#1
Zeer interessant wat je schrijft. Het zou dus kunnen betekenen dat je negativiteit of angsten kunt healen als je ze recht in de ogen durft te kijken. Het vergt wel erg veel moed denk ik om er niet van weg te kijken zoals ik toen wel heb gedaan. Had jij na je ervaring dan ook effectief een blijvend gevoel dat je op dat vlak stappen vooruit heb gezet?Ik heb vaak vergelijkbare visuals gehad op psilo. Boze gezichten, enge monsterlijke dieren, scherpe stekels, bloed, pus, schedels, etc. Enge en ranzige stuff. Misschien dat er ook nog specifieke betekenissen voor respectievelijk al deze dingen zijn, maar ik weet wel dat het allemaal visuele projecties/voorstellingen zijn van onderbewuste negativiteit/weerstand/angst. Het is altijd mijn opvatting geweest dat de betekenis er niet zo toe doet, maar dat het belangrijker is om jezelf er direct mee te confronteren. In mijn beleving kwamen negatieve gevoelens vanuit het onderbewuste omhoog in mijn bewustzijn en door hier niet van weg te kijken zag ik dan de visuals in real time corresponderen met die gevoelens. Door de intensiteit brandden die negatieve gevoelens zichzelf dan als het ware op en losten die monsterlijke visuals daarmee gelijktijdig ook op en veranderden in de meest ongelofelijk mooie kleuren en patronen. Je kunt echt in een soort hemel dimensie komen op die manier.
Geen ervaring met ayahuasca dus daar kan ik niks over zeggen, maar als ik het zo lees lijkt het wel vergelijkbaar.