Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChillen met MDA op de bank

Chillen met MDA op de bank

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Verklaart ook wel waarom de meeste mensen zo'n moeite hebben met meditatie. Gewoon zijn is niet genoeg, er moet iets gedaan worden, beleefd worden, niet verspild worden, etc. Het is onderhand wel duidelijk, maar ik vind het dus geen verspilling om die paar uurtjes te besteden aan gewoon 'zijn'. We zijn immers de hele tijd al in de weer, of nuttig bezig, of sociaal, of ervaringen aan het opdoen, etc. Maar gewoon 'zijn' dat doen we nooit, want dat is een verspilling van onze kostbare tijd. Terwijl ik dus precies het tegenovergestelde ervaar: gewoon zijn kan de allerbeste besteding zijn van je tijd, omdat je dan eindelijk even het moment ervaart zonder er iets van te willen, er iets uit te halen. :)
Klik om te vergroten...
Ik zie dat toch net iets anders. Ik ben het met je eens dat het goed is om af en toe gewoon te 'zijn'. Onze maatschappij is veel te gehaast en gestresst en het is volgens mij absoluut geen verspilling om af en toe even te 'zijn'. Zelf mediteer ik ook graag en zie ik de voordelen van af en toe ontsnappen aan de maatschappelijke rat-race.

Desondanks lijkt het gebruiken van MDMA of een andere serotonine slurper me een beetje "zonde" in mijn eentje. Stel dat ik normaal gesproken "100 gelukkig" ben. Als ik dan in mijn eentje M ga gebruiken wordt ik misschien "150 gelukkig". Terwijl als ik M zou gebruiken in een sociale setting ga ik misschien wel van "120 gelukkig" naar "200 gelukkig". Met dezelfde dosis M bereik ik dan meer...

Sorry voor deze nogal abstracte weergave... wat ik wil zeggen is dat het me nog steeds logischer lijkt om M in een sociale setting te doen. Zelfs al ben ik het met je eens dat soms gewoon even "zijn" heerlijk kan wezen!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Ik zie dat toch niet iets anders. Ik ben het met je eens dat het goed is om af en toe gewoon te 'zijn'. Onze maatschappij is veel te gehaast en gestresst en het is volgens mij absoluut geen verspilling om af en toe even te 'zijn'. Zelf mediteer ik ook graag en zie ik de voordelen van af en toe ontsnappen aan de maatschappelijke rat-race.

Desondanks lijkt het gebruiken van MDMA of een andere serotonine slurper me een beetje "zonde" in mijn eentje. Stel dat ik normaal gesproken "100 gelukkig" ben. Als ik dan in mijn eentje M ga gebruiken wordt ik misschien "150 gelukkig". Terwijl als ik M zou gebruiken in een sociale setting ga ik misschien wel van "120 gelukkig" naar "200 gelukkig". Met dezelfde dosis M bereik ik dan meer...

Sorry voor deze nogal abstracte weergave... wat ik wil zeggen is dat het me nog steeds logischer lijkt om M in een sociale setting te doen. Zelfs al ben ik het met je eens dat soms gewoon even "zijn" heerlijk kan wezen!
Klik om te vergroten...
Ja, precies dit.

De ervaring die Neo-Shulginist lijkt te hebben gehad heb ik zelf al meermaals ervaren met paddo's/truffels. Eén keer heb ik letterlijk een paar uur lang vrijwel roerloos in een veldje in het bos om me heen staan staren. Ik voelde me helemaal één met het systeem, met alles. M'n hoofd was leeg. Ik moest niks. Ik wilde niks. Gewoon zijn. Staan. Kijken. Omgeving opnemen. Waarderen. Bewonderen. Genieten. Het was een geweldige trip!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Met dezelfde dosis M bereik ik dan meer...
Klik om te vergroten...
Ik begrijp die gedachtegang zeker wel, maar tegelijkertijd is juist het niet 'alles eruit willen halen wat er in zit' soms juist datgene dat je geluk op '200' of daar voorbij brengt denk ik. :)

De zoektocht naar geluk is het enige dat geluk in de weg staat. Dat is ook zo apart aan meditatie. Op het moment dat je ophoudt te proberen te mediteren, dan mediteer je.

Maar nogmaals, ik begrijp de andere kant van het verhaal echt wel. Ik ben ook vaak een junkie voor 'ervaring'. Neem nou trippen bijvoorbeeld. Heel veel daarvan is niet slechts 'zijn' maar nieuwe dingen willen ervaren. Een extreme vorm van nieuwigheid ervaren. En er zijn daarnaast nog zoveel andere dingen om te ervaren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Ja, precies dit.

De ervaring die Neo-Shulginist lijkt te hebben gehad heb ik zelf al meermaals ervaren met paddo's/truffels. Eén keer heb ik letterlijk een paar uur lang vrijwel roerloos in een veldje in het bos om me heen staan staren. Ik voelde me helemaal één met het systeem, met alles. M'n hoofd was leeg. Ik moest niks. Ik wilde niks. Gewoon zijn. Staan. Kijken. Omgeving opnemen. Waarderen. Bewonderen. Genieten. Het was een geweldige trip!
Klik om te vergroten...
Heb ik ook gehad bij mijn tweede keer LSD inderdaad. Ik heb toen samen met een vriendin de hele nacht naar de maan gekeken. We bewogen alleen om heel langzaam mee te draaien met de maan. Toen ik na een uurtje of zes probeerde op te staan was ik echt helemaal stijf overal. Ik kon bijna niet meer lopen xD

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."