Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsValhalla - 15 gram: Oprechte waardering voor mezelf.

Valhalla - 15 gram: Oprechte waardering voor mezelf.

36 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#1
Setting:
Locatie: Thuis op de bank
Gezelschap: tafel voor 1

De drugs:
Truffels: Valhalla - 15 gram
Wiet: Cookies Kush

Over mij:
Lengte: 1.78 m
Gewicht: 68 kg

Woordje vooraf:

Misschien goed om te weten; ik heb geen tijdstippen bijgehouden. Leek me niet bevorderend voor het bijhouden van mijn ervaringen. Daarnaast is dit een trip report waar ik gewoon alles typ wat in mijn hoofd opkomt tijdens het afteren. Kan chaotisch overkomen maar tijd is niet per se een bepalende factor in het verhaal.

Dit is geen trip report over wat ik voel en wat ik zag maar over de shit waar ik aan dacht. Ik ben eerlijk over mijn gevoelens hier en dat ben ik niet snel.
Het is heel veel geworden, mijn excuses hahaha.

Omdat ik dus alleen was, thuis en vooral op de bank lag zijn er niet veel rare dingen gebeurd naast veel hersenspinsels die hier her en daar zijn neergezet. Ik wens je veel leesplezier, eerste trip report. Ken de ins en outs nog niet, tips zijn meer dan welkom!

De trip:

Gezonde spanning voor mijn eerste keer truffels in mijn eentje. Afgelopen keer toch ontzettend hard moeten huilen om hoe slecht het ging met mijn toenmalige vriendin. Uitgemaakt doordat ik me zo voelde wat een hele last van mijn schouders af haalde. Toch die stap gezet om alleen truffels te doen, meteen 15 gram Valhalla omdat ik weet dat ik in mijn eentje een grotere hoeveelheid drugs beter aan kan dan met conculega’s. Spannend maar wel ontzettend veel zin om iets te doen met jezelf wat je nog nooit hebt gedaan, een primeurtje.



Zakje opengesneden, ik ruik even en mijn hele lijf krijgt een rilling. Die geur is zo uniek en laat me gelijk goed voelen. Had een truffel grinder gekocht omdat ik niet genoeg € had uitgegeven bij de Vendor maar na 1 hapje wist ik al genoeg dat deze gemakkelijk naar binnen gaan. Ze smaken gewoon lekker vies.



Na een paar potjes gamen merk je meteen dat er iets aan gaat komen, ik ben iets blijer tijdens goals, ontzettend wazig in mijn hoofd en je spel gaat er drastisch van achteruit haha. Legde even mijn controller aan de kant en ging lekker liggen. Toen hoorde ik een opbouwende piep in mijn lichaam, teentjes kriebelen, handjes onrustig en ineens. Boem. Alsof er een tinteling door mijn hele lichaam direct naar mijn oorschelp klapte. Ik zou het als beste kunnen omschrijven als een zweepslag die met neon lichtjes een klap tegen je oor geeft.Alsof het een opstapeling was van alle zintuigen die magie maken. Overigens een heel prettig en nog nooit meegemaakte ervaring.

Ik had zin om mijn favoriete serie te kijken. The office, ongelofelijk hoe grappig en compleet ik die serie vind. Mooi stukje wat ik had opgeschreven op Snapchat voor mezelf: “Prachtige serie, ongelofelijk hoe alle rollen en karakters zo perfect en grappig in elkaar schuiven. Daarnaast de enige serie waar ik een traantje van heb gelaten. En daar nog bovenop ook nog de enigste serie waar ik (even opgezocht) 2x 74 uur van mijn leven in heb gestoken. In een woord: supertof”

Duidelijke taal neem ik aan zo hahaha
Het is inmiddels tijd geworden om even naar de wc te gaan, ik heb altijd die behoefte om dit uit te stellen. Zonder succes natuurlijk want je moet ooit plassen tijdens drugsgebruik.

Plassen, allemaal prima. Even op de telefoon kijken, appjes beantwoorden en paar lach poppetjes op DF en door.

Eventjes handjes wassen want ik had toch wel laatst van klamme handjes en toen ik mijn handen droogde en in de spiegel keek was ik ineens aan het spacen. What the fuck is dit.

