Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-MAPB - eerste keer

5-MAPB - eerste keer

31 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
5-MAPB en MDMA in een capsule is relaxed. Dan komt het niet hard aan. Gewoon lekker chill.
Ivg met xtc dan voel je hem wel in je hoofd.
F
Fr8484Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok, na heel wat weekendjes te hebben geleefd op 3-mmc of x nu voor het eerst 5-mapb. Ik probeer live verslag te doen en anders later aan te vullen (indien typen niet meer lukt of de sex te lekker gaat worden) :wink:


2 wijntjes in de middag gedronken, vanavond licht gegeten. Om 21:15 uur beide 1,5 pellet genomen wat neer komt op 75mg per persoon. Voor een eerste keer 5-Mapb heb ik besloten een zo helder en goed mogelijk verslag te maken. Wij hebben er zin in. Tips, vragen of andere opmerkingen… let us know :wink:



+00:30 lichte tinteling in voeten, lichaam lijkt iets warmer. Hartslag 80. Even roken



+00:45 op de een of andere manier komt de stoelgang altijd op gang na een pil te hebben geslikt. Partner al weer 2x naar de wc geweest. Alles in mijn buik borrelt vrolijk.



+01:00 hartslag inmiddels 110. Lekker kriebelend gevoel in de buik. Handen beginnen een beetje te zweten. We praten lekker over koetjes en kalfjes

+01:30 hartslag 133 heerlijk relaxed gevoel maar nog geen x vibe. Merk lichte spierspanning rond m’n kaken. Twijfel om bij te nemen aangezien we nu 1,5 uur verder zijn. Wellicht toch een iets te lage startdosis? Wel blij gevoel.

+02:00 hartslag 142. Besloten beide nog een pellet te nemen. Hiermee komt de totale dosis op 125mg. Het praten is gezellig maar het voelt alsof we er net niet helemaal in zitten. Ondertussen appen we met vrienden die een sex feestje in Groningen hebben en inmiddels ook het nodige hebben geslikt. Volgende keer doen wij ook weer mee besluiten we voor nu.

het is inmiddels 23:00 en m’n stopwatch is opgehouden waardoor ik niet meer hoeveel tijd exact verstreken is. Vandaar ik nu de normale tijd ga noteren. Want hoofdrekenen werkt ff niet goed.

We voelen ons heerlijk, praten nog steeds lekker over van alles. Heel actief of kleverig zijn we (nog) niet. Muziek klinkt lekker en op de tv speelt porno. De vrienden uit Groningen appen foto’s en filmpjes - het voorspel is daar al lang voorbij. Dit gaat een leuke maar vooral heerlijke nacht worden!

- waar ik bang voor was is uitgekomen :wink: ik was vergeten dat ik ook nog een report aan het schrijven was. Het is nu 12:00 middags. Even een kleine recap:

de 2e pellet maakte niet echt een wereld van verschil, we hadden iets meer gehoopt op het overweldigende en warme gevoel van x.

Wel waren we heerlijk aan het praten en ondertussen wat spelen met elkaar. Ik vond mijzelf redelijk fit en helder gedurende de nacht volgde. Moe waren we niet. Van keiharde sex was geen sprake, ondanks dat we ons dat wel hadden voorgenomen. Alles was gewoon heel relaxed, zweethandjes en lichte kaakspanning.

uiteindelijk om een uur of 3 besloten we 3-cmc te proberen. Een bommetje van 200mg en klein lijntje gesnoven. Kan niet zeggen dat dit veel effect had behalve een snelle hartslag. Had meer gehoopt. Om 06:00 uur naar bed gegaan, waar we elkaar heerlijk hebben verwend. Slow sex en nog steeds heel veel praten, werd bijna moe van mezelf.

10:00 uur nog 1 lijntje en bommetje van 300 3-cmc heerlijk helder gevoel, wel wat trillerige handen. Al met al een fijne avond en gaan we zeker nog eens herhalen, dan wel een hogere startdosis nemen? … plassen wil nog steeds niet.

Voor de volgende keer hebben we nog 6-apb liggen, dit willen we gezellig doen tijdens een feestje.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan best even duren tot het inslaat :wink:. Veel plezier !
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt goed, geniet ervan! 😍 Is het ‘net niet’ gevoel nog geëvolueerd tot ‘(net) wel’?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Klinkt goed, geniet ervan! 😍 Is het ‘net niet’ gevoel nog geëvolueerd tot ‘(net) wel’?
Klik om te vergroten...
Ja ik ben ook benieuwd naar het vervolg 😉
Komt er nog een update @Fr8484 ?
F
Fr8484Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Klinkt goed, geniet ervan! 😍 Is het ‘net niet’ gevoel nog geëvolueerd tot ‘(net) wel’?
Klik om te vergroten...
Ja, alleen was de uitkomst anders dan gehoopt. Daarom een volgende keer een hogere startdosis proberen!
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe was de dip van dit goedje?
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diablo69 zei:
Hoe was de dip van dit goedje?
Klik om te vergroten...

