Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelemaal verdwaald door de LSD

Helemaal verdwaald door de LSD

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
P.S. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! :grin:
R
RaysLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteren was ik jarig en zou samen met mijn vriendin LSD gaan nemen. Voor mij was dit de 9e keer dat ik dit zou doen en heb mijn voorbereidingen getroffen. Ik voelde me goed, voelde me uitgerust en heb lekkere dingen in huis gehaald waar ik van hou. Ik had er veel zin in.

Om 11:00 uur nam ik mijn LSD-zegel in (de exacte sterkte weet ik niet, maar heb vaker van hetzelfde LSD-vel zegeltjes genomen). Deze zegel liet ik tot 11:30 uur onder mijn tong liggen en daarna besloten we om wat GHB te nemen en daarna een jointje te roken.
Nadat ik 4,1 ml. GHB ingenomen had, zaten we op mijn balkon even te roken. Het werd een beetje wazig en ik merkte dat de drugs zijn werk deed. Ik lag op bed en er voelde iets anders, het ging sneller dan ik gewend was.
In het begin was dit nog wel erg lekker, je gaat mee met de flow en ik liet m'n positieve gedachtes z'n gang gaan. Maar hoe langer het duurde, hoe onoverzichtelijker het werd. Ik begon m'n overzicht kwijt te raken en ik merkte dat ik mij niet meer kon concentreren, in m'n hoofd zag ik allemaal bubbels die onderwerpen moesten voorstellen die ik niet kon bereiken.
Ik weet nog dat ik dacht dat ik m'n hoofd allemaal kamertjes had die ik allemaal kende, die kamertjes bestonden uit emotie's, gedachtes en ervaringen. Alleen nu zat ik in een kamer die ik niet kende, het was een zwarte, donkere leegte waar ik in verdwaald was en ik kon niet meer uit die ' kamer'. Alsof ik de deurklink kwijt was.

Terwijl alle logica in m'n hoofd begon te verdwijnen, kon ik mezelf nog wel vertellen dat dit door de LSD kwam en dat het uiteindelijk over zou gaan. Ik keek op de klok en ik zag dat het pas 13:00 uur was. Wat erg, ik zat nog niet eens op mijn piek en ik trok het amper nog. Ik probeerde ademhalingstechnieken toe te passen, om een beetje te ontspannen. Maar ik merkte dat ik alleen maar meer in paniek raakte. We zijn afleiding gaan zoeken door nog wat hasj te roken, wat te eten en dergelijke. Als ik maar een doel had, iets waar ik me op kon richten en dan ging het wel goed. Voor even...

Vanaf 13:30 uur werd het steeds heftiger en ik begon steeds meer in paniek te raken, omdat ik de realiteit begon te verliezen. Ik was zo verschrikkelijk in de war en mijn tijdsbesef was weg.
Het enige wat ik wist, was dat ik om 11:00 uur LSD had ingenomen en dat dit uiteindelijk weer over zou gaan. Maar ik kon mij niet meer herinneren hoe mijn leven eruit zag voordat ik LSD innam en hoe het is of nuchter te zijn. De angst dat ik hierin zou blijven werd steeds groter en ik voelde me enorm verdwaald. Alsof ik in een groot doolhof stond en ik in een bepaalde tijd ergens moest zijn, maar ik wist niet welke kant ik op moest en wanneer ik waar moest zijn. Ik weet nog dat ik zei; "Ik kom hier nooit meer uit" en de wanhoop nam alleen maar toe. Zelfs toen mijn vriendin tegen mij praatte, herkende ik haar niet meer. Ik wist dat zij naast me lag en ik kon voor mezelf precies benoemen wie zij was, maar ze kwam me niet bekend voor. Ook kon ik mij niet voorstellen dat dit ooit over zou gaan, want ik wist niet meer wat realiteit was. Wat ik wel wist, was dat dit moest stoppen.
Af en toe een jointje, maakte het wel wat rustiger in mijn hoofd, maar het was eigenlijk als een druppel op een gloeiende plaat. Elke keer kwam ik weer terug op de plek waar ik verdwaald en eenzaam was. Ik probeerde me eraan toe te geven, maar het lukte gewoon niet. Onderbewust was ik zo aan het vechten en ik zat opgesloten in mijn eigen hoofd waar ik geen controle meer had. Het enige wat ik wilde, was dat het stopte. Ik heb zelfs overwogen om mezelf wat aan te doen, omdat ik zo de weg kwijt was en ik alle grip van de realiteit verloren was dat ik mij niet meer kon realiseren dat het uiteindelijk over zou gaan. Ik weet ook zeker, dat als ik alleen was geweest, ik dit niet getrokken zou hebben en waarschijnlijk uit het raam gesprongen was.