Ik sta ineens in een dikke rave in mijn huis. Lazers, dikke rookmachines. Allemaal aan de zooi, spiegels op tafel, hier en daar mensen aan t blowen. De definitie van begaaid. Nog steeds in mijn hoofd vraagt mijn vertrouwelijke drugsmaatje of ik wil raven in mijn badkamer, heerlijke ruimte van 6x6. Staan we daar met een belachelijke box, lazers en rookmachines die mijn hele glazen koepel plafond vullen in de badkamer.

Ineens terug op aarde, mega mindfuck en ben een beetje verward. Tot dat ik begrijp dat die rave nog moet komen en niet net is geweest. We weten nu in ieder geval wel wat er gaat gebeuren met nieuwjaar!


Hierna komt veel zelfpijperij, mocht je dat haten. Nu is je cue om te vertrekken.

Ik kijk even naar mezelf in de spiegel, netjes geschoren, baardje + snorretje netjes bijgewerkt. Haren van de week geknipt, mooi in een middenscheiding naar achteren op goede lengte. Paar onzuiverheden op mijn wangen, nog steeds kleine littekens van mijn vroegere acne maar wel gewoon op orde nu. Een erg leuk moment omdat ik de afgelopen jaren altijd extreem onzeker was over mijn uiterlijk.

Daarnaast heel blij dat ik eindelijk een kleine baard en snor heb laten staan nadat mijn ex dat altijd ontzettend lelijk vond. Echt een realisatie momentje dat ik vaker voor mezelf moet kiezen.

“Nu is het goed”, zei ik toen ik terug naar de bank liep.

Nog even een aflevering van The Office gekeken waarin, voor mij, de serie stopt. Gaat nog verder maar hier is het einde oefening. Ook prima voor mij om hier de serie af te zetten.

Herinnerde me nog de wiet die ik had liggen. Alles in mijn lijpe pijpje gegooid en rustig opgerookt, had bij nader inzien toch graag een jointje of 2 extra gehad.


Douchen! Stond op de planning, had totaal geen zin om uit deze ruimte te verplaatsen om aan iets “nieuws” te beginnen. Maar moest gebeuren, kans doet zich misschien nooit meer voor en dit had ik met mezelf afgesproken. Was wel bang dat het mijn trip zou beëindigen, alsof je dan voor jezelf en de drugs bepaald dat de after effects nu beginnen.

Hoe was douchen? In één woord, one of a kind. Ongekend lekker.

Biertje gepakt voor in de douche. Na 15 minuten uit de douche gestapt, omdat mijn piel er een beetje donkerder uit begon te zien op mijn toch wel blanke huid hahaha.

Keek naar beneden en zag inderdaad dat mijn voeten rood waren, redelijk verbrand maar wel lekker warm en mijn teennagels spierwit. Ik bleef nog 30 seconden staan, heerlijk.



Lekker afdrogen met een nieuwe handdoek uit de was, onwijs lekker die geur. Haartjes doen, gezichtshaar bijgewerkt, lekker geurtje op. Heerlijk fris en weer kunnen waarderen hoe ik eruit zie. Heerlijk warm en zachte oversized mintgroene hoodie aan, korte zomerbroek. Helemaal klaar om niks meer te doen vandaag.
Trip was voor mijn gevoel nu ook echt tot het einde; nu konden de after effects beginnen en vond ik het zonde dat ik een aantal punten niet heb opgepakt.



Ik pak me biertje en ga rustig op de bank zitten. Opeens apprecieer ik de dingen om me heen nog meer dan tijdens het pieken. 2 jaar geleden woonde ik nog thuis en dreigde mijn jongensdroom als ondernemer vergooit te zijn door ome covid. Nu woon ik op mezelf, zaken gaan goed en heb ik geleerd om te appreciëren hoe leuk het is om alleen te zijn. De meubels om me heen zijn allemaal van mij, alles wat hier staat is van mij. Ik heb mijn eigen thuis gecreëerd op deze leeftijd, uitzonderlijk is een groot maar misschien goed woord ervoor.



Hierna las ik een gesprek/ discussie over depressie in een topic en merkte ik dat ik daar toch met mezelf in gesprek over moest gaan. Ik ben al sinds de puberteit depressief. Dacht dat het de hormonen waren maar ik voel me nog steeds verschrikkelijk. Voelen alsof alles om je heen zwart is, echt in de spiegel kijken en door jezelf heenkijken.

