Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAl een jaar bekend met XTC, nu pas de magie ontdekt

Al een jaar bekend met XTC, nu pas de magie ontdekt

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: Ik, vrouw 20 jaar samen met mijn zus, 22 jaar
Waar: Tivoli Utrecht
Wat: Moksi & friends
Wanneer: Vrijdag 21 februari 2019

Eerst even wat achtergrond info, ik ben nu ongeveer een jaar bekend met XTC, heb onwijs veel leuke, liefdevolle en waardevolle momenten meegemaakt. Wel heb ik XTC vaker gebruikt dan eigenlijk hoort, je kunt het nog net op 2 handen tellen.

Ik zit de laatste tijd echt onwijs goed in mijn vel, mijn gezondheid gaat goed, sociaal leven gaat goed, school gaat goed, familie gaat goed eigenlijk gaat mijn leven nu gewoon super goed, en dat heb ik mogen merken want zoals afgelopen vrijdag heb ik het nog nooit mee gemaakt.

21:37
We gaan met de trein naar Utrecht, voor ons anderhalf uur reizen. We zien er altijd tegen op maar eigenlijk valt het allemaal wel mee. Er reisde ook nog een ander vriendinnetje mee, die sloot in Utrecht bij een andere groep aan.

23:20
We zijn in Tivoli gearriveerd, sfeer was direct al super goed. Aardige mensen om ons heen en we hadden er onwijs veel zin in.

00:30
Inmiddels zit ons eerste kwartje er al een half uur in en gaan we al super lekker op de muziek terwijl we nog niks voelde. Ik vond het hier toch wel redelijk spannend, op deze locatie ben ik vaker ‘slecht’ gegaan omdat het te warm was en ik voelde de temperaturen al oplopen.

01:15
We voelden ons top, XTC deed al lekker z’n werk maar nog niet helemaal zoals we wouden dus mijn zus en ik besloten er iets minder dan een kwartje bij te nemen. Ik merkte al wel dat de love feeling heel snel naar boven kwam en dat vond ik gek want normaal heb ik dat echt pas bij een hogere dosis. Daarna zijn we even gaan zitten en hebben we even lekker met elkaar gepraat. Ik merkte al dat we echt dezelfde vibe hadden en we voelden elkaar echt heel goed aan. Toch altijd een fijn gevoel want ook dat kan elke keer anders uitpakken.

01:30
We besloten weer om terug naar de zaal te gaan, maar op dat moment wou mijn zus eigenlijk nog even blijven zitten. Hij kikte er ineens goed in en wou weer even aan het gevoel wennen.
‘Prima! Zullen we anders wel even daar gaan zitten? Daar horen we het geluid wat ook in de zaal word afgespeeld, dan kunnen we daar aan wennen’
Vind ze een goed idee en ze liep mee, heb ondertussen even een colaatje voor dr gehaald en we zijn even gaan zitten maar al snel door de muziek hadden we onwijs veel zin om te dansen en zijn we terug naar de zaal gelopen.

2:00
Moksi komt op, Moksi is voor ons een nostalgisch iets. Bij Moksi hebben wij voor het eerst samen drugs gebruikt en bij Moksi gaat het altijd goed.
Het was een magisch moment, kippenvel tot aan onze tenen en we hebben elkaar even goed vast gehouden toen ze begonnen met draaien om vervolgens he-le-maal uit onze plaat te gaan. Ik zie dat mijn zus geniet en daar geniet ik ook van, man wat ben ik intens gelukkig op dit moment en ik ga ook echt wel goed hard nu terwijl ik nog niet eens een halve op heb. We genieten, we knuffelen, we houden van elkaar als zussen. Jeetje wat ben ik gelukkig dat wij dit zo samen kunnen doen.

02:20
We gaan lekker, erg lekker, we zijn lekker aan het stampen en zit er helemaal in. Mijn zus vraagt of we over 10 min weer even kunnen zitten
‘ Ja tuurlijk geen probleem’
Ik hou haar even in de gaten en ik voel en zie haar energie afnemen dus ik vraag of ze anders nu al wil zitten.
‘ Als je het niet heel erg vind? Ik wil anders ook wel alleen gaan hoor? Alleen als jij het echt wil’
Toen heb ik haar even goed in haar oren geknoopt dat ik op dit moment niks erg vind, ik hou van je ja, dat ze absoluut niet moet denken dat ik het erg vind om even te zitten en dat ik haar zeker niet alleen laat gaan, want ik hou zo veel van je. Toen kwamen de vrouwen hormonen weer op en hebben we even geknuffeld en klein beetje gehuild, god wat hou ik toch van mijn zus. Zoveel liefde voor haar.

