Tof man, leuk dat je 4-HO-MET ontdekt hebt! Heb er zelf afgelopen jaar ook veel trips op gemaakt en ben er erg enthousiast over. Meestal neem ik 20mg, dan is het heel erg stuurbaar maar wel lekker visueel. Mijn hoogste startdosis was 40mg en dat was wel echt kantje boord heftig; mijn hele zicht was aan het dansen, verspringen, smelten en ik heb nog nooit zulke intense kleuren gezien. Ben vrij gevoelig voor de tryptamines dus ondanks dat het zo mooi was vond ik het wel iets te heftig op mentaal vlak. Anderen zeggen hier ook wel 50-60 of meer te kunnen handelen.
Terwijl mijn vriend en ik concluderen dat de piek wel voorbij is komen alle andere weer naar binnen, ze zijn extreem druk en hebben net een joint gerookt. Ik heb het idee dat drie van de vijf gasten die van buiten komen niet zo lekker gaan, ik vind dit lastig om mee te dealen aangezien ik zelf ook gewoon nog in de trip zit, ik probeer ze gerust te stellen.
Ik reageer zelf ook enorm slecht op wiet tijdens mijn trips en vermijd dit daarom ook altijd. Hooguit een pofje als ik er zo goed als uit ben. Zou goed kunnen dat je vrienden hierdoor ook niet lekker gingen; het kan de trip nog even een flinke versnelling opschakelen en daarbij kreeg ik er altijd heftige mindloops en anxiety van. Zit je niet op te wachten, zeker als je er niet ervaren mee bent!
ik voel me eigenlijk wel weer nuchter.
Ook dit herken ik wel, MET komt absurd snel op voor een psychedelic maar is ook weer weg voordat je het door hebt. Wij namen vaak na een uur nog een half pilletje bij om de boel een beetje te rekken. Dat werkt prima, maar de side effects worden ook steeds erger met elke keer dat je bijneemt dus ik zou het niet per se aanraden.
Wat is een leuke volgende psychedelic om hierna te proberen?
Ligt eraan welke kant je op wilt! Zoals hierboven ook al gezegd is MiPT met MET een leuke combo (heb daar ooit een uitgebreid
tripreport over geschreven), dat geeft het trip net een beetje "extra" omdat het je mentaal wat meer meeneemt. Als je klaar bent voor "de volgende stap" zou ik 1P-LSD aanraden. De eerste keer dat ik daar 150ug van nam ben ik echt urenlang in een compleet andere, wonderlijke wereld geweest. 4-HO-MET is op visueel vlak niet te verslaan, maar het is ook wel een soort oppervlakkig te noemen. LSD neemt je daarintegen totaal mee (tenzij je heel laag doseert) en zet je wereld op z'n kop
![:upsidedown:]()
. Vind het daarom ook juist wel veel moeilijker om het goed te doen, want ik heb het gevoel dat een juiste set & setting echt cruciaal is hierbij. Dat geldt dus ook voor je medetrippers, wat je zelf al aangeeft is het lastig als anderen niet lekker gaan. In mijn ervaring kun je LSD niet echt lekker even "uitzetten" als je in je piek zit.