#1
Nee heb ik allebei helaas nog geen ervaring mee!Nee, 5-mapb heb ik nog niet overwogen, heb hier wel 4-FMA (4-fluormethamfetamine) liggen in capsules, jij hier ervaring mee?
5-mapb staat voor maart op het programma hier thuis 😉
Nee heb ik allebei helaas nog geen ervaring mee!Nee, 5-mapb heb ik nog niet overwogen, heb hier wel 4-FMA (4-fluormethamfetamine) liggen in capsules, jij hier ervaring mee?
Ja, hoewel je wel enigszins een slag om de arm moet houden omdat in vivo (in het menselijk lichaam) nog wat anders kan werken dan in de labomstandigheden.Significant meer dan MDMA?

Ja, hoewel je wel enigszins een slag om de arm moet houden omdat in vivo (in het menselijk lichaam) nog wat anders kan werken dan in de labomstandigheden.
In dit onderzoek hebben ze zenuwcellen gekweekt in een petrischaaltje om te onderzoeken wat de mono-amine release is en wat de bindingsaffiniteit. Dat hebben ze vergeleken met allerlei soortgelijke middelen, waaronder MDMA.
Pharmacological profile of novel psychoactive benzofurans - PMC
Benzofurans are newly used psychoactive substances, but their pharmacology is unknown. The aim of the present study was to pharmacologically characterize benzofurans in vitro. We assessed the effects of the benzofurans 5-APB, 5-APDB, 6-APB, 6-APDB, ...www.ncbi.nlm.nih.gov
Als je kijkt bij deze afbeelding onder 5-HT release (serotonine), dan zie je dan MDMA en 6-APB gelijk opgaan. Bekijk bijlage 15787
Maar als je kijkt naar receptorbinding dan zie je dat 6-APB een relatief sterke agonist is voor 5-HT2b (subtype van serotonine), terwijl MDMA vrijwel geen affiniteit heeft voor die receptor.Wel nogmaals met de kanttekening dat je zulke onderzoeken naar bindingsaffiniteit niet rechtsreeks naar (subjectieve) effecten of risico's kunt vertalen. Bij de bindingsaffiniteit in een (menselijk) lichaam speelt de bio-availability ook een belangrijke rol (in welke mate een stof aankomt op de plek van de receptor) en stoffen worden dikwijls gemetaboliseerd in het lichaam waardoor een stof wordt afgebroken tot een andere stof die ook weer psychoactief kan zijn. Daarnaast speelt de dosis natuurlijk een rol en de manier van inname. Je neemt van 6-APB / MDMA / 5-MAPDB doorgaans niet exact dezelfde dosis. Ook is het ene middel langer actief dan het andere middel; die blootstellingsduur kan ook weer allerlei effecten hebben. Een gelijkvloerse vergelijking maken is daardoor zeer lastig.
Bekijk bijlage 15789
(Let op: een lage Ki, gemeten in µM, betekent een hoge bindingsaffiniteit)
​
Graag gedaan, omdat velen dit toch op hun lijstje hebben staan.@UmbraVitae dank voor het reportje! Fijn dat je het naar je zin had. Ik ben zelf ook 6-APB fan. Het is iets vlakker/stabieler dan MDMA maar de bizar lange duur van dat spul is heerlijk en de kater voor mij niet erger dan die van MDMA. Dubbel plezier dus, daar heb ik de net iets minder intense werking voor over. (Ik vind persoonlijk het verschil in intensiteit helemaal niet groot. Maar de meningen verschillen daarover.)
Dankjewel voor dit zeer interessante antwoord, nog extra reden voor mij om MDMA te verkiezenJa, hoewel je wel enigszins een slag om de arm moet houden omdat in vivo (in het menselijk lichaam) nog wat anders kan werken dan in de labomstandigheden.
In dit onderzoek hebben ze zenuwcellen gekweekt in een petrischaaltje om te onderzoeken wat de mono-amine release is en wat de bindingsaffiniteit. Dat hebben ze vergeleken met allerlei soortgelijke middelen, waaronder MDMA.