02:30
Mijn zus heeft helaas moeten overgeven, maar daarna voelde ze zich weer goed maar toch zijn we even blijven zitten. Gewoon om even af te koelen en om, natuurlijk, lekker te praten. Heel veel praten, heeeeel veel praten heel veel knuffelen. Wat een lief kind is het toch.
Voordat we terug gaan besloot ik om nog even dat andere kleine beetje van dat ene kwartje te nemen, dan zit ik op een halve, dat is nog best redelijk.

3:00
Ik voel de XTC er goed inzitten en damn wat voel ik me tering goed, ik ga ook tering hard, maar ook tering goed, ik merkte al wel dat ik me echt beter voelde dan de andere keren dat ik XTC had gedaan. Normaal als ik zo hard ging moest ik echt even een pauze nemen, de impulsen werden te veel maar had daar nu totaal geen last van. Ik doe nog even m’n check, flesje water check, mijn zus voelt zich ook weer super goed check, ik ben gelukkig check, we gaan nu genieten
Moksi begon nu echt wel hardere muziek te draaien en ik voelde het. Maar dan echt in me, ik was de muziek, ik ben het. De drop komt en ik word overladen met impulsen, het gaat door m’n lichaam heen. Ik krijg een wave van elektriciteit door me heen, en het voelt zo godver tering goed. Wat is dit? Dit heb ik nog nooit gehad. Ik kijk m’n zus aan en sta met m’n mond open. Ik word overladen met gevoel en impulsen, gevoel en impulsen wat ik nog nooit gevoeld had. Dit is geweldig, is dit hoe het hoort? Dit is hoe XTC hoort te zijn. Mentaal voel ik me ook ijzersterk, ik ben zo gelukkig en onwijs blij.
Mijn zus vraagt of ik me wel goed voel, ik zal wel heel debiel gekeken hebben. Ik leg haar uit wat ik voelde en ze vroeg ‘ heb je dat nog nooit eerder gehad?’
Nee.. dat had ik niet. Op dat moment kijkt ze me aan en zegt ze ‘Geniet hier van’ en ze geeft me een kusje.
Dit gevoel bleef maar komen, bij elke drop weer, ik voelde me zo geweldig en goed. Dit had ik nog nooit gehad.

03:15
Ik zie dat mijn zus haar energie weer afneemt, ik vraag of ze even wilt zitten. Wou ze niet, ze wou m’n space niet verpesten. Mijn space was niet meer te verpesten, mijn avond was niet meer te verpesten. Ik neem haar mee en merk dat ik het stiekem ook wel even fijn vind om even weg te zijn van de impulsen, je merkt toch wel dat het heeeeul intens is, als je er van weg bent.

3:30
Zus voelt zich weer goed, even lekker wat gedronken en heeft weer wat bijgenomen. Het is echt heerlijk dat we elkaar zo goed aanvoelen en dat we weten dat we elkaar niet in de weg zitten. We hebben wel 100x gezegd dat dit zó gaaf is, en dat dit echt zo’n toffe avond is.
Ik ben nog steeds flabbergasted van het gevoel dat ik had, het was zo intens maar ook zo goed, zo lekker. Ik had dit nog echt nog nooit mee gemaakt, met geen enkel feestje of festival.

03:40
Moksi draait inmiddels niet meer, maar we zitten nog wel in de ruimte waar we de muziek goed horen. Eigenlijk hebben we nog geen zin om terug te gaan. We besluiten wat zitzakken te pakken en die voor de ramen neer te leggen.
Daar liggen we, op de zitzakken, zieke muziek op de achtergrond, kijkende over heel Utrecht. Man dit is genieten, ik geef mijn zus een knuffel en ik zeg dat ik van haar hou.

03:50-04:00
Mijn zus en ik zijn heerlijk aan het praten, waarover? Geen idee maar het praten gaat lekker. Opgegeven moment voel ik dat ik even stil moet zijn, ik hoor haar onregelmatig praten en dan bedenk ik me dat ze had bijgenomen dus hij zal wel in kikken nu.
‘Bedankt dat je even stil was’ zei ze
‘Je ging even hard hù? Ik voelde het’ Zei ik, ik merkte het aan op de manier hoe ze keek.
Ze gaf me een knuffel en ze zei dat ze het heel fijn vond samen met mij en dat ze niemand liever erbij wou hebben. Dat voelde zo fijn, ik hou van je zus, voor de 1000ste keer, maar ik meen het echt.
Helaas word mijn zus weer misselijk en heeft ze weer moeten overgeven, ze komt terug en ik zie dat ze zich oprecht weer beter voelt maar zie toch wel wat ongemakjes en ik vraag of het wel oké gaat.
De muziek is nu toch wel echt up tempo en gaat goed hard.
Ze zegt dat ze zich daar een beetje zorgen om maakt, ze is bang dat dat te hard gaat en dat ze daar niet aan kan wennen. Ik luister naar de muziek en het gaat inderdaad rete snel en hard, ik beeld me in wat voor lichten daarbij horen en dacht direct ‘Nope, ik ga nog steeds zo hard als bij moksi en weet zeker dat dit veel te intens is, dat ga ik niet leuk vinden’