Ik ben van mening dat je van echte depressie niet genezen kan. Therapie leverde niks op, geprobeerd toen mijn ouders gingen scheiden maar zelfs tegen haar loog ik. Ik kan mezelf gewoon amper écht uitten bij een persoon die al dicht bij me staat, laat staan iemand die niks van me kent. En dan maak je het voor jezelf een partij lastig. Maar ik vraag me soms af of er iets veranderd als ik eerlijk zou zijn, denk dat je er dan altijd nog alleen voor staat.

Ik voel me alleen. Ik ben niemand meer zijn favoriete persoon in de wereld, ik val tussen 2 groepen in onze vriendengroep en ben eigenlijk maar eenzaam.

Ik denk dat mijn depressie nooit weggaat maar het is goed zo, zolang niemand last van heeft is het goed.

Mis me pa verschrikkelijk, al 3 jaar niet meer in het echt gezien. Mis de hond van mijn moeder, echt de liefste van de wereld met ook een verschrikkelijk verleden.

Dingen zoals me alleen voelen in de menigte, afwezig zijn terwijl iemand mijn oren van mijn kop praat laten wel echt zien hoe ik me soms voel. Al vind ik de wereld prachtig en komt alles samen ooit, ik voel me op het moment ontzettend alleen op een eiland. Gaat dit over met een wederhelft? Met een huisdier? Beide? Of pas ik er gewoon niet tussen?

Als je een beetje terugleest, lees je veel over mijn ex. Alsof ik haar niet los kan laten, maar dat heb ik allang gedaan. Alleen de periode waarin we uit elkaar gingen is er zoveel gebeurd in mijn leven dat ik dat sowieso niet los kan laten. Daarbij hebben we ook veel meegemaakt samen, evenals mijn 1e en 2e relatie. Alle 3 dames die ik voor altijd zal koesteren en altijd van zal houden.


En nu The office terugspoelen naar een leuke aflevering en zien hoe 2 karakters lachen maakt me ook zo blij. Voor kijkers; Jim en Pam. Voor onbekende; een stelletje.



Gaf ergens op DF de opmerking: “een betere wereld begint bij jezelf” en zo voel ik me echt.
Ik deug als mens, hou van dieren, geeft altijd iedereen een gelijke kans, heb geen vooroordelen over mensen en wens de caissières zelfs een fijne dag als zij chagrijnig zijn. Zo iemand ben ik, er ontstaan geen problemen bij mij zeg maar. Hier gaat niks fout.


Tegenlijk vallen de druppels op mijn trui. Hoe kan ik zoveel van de wereld houden en niet van mezelf. Vroeger was het mijn uiterlijk, toen geld en nu? Ik ben tevreden over beide nu, wat in mij wilt zo graag niks meer voelen? En nog belangrijker om hier uit te halen, wat in mij zorgt ervoor dat ik hier nog ben?
Als je dit nu leest wil ik niet dat je denkt dat ik niets in de wereld waardeer. Integendeel alles zelfs. Alle veiligheid, nooit honger, altijd een dak boven je hoofd. Dat kan gewoon in Nederland als je hard werkt en hulp accepteert in dit land.

Echter heeft dat er in geresulteerd dat we in een systeem leven waar we nooit meer uitkomen.
Mocht ik de vrouw van mijn leven tegenkomen en zij wilt kinderen dan zou ik niet weten of ik daar in mee ga.
Over een 100 jaar zal de aarde zo verpest zijn als we niet opletten met zn allen. Daarentegen is leven en voortplanting de reden dat jij bestaat. Je soort moet in leven blijven, kinderen krijgen en voortplanten is namelijk gewoon puur natuur.

Mijn favoriete topic op dit forum is daarom ook deze. Wanneer een @Druktemaker of @Zanza daarin verhalen delen krijg ik het altijd warm van binnen. Ik wil het daarom ook niet missen hoe het is om een ouder te zijn en je eigen kleine drummus te zien volgroeien tot een jongvolwassene waar een @Eik bijvoorbeeld meer ervaring mee heeft als ik het goed heb.

In mijn hoofd achteraf: Misschien is dat waar ik voor leef. Het geven van iets zo speciaal wat alleen mogelijk is tussen 2 mensen. Het geven van leven.

Afsluiting:
Het is naast de ervaring ook een aantal hersenspinsels geworden die ik graag deel. Waar ik profijt van heb gehaald tijdens deze reis.

Conclusie:
Geslaagde trip? Ja! Wat heb ik geleerd?

