#1
Boeiende report! Ben hier toch ook wel benieuwd naar ![:)]()
Ik snap dat je bang bent voor designer drugs omdat er weinig over bekend is, maar designer drugs zijn niet één groep drugs. Het zijn drugs waar weinig over bekend is. Maar ALD-52 en 1P-LSD zijn bijvoorbeeld research chemicals die lijken op LSD. Er is een wereld van verschil tussen verschillende RC's. Er blijft altijd een risico met het experimenteren met RC's maar er is wel heel veel informatie op het internet te vinden.Ik vind de effecten van verschillende drugs super interessant maar ik was ook een beetje bang voor designer drugs omdat er zo weinig over bekend is
Slecht idee, wees blij dat je het niet gedaan hebt. Ik heb echt een uur met verschrikkelijke neuspijn gezeten na het snuiven van een klein lijntje gecrushte 3-MMC kristallen.In eerste instantie was ik van plan om het te snuiven
Voor mij is 3-MMC een mix tussen zo'n 40 procent coke, 40 procent speed, en misschien net 20 procent MDMA. Ik mis het sprookjesachtige alles-en-iedereen-is-lief empatische love gevoel wat MDMA geeft, en daarom reken ik het ook niet als MDMA concurrent. Het is een hele andere drug, met een ander effect.Als ik erop terugkijk dan vind ik 3MMC een goede concurrent van xtc omdat je gewoon lekker scherp blijft en de up is een constante lijn. Je levert wel in op het over de top blije en verliefde gevoel wat xtc geeft maar dat heeft weer als voordeel dat de kater minder heftig is.
Leuk report, fijn dat het je bevallen is. Ik heb zelf ook een paar keer 3-MMC gebruikt. Maar ervaring viel een beetje tegen, maar was toch wel lekker spul.
Ik snap dat je bang bent voor designer drugs omdat er weinig over bekend is, maar designer drugs zijn niet één groep drugs. Het zijn drugs waar weinig over bekend is. Maar ALD-52 en 1P-LSD zijn bijvoorbeeld research chemicals die lijken op LSD. Er is een wereld van verschil tussen verschillende RC's. Er blijft altijd een risico met het experimenteren met RC's maar er is wel heel veel informatie op het internet te vinden.
Slecht idee, wees blij dat je het niet gedaan hebt. Ik heb echt een uur met verschrikkelijke neuspijn gezeten na het snuiven van een klein lijntje gecrushte 3-MMC kristallen.
Voor mij is 3-MMC een mix tussen zo'n 40 procent coke, 40 procent speed, en misschien net 20 procent MDMA. Ik mis het sprookjesachtige alles-en-iedereen-is-lief empatische love gevoel wat MDMA geeft, en daarom reken ik het ook niet als MDMA concurrent. Het is een hele andere drug, met een ander effect.
Had je geen last van cravings?
Ik was echt geschrokken hoe erg ik zin had om bij te pakken na 4-MMC (mephedrone / M-cat / miauw miauw). Bij een vriend van wie ik wist dat hij nog een beetje had ging ik bijna smeken of ik nog mocht terwijl ik dat bij geen enkele andere drug ooit heb gedaan. Op = op, denk ik normaal.
Met 3-MMC vond ik die cravings iets minder, maar die cathinones blijven toch wat pittiger qua bijwerkingen en come-down dan (meth)amfetamines, imo.
EenVandaag heeft trouwens een keer een radioreportage en online verhaal gemaakt over iemand die 3-MMC gegebruikt.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item...swetten-met-legaal-verkrijgbare-designerdrug/
Ik denk dat hij deze informatie zelf ook wel weet....@TheMistery , niet dat ik je wil “bemoederen” of de les lezen hoor, ik bedoel het als tip:
Begrijp ik goed dat je meerdere weekenden achter elkaar 3mmc gebruikt? En dan ook nog 1000mg of 1500mg?