Terwijl de moeheid van het vechten zo erg toenam en ik niet kon slapen vanwege de LSD, ben ik maar rondjes gaan lopen in m'n huiskamer en wat gaan eten. Pas om 21:30 uur merkte ik dat ik wat rustiger werd, de realiteit sprankelde weer heel langzaam als puzzelstukjes in elkaar en ik begon weer houvast te krijgen. Op dat moment werd ik zo emotioneel, dat ik wist dat het uiteindelijk weer allemaal goed zou komen. Toch merkte ik dat ik toch geregeld weer de weg kwijt was en gesprekken had in m'n hoofd die totaal niet plaatsvonden, maar ik wel antwoordde. Ik kwam dus lekker adequaat over.

Uiteindelijk ben ik om 05:00 uur gaan slapen tot 09:00 uur en ik moet dit echt even verwerken. Ik heb namelijk nog nooit zoiets engs mee gemaakt en dat wil ik voorlopig niet meer. Ik denk zelfs dat ik voorlopig klaar ben met drugs, ik wil gewoon van de kleine dingen in het leven gaan genieten en dicht bij mezelf blijven. Ik kan er nog steeds emotioneel van worden als ik eraan denk en ik hoop dat ik hier uiteindelijk toch wat positiefs uit kan halen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey, goed dat je het hier deelt. Dit verhaal klinkt als een behoorlijk klassieke ‘bad trip’. Tijdsbesef weg, geen onderscheid meer kunnen maken tussen trip en normale realiteit, paniek door het teveel aan prikkels en weinig overzicht. Vervelend om mee te maken.

GHB en LSD combineren klinkt voor mij heel vreemd. Een beetje ‘als een tang op een varken’, die twee hebben m.i. niets met elkaar te maken. Een bewustzijnsvernauwer en een bewustzijnsverruimer. En dan ga je er vervolgens cannabis bij gebruiken, waarvan bekend is dat dit riskant is midden in een trip (veel grotere kans op paranoia, angst, paniek, m.a.w. slecht gaan).

Hou het een eventuele volgende keer liever alleen op LSD, dat middel heeft genoeg body om geen andere drugs nodig te hebben. Een jointje opsteken kan eventueel in de nasleep van een trip als het goed voelt, maar ik zou er heel voorzichtig mee zijn midden in een trip.

Succes/sterkte met de verwerking van de ervaring. Je zal zien dat binnen enkele dagen de sterkste emoties hierover wat gaan afvlakken. Zo gaat het vaak. :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heftig verhaal zeg. De combinatie met GHB snap ik ook niet helemaal.

Wel goed dat je tot inzicht bent gekomen om een tijd niks te gebruiken. Dat is voor iedereen wel eens goed.

En natuurlijk gefeliciteerd!
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Rays zei:
Ik denk zelfs dat ik voorlopig klaar ben met drugs, ik wil gewoon van de kleine dingen in het leven gaan genieten en dicht bij mezelf blijven. Ik kan er nog steeds emotioneel van worden als ik eraan denk en ik hoop dat ik hier uiteindelijk toch wat positiefs uit kan halen.
Klik om te vergroten...
Succes! met dit inzicht. Precies wat je nodig had. Een schop onder je kont van de meesterdrug. LSD en GHB combineren... waar ben je dan mee bezig denk ik dan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zelf ook enorm op mijn donder gehad van tripmiddelen waaronder LSD. Heb je er geen uiterst respect voor en ga je ermee om alsof het entertainment is, dan dwingt het je vanzelf wel een keer respect af. Maar dat moet je eigenlijk niet willen op die manier.

