besloot wat piccolini’s in de oven te stoppen, ondanks dat ik nĂ©t uit een diepe trip kwam ging dat eigenlijk super makkelijk. Het voor mijn gevoel lange wachten totdat die krengen klaar waren was wel naar. Ik werd in die tijd steeds nuchterder, alsof ik steeds meer ‘lagen’ de werkelijkheid in kwam. Na wat eten en een toiletbezoekje besloten we even naar het dakterras te gaan, ondanks de ijskou een goede plek om even te ontnuchteren. Boxje mee, fruit mee, cola mee
 staat de beheerder van de flat precies te roken. Dat was echt sĂșper awkward, maar de beheerder negeerde ons bestaan een beetje en wij bleven even stil. Op een gegeven moment ging ie weer naar binnen, gelukkig. Wij konden daardoor ons weer ontspannen en we werden véél nuchterder in de tussentijd. We bleven een minuutje of tien zitten, toen was het twaalf uur en het was inmiddels echt veel te koud aan het worden.

Terug in het leven
Binnen beseften we dat we inmiddels wel echt in de coming-down zaten. Als je bedenkt dat we kwart voor negen begonnen met trippen ging dat eigenlijk best wel snel. We dachten goed na over wat we nu wilden doen: uiteindelijk besloten we maar Don’t Hug Me I’m Scared te kijken (alle zes de filmpjes). Die waren best chill tijdens de coming-down: een beetje diep, een beetje comedy. Stiekem wel grappig, die afleveringen beginnen ook altijd in een rustige kamer, waarna de karakters in een soort bad trip worden gezogen waarin ze een les leren en daarna weer rustig eindigen in hun kamer. Beetje vergelijkbaar met wat wij net deden, maar dan zonder het slechte dan ;P. Na het zesde filmpje hadden we eigenlijk het gevoel dat we volledig nuchter waren (ongeveer 4 uur en drie kwartier na inname). Dat ging lekker snel! Pinda ging weer naar huis, en ik ging nog even douchen en ook lekker naar bed.


Don't Hug Me I'm Scared

Al met al kijk ik terug op een zeer intensieve trip. Het gevoel was chill, mijn closed eyes visuals waren wåånzinnig, maar daar tegenover was mijn mentale staat misschien niet perfect (te veel zorgen aan mijn kop) en ik vond de trip wel enorm zwaar aanvoelen. Mijn ervaring om 2CB met een vriend te delen was uitstekend. Voorlopig hou ik het wat betreft psychedelica wel hierbij, aangezien ik mijn gedachten niet genoeg op orde heb om nu aan de truffels te gaan en met LSD ben ik bang dat het mij véél te lang gaat duren (dat had ik nu bij 2CB al, en dat was met een vrij korte duur). Mijn volgende keer wordt weer een lichte dosis (half pil) in een club met techno, om te kijken hoe dat bevalt. Het meest chille aan 2CB is namelijk toch wel de veelzijdigheid van de drug, dat je het kan gebruiken voor een avondje hard trippen en op een lichtere dosis voor een avondje fijn uitgaan is best perfect natuurlijk. Ben benieuwd wat de toekomst gaat geven met deze drug :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi @TweeChocoladeBiertjes ,

Welkom op het forum! Leuk en herkenbaar trip-reportje hoor. Leuk om te lezen hoe je dit zo beleefd hebt samen met je maat. Bij mij gaat een trip ook altijd veel dieper als ik mijn ogen dicht heb. Visuals worden intenser en afhankelijk van het middel kan ik mezelf ook helemaal verliezen in de nieuwe "tripwereld" die er dan ontstaat. Bij 2-CB lukt het me dan redelijk makkelijk om contact met onze normale realiteit te houden en om er uit te stappen als ik dat wil. Bij LSD en Psilocybine vind ik dat lastiger.

TweeChocoladeBiertjes zei:
de visuals vind ik heel vet, maar mijn minder heldere toestand heb ik vaak een beetje moeite mee.
Klik om te vergroten...
Wat is het precies waar je moeite mee hebt? Zelf vind ik het soms lastig om contact met mezelf en de mij bekende wereld/realiteit te verliezen. Echt overgeven aan een stevige trip kan lastig zijn... Toch blijf ik het de moeite waard vinden omdat het zo bijzonder en interessant is aan de "andere kant"!