‘Weetje wat zuster, we liggen hier heerlijk, we krijgen de muziek zo ook nog mee, en we zijn hier niemand tot last. We blijven gewoon hier liggen en dan zien we wel of we het nog een keer aandurven of niet’
Ik zie direct 100 kilo spanning van haar rug vallen, we geven elkaar wederom weer een knuffel.

05:15
‘ Opstaan allemaal, naar buiten, feest is afgelopen’

Wacht? Wat? He, we zitten hier echt net! Blijkbaar toch niet, we hebben zoveel en zo goed gepraat dat de tijd letterlijk voorbij is gevlogen.
Mijn zus probeert nog haar excuses aan te bieden, we hebben het namelijk niet meer geprobeerd om nog naar de zaal te gaan.
Ik zeg haar dat ik blij ben dat we niet het risico hebben gelopen om onze goede space te verpesten en om uiteindelijk met een naar gevoel weg te. Want we zaten er allebei nog steeds tering lekker in, ook al is het afgelopen.
We hadden in die tijd allebei nog een kwartje bij genomen.

06:50
Zitten we dan in te trein, te genieten want we zitten met de hele coupe vol met moksi fans. Iedereen zit op het zelfde niveau. Iedereen is lief, iedereen is geweldig. Deze avond is geweldig, deze ervaring was geweldig.

08:21
We zijn weer thuis, nog steeds met dezelfde energie en positiviteit. Niet meer zo vaag, maar we voelden ons nog steeds on top of the world en we hebben samen ook zeker thuis geafterd.
We hebben nog een klein beetje speed genomen om de comedown iets te verminderen en dat werkte top.

Nu, zondag 21:50
Ik heb nog steeds dezelfde positiviteit, het geluk en de blijheid is me nog steeds bij en heb 0,0 last van een dip. Ben wel wat moeier, kaakjes doen pijn en heb wel wat kapot gebeten maar dat was het allemaal waard.

Deze avond was een ervaring en een gevoel om nooit te vergeten.
Dit had ik nog nooit zo meegemaakt, de impulsen, het feit dat ik alles zo goed kon handelen terwijl ik tering hard ging, de energie en het gevoel. Ik heb muziek op een andere manier leren kennen, een zeer waardevolle manier. Dit was geweldig en dit blijf ik koesteren.

Iedereen zegt altijd, je eerste keer XTC ervaring krijg je nooit meer terug. In mijn geval hoop ik dat ook, mijn ervaring een jaar later was vele malen beter. En ik weet zeker dat dat komt omdat alles privĂ© 100 keer beter gaat. Bizar, maar ook logisch dat dat zo’n invloed kan hebben

Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om te lezen. Dit is mijn eerste trip report dus ik hoop dat jullie het wat vinden!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk en uitgebreid rapport :) begin je altijd met een kwartje? Dat is wel echt op het randje van treshhold en je eerste dosering bepaalt hoe goed je gaat. Volgende keer iets hogere startdosering is wellicht een goed idee.

Hoelang geleden was de vorige keer? Wellicht zat er nu langer tussen dan de meeste andere keren? (festival seizoen). Ik raad je aan om er toch 3 maanden tussen te houden.. Je zult merken dat het dan ook beter is omdat je serotonine niveau weer goed aangevuld is.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chillax zei:
Leuk en uitgebreid rapport :) begin je altijd met een kwartje? Dat is wel echt op het randje van treshhold en je eerste dosering bepaalt hoe goed je gaat. Volgende keer iets hogere startdosering is wellicht een goed idee.

Hoelang geleden was de vorige keer? Wellicht zat er nu langer tussen dan de meeste andere keren? (festival seizoen). Ik raad je aan om er toch 3 maanden tussen te houden.. Je zult merken dat het dan ook beter is omdat je serotonine niveau weer goed aangevuld is.
Klik om te vergroten...

