Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC: anders dan wat ik ervan verwachtte

3-MMC: anders dan wat ik ervan verwachtte

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Lid 110071Lid
01-01-2024, 00:00
#1
00:00
150 mg 3-mmc opgedronken (de poeder in Icetea).
00:30
Als een idioot ben ik de glasplaat van het fornuis aan het poetsen. Ik sta vooral strak, stijve kaken enzo. Kan helder denken. Weinig euforie, helaas.
00:45
Ik zweet behoorlijk. Douchen. Weer schrob ik of mijn leven er van afhangt.
01:15
Grondig afgedroogd. Daarna op internet op zoek naar meer informatie over 3-mmc.
01:45
Tijdens het lezen over 3-mmc probeer ik naar muziek te luisteren. Gek genoeg irriteren alle nummers mij, maakt niet uit wat voor genre. Uitgezet. Druk bezig met to-do lijstjes maken..... Niet iets wat ik normaal gesproken 's nachts doe, maar ik heb nu een brainstorm aan ideeën. Ben benieuwd of ik die ideeën morgen nog steeds zo briljant vind.....
02:10
60 mg 3-mmc met Icetea weggespoeld (2de dosis). Meer neem ik niet, heb nu totaal 210 mg genomen. Maar ik wil proberen of bijpakken wat euforie geeft. Tot nu toe voel ik alleen een soort kille speed-rush, maar dan meer opdringerig dan bij speed. Niet vervelend, maar niet wat ik nu wil.
02:40
Begonnen aan dit tripreportje. Ik had de tijden al opgeschreven. Want je weet maar nooit met een nieuw goedje. Voor hetzelfde geld was ik erdoor in de war geraakt en zou ik te snel of teveel bijpakken.
Het schrijven gaat prima. Wanneer ik MDMA gebruikt heb kan ik meestal mijn scherm niet goed lezen. Laat staan berichten intikken. Daar heb ik nu geen last van.
02:50
Eindelijk een beetje high. Ik probeer mijn strakstaand lijf te ontspannen. Dat valt niet mee.
Weer muziek proberen.
Nu ga ik wél lekker op techno.
03:30
Midden in een track voel ik alsof er een schakel wordt omgezet: ik word een stuk nuchterder. Even denk ik om toch bij te nemen, maar het lukt om mij aan mijn voorgenomen 2 doseringen te houden. Nu komt en gaat de euforie met golven. Het strakke gevoel neemt weer de overhand.
Wat zal ik gaan doen? Slapen gaat 'em niet worden.....
04:00
Muziek is weer irritant. Probeer rustiger te worden door tv te kijken. Ben mij er opeens erg bewust van dat ik alleen ben, midden in de nacht. Ik maak me zelfs zorgen of de buren mij horen. Terwijl ik een koptelefoon gebruik en geen lawaai maak. Beetje para?

Mijn kaken blijven strak staan. Ik heb totaal geen eetlust. De dorst valt mee, ik heb een paar glazen Icetea gedronken.
04:24
Ik besluit tot 5 uur te wachten of ik wat rustiger word. Dan ga ik naar bed. Benieuwd of ik mij lekker op de golven van mijn gevoel mee kan laten voeren.

Voor mij is het een leuk alternatief voor XTC / MDMA. Maar dan voor thuisgebruik. Te weinig recreatief. Veel dwangmatig gedrag, wat soms best lekker is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
En kon je een beetje slapen?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
En kon je een beetje slapen?
Klik om te vergroten...
I dont think so
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor het delen. :) Ik kan me grotendeels vinden in jouw report. Heb 3-MMC nu een paar keer geprobeerd in verschillende dosissen (150-200 mg in één keer, in fases tot 300 mg in totaal, etc.) en het maakt niet superveel indruk op mij. Ik vind het wel leuk spul voor af en toe thuis, maar net als jij krijg ik veel meer een speed-rushje (dopamine) en is het echte serotonine-gevoel bijna vrijwel afwezig, een milde wazigheid/head space en hier en daar een klein euforisch vlaagje daargelaten. Ik kan mijn scherm ook prima lezen met 3-MMC op, met XTC hoef ik dat niet eens te proberen lol. De kater valt ook erg mee, te vergelijken met amfetamine i.m.o.

Mijn conclusie over 3-MMC is dat het - voor mij, want er zijn kennelijk nogal grote individuele verschillen - nice maar gewoon niet zo heftig is, er niet uit springt. Wat misschien ergens net wel de charme is. Het heeft daarin ook wat weg van cocaïne, hoewel toch weer echt anders. Moeilijk te definiëren.