TweeChocoladeBiertjes zei:
ééntje was dat ik dit niet samen met een meisje kon doen want mån ik was opgewonden.
Klik om te vergroten...
Hoezo niet?! Als het met het juiste meisje is.... :wink:
Ik vind sex en psychedelica wel een fijne combinatie. Ben het ook met je eens dat 2-CB wel wat meer erotisch geladen is dan xtc.

TweeChocoladeBiertjes zei:
Ik werd in die tijd steeds nuchterder, alsof ik steeds meer ‘lagen’ de werkelijkheid in kwam.
Klik om te vergroten...
Grappig hoe dat aan kan voelen he?! Ik vind het zelf ook altijd heel moeilijk om me voor te stellen hoe het is om te trippen als ik nuchter ben. Maar als ik dan weer trip vind ik nuchter zijn maar vreemd :sweatsmile:

TweeChocoladeBiertjes zei:
uiteindelijk besloten we maar Don’t Hug Me I’m Scared te kijken
Klik om te vergroten...
Heb je Rick & Morty al eens gekeken?! Is gewoon op Netflix en is echt geweldig kijkvoer voor na een trip!

TweeChocoladeBiertjes zei:
Voorlopig hou ik het wat betreft psychedelica wel hierbij, aangezien ik mijn gedachten niet genoeg op orde heb om nu aan de truffels te gaan en met LSD ben ik bang dat het mij véél te lang gaat duren
Klik om te vergroten...
Verstandig! Al blijft LSD wel echt een aanrader als je een keer top in je vel zit, de tijd hebt en weinig zorgen aan je hoofd hebt.
T
TweeChocoladeBiertjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Hoi @TweeChocoladeBiertjes ,
Wat is het precies waar je moeite mee hebt? Zelf vind ik het soms lastig om contact met mezelf en de mij bekende wereld/realiteit te verliezen. Echt overgeven aan een stevige trip kan lastig zijn... Toch blijf ik het de moeite waard vinden omdat het zo bijzonder en interessant is aan de "andere kant"!
Klik om te vergroten...

Het is letterlijk het gevoel dat je niet 100% helder denkt, laat ik zeggen, wanneer het rond de 85/90% zit. Meestal vind ik het einde van de trip dan ook het minst ontspannende. Je hebt niet meer de keuze om 100% controle te hebben over je gedachten, en het merendeel van de trip is dat dus geen probleem, maar als mijn visuals afzwakken vind ik dat niet zo heel tof.

Hoezo niet?! Als het met het juiste meisje is.... :wink:
Ik vind sex en psychedelica wel een fijne combinatie. Ben het ook met je eens dat 2-CB wel wat meer erotisch geladen is dan xtc.
Klik om te vergroten...

Mij lijkt de combinatie dus ook heel vet, maar daar komt de (algemene) vraag: hoe vind je iemand die dat met je wil doen? Das niet eens zo heel makkelijk natuurlijk, en het lijkt mij ook het beste met iemand die je oprecht vertrouwt. Oftewel: het is een nieuwsgierigheid naar de combinatie waar nu niet de mogelijkheid voor is (alhoewel het heus ooit wel gaat gebeuren, maar ik ben van nature echt super ongeduldig haha). En das jammer!

Grappig hoe dat aan kan voelen he?! Ik vind het zelf ook altijd heel moeilijk om me voor te stellen hoe het is om te trippen als ik nuchter ben. Maar als ik dan weer trip vind ik nuchter zijn maar vreemd :sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Yess, helemaal mee eens. Ik ben vooral weer heel nieuwsgierig hoe het is om op truffels te trippen, omdat ik dat al een tijdje niet heb gedaan (maar in de tussentijd dus wel een aantal keer 2CB).

Heb je Rick & Morty al eens gekeken?! Is gewoon op Netflix en is echt geweldig kijkvoer voor na een trip!
Klik om te vergroten...

Yess, zometeen na mijn werk maar eens de nieuwe aflevering kijken :grin:. Lijkt mij inderdaad uitstekend kijkvoer voor na de trip.

Verstandig! Al blijft LSD wel echt een aanrader als je een keer top in je vel zit, de tijd hebt en weinig zorgen aan je hoofd hebt.
Klik om te vergroten...

