Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring 4-HO-MET

Eerste ervaring 4-HO-MET

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#1
Boyman zei:
maar de side effects worden ook steeds erger met elke keer dat je bijneemt dus ik zou het niet per se aanraden.
Klik om te vergroten...
Wat zijn hier voorbeelden van? Ik merkte zelf eigenlijk echt weinig negatieve side effects.


Boyman zei:
Zoals hierboven ook al gezegd is MiPT met MET een leuke combo
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit het volgende word inderdaad, raad je MiPT ook los aan of is daar geen drol aan? Lees er gemixte reacties over.

Ik wil denk ik eerst nog een keertje 4-HO-MET wil doen en het daarna misschien combineren. Mijn eerste psychedelic ervaring was 2CB en die was niet heel erg geslaagd (terug te lezen op mijn account) maar de tweede keer was echt geweldig. Vind het wel leuk om 4-HO-MET nog een keer te doen aangezien ik nu al wat beter weet wat ik kan verwachten!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Feceded zei:
raad je MiPT ook los aan of is daar geen drol aan? Lees er gemixte reacties over.
Klik om te vergroten...
Was niet helemaal naar mij gericht maar wil toch even inhaken. 4-HO-MiPT los is ook leuk hoor. Het heeft weinig visuals, maar wel wat headspace en emotionerele trip in mijn beleving. Ookal lijkt het door minder visuals ook misschien minder heftig, het ie wel een stapje verder in mijn ogen door de headspace. Zou opzich wel aanraden het ook eerst een keer los te doen zodat je dat een keer ervaren hebt en weet welke effecten je nou precies gaat combineren. 4-HO-MiPT toevoegen aan 4-HO-MET geeft precies die combinatie van visuals en headspace.

Feceded zei:
Ik merkte zelf eigenlijk echt weinig negatieve side effects.
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit bijgenomen om te verlengen, altijd alles in 1x. Bijwerkingen zoals misselijk nooit echt gehad als je gewoon op een lege maag neemt. Ook niet op hoge doseringen. Wel krijg ik het vaak een beetje koud
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Geneesmiddel @Boyman Bedankt voor jullie reacties! Ik ga denk ik en MiPT en MET bestellen. Eerst nog een keer MET doen en daarna dan gewoon los MiPT.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Feceded zei:
Wat zijn hier voorbeelden van? Ik merkte zelf eigenlijk echt weinig negatieve side effects.
Klik om te vergroten...
Vooral de bodyload, die wordt onprettiger. We hebben wel eens 3x bijgenomen - raad ik sterk af - en toen kregen we last van hartkloppingen, lichamelijk ongemak en mentaal werd het ook wat zwaarder ofzo. Met 10mg bijnemen hebben we eigenlijk nooit heel veel problemen gehad, maar toen we vaker en/of meer bijnamen werd dat aan het eind van de avond vaak minder chill. En je hebt de volgende dag echt een soort van kater.

Feceded zei:
Ik denk dat dit het volgende word inderdaad, raad je MiPT ook los aan of is daar geen drol aan? Lees er gemixte reacties over.
Klik om te vergroten...
Verschilt inderdaad erg per persoon denk ik :) Ik zelf vond MiPT minder leuk dan MET, @Geneesmiddel omschrijft het heel goed. Het hangt er een beetje van af wat je belangrijk vindt aan een trip. MET wint het op visueel vlak en MiPT op headspace en "gevoel van trippen". MiPT komt dichter in de buurt van magic truffles vind ik, MET staat daar wat verder bij vandaan.

Voor een beginner zou ik eerder MET dan MiPT aanraden omdat het wat nuchterder is en beter te sturen.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boyman zei:
We hebben wel eens 3x bijgenomen - raad ik sterk af - en toen kregen we last van hartkloppingen, lichamelijk ongemak en mentaal werd het ook wat zwaarder ofzo
Klik om te vergroten...
Interessant. Versterkt dit ook iets in intensiteit of puur verlengen? Ik heb wel hogere doseringen genomen in 1x, maar daar deze dingen toch niet mee ervaren. Behalve dan mentaal, headspace wordt wel meer prominent op hoge doses
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
Interessant. Versterkt dit ook iets in intensiteit of puur verlengen? Ik heb wel hogere doseringen genomen in 1x, maar daar deze dingen toch niet mee ervaren. Behalve dan mentaal, headspace wordt wel meer prominent op hoge doses
Klik om te vergroten...
Ligt er een beetje aan; als je binnen een uur bijneemt dan versterkt het je piek nog! Dat hielp mij wel om heftigere dosissen aan te kunnen zonder dat die come up anxiety te erg werd. Als je later dan dat bijneemt dan verlengt het alