Ben het met je eens hoor, dacht sws dat het een trol was omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand dit soort drugs doet en niet onderzocht heeft dat je überhaupt geen uppers moet combineren. En dat voor zijn eerste keer. Heel naar voor 'm, zijn verslaving, tuurlijk. Daar ging het ook zeker niet om. Heb zelf verslavingen. Maar wat als die vriend een hartaanval had gehad? Er zijn zeker mensen dood gegaan in die staat. Dus het forum moet absoluut een veilige haven zijn, maar wel als hij niet zijn vrienden bijna de dood in jaagd.. Als hij was overleden had je deze jongen ook niet gerespecteerd ga ik van uit. Juist het laten schikken om dit soort dom gedrag is waarom het veiliger word rondom drugsgebruik. Hoe meer het bij hem binnenkomt.
Ik zou als ik hem was blij zijn dat iemand even hard tegen 'm is. Vandaar mijn reactie, maar sorry voor mijn woordkeuze. Ik schok er nogal van, en wou duidelijk zijn.
Over je eigen reactie op mijn reactie
@ricorieks:
Tuurlijk ben je niet in je eentje als het aankomt op domme dingen doen waardoor meeste RCs nu verboden worden, maar dit zijn wel de gevalletjes waardoor mensen dood gaan en op de IC belanden. Zeker in deze tijd is dat extra dom omdat de zorg het al zo druk heeft. Daarnaast ben ik van mening dat je zeker je verantwoordelijkheid had moeten nemen en niet weg had moeten gaan. Je doet een drug die bekend staat hierom samen met een andere stimulant dan kan dit een bijwerking zijn. Dat had je moeten weten alvorens je zo'n middel neemt. Laat staan combineerd, en al helemaal zeker als je 't geeft aan een ander! Psychonautwiki.org is er niet voor niets.
Hij had duidelijk een psychose en had naast een gevaar voor jou zichzelf kunnen doden (al dan perongeluk of expres). Je had of het zelf onder controle moeten houden of zorg moeten inschakelen. Ze hebben middelen die in een keer zijn dopamine huishouding hadden kunnen verminderen.
Trouwens, de vraag "was het teveel?" baart me zorgen.. Het is een absurt hoge dosis. Van allebei. Sterker nog, je deed zowel oraal als nassaal. 1 + 1 = 2, toch?!
Je hebt je duidelijk niet ingelezen, en nu zeg je ook nog dat je het "pas begin dit jaar begonnen". Juiissttt dan doe je je onderzoek, toch?! Je begint net, dan is het eerste wat je doet een weegschaal kopen, en zorgen dat je een idee hebt wat je moet doen met je zakje waarop staat "not for human consumption"
Nu ik het terug lees denk ik steeds meer dat mijn opmerking wel meeviel. De woorden waren grof, maar het is levensgevaarlijk wat je doet. En ja een cocaine verslaving heeft natuurlijk invloed op welke dosissen jij al vanaf dag 1 doet. Maar je snapt toch dat alleen al de 200mg oraal al een hoge dosis is volgens alle sites voor iemand zonder tolerantie...
En je hebt in 1 ding gelijk, je RC combi gebruik moet je hier absoluut kunnen delen, zoals ik notabene ook doe. Maar levensgevaarlijk absurt gedrag staat daar helemaal los van.
Verder heel naar om te lezen dat het zo slecht gaat, ik hoop natuurlijk wel dat je snel kan worden geholpen. Ik hoop dat je begrijpt dat ik juist door dit te zeggen het beste met je voor heb, om dit te kunnen voorkomen.