Pas daar alsjeblieft zo mee op! 3mmc werkt op je serotonine, net als mdma/xtc. Weliswaar minder als mdma maar toch is het advies er een maand of 2 tussen je gebruik te laten. Dit om je receptoren in je hersenen te laten herstellen. Ook is 1000+ mg echt heeeeeel erg hoog gedoseerd. Als je dit langer gaat volhouden ga je echt nadelige gevolgen merken in de toekomst. Dus niet nu gelijk maar over jaren pas. Depressies, geheugen problemen, angsten etc. Wees lief voor je brein en lijf.
Ook is het bij 3mmc bewezen dat het een extra grote aanslag is op je hart en bloedvaten.
Je reageert op een reactie uit het voorjaar van 2019...Ik denk dat hij deze informatie zelf ook wel weet....
Had u geen behoefte om steeds bij te pakken? Geen cravings?Afgelopen weekend (zaterdagavond) heb ik voor de eerste keer 3MMC gebruikt en dit wil ik graag met jullie delen omdat er zo weinig over te vinden is.
Setting:
Een vriend die ik al heel lang ken maar niet zo vaak meer zie, kwam met zijn vriendin bij mij langs om samen uit eten te gaan en daarna een feestje te pakken. Rond 16:30 kwamen ze bij mij aan en hebben we even snel de spullen binnen gezet en zijn daarna een biertje gaan drinken in een café. Hier kwam ter sprake dat ze 3MMC bij zich hadden. Ik vind de effecten van verschillende drugs super interessant maar ik was ook een beetje bang voor designer drugs omdat er zo weinig over bekend is. Op dat moment was het gewoon een optie en we zouden later kijken naar welk feestje we wilde gaan.
22:00
Nadat we uit eten zijn geweest kwamen we terug bij mij thuis om even een drankje te doen en om te kijken waar we die avond heen zouden gaan. Ik zat ondertussen informatie op te zoeken over 3MMC en las een tripreport. Helaas was er niet veel over te vinden vandaar ook dat ik dit report schrijf. In een aflevering van drugslab waarin Bastiaan 6APB gebruikt, krijgt hij een super hoge hartslag en gaat hij echt super hard. Daardoor was ik een beetje huiverig voor RC's maar mijn interesse was toch wel gewekt door de tripreports en ik had voor mezelf besloten dat ik het wilde proberen.
In eerste instantie was ik van plan om het te snuiven omdat het dan minder inwerktijd heeft en het is ook weer wat sneller uitgewerkt zodat ik nog een beetje slaap zou kunnen pakken die nacht. Maar na wat slechte ervaringen van mensen te hebben gelezen besloot ik het te slikken.
23:30
We zagen een feestje wat er leuk uitzag met als muziekstijl: house, disco, eclectic dus we kochten een kaartje en namen rond 0:00 alle 3 een capsule met zo'n 150 - 180 mg 3MMC. Na nog even thuis gezeten te hebben, liepen we naar het feestje en na een kleine rij van 5 minuten stonden we binnen. Daar haalden we muntjes en met een drankje in de hand liepen we een rondje. Het was nog vrij rustig en er hing nog geen goede party vibe.
1:30
Ik merkte bijna niets van de 3MMC behalve dat ik minder moe was en dat vond ik jammer want nu ik het probeerde, wilde ik ook de volle ervaring hebben en niet alleen dit. De 2 anderen zeiden dat ze het wel een beetje voelden maar ook niet heel erg. We besloten alle 3 nog een capsule te nemen en daarmee zaten we op ongeveer 300 mg per persoon.
2:00
Het feestje was ondertussen lekker op gang gekomen en de dansvloer stond vol met mensen die lekker aan het feesten waren. Ik voelde me super opgewekt en kon geen moment meer stil staan. De muziek beleving was intens zoals bij xtc maar dan zonder het wause gevoel, gewoon lekker scherp. Wel merkte ik dat ik als een otter aan het zweten was. Er liepen druppels over m'n voorhoofd en het kwam zelf door m'n wenkbrauwen in m'n ogen. Tijd om even af te koelen. Alle 3 waren we super veel aan het praten en ik ben normaal gesproken niet iemand die veel aan het woord is maar nu moest ik echt m'n best doen om anderen niet af te kappen. Praten ging gewoon vanzelf en ik voelde me super zelfverzekerd, het voelde alsof ik iedereen onder de tafel kon lullen. Met xtc ga ik ook veel praten maar dit ging nog wel een stapje verder.
Ik ging even plassen en merkte dat dit iets moeilijker ging maar het was goed te doen, daarna keek ik in de spiegel om te zien hoe ik er bij stond. Ik had een strak bekkie en iets vergrote pupillen maar niet zo erg dat het direct opvalt. Ook checkte ik mijn hartslag op mijn horloge en deze was 110 in rust en max 150 tijdens inspanning, prima waardes vond ik zelf en dat voelde fijn.
4:00
De uren daarna waren een afwisseling van non stop bewegen op de dansvloer en tussendoor afkoelen en praten. De hele tijd met een ongekend energieniveau. Iets na 4:00 begon ik wel mijn benen te voelen en zwakte het opgepepte gevoel een beetje af.
4:45
Het feestje duurde tot 5:00 en iets daarvoor pakten we onze jassen en liepen we naar buiten. Eerst heb ik nog even zonder jas gelopen om af te koelen, mijn shirt was helemaal nat van het zweten. Na een tijdje kreeg ik het toch koud en heb ik mijn jas aangetrokken. Door wat afleiding onderweg waren we rond 6:00 thuis en hebben we een beetje kwark gegeten om even iets van voeding binnen te krijgen. Ik had nog een half jointje liggen en hoopte dat dit zou helpen om in slaap te vallen. Deze deelde we en daarna zijn we nog even op de bank blijven zitten met een rustige afterhours playlist aan.
7:00
We waren klaar om naar bed te gaan en ik ging even douchen om het zweet eraf te spoelen. Douchen was heel fijn door de combi van 3MMC en wiet. Ik dook m'n bed in en luisterde nog wat muziek en hoopte dat ik snel in slaap zou vallen. Dit gebeurde echter niet en ik ben in 2 uur tijd wel 3 keer uit bed gegaan om te plassen. Rond 9:30 viel ik eindelijk in slaap en om 12:00 werd ik weer wakker.
12:30
De anderen waren ook wakker en we hebben de avond nog even besproken met een tosti als ontbijt. Op de vermoeidheid na voelden we ons best prima. Na het ontbijt gingen de vriend en zijn vriendin weer terug naar huis en kwam er een einde aan deze mooie beleving.
Later die dag:
Ik merkte wel dat ik mijn lichaam flink heb uitgeput en was super moe. In de middag rond 14:00 besloot ik om even een powernap te doen maar ik werd pas om 17:30 wakker. In de avond ging ik rond 22:30 naar bed.
Maandag:
Om 6:30 stond ik op om te gaan fitnessen en voelde me beter dan verwacht. Daarna de hele dag gewerkt en op wat vermoeidheid na ging het allemaal prima. Dan merk je toch wel dat je serotonine voorraad niet zo erg wordt uitgeput als bij xtc. Wel heb ik een beetje last van m'n nek, waarschijnlijk door de spierspanningen. Dit heb ik ook na xtc.
Hieronder nog in het kort de effecten die ik gemerkt heb.
Fijn:
-Super veel energie
-Heel opgewekt
-Intense muziekbeleving
-Veel zelfvertrouwen
-Scherp
-Veel zin om te praten
Minder fijn:
-Zweten
-Niet kunnen slapen terwijl het magische er wel vanaf is
-Strak mondje
-Spierspanningen
-Klein beetje kauwen/ tong bewegen (veel minder dan bij xtc)
-Egoïstische trekjes (mijn verhalen zijn interessanter dan die van anderen)
-Onrustig
Als ik erop terugkijk dan vind ik 3MMC een goede concurrent van xtc omdat je gewoon lekker scherp blijft en de up is een constante lijn. Je levert wel in op het over de top blije en verliefde gevoel wat xtc geeft maar dat heeft weer als voordeel dat de kater minder heftig is. Als de tweede dosis de helft van de eerste was geweest dan had ik waarschijnlijk ook super lekker gegaan. Maarja dat is altijd even aftasten. Het blijft een RC en dat voelt niet zo prettig, toch gaat deze nieuwe vriend nog wel een keer voorbij komen!
Tot zo ver mijn report![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."