Qua LSD heb ik nog mijn grote twijfels, met name wegens de lengte van een trip. Ik vind 2CB al te lang duren, laat staan wat ik met LSD ga krijgen. Ik sluit het zeker niet uit voor de toekomst, maar ik heb liever eerst meer controle over 2CB en truffels voordat ik daaraan begin.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
TweeChocoladeBiertjes zei:
Het is letterlijk het gevoel dat je niet 100% helder denkt, laat ik zeggen, wanneer het rond de 85/90% zit. Meestal vind ik het einde van de trip dan ook het minst ontspannende. Je hebt niet meer de keuze om 100% controle te hebben over je gedachten, en het merendeel van de trip is dat dus geen probleem, maar als mijn visuals afzwakken vind ik dat niet zo heel tof.
Klik om te vergroten...
Ik vind juist die andere manier van denken heel interessant. Voor mij is die nieuwe manier van denken, de zogenaamde 'psychedelische headspace', belangrijker dan de Visuals. Het klopt natuurlijk dat je niet meer helemaal helder na kunt denken volgens de normale regeltjes voor helder nadenken. Het zal moeilijker zijn om je werk te doen, iets te repareren of te koken etc. Ik ben al eens heel trots geweest toen het me lukte een ei te koken tijdens een trip!
Maar ik zou die andere manier van denken niet zomaar afserveren als "verward" of "minderwaardig". Natuurlijk is het goed om kritisch te reflecteren op je gedachten tijdens een trip. Maar als je je openstelt voor dit soort nieuwe manieren van denken dan kun je daar volgens mij wel degelijk veel van leren.

TweeChocoladeBiertjes zei:
Mij lijkt de combinatie dus ook heel vet, maar daar komt de (algemene) vraag: hoe vind je iemand die dat met je wil doen? Das niet eens zo heel makkelijk natuurlijk, en het lijkt mij ook het beste met iemand die je oprecht vertrouwt. Oftewel: het is een nieuwsgierigheid naar de combinatie waar nu niet de mogelijkheid voor is (alhoewel het heus ooit wel gaat gebeuren, maar ik ben van nature echt super ongeduldig haha). En das jammer!
Klik om te vergroten...

Hoe het volgens mij werkt:
- Lang niet alle meisjes willen sex met mij (onbegrijpelijk maar waar :tonguewink:)
- Ik wil niet met alle meisjes sex die dat met mij willen
- Niet alle meisjes die sex met me willen en waar ik dat mee wil vinden trippen tof.

Maar gelukkig ben ik getrouwd met een meisje waarbij het allemaal past...:yum:
Kortom... Het is inderdaad niet zo eenvoudig. Maar kan wel heel magisch zijn!

TweeChocoladeBiertjes zei:
Qua LSD heb ik nog mijn grote twijfels, met name wegens de lengte van een trip. Ik vind 2CB al te lang duren, laat staan wat ik met LSD ga krijgen. Ik sluit het zeker niet uit voor de toekomst, maar ik heb liever eerst meer controle over 2CB en truffels voordat ik daaraan begin.
Klik om te vergroten...
Lijkt me een verstandig besluit! Je bent nog jong. Ik was minstens 10 jaar ouder dan jij nu toen ik voor het eerst LSD probeerde en dat is helemaal prima. LSD duurt inderdaad wel echt waanzinnig lang!
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk report. Ben niet bekend met 2-CB naar kan mij goed voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben met Seven Cities van Solar Stone op de achtergrond. Ik zet die Boundaries of Imagination cd van Armin nog wel eens aan op een avondje MDMA of zo. Ben meer van de techno maar dat album verveeld echt nooit, zeker niet tijdens een lekkere trip! :blush:
T
TweeChocoladeBiertjesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Ik vind juist die andere manier van denken heel interessant. Voor mij is die nieuwe manier van denken, de zogenaamde 'psychedelische headspace', belangrijker dan de Visuals. Het klopt natuurlijk dat je niet meer helemaal helder na kunt denken volgens de normale regeltjes voor helder nadenken. Het zal moeilijker zijn om je werk te doen, iets te repareren of te koken etc. Ik ben al eens heel trots geweest toen het me lukte een ei te koken tijdens een trip!
Maar ik zou die andere manier van denken niet zomaar afserveren als "verward" of "minderwaardig". Natuurlijk is het goed om kritisch te reflecteren op je gedachten tijdens een trip. Maar als je je openstelt voor dit soort nieuwe manieren van denken dan kun je daar volgens mij wel degelijk veel van leren.
Klik om te vergroten...