Ik ben te hard voor mezelf. Ik doe het uitzonderlijk goed voor mijn leeftijd, woon in een leuke huisje en heb het prima voor elkaar.

Daarentegen mis ik die mensen waarmee je samen de dag afsluit super erg en zoiets kan je niet meer vervangen, alleen aanpassen. Misschien in de toekomst weer een dame die ik meeneem naar een chique restaurant, lekker een wijntje mee drink op de bank of mee blow op de fiets. Iemand waarmee alles perfect is want dat wil ik wel, mijn volgende relatie wordt mn laatste.

Als je hier bent zonder naar beneden te scrollen eerst, welkom. Dit is het einde. Ontzettend bedankt voor het lezen, ik kan op deze manier mijn ei kwijt en draag iets bij misschien wat ervoor zorgt dat andere mensen veranderen. Veranderen richting de natuur en dieren, maar vooral tegen elkaar.
We moeten het echt samen doen mensen, niemand heeft hiervoor gekozen. Maar ben een beetje lief tegen elkaar. Je knorrige buurman, die chagrijnige pizzabezorger of die medestudent die altijd kattig tegen je doet.
Allemaal mensen die je kan opvrolijken en dat ga ik voortaan ook doen. Ik ga er een spel van maken om zoveel mensen te laten lachen en lief hebben.


Mocht je vragen hebben hierover, ik wil het zo persoonlijk houden als dit in het openbaar. Stuur me een PM als je meer wilt weten.


Uit mijn hart voor jou, wishing you were here.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#2
Druktemaker zei:
Wat klinkt dit als een ontzettend leerzame trip! Je hebt verschillende kanten van jezelf ervaren. Ik kan niet meer zeggen dan: wees trots op jezelf, waar je bent en waar je staat ❤️. En wat je al zegt, je bent te hard voor jezelf. Als ik zo je ervaring ‘met jezelf’ lees, ben je eigenlijk een schat van een mens dus wees lief voor jezelf en geef het tijd

p.s. Ik ben een hele leuke dame en hou van wijn.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie ❤️ Rode of witte?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees zelden tot nooit triprapports. Veel te lang en ik heb de spanningsboog van een goudvis. Maar aangezien je me getagged had en daarin refereerde naar mijn topic over de waanzin die kids uithalen, besloot ik het toch helemaal (oke, in etappes :wink: ) te lezen.

Wees niet te hard voor jezelf (helemaal eens met @Druktemaker) en kijk wat minder naar de buitenwereld en besef dat niet altijd alles is zoals het van de buitenkant lijkt. Ik leef daarom ook zoals ik leef. Niet te ver vooruit kijken en de kleine dingen die voor jezelf belangrijk zijn proberen te koesteren.

Het topic, waar je naar refereert, heb ik geopend om de waanzin van mijn kinderen (en daarmee de waanzin van mijn eigen leven) te kunnen relativeren. Dus eigenlijk vooral ook voor mezelf, om te zien dat dergelijke dingen natuurlijk overal voorkomen en we er gewoon om moeten lachen i.p.v. de frustratie er van in te zien. En ja, das vaak echt niet makkelijk!

Ik post er zo nog even eentje in dat topic. Zo ging het er zojuist aan toe hierzo...

Succes kerel. Alles komt goed!
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
iPlucky zei:
Bedankt voor je reactie ❤️ Rode of witte?
Klik om te vergroten...
Rood en rosé 🙋🏻‍♀️
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weinig woorden hiervoor. Ik vond het een heel prettig report om doorheen te lezen.

Wat een (lief)devol mens ben jij. ❤️❤️❤️
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Ik lees zelden tot nooit triprapports. Veel te lang en ik heb de spanningsboog van een goudvis. Maar aangezien je me getagged had en daarin refereerde naar mijn topic over de waanzin die kids uithalen, besloot ik het toch helemaal (oke, in etappes :wink: ) te lezen.

Wees niet te hard voor jezelf (helemaal eens met @Druktemaker) en kijk wat minder naar de buitenwereld en besef dat niet altijd alles is zoals het van de buitenkant lijkt. Ik leef daarom ook zoals ik leef. Niet te ver vooruit kijken en de kleine dingen die voor jezelf belangrijk zijn proberen te koesteren.

Het topic, waar je naar refereert, heb ik geopend om de waanzin van mijn kinderen (en daarmee de waanzin van mijn eigen leven) te kunnen relativeren. Dus eigenlijk vooral ook voor mezelf, om te zien dat dergelijke dingen natuurlijk overal voorkomen en we er gewoon om moeten lachen i.p.v. de frustratie er van in te zien. En ja, das vaak echt niet makkelijk!

Ik post er zo nog even eentje in dat topic. Zo ging het er zojuist aan toe hierzo...

Succes kerel. Alles komt goed!
Klik om te vergroten...
Spyro zei:
Wat een (lief)devol mens ben jij.
Klik om te vergroten...
❤️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waaaauw Plucky, wat een geweldig report❤️ word er heulemaal werm van. Wat top ook dat je toch nog een beetje hebt kunnen "dealen" met wat persoonlijke shit zoals je hoopte, en wat knap hoe open je daarover bent! Herkenbaar wel wat je zegt over tussen twee vriendengroepen te vallen en wat kut dat je je soms alleen voelt. Mijn dm is altijd open in die gevallen!!! Sowieso veel herkenbaarheid in je report maar misschien gewoon omdat je het er zo lekker hebt neergezet.

iPlucky zei:
baardje + snorretje
Klik om te vergroten...
😍
Meer dan zat vrouwen die dat WEL heel aantrekkelijk vinden ook, fuck je ex (misschien niet letterlijk).

iPlucky zei:
Echter heeft dat er in geresulteerd dat we in een systeem leven waar we nooit meer uitkomen.
Mocht ik de vrouw van mijn leven tegenkomen en zij wilt kinderen dan zou ik niet weten of ik daar in mee ga.
Over een 100 jaar zal de aarde zo verpest zijn als we niet opletten met zn allen. Daarentegen is leven en voortplanting de reden dat jij bestaat. Je soort moet in leven blijven, kinderen krijgen en voortplanten is namelijk gewoon puur natuur.
Klik om te vergroten...
PRECIES hoe ik erover denk. Heel moeilijk onderwerp imo, want ik ben ook gek op Zanza's topic en wilde vroeger vet graag moeder worden. Nu zie ik het ineens niet meer zo snel gebeuren door wat jij hier beschrijft. Zo bang voor de wereld hoe die nu is, laat staan voor hoe die wordt. Probeer het wel eens te relativeren met dat onze ouders dat ook hadden en er voor alles een oplossing is bedacht tot nu toe, maar das niet altijd genoeg😂

Genoten van je report man!

Druktemaker zei:
p.s. Ik ben een hele leuke dame en hou van wijn
Klik om te vergroten...
😂😂😂
P.p.s ik ook
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Waaaauw Plucky, wat een geweldig report❤️ word er heulemaal werm van. Wat top ook dat je toch nog een beetje hebt kunnen "dealen" met wat persoonlijke shit zoals je hoopte, en wat knap hoe open je daarover bent! Herkenbaar wel wat je zegt over tussen twee vriendengroepen te vallen en wat kut dat je je soms alleen voelt. Mijn dm is altijd open in die gevallen!!! Sowieso veel herkenbaarheid in je report maar misschien gewoon omdat je het er zo lekker hebt neergezet.


😍
Meer dan zat vrouwen die dat WEL heel aantrekkelijk vinden ook, fuck je ex (misschien niet letterlijk).


PRECIES hoe ik erover denk. Heel moeilijk onderwerp imo, want ik ben ook gek op Zanza's topic en wilde vroeger vet graag moeder worden. Nu zie ik het ineens niet meer zo snel gebeuren door wat jij hier beschrijft. Zo bang voor de wereld hoe die nu is, laat staan voor hoe die wordt. Probeer het wel eens te relativeren met dat onze ouders dat ook hadden en er voor alles een oplossing is bedacht tot nu toe, maar das niet altijd genoeg😂

Genoten van je report man!


😂😂😂
P.p.s ik ook
Klik om te vergroten...
Dankjewel ❤️
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Moooooooooooi report Plucky! 🥰❤️ Zoveel fijne boodschappen hierin.

Je bent een mooi mens. En je houdt van dieren, mensen die van dieren houden, hebben (bij mij) altijd een klein streepje, of misschien zelfs wel een grote streep voor.

Ik wil op vanalles reageren maar ik heb een heulll saaie vergadering nu. Bedankt voor het delen!
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Moooooooooooi report Plucky! 🥰❤️ Zoveel fijne boodschappen hierin.

