Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca ceremonie

Ayahuasca ceremonie

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
GuacamayaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Ik heb vaak vergelijkbare visuals gehad op psilo. Boze gezichten, enge monsterlijke dieren, scherpe stekels, bloed, pus, schedels, etc. Enge en ranzige stuff. Misschien dat er ook nog specifieke betekenissen voor respectievelijk al deze dingen zijn, maar ik weet wel dat het allemaal visuele projecties/voorstellingen zijn van onderbewuste negativiteit/weerstand/angst. Het is altijd mijn opvatting geweest dat de betekenis er niet zo toe doet, maar dat het belangrijker is om jezelf er direct mee te confronteren. In mijn beleving kwamen negatieve gevoelens vanuit het onderbewuste omhoog in mijn bewustzijn en door hier niet van weg te kijken zag ik dan de visuals in real time corresponderen met die gevoelens. Door de intensiteit brandden die negatieve gevoelens zichzelf dan als het ware op en losten die monsterlijke visuals daarmee gelijktijdig ook op en veranderden in de meest ongelofelijk mooie kleuren en patronen. Je kunt echt in een soort hemel dimensie komen op die manier.

Geen ervaring met ayahuasca dus daar kan ik niks over zeggen, maar als ik het zo lees lijkt het wel vergelijkbaar.
Klik om te vergroten...
Zeer interessant wat je schrijft. Het zou dus kunnen betekenen dat je negativiteit of angsten kunt healen als je ze recht in de ogen durft te kijken. Het vergt wel erg veel moed denk ik om er niet van weg te kijken zoals ik toen wel heb gedaan. Had jij na je ervaring dan ook effectief een blijvend gevoel dat je op dat vlak stappen vooruit heb gezet?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
Guacamaya zei:
Ja, ik snap jou zeker hoor. Verandering heeft het zeker gebracht. Groei ook, maar dan in bewustzijn. Hoe hebben jouw ervaringen je dan veranderd? Wat betreft mijn angsten zou ik liegen als ik zou zeggen dat ik nu van niks meer bang ben. Zo zou ik bv. nog altijd geen speech durven geven voor een volle zaal mensen. Anderzijds hebben de planten op de één of andere manier mijn geest rustiger gemaakt. Het is gemakkelijker geworden om veel zaken te relativeren, terwijl die mij vroeger wel stress en angst zouden hebben bezorgd. Het heeft dus zeker geholpen ja. Uiteindelijk geeft Ayahuasca jou als raadgever de nodige inzichten, maar het is wel aan jezelf om er daarna ook effectief iets mee te gaan doen.
Klik om te vergroten...
Mooi verwoord!

Wat ik zelf geleerd heb uit psychedelica is dat er veel meer is dat ons omringd, we zien niet alles. Maar alles is verbonden, dat heb ik zo vaak mogen voelen op paddo's... En uiteraard dat liefde moet overheersen, in alles. Klinkt misschien wat zweverig, maar dat is wat paddo's met mij deden. Ze openden een poort, maar het was inderdaad aan mij om er naar binnen te stappen... Niets gaat vanzelf.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Guacamaya zei:
Zeer interessant wat je schrijft. Het zou dus kunnen betekenen dat je negativiteit of angsten kunt healen als je ze recht in de ogen durft te kijken. Het vergt wel erg veel moed denk ik om er niet van weg te kijken zoals ik toen wel heb gedaan. Had jij na je ervaring dan ook effectief een blijvend gevoel dat je op dat vlak stappen vooruit heb gezet?
Klik om te vergroten...
Het vergt moed maar minder dan je verwacht. Als je je angsten/gevoelens recht en met liefde aankijkt en ze niet probeert weg te krijgen, kunnen ze héél snel beginnen te transformeren.

Nou... Ik ervaar de dagen erna dan vaak een gevoel alsof ik herboren ben. Diep gelukkig, vredig en vol liefde. Maar dat is nooit permanent zo gebleven. Ik denk dat psychedelica je zeker kunnen laten zien wat mogelijk is en in welke richting je moet kijken, maar je zult dit allemaal alsnog ook nuchter moeten kunnen doen. Psychedelica zijn als een soort zijwieltjes voor meditatie (Zen zijn) denk ik. Op een gegeven moment moet je toch zonder.

Je moet ook oppassen voor niet rechtmatig verkregen wijsheid (beware of unearned wisdom), dat kan een diepe valstrik zijn.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Je moet ook oppassen voor niet rechtmatig verkregen wijsheid (beware of unearned wisdom), dat kan een diepe valstrik zijn.
Klik om te vergroten...
Kan je iets meer vertellen over die 'niet rechtsmatig verkregen wijsheid'? Klinkt interessant, maar ik ken het niet...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
geflipt zei:
Kan je iets meer vertellen over die 'niet rechtsmatig verkregen wijsheid'? Klinkt interessant, maar ik ken het niet...
Klik om te vergroten...
Nou soms kun je in een trip bepaalde inzichten krijgen waar je nog niet klaar voor bent om deze ook echt uit te leven in het dagelijks leven. Dan heb je niet het nuchtere werk gedaan om je lichaam en geest zo vrij te maken van ego dat je die hogere frequentie aan kan en dan worden het meer intellectuele inzichten. Herinneringen aan wat je toen tijdens die trip met je hele wezen wist, maar nu nog enkel met je hoofd.

Je kunt denk ik niet om nuchtere meditatie en mindful leven heen. Er zijn geen echte shortcuts hierin. Al denk ik wel dat trips zeer waardevol kunnen zijn in het jouw tonen in welke richting je het moet zoeken.
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wauw wat fascinerend en en indrukwekkend! En wat mooi dat je alles wat je geleerd hebt mooi hebt kunnen integreren in je dagelijkse leven!

06-03-2021 mag ik mijn eerste ceremonie bijwonen, ik kwam daarom ook op je verhaal uit! Ik ben er helemaal klaar voor🥰
G
GuacamayaLid
01-01-2024, 00:00
#7
RoyV1991 zei:
Wauw wat fascinerend en en indrukwekkend! En wat mooi dat je alles wat je geleerd hebt mooi hebt kunnen integreren in je dagelijkse leven!

06-03-2021 mag ik mijn eerste ceremonie bijwonen, ik kwam daarom ook op je verhaal uit! Ik ben er helemaal klaar voor🥰
Klik om te vergroten...
Er wordt gezegd dat het medicijn je precies toont wat je op dat moment nodig hebt. Als ik je één tip zou mogen geven dan zou ik zeggen: laat alles op je afkomen en biedt geen weerstand. Op het moment dat ik stopte met vechten werd ik er als het ware volledig ingezogen en beleefde ik de reis van mijn leven. Geniet ervan Roy en post zeker je ervaring hier hé. Ik kijk er al naar uit :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."