Combineren beter niet meer doen. GHB zelf geen ervaring mee (lijkt me wel een aparte combo), maar zoals @Roze Olifant al zei is LSD combineren met wiet ook niet zo onschuldig als het misschien lijkt. Het gaat zo vaak goed, tot het een keer fout gaat. Heb hier zelf mijn meest verschrikkelijke trip op beleeft.

Beter tripmiddelen beschouwen als serieus werken aan jezelf, met diep respect voor het middel. Niet als vermaak, ook al is het vaak vermakelijk. Dan ben je het veiligste.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Zelf ook enorm op mijn donder gehad van tripmiddelen waaronder LSD. Heb je er geen uiterst respect voor en ga je ermee om alsof het entertainment is, dan dwingt het je vanzelf wel een keer respect af. Maar dat moet je eigenlijk niet willen op die manier.

Combineren beter niet meer doen. GHB zelf geen ervaring mee (lijkt me wel een aparte combo), maar zoals @Roze Olifant al zei is LSD combineren met wiet ook niet zo onschuldig als het misschien lijkt. Het gaat zo vaak goed, tot het een keer fout gaat. Heb hier zelf mijn meest verschrikkelijke trip op beleeft.

Beter tripmiddelen beschouwen als serieus werken aan jezelf, met diep respect voor het middel. Niet als vermaak, ook al is het vaak vermakelijk. Dan ben je het veiligste.
Klik om te vergroten...

Misschien lichtelijk off-topic hier, maar kun je het report van die slechte trip nog eens linken? Zou het graag nog eens lezen, net zitten zoeken maar ik kan het niet direct vinden door de overweldigende hoeveelheid tripreports. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Misschien lichtelijk off-topic hier, maar kun je het report van die slechte trip nog eens linken? Zou het graag nog eens lezen, net zitten zoeken maar ik kan het niet direct vinden door de overweldigende hoeveelheid tripreports. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik moest zelf ook even zoeken, maar gelukkig heb ik al mijn reports thuis opgeslagen dus kon ik snel langs de namen scrollen om te kijken welke het was. Het was trouwens ALD-52, maar same thing:

ALD-52 trip report - Hello darkness, my old friend...

3,5 jaar geleden alweer...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ik moest zelf ook even zoeken, maar gelukkig heb ik al mijn reports thuis opgeslagen dus kon ik snel langs de namen scrollen om te kijken welke het was. Het was trouwens ALD-52, maar same thing:

ALD-52 trip report - Hello darkness, my old friend...

3,5 jaar geleden alweer...
Klik om te vergroten...

Thanks, die ja! Zo, dat is langer geleden dan ik dacht. Ik ga hem zo even goed her-lezen (en opnieuw huiveren). :tongueout:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rays zei:
Af en toe een jointje, maakte het wel wat rustiger in mijn hoofd, maar het was eigenlijk als een druppel op een gloeiende plaat.
Klik om te vergroten...
Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik echt doorhad dat cannabis bij LSD je trip echt heel warrig maakt. Ik ben een redelijk fanatieke blower, dus ik was wel wat gewend. Ik dacht ook dat ik niet echt stoned werd als ik aan de acid zat. Maar ik kon het gewoon niet meer zo goed voelen. Pas na tientallen trips ben ik erachter gekomen hoe helder een lsd-trip kan zijn als je er niet bij blowt.
Tegenwoordig doe ik het veel liever niet tijdens de trip, totdat er zo'n 8 tot 10 uur zijn verstreken. In die nafase van LSD kan het wel heel fijn zijn om te blowen. Je voelt er helemaal niks van, maar de handeling past wel goed bij de setting.
S
Slikk67Lid
01-01-2024, 00:00
#11
In ieder geval gefeliciteerd 🥳

Ik heb 35 jaar geleden op m’n 17e een soortgelijke ervaring gehad. Na deze bad trip, nooit meer LSD aangedurfd.

Momenteel ben ik zoveel mogelijk informatie aan het inwinnen ter voorbereiding van een Ayahuasca sessie.

groet,
N
NtHLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi en lekker vlot geschreven!
Ik laat lsd nog even lings liggen, nadeel lijkt me dat het zo lang duurt, en dan in een bad trip komen, nee dank je.

Mindless zei:
ALD-52 trip report - Hello darkness, my old friend...
Klik om te vergroten...

Op basis van mijn vorige trip kan ik me enigszins een voorstelling maken van hoe heftig dit is.
Maar kom bij lange na denk ik niet in de buurt.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je schrijft heel terloops dat je er steeds bij blowde, zelfs nog nadat het slecht ging. Het lijkt wel alsof je denkt dat dat de situatie beter zou maken. Ook de GHB noem je alsof het niets voorstelt.

De titel van je topic zou moeten zijn 'helemaal in de war door LSD, GHB en hasj'. Blowen alleen staat er al om bekend dat het de trip warriger kan maken, laat staan nog met GHB erbij. Wat verwachtte je eigenlijk met deze combo te bereiken?
G
GABAadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Heftig verhaal zeg. De combinatie met GHB snap ik ook niet helemaal.

Wel goed dat je tot inzicht bent gekomen om een tijd niks te gebruiken. Dat is voor iedereen wel eens goed.

En natuurlijk gefeliciteerd!
Klik om te vergroten...
GHB neemt angst weg, maar ik zou liever benzos gebruiken bij bad trip
C
CrimiieeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een keer een nare ervaring gehad met drugs overall, dat was met LSD.

Hadden afgesproken met een klein groepje en we zouden het gaan proberen.
Nu ik wat meer over mezelf weet dat ik heel erg geordend en en net word van drugs.

Tot dwangmatig alles ocd rechtzetten toe.

Nu heb ik tijdens mijn lsd trip dwangmatig het zelfde riedel herhaald zolang de space duurde het ging ongeveer zo:

Peuk aansteken,
Voor de helft oproken.
Asbak op de grond van de bank schuiven.
Liggen en verder roken.
Peuk uitmaken.

Repeat.

100x

Radeloos voor mijn gevoel deed ik dit al jaren en mocht ik niet stoppen, de hoop bleef toch knagen er zou iets gebeuren en dan was ik vrij.

Uiteindelijk inslaap gevallen.

Denk dat ik nog nooit zo blij wakker ben geworden dat het afgelopen was.

Kon het niet anders verwoorden maarrr LSD nooit weer brrrr
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Crimiiee zei:
Een keer een nare ervaring gehad met drugs overall, dat was met LSD.

Hadden afgesproken met een klein groepje en we zouden het gaan proberen.
Nu ik wat meer over mezelf weet dat ik heel erg geordend en en net word van drugs.

Tot dwangmatig alles ocd rechtzetten toe.

Nu heb ik tijdens mijn lsd trip dwangmatig het zelfde riedel herhaald zolang de space duurde het ging ongeveer zo:

Peuk aansteken,
Voor de helft oproken.
Asbak op de grond van de bank schuiven.
Liggen en verder roken.
Peuk uitmaken.

Repeat.

100x

Radeloos voor mijn gevoel deed ik dit al jaren en mocht ik niet stoppen, de hoop bleef toch knagen er zou iets gebeuren en dan was ik vrij.

Uiteindelijk inslaap gevallen.

Denk dat ik nog nooit zo blij wakker ben geworden dat het afgelopen was.