Je bent een mooi mens. En je houdt van dieren, mensen die van dieren houden, hebben (bij mij) altijd een klein streepje, of misschien zelfs wel een grote streep voor.

Ik wil op vanalles reageren maar ik heb een heulll saaie vergadering nu. Bedankt voor het delen!
Klik om te vergroten...
❤️
S
SiriusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi report zeg! Bijzonder om te lezen en wat knap dat je zo open kan en durft te zijn, met jezelf en met DF.

Dingen beter kunnen accepteren herken ik mijzelf ook in, tijdens/vlak na een trip. Mijn ervaring is echter dat deze acceptaties langzaam na een tijd ook weer verdwijnen (weken na de trip), en kom dan weer in diezelfde sleur terecht. Heb jij dit ook, of 'blijven' de lessen van de trip jou altijd bij?
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sirius zei:
Mooi report zeg! Bijzonder om te lezen en wat knap dat je zo open kan en durft te zijn, met jezelf en met DF.

Dingen beter kunnen accepteren herken ik mijzelf ook in, tijdens/vlak na een trip. Mijn ervaring is echter dat deze acceptaties langzaam na een tijd ook weer verdwijnen (weken na de trip), en kom dan weer in diezelfde sleur terecht. Heb jij dit ook, of 'blijven' de lessen van de trip jou altijd bij?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie! ❤️

Met vorige trips die ik heb gehad was het leuk, heb ik diepgaande gesprekken gevoerd en echt genoten. Echter na deze trips bleef er vaak alleen schaamte en spijt achter, ik ben er anders van naar de wereld gaan kijken maar niet naar mezelf. Ben zelfs vegetariër geworden na een trip omdat ik dieren extra kon waarderen, de meeste lessen blijven wel hangen dus.
Echter is dit de eerste keer dat ik oprechte waardering voor mezelf heb overgehouden aan een trip. Wat het in de toekomst gaat doen weet ik dus niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik anders naar mezelf ga kijken!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heeyyyyy! Aaahhh ik weet niet waarom, maar jouw report heeft me echt geraakt! Ik was net allemaal dingen aan het typen die ik weer heb gedelete, want ik schiet er helemaal van in een reddersrol. Toch beter dat ik dat niet doe. Alleen jouw vader dan.... Ik hoop dat je hem snel weer ziet!

Verder.... Aaahhh zooooo genoten van het eerste deel van je verhaal (de rest ook hoor). Zoooo lekker joh! Suuuuuuper goed dat je genoot van jezelf! Helemaal terecht ook!

Ik hoop binnenkort ook alleen te trippen en door jouw verhaal denk ik: fuuuuccckkkk ik ga écht een keer alleen trippen! Heerlijk om te lezen!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vooral dat biertje onder de douche! Hahaha zo grappig! Ik zie het mezelf ook zo doen. Maar dan met een wijntje. Lijkt me idd ook lastig om midden in je trip jezelf naar de badkamer te slepen en je kleren uit te doen enzo. Veel te ingewikkeld. Maar ik ga het onthouden!
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gemberthee zei:
Heeyyyyy! Aaahhh ik weet niet waarom, maar jouw report heeft me echt geraakt! Ik was net allemaal dingen aan het typen die ik weer heb gedelete, want ik schiet er helemaal van in een reddersrol. Toch beter dat ik dat niet doe. Alleen jouw vader dan.... Ik hoop dat je hem snel weer ziet!

Verder.... Aaahhh zooooo genoten van het eerste deel van je verhaal (de rest ook hoor). Zoooo lekker joh! Suuuuuuper goed dat je genoot van jezelf! Helemaal terecht ook!

Ik hoop binnenkort ook alleen te trippen en door jouw verhaal denk ik: fuuuuccckkkk ik ga écht een keer alleen trippen! Heerlijk om te lezen!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je lieve woorden ❤

