Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeur wietboter en spacecake maken

Geur wietboter en spacecake maken

17 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
KlaverkevierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik was een twee jaar gestopt met blowen, maar sinds ik verhuisd ben ruik ik vaak een wielgeur in de buurt. Daarom kreeg ik sterk zin om ook nog eens te blowen. En heb dan snel wiet gekocht. Ik ben nu twee avonden na elkaar goed stoned geweest van een twee jointjes per avond. Heeeeerlijk.

Maar ik wil nu wietboter en spacecake maken, doch mijn buren mogen dat absoluut niet ruiken. Ik woon op een appartement en blowen op terras houdt risico's om betrapt te worden in.

Ik wil zo geurloos mogelijk mijn grammetjes consumeren en genieten. Dus dacht ik aan edibles.

Ik lees vaak dat je snel wietmelk kan maken. Maar zou een spacecake willen maken. Geeft dat veel geur af om wietboter te maken en dan cake af te bakken?

Enjoy your day! 🚬
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
In mijn ervaring niet. Je verbrand niks dus. Wel eerst je boter eiwit en botervet schijden. Dan krijg je hele mooie wietboter
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iets in de oven zorgt er in ieder geval wel voor dat het lekker gaat ruiken :stoned:
K
KlaverkevierLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik ga vanavond idd een wandelingetje maken, met lekker joint mee. Maar wil die cake eens proberen :wink:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Je kan cake invriezen.
Klik om te vergroten...
Kijk, dat is handig om te weten.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Moet je eens hasj melk maken. Mijn god wat meurt dat! Ik heb dat 1x gemaakt en de sterke geur sloeg gewoon op mijn keel. Denk dat het hele appartementenblok hier wist dat ik “drugs” aan het maken was hahahaha.
Cannabis in boter heb ik geen ervaring mee.
Klik om te vergroten...

🤣 dat zou ik niet weten. Hasj melk heb ik nog nooit van geproeft.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
KlaasVaak zei:
Kijk, dat is handig om te weten.
Klik om te vergroten...
Dan wel goed luchtdicht verpakken. Anders droogt ie uit.
R
RomanempireLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klaverkevier zei:
Hallo,

Ik was een twee jaar gestopt met blowen, maar sinds ik verhuisd ben ruik ik vaak een wielgeur in de buurt. Daarom kreeg ik sterk zin om ook nog eens te blowen. En heb dan snel wiet gekocht. Ik ben nu twee avonden na elkaar goed stoned geweest van een twee jointjes per avond. Heeeeerlijk.

Maar ik wil nu wietboter en spacecake maken, doch mijn buren mogen dat absoluut niet ruiken. Ik woon op een appartement en blowen op terras houdt risico's om betrapt te worden in.

Ik wil zo geurloos mogelijk mijn grammetjes consumeren en genieten. Dus dacht ik aan edibles.

Ik lees vaak dat je snel wietmelk kan maken. Maar zou een spacecake willen maken. Geeft dat veel geur af om wietboter te maken en dan cake af te bakken?

Enjoy your day! 🚬
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik een aantal maanden geleden Hasj chocomelk gemaakt. Dit is heel simpel en (bijna) geurloos te maken.

- Verwarm 250ml chocomelk met 25gr roomboter in een pannetje tot er kleine belletjes ontstaan, roer het goed door. Zorg dat het niet gaat koken, dat verpest de smaak.
- Verkruimel de hasj en doe dit in een thermosfles.
- Giet de chocomelk/boter mix in de thermosfles erbij (terwijl het nog rond de 70°C is) en doe de dop dicht.
- Na 20 minuten goed schudden en enjoy! (pas op, heet)

Als je dit op het terras opdrinkt heeft niemand door dat je je grammetjes consumeert.

Let op dat je maar weinig nodig hebt, precieze waardes verschillen natuurlijk per soort maar dit was met polm.

0,15gr ben je mild stoned, gewoon pratend en je kunt films/series nog goed volgen.
0,25gr ben je stevig stoned, praten wat lastiger en films/series lastiger te volgen.
0,35gr ben je knetterstoned en staar je rustig voor je uit terwijl je lekker in je hoofd spaced. Ik ben dan niet meer in staat een film goed te volgen etc.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Romanempire zei:
Zelf heb ik een aantal maanden geleden Hasj chocomelk gemaakt. Dit is heel simpel en (bijna) geurloos te maken.