1 mg/kg lichaamsgewicht is dan een mooie hoeveelheid om mee te beginnen wanneer je 1 a 2 keer wilt bij nemen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is echt een van de betere ecstasy reports die ik heb gelezen. Meeste reports zijn vooral van "we deden eerst dit dan deden we dat", maar hier laat je ook goed het gevoel overkomen van de drug op de lezer. Als ik dit zo lees vraag ik me af of ik wel al in de buurt gekomen ben van wat mogelijk is met deze drug 🧐
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chillax zei:
Leuk en uitgebreid rapport :) begin je altijd met een kwartje? Dat is wel echt op het randje van treshhold en je eerste dosering bepaalt hoe goed je gaat. Volgende keer iets hogere startdosering is wellicht een goed idee.

Hoelang geleden was de vorige keer? Wellicht zat er nu langer tussen dan de meeste andere keren? (festival seizoen). Ik raad je aan om er toch 3 maanden tussen te houden.. Je zult merken dat het dan ook beter is omdat je serotonine niveau weer goed aangevuld is.
Klik om te vergroten...
Meestal wel, ligt een klein beetje aan de situatie maar op dit soort feesten vaak wel. Ik ben zelf ook maar 54 kilo en ben bang om met teveel te beginnen.

Mijn laatste keer was met oud en nieuw, inderdaad net wat te dicht op elkaar. Gelukkig heb ik nu tot 5 mei geen feestjes meer gepland staan :)

Cerberus zei:
Dit is echt een van de betere ecstasy reports die ik heb gelezen. Meeste reports zijn vooral van "we deden eerst dit dan deden we dat", maar hier laat je ook goed het gevoel overkomen van de drug op de lezer. Als ik dit zo lees vraag ik me af of ik wel al in de buurt gekomen ben van wat mogelijk is met deze drug 🧐
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Leuk om te lezen :grin: Ik wist ook echt niet dat dit bestond, vandaar dat dat ik dit wou schrijven.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk reportje om te lezen @HappyUser

Krijg er alweer helemaal zin in als ik dit zo lees... Net als @Chillax zou ik je aanraden om een iets hogere startdosis te nemen en wat minder vaak bij te pakken. Met jouw 54 kilo zou je bijvoorbeeld 50-60mg in een keer kunnen nemen en dan na 2 uurtjes nog eens 50mg. Dan heb je een leuke avond en beperk je de schade. Het is namelijk met name de 1e dosis die de kracht van je ervaring zal bepalen. Meer dan 1 keer bijpakken zorgt vooral voor "strak staan" en extra schade en voegt normaal gesproken weinig "love" meer toe.

HappyUser zei:
Toen kwamen de vrouwen hormonen weer op en hebben we even geknuffeld
Klik om te vergroten...
Ho eens even... je wilt toch zeker niet zeggen dat wij mannen niet mogen knuffelen op xtc he?! :tonguewink:
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heerlijk rapportje om weg te lezen 😍
Kreeg echt dr kriebels tijdens het lezen

De pandora in tivo was het right? Kan je echt heerlijk door ‘t dak heen gaan.

Heel nice zoveel Moksi fans in de trein! Ideetje DirtyHouse van vato komt er weer aan, ook altijd een hele fijne sfeer
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Leuk reportje om te lezen @HappyUser

Krijg er alweer helemaal zin in als ik dit zo lees... Net als @Chillax zou ik je aanraden om een iets hogere startdosis te nemen en wat minder vaak bij te pakken. Met jouw 54 kilo zou je bijvoorbeeld 50-60mg in een keer kunnen nemen en dan na 2 uurtjes nog eens 50mg. Dan heb je een leuke avond en beperk je de schade. Het is namelijk met name de 1e dosis die de kracht van je ervaring zal bepalen. Meer dan 1 keer bijpakken zorgt vooral voor "strak staan" en extra schade en voegt normaal gesproken weinig "love" meer toe.


Ho eens even... je wilt toch zeker niet zeggen dat wij mannen niet mogen knuffelen op xtc he?! :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Hmm, misschien moet ik dat toch maar eens proberen! Thanks!
Haha, neee zo bedoel ik het niet :grin:
Krullen zei:
Heerlijk rapportje om weg te lezen 😍
Kreeg echt dr kriebels tijdens het lezen

De pandora in tivo was het right? Kan je echt heerlijk door ‘t dak heen gaan.

Heel nice zoveel Moksi fans in de trein! Ideetje DirtyHouse van vato komt er weer aan, ook altijd een hele fijne sfeer
Klik om te vergroten...
Dankjewel!
Ja was Pandora, super fijne locatie is dat :)
Vato is ook heeel vet ja! Alleen iets te dicht op elkaar anders was ik daar ook zeker geen gegaan.
Ben ook naar HolyGoof en Vato geweest :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."