Heb vaker alleen 2C-B gedaan maar de magie die truffels heeft is ongekend. Kan het ook echt aanraden mits je ervaring hebt met psychedelica.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat klinkt dit als een ontzettend leerzame trip! Je hebt verschillende kanten van jezelf ervaren. Ik kan niet meer zeggen dan: wees trots op jezelf, waar je bent en waar je staat ❤️. En wat je al zegt, je bent te hard voor jezelf. Als ik zo je ervaring ‘met jezelf’ lees, ben je eigenlijk een schat van een mens dus wees lief voor jezelf en geef het tijd

p.s. Ik ben een hele leuke dame en hou van wijn.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gemberthee zei:
Vooral dat biertje onder de douche! Hahaha zo grappig! Ik zie het mezelf ook zo doen. Maar dan met een wijntje. Lijkt me idd ook lastig om midden in je trip jezelf naar de badkamer te slepen en je kleren uit te doen enzo. Veel te ingewikkeld. Maar ik ga het onthouden!
Klik om te vergroten...
Ik wilde eigenlijk in eerste instantie ook een wijntje pakken, helaas had ik alleen nog rode staan en die sprak me niet zoveel aan als een rosé of witte. Biertje was dus gemakkelijker en even lekker!

Het was inderdaad wel echt een heel avontuur om me te verplaatsen maar zeker de moeite waard in mijn ogen! Laat me weten hoe jij het vond als je gaat douchen tijdens je eerste keer solo!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi @iPlucky , beetje trage reactie van me. Ben nog steeds herstellende van mijn covid en dus wat minder actief...

Maar voor zulke leuke reportjes maak ik graag een uitzondering! Erg leuk geschreven en wat een fijne positieve boodschap zeg! Zoveel om op te reageren...

Wat klote om te horen dat je kampt met depressies. Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee maar heb wel mensen in mijn directe nabijheid die last hebben van depressies en wat ik zie is echt niet fraai. Ik weet niet of depressies permanent zijn zoals jij hier aangeeft. Ik denk wel dat gevoeligheid voor depressies misschien blijvend zijn maar dat mensen met die gevoeligheid ook goede periodes zonder acute depressie kunnen beleven. Hopelijk komt er binnenkort ook voor jouw zo'n periode.

iPlucky zei:
Ik kan mezelf gewoon amper écht uitten bij een persoon die al dicht bij me staat, laat staan iemand die niks van me kent. En dan maak je het voor jezelf een partij lastig. Maar ik vraag me soms af of er iets veranderd als ik eerlijk zou zijn, denk dat je er dan altijd nog alleen voor staat.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat je er altijd alleen voor hoeft te staan. Goede vrienden, sommige familie en mogelijk een relatie kunnen allemaal mensen zijn bij wie je echt jezelf kunt zijn en naar wie je eerlijk kunt zijn over wie je bent. Zo ervaar ik dat in ieder geval. Ik kan me wel goed voorstellen dat een depressie of lage zelfwaarde het moeilijk kunnen maken om die mensen om je heen te verzamelen.

iPlucky zei:
Mis me pa verschrikkelijk, al 3 jaar niet meer in het echt gezien.
Klik om te vergroten...
Misschien ben ik veel te direct nu... maar hoe komt het dat je je pa al zo lang niet meer hebt gezien? Blijkbaar heb je wel behoefte aan contact met hem...

iPlucky zei:
Al vind ik de wereld prachtig en komt alles samen ooit, ik voel me op het moment ontzettend alleen op een eiland. Gaat dit over met een wederhelft? Met een huisdier? Beide? Of pas ik er gewoon niet tussen?
Klik om te vergroten...
Ik kan me niet voorstellen dat jij "er niet tussen past". Een beetje "anders" zijn dan de gemiddelde persoon in deze maatschappij is echt niets mis mee hoor! Er zijn al genoeg saaie lullen die veel te goed passen in deze zieke maatschappij. Een beetje afwijkend zijn kan juist ook wat kleur geven. Ik ken je natuurlijk niet zo goed maar je komt op mij over als een warm mens. Ik zou me niet kunnen bedenken waarom jij geen hechte vriendschappen of mooie relatie zou kunnen vinden.

iPlucky zei:
Echter heeft dat er in geresulteerd dat we in een systeem leven waar we nooit meer uitkomen.
Mocht ik de vrouw van mijn leven tegenkomen en zij wilt kinderen dan zou ik niet weten of ik daar in mee ga.
Over een 100 jaar zal de aarde zo verpest zijn als we niet opletten met zn allen. Daarentegen is leven en voortplanting de reden dat jij bestaat. Je soort moet in leven blijven, kinderen krijgen en voortplanten is namelijk gewoon puur natuur.
Klik om te vergroten...
Een sombere boodschap die ik helaas met je deel. Net als jij ben ik van mening dat het niet goed gaat met de wereld. We schieten door in kapitalisme, en overbevolking. We verkloten ons klimaat en de mogelijkheden voor de generaties die na ons komen. En ja kinderen krijgen is puur natuur maar ook daarbij is het niet verboden om je hersenen te gebruiken. Ik ben ervan overtuigd dat we uiteindelijk met teveel mensen zijn op deze wereld en dat het helemaal niet zo erg zou zijn als we met elkaar wat minder kinderen zouden maken.