- Verwarm 250ml chocomelk met 25gr roomboter in een pannetje tot er kleine belletjes ontstaan, roer het goed door. Zorg dat het niet gaat koken, dat verpest de smaak.
- Verkruimel de hasj en doe dit in een thermosfles.
- Giet de chocomelk/boter mix in de thermosfles erbij (terwi
Klik om te vergroten...


Dit ga je ruiken. Je bent nou eenmaal cannabis producten aan het decarboxyuleleren, dat ga je wel ruiken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klaverkevier zei:
Hallo,

Ik was een twee jaar gestopt met blowen, maar sinds ik verhuisd ben ruik ik vaak een wielgeur in de buurt. Daarom kreeg ik sterk zin om ook nog eens te blowen. En heb dan snel wiet gekocht. Ik ben nu twee avonden na elkaar goed stoned geweest van een twee jointjes per avond. Heeeeerlijk.

Maar ik wil nu wietboter en spacecake maken, doch mijn buren mogen dat absoluut niet ruiken. Ik woon op een appartement en blowen op terras houdt risico's om betrapt te worden in.

Ik wil zo geurloos mogelijk mijn grammetjes consumeren en genieten. Dus dacht ik aan edibles.

Ik lees vaak dat je snel wietmelk kan maken. Maar zou een spacecake willen maken. Geeft dat veel geur af om wietboter te maken en dan cake af te bakken?

Enjoy your day! 🚬
Klik om te vergroten...
Waarom is het zo erg om betrapt te worden? Je kan ook gewoon ff een wandeling maken met een jointje in de hand toch?

Edibles geven wel een heel ander effect dan roken. Duurt veel langer en een hevige bodyload.
K
KlaverkevierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Martinus zei:
In mijn ervaring niet. Je verbrand niks dus. Wel eerst je boter eiwit en botervet schijden. Dan krijg je hele mooie wietboter
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de reactie. wat bedoel je met eiwit en botervet scheiden?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klaverkevier zei:
Dankjewel voor de reactie. wat bedoel je met eiwit en botervet scheiden?
Klik om te vergroten...

Als je boter smelt krijg je altijd een soort wit eiwit wat boven op drijft. Als je dat niet afroom dan word dat een goor groen wietinfused drapje
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
www.zamnesia.nl

Hoe maak je wietboter

Lijkt het je leuk om zelf eens wietboter te maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Wees gerust, ook jij kan wietboter maken. Ontdek hier hoe.
www.zamnesia.nl www.zamnesia.nl
K
KlaverkevierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Als je boter smelt krijg je altijd een soort wit eiwit wat boven op drijft. Als je dat niet afroom dan word dat een goor groen wietinfused drapje
Klik om te vergroten...
Dat ga ik straks dan zeker doen!! Ga dan lekkere cake maken :wink:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zou me er geen zorgen over maken. Je ruikt het wel als de wiet aan het koken is, maar het ruikt meer naar boerenkool dan dat het een echte wietgeur verspreidt.

Eiwit afromen heb ik overigens nog nooit gedaan en altijd prima kunnen bakken met mijn wietboter. Het lijkt mij ook dat geklaarde boter gebruiken het eindresultaat beïnvloedt.

Als je wel geklaarde boter wil gebruiken kan je dat ook gewoon kopen. Bij de toko heet het ghee, wordt in de Indiase keuken veel gebruikt.

Houd er wel rekening mee dat de boter tijd nodig heeft om weer te stollen. Laat het meestal een nachtje staan. Dus je kan niet op dezelfde dag dat je de boter maakt ook bakken. Beetje vooruit denken dus!

Veel plezier!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Trouwens, als je in je eentje bent is een cake niet zo handig te bewaren! Misschien een idee om koekjes te bakken? In een weckpot blijven ze lang goed.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
KlaasVaak zei:
Trouwens, als je in je eentje bent is een cake niet zo handig te bewaren! Misschien een idee om koekjes te bakken? In een weckpot blijven ze lang goed.
Klik om te vergroten...

Je kan cake invriezen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
In mijn ervaring niet. Je verbrand niks dus. Wel eerst je boter eiwit en botervet schijden. Dan krijg je hele mooie wietboter
Klik om te vergroten...
Moet je eens hasj melk maken. Mijn god wat meurt dat! Ik heb dat 1x gemaakt en de sterke geur sloeg gewoon op mijn keel. Denk dat het hele appartementenblok hier wist dat ik “drugs” aan het maken was hahahaha.
Cannabis in boter heb ik geen ervaring mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."