De vorige keer dat ik het deed kreeg ik tot mijn verbazing wel, op een normale dosis, kort een nystagmus (snel heen en weer bewegende ogen), dit deed mij dan wel weer aan XTC denken zonder dat ik daarbij veel andere duidelijke serotonine-gerelateerde effecten kreeg.

Slapen na stimgebruik sucks, 3-MMC is daar niet echt een uitzondering op helaas. Vraagje: heb je dat geagiteerde/onrustige, dwangmatige en het lichte para-gevoel ook vaker na gebruik van normale speed?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raar, ik vond 3mmc echt super chill. Dikke serotonine rush voor mij. net mdma
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAZING zei:
Raar, ik vond 3mmc echt super chill. Dikke serotonine rush voor mij. net mdma
Klik om te vergroten...

Ja voor mij precies zo.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAZING zei:
Raar, ik vond 3mmc echt super chill. Dikke serotonine rush voor mij. net mdma
Klik om te vergroten...

Perenijsje zei:
Ja voor mij precies zo.
Klik om te vergroten...

Geluksvogels. :tongueout: Dosis?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Geluksvogels. :tongueout: Dosis?
Klik om te vergroten...
Ja wel hoger dan wat jullie nemen. Zit wel rond de 5/600mg. tolerantie he
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Geluksvogels. :tongueout: Dosis?
Klik om te vergroten...

130-200mg
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Perenijsje zei:
130-200mg
Klik om te vergroten...

Dat is een zeer nette dosis. Erg bijzonder dat dit zo verschilt!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik kon er zowaar op slapen bij een lichte dosis.. terwijl ik normaal al wakker blijf van het kleinste beetje pep.. of zelfs koffie!
en de genotscentra wrden flink gestimuleerd ook!..
bijna geen dip.
🤔👻🤗
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk reportje!!
Bij mij werkt 3mmc wel lekkerder als jij omschrijft @Erick36 terwijl ik vaak minder in 1x neem. Maar duurt wel erg kort inderdaad en vergeleken met M wel een erg zwak aftreksel. En natuurlijk cravings bij dit middel zijn niet mis.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAZING zei:
Ja wel hoger dan wat jullie nemen. Zit wel rond de 5/600mg. tolerantie he
Klik om te vergroten...
Holy shit, een halve gram in één keer? Of bedoel je een halve gram verspreid over een hele avond met steeds bijpakken; dus vier doses van 125+ milligram?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Holy shit, een halve gram in één keer? Of bedoel je een halve gram verspreid over een hele avond met steeds bijpakken; dus vier doses van 125+ milligram?
Klik om te vergroten...
Gewoon steeds bijpakken.
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMAZING zei:
Ja wel hoger dan wat jullie nemen. Zit wel rond de 5/600mg. tolerantie he
Klik om te vergroten...

Hoe voel je je de dagen na het gebruik??
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je geeft aan dat het vooral voor thuisgebruik is maar als ik het op een feestje neem kom ik echt wel lekker in de muziek hoor. Thuis vind ik het lekker voor de praatkick en de sociale interactie maar met harde muziek gaat het heel anders werken.

Heb ik overigens met meer drugs dat het erg afhankelijk is van de setting..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Harmless zei:
Je geeft aan dat het vooral voor thuisgebruik is maar als ik het op een feestje neem kom ik echt wel lekker in de muziek hoor. Thuis vind ik het lekker voor de praatkick en de sociale interactie maar met harde muziek gaat het heel anders werken.

Heb ik overigens met meer drugs dat het erg afhankelijk is van de setting..
Klik om te vergroten...
Setting is voor één van de grootste invloeden, samen met dosering. Voor elke soort drugs.
L
Lid 110071Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@ Roze Olifantje
Dat onrustige en paranoide gevoel ken ik wel van speed, maar pas na frequent gebruik met tolerantie. Nu had ik al maanden geen amfetaminen of andere drugs gebruikt, dus viel dat deel van de ervaring een beetje tegen.
En nee, van slapen kwam weinig. Maar dat hoort erbij.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#19
psychedelicoo zei:
Hoe voel je je de dagen na het gebruik??
Klik om te vergroten...
goed
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vond het ook niet bijzonder maar wel heel verslavend. Bleef maar bijpakken terwijl echt leuk effect uitbleef.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."