iPlucky zei:
Ik wil het daarom ook niet missen hoe het is om een ouder te zijn en je eigen kleine drummus te zien volgroeien tot een jongvolwassene waar een @Eik bijvoorbeeld meer ervaring mee heeft als ik het goed heb.
Klik om te vergroten...
Mooi verwoord. Papa zijn van zo'n kleine hummeltje is inderdaad een unieke ervaring in het leven. Dat ga ik niet ontkennen. Het unieke van de ervaring is uiteindelijk waarom ik er destijds voor gekozen heb om vader te willen worden. Toch is het ouderschap ook echt heel intensief. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met een soort van "permanente trip" waarbij je niet meer terug kunt. En net als bij een psychedelische trip draait alles om "set & setting". Ik zou alleen aan kinderen beginnen als deze perfect zijn. Dat wil zeggen als je een stabiel leven hebt, lekker in je vel zit en een leuke sterke relatie hebt. En zelfs met al die zaken op orde zou ik nu harder twijfelen dan ik al die jaren geleden deed omdat ik nu pessimistischer ben over de wereld waarin ik mijn kinderen laat opgroeien en de toekomst die zij hebben.

Nu klinkt dit misschien allemaal heel pessimistisch maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je ook zonder kids een fantastisch leven kunt hebben. Veel van mijn vrienden hebben er bewust voor gekozen om geen kinderen te krijgen en hebben hardstikke mooie betekenisvolle levens!

iPlucky zei:
Veranderen richting de natuur en dieren, maar vooral tegen elkaar.
We moeten het echt samen doen mensen, niemand heeft hiervoor gekozen. Maar ben een beetje lief tegen elkaar. Je knorrige buurman, die chagrijnige pizzabezorger of die medestudent die altijd kattig tegen je doet.
Allemaal mensen die je kan opvrolijken en dat ga ik voortaan ook doen. Ik ga er een spel van maken om zoveel mensen te laten lachen en lief hebben.
Klik om te vergroten...
Niets aan toe te voegen. Wat een enorme fijne boodschap!!!! :hearteyes:
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor je reactie! Hier kan ik wel wat mee ❤️
Eik zei:
Misschien ben ik veel te direct nu... maar hoe komt het dat je je pa al zo lang niet meer hebt gezien? Blijkbaar heb je wel behoefte aan contact met hem...
Klik om te vergroten...
Ik ga hier even op reageren via DM, anders gooi ik hier heel mijn persoonlijke leven op tafel.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat bijzonder om te lezen deze trip!

Ik herken mijzelf wel een beetje in het eenzame gedeelte. Ik woon ook op mezelf en heb me tijden best alleen gevoelt. Toen kreeg ik het idee dat ik mensen om me heen nodig had omdat ik bang was omdat ik anders vereenzamen zou. Heb wat vrienden ontmoet maar heb een tijdje geleden helaas een paar vriendschappen uit mijn vriendenlijst gegooid. Daarna ook nog eens besloten om minder op social media te kijken, wat er voor zorgde dat ik bang was dat ik me weer eenzaam zou gaan voelen. Maar nu probeer ik te accepteren dat ik nou eenmaal veel alleen ben en niet veel vrienden heb. En trouwens, als je niet veel vrienden hebt is de kans ook kleiner dat mensen je kwetsen en je vertrouwen breken. Al mis ik soms wel het hebben van een relatie, iets waar ik ook nog steeds op wacht maar het idee dat dat gebeurt word steeds kleiner..

Vond ook bijzonder te lezen over je wens voor kinderen, die heb ik zelf ook heel erg.

En wat ik ook aan mijn trip herken en ook in de comedown ervan is de liefde die je voelt en die met mensen wilt delen. Je wilt gewoon de liefde die je voelt met iedereen om je heen delen en dat vind ik zo bijzonder om te lezen!

Soms denk ik van moeten we niet iedereen op de aarde truffels geven zodat iedereen aardig is voor elkaar? Maar of dat zo'n goed idee is..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."