Pharmacological profile of novel psychoactive benzofurans - PMC
Benzofurans are newly used psychoactive substances, but their pharmacology is unknown. The aim of the present study was to pharmacologically characterize benzofurans in vitro. We assessed the effects of the benzofurans 5-APB, 5-APDB, 6-APB, 6-APDB, ...www.ncbi.nlm.nih.gov
Als je kijkt bij deze afbeelding onder 5-HT release (serotonine), dan zie je dan MDMA en 6-APB gelijk opgaan. Bekijk bijlage 15787
Maar als je kijkt naar receptorbinding dan zie je dat 6-APB een relatief sterke agonist is voor 5-HT2b (subtype van serotonine), terwijl MDMA vrijwel geen affiniteit heeft voor die receptor.Wel nogmaals met de kanttekening dat je zulke onderzoeken naar bindingsaffiniteit niet rechtsreeks naar (subjectieve) effecten of risico's kunt vertalen. Bij de bindingsaffiniteit in een (menselijk) lichaam speelt de bio-availability ook een belangrijke rol (in welke mate een stof aankomt op de plek van de receptor) en stoffen worden dikwijls gemetaboliseerd in het lichaam waardoor een stof wordt afgebroken tot een andere stof die ook weer psychoactief kan zijn. Daarnaast speelt de dosis natuurlijk een rol en de manier van inname. Je neemt van 6-APB / MDMA / 5-MAPDB doorgaans niet exact dezelfde dosis. Ook is het ene middel langer actief dan het andere middel; die blootstellingsduur kan ook weer allerlei effecten hebben. Een gelijkvloerse vergelijking maken is daardoor zeer lastig.
Bekijk bijlage 15789
(Let op: een lage Ki, gemeten in µM, betekent een hoge bindingsaffiniteit)
​
Voor thuis is dit alvast een voltreffer en gewoon ook met een veel fijnere comedown. Dat vond ik bij mdma toch serieus ambetant n leeg. Na tussen 1u30 tot 6u zat ik op een fijne stabiele piek, daarna nog vette na-stimulatie die nog 2u aanhield en zo heel rustig verder verdween. Ik voel me zelfs nu nog vrij gefocust en lekker wakker. Ik verkies dus 6APB boven zowel xtc als 4-fa.Interessant om te vergelijken! Ik heb toevallig vorig week zaterdag ook voor het eerst 6-APB gedaan op een feestje, en ik herken veel dat je schrijft (MDMA gevoel maar zonder het "alles en iedereen is lief" gevoel, en meer focus. Ik mis de "waas/bubbel" van MDMA wel beetje. Maar een huisfeest is natuurlijk anders dan een festival dus ik weet niet of het gemakkelijk te vergelijken is. Jouw comeup begon wel veel sneller. Ik begon pas iets te merken da zeker geen placebo is na 1u50 na inname. Maar dan ging de lancering wel harder en harder en HARDER en HARDER en het bleef maar stijgen. Die piek heeft dan een 3-tal uur geduurd, en toen kwam er een staart van een uur ofzo. En dan was er nog nastimulatie in de zin van alert en wakker blijven voor een aantal uur maar geen euforie. Wat ik vreemd vond want heb van veel mensen gehoord dat 6-APB 6 tot zelfs 10 uur kan pieken, dusja. Misschien had ik geen groot genoege serotonine voorraad (lange uitleg... zit nu ook in een disproprtioneel lange kater).
Mijn voorkeur gaat wel nog steeds overduidelijk naar MDMA. 'k Ga zien als ik het ooit opnieuw probeer en het werkt dan wel zijn volledige duur of ik het herevalueer, maar het effect zelf (los van de duur), prefereer ik overduidelijk MDMA.
Nee, 5-mapb heb ik nog niet overwogen, heb hier wel 4-FMA (4-fluormethamfetamine) liggen in capsules, jij hier ervaring mee?Leuk om je report te lezen !
Heb je ook 5-mapb overwogen?
Ik vraag het omdat ik gelezen had dat 5-mapb geschikter zou zijn in een thuis setting en 6-apb meer voor een echt feest of festival geschikt zou zijn.
6-APB is een relatief sterke 5-HT2b-agonist, wat geassocieerd wordt met kans op hartfalen of het ontwikkelen van chronische hartziekten. Dus het is maar net welk deel van je lichaam je het over hebtDus lijkt 6APB ook vriendelijker voor mn lichaam.
Ik heb in eerste instantie over directe lichamelijke klachten, in de toekomst kan ik niet kijken. Dus ervaar geen directe ongemakkelijkheden. Maar vb bij 4-fa voel ik echt alles door mn lijf pompen en andere n voelt gewoon dat je lichaam er ergens van af ziet, dat gevoel heb ik bij 6APB niet.6-APB is een relatief sterke 5-HT2b-agonist, wat geassocieerd wordt met kans op hartfalen of het ontwikkelen van chronische hartziekten. Dus het is maar net welk deel van je lichaam je het over hebt![]()
Significant meer dan MDMA?6-APB is een relatief sterke 5-HT2b-agonist, wat geassocieerd wordt met kans op hartfalen of het ontwikkelen van chronische hartziekten. Dus het is maar net welk deel van je lichaam je het over hebt![]()
Nou toch ook wel benieuwd hiernaar.Significant meer dan MDMA?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."