Das een mooie manier om er naar te kijken. Zie het niet per definitie als minderwaardig, maar ik vind het nog moeilijk om er mee te leren omgaan. Ik heb het afgelopen anderhalf jaar (voor ik uberhaupt drugs gebruikte, mijn eerste keer drugs buiten alcohol/wiet was aan het begin van de lente dit jaar) enorm veel getraind op CGT wat mij enorm heeft geholpen met ordenen van gedachten en positief denken, maar dat extra laagje bescherming wat ik soms nodig heb valt natuurlijk aardig weg met psychedelica. Das niet erg, het maakt mij juist mentaal stabieler om die gedachtes open te kunnen gooien, maar het kost natuurlijk ontzettend veel energie over de tijd heen. Meestal ben ik na een uur of twee op psychedelica al mentaal compleet vermoeid (met nadruk op vermoeid), en is het voor mij wel weer goed zo. Dan zit je echter op 90% helderheid en dĂĄt stuk vind ik lastig. Laten we zeggen: het stuk waarin je voldoening van je trip hebt bereikt en je over je piek heen zit, maar nog niet klaar bent. Maar ik zal daar vast niet de enige in zijn.

Hoe het volgens mij werkt:
- Lang niet alle meisjes willen sex met mij (onbegrijpelijk maar waar :tonguewink:)
- Ik wil niet met alle meisjes sex die dat met mij willen
- Niet alle meisjes die sex met me willen en waar ik dat mee wil vinden trippen tof.

Maar gelukkig ben ik getrouwd met een meisje waarbij het allemaal past...:yum:
Kortom... Het is inderdaad niet zo eenvoudig. Maar kan wel heel magisch zijn!
Klik om te vergroten...

Das heel gek, voor mij werkt het nou precies ook zo :tonguewink:. Ontzettend mooi dat je het gewoon kan delen met iemand. Gewoon kwestie van geduld inderdaad.

Lijkt me een verstandig besluit! Je bent nog jong. Ik was minstens 10 jaar ouder dan jij nu toen ik voor het eerst LSD probeerde en dat is helemaal prima. LSD duurt inderdaad wel echt waanzinnig lang!
Klik om te vergroten...

Klopt, wat dat betreft niks overhaast doen. In januari dit jaar had ik nooit verwacht drugs te gebruiken, en nu zit ik op dit punt. Waarbij ik met MDMA en 2CB nu twee mooie drugs heb gevonden waar ik betekenis aan kan geven/verantwoordelijk om mee kan gaan, en met truffels iets interessants voor de toekomst heb. Als ik een keer op een goed moment LSD zou kunnen gebruiken, dus qua setting/mensen/mentaal alles goed, dan verwacht ik dat ik verantwoordelijk genoeg ben om goed in te schatten of het verstandig is.

Harmless zei:
Leuk report. Ben niet bekend met 2-CB naar kan mij goed voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben met Seven Cities van Solar Stone op de achtergrond. Ik zet die Boundaries of Imagination cd van Armin nog wel eens aan op een avondje MDMA of zo. Ben meer van de techno maar dat album verveeld echt nooit, zeker niet tijdens een lekkere trip! :blush:
Klik om te vergroten...

Luister hem nu toevallig haha. Op dat moment had ik het gevoel dat ik pure verlichting had gevonden, das zo'n moment wat je bij blijft. Was uberhaupt de eerste keer dat ik Seven Cities hoorde dus je kan je voorstellen dat ik de dag daarna het hele album heb afgezocht welk liedje het nou precies was :P
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeer leuk en herkenbaar tripreport! Ik kan mij enorm goed voorstellen hoe je het gevoel had dat Pinda met je mee in de trip zat de tweede keer dat je je ogen sloot. Psychedelica geeft me ook zo'n extra gevoel van connectie die een aparte emotie op zich is die ik me nuchter niet kan voorstellen.

Ook je comedown waarin je precies laag na laag ontnuchtert is zeer herkenbaar.

Ik hoop dat je doeltreffend de problemen waar je mee kampt op kan lossen! Psychedelica kunnen je mogelijks daarbij helpen, maar dan is de truc om niet diep te trippen tot je je vorige trip verwerkt hebt en de dingen die je leerde in je nuchtere leven toegepast hebt.

Goed dat je Tinder verwijderd hebt, die app is gekend om mannen hun zelfvertrouwen naar beneden te halen, dus het ligt zeker niet aan jou.

Op welke manier waren je beelden trouwens 4D? Voelde het alsof beelden uit meerdere lagen bestaan, waarbij een laag eigenlijk bestaat uit vormen die "samengeperst" zijn tot 1? Zoals bij een 4D film?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."