Kon het niet anders verwoorden maarrr LSD nooit weer brrrr
Klik om te vergroten...
Word je ocd van alle drugs of ben je niet al gewoon wat ocd van jezelf, wat met name door de LSD versterkt werd?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bij acid gaan blowen?!?
Dat lijkt mij onverstandig om te doen. Als je al bad aan het gaan bent, en je wilt de trip afstoppen, dan neem een clonazolam in zou ik zeggen...toen ik de eerste keer acid nam en daarbij passeerde regelmatig een bong waterpijp, nou, dat heb ik dus geweten!
Volkomen mezelf verloren en dus op zoek naar datgene wat je op deze manier nooit zult vinden...en in paniek geraakt.
Dat die trip geen ongelukken heeft veroorzaakt....daarvoor dank ik God op mijn blote knieën!
In paniek mijn auto teruggevonden en naar huis gereden x in d i e toestand verkerende.
Dat doe je als je denkt dat de duivel zelf achter je aan zit.. maar natuurlijk bloedgevaarlijk.
De tripsitter had zelf ook (tegen de afspraken in) een zegel genomen en we raakten elkaar kwijt...die hele trip ben ik nooit vergeten, ieder detail weet ik nog.
42 jaar geleden!
Als ik toen een clonazolam had gehad, ik had deze beslist ingenomen!
Die acid, nooit meer voor mij, dus.
1 x nog 1lp- lsd geprobeerd, maar ik merkte daar niets van uitgezonderd het daglicht vond ik te fel.
En dit na 2 zegels!
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Crimiiee zei:
Een keer een nare ervaring gehad met drugs overall, dat was met LSD.

Hadden afgesproken met een klein groepje en we zouden het gaan proberen.
Nu ik wat meer over mezelf weet dat ik heel erg geordend en en net word van drugs.

Tot dwangmatig alles ocd rechtzetten toe.

Nu heb ik tijdens mijn lsd trip dwangmatig het zelfde riedel herhaald zolang de space duurde het ging ongeveer zo:

Peuk aansteken,
Voor de helft oproken.
Asbak op de grond van de bank schuiven.
Liggen en verder roken.
Peuk uitmaken.

Repeat.

100x

Radeloos voor mijn gevoel deed ik dit al jaren en mocht ik niet stoppen, de hoop bleef toch knagen er zou iets gebeuren en dan was ik vrij.

Uiteindelijk inslaap gevallen.

Denk dat ik nog nooit zo blij wakker ben geworden dat het afgelopen was.

Kon het niet anders verwoorden maarrr LSD nooit weer brrrr
Klik om te vergroten...

Het is natuurlijk geen leuke ervaring zo maar toch denk ik dat psychedelica je altijd laat zien wat je nodig hebt en niet wat je wilt ( een leuke trip ).
Ik heb zelf ook trips gehad waar roken en drugs gebruik in een negatief beeld naar voren kwam.
Dit was ook een mindere trip en sindsdien ben ik ook gestopt met roken en gestopt met veelvoudig drugsgebruik.
Vaak ben je al onderbewust al bezig met die gedachten of gevoelens.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit geloof ik zonder meer!
Een echte trip zorgt ervoor, dat je contact maakt met een gedachten en gevoelens wereld, die je in nuchtere staat verdringt, of verdrongen hebt.
Absoluut!
C
CrimiieeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Word je ocd van alle drugs of ben je niet al gewoon wat ocd van jezelf, wat met name door de LSD versterkt werd?
Klik om te vergroten...
ja van mijzelf heb ik aardig wat ocd trekjes, niet dat alles er tip top in orde uitziet want wanneer geen drugs ben ik een rommelkont. tenzij ik goed in me vel zit dan houd ik de boel ocd.. als ik me goed wil voelen dan ruim ik alles op en dan pas kan ik me goed gaan voelen soort van block als het niet netjes is.

beetje wat einstein zij: a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, so what is a empy desk the sign of.. (quote is waarscijnlijk veel mooier)

maar je begrijpt me punt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."