Al is de vraag gericht aan de OP, mijn ervaring is dat de katers/dipjes van 5-MAPB best meevallen. Als ik het goed heb begrepen is de werking van 5-MAPB anders dan die van MDMA; waar 5-MAPB de heropname van neurotransmitters o.a. serotonine blokkeert, zorgt MDMA voor vrijgave van o.a. serotonine en (dacht ik te begrijpen) blokkeert het heropname. Het verschil in werking zit dus in het feit dat 5-MAPB niet al je serotonine 'op maakt', waar MDMA dat wel doet - en dus voor de welbekende dinsdagdip zorgt.

Mijn ervaring is dat bij verstandig gebruik (geen gigantische doseringen en bijpakken, voldoende slaap nadien) de kater van 5-MAPB minimaal is. 🙃
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuk om te lezen deze ervaring! 5mapb heb ik nog nooit gedaan maar staat nog wel op mijn lijstje. Misschien de volgende keer meer nemen inderdaad of misschien langere pauzes houden ook met xtc en 3mmc?
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
KaapStad zei:
Al is de vraag gericht aan de OP, mijn ervaring is dat de katers/dipjes van 5-MAPB best meevallen. Als ik het goed heb begrepen is de werking van 5-MAPB anders dan die van MDMA; waar 5-MAPB de heropname van neurotransmitters o.a. serotonine blokkeert, zorgt MDMA voor vrijgave van o.a. serotonine en (dacht ik te begrijpen) blokkeert het heropname. Het verschil in werking zit dus in het feit dat 5-MAPB niet al je serotonine 'op maakt', waar MDMA dat wel doet - en dus voor de welbekende dinsdagdip zorgt.

Mijn ervaring is dat bij verstandig gebruik (geen gigantische doseringen en bijpakken, voldoende slaap nadien) de kater van 5-MAPB minimaal is. 🙃
Klik om te vergroten...
Merci maar eens proberen 😁
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
KaapStad zei:
Al is de vraag gericht aan de OP, mijn ervaring is dat de katers/dipjes van 5-MAPB best meevallen. Als ik het goed heb begrepen is de werking van 5-MAPB anders dan die van MDMA; waar 5-MAPB de heropname van neurotransmitters o.a. serotonine blokkeert, zorgt MDMA voor vrijgave van o.a. serotonine en (dacht ik te begrijpen) blokkeert het heropname. Het verschil in werking zit dus in het feit dat 5-MAPB niet al je serotonine 'op maakt', waar MDMA dat wel doet - en dus voor de welbekende dinsdagdip zorgt.

Mijn ervaring is dat bij verstandig gebruik (geen gigantische doseringen en bijpakken, voldoende slaap nadien) de kater van 5-MAPB minimaal is. 🙃
Klik om te vergroten...

Volgens mij is 5-MAPB naast heropnameremmer toch ook echt wel een releaser, en dus op-maker, van serotonine. Da’s hoe ik het altijd begrepen heb, maar me weinig in verdiept. Als het een mindere slurper is dan MDMA zou dat katerwise wel handig zijn.
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Volgens mij is 5-MAPB naast heropnameremmer toch ook echt wel een releaser, en dus op-maker, van serotonine. Da’s hoe ik het altijd begrepen heb, maar me weinig in verdiept. Als het een mindere slurper is dan MDMA zou dat katerwise wel handig zijn.
Klik om te vergroten...
Over dat stukje had ik heen gelezen... Op PsychonautWiki staat het volgende:
It has also been speculated that 5-MAPB acts as a releasing agent for the previously mentioned neurotransmitters.
Klik om te vergroten...
Blijkbaar is dit nog niet helemaal zeker. Maar om m'n eigen anekdotisch bewijs aan te halen, vermoed ik dat 5-MAPB aanzienlijk minder serotonine vrij maakt dan MDMA. Meestal als ik M heb gebruikt, kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik een paar dagen later last krijg van een koortslip (lage weerstand, emotioneel flexibel ), waar ik dat na gebruik van 5-MAPB niet heb... Dus mocht 5-MAPB wel een releaser zijn, is dat voor mijn gevoel en ervaring substantieel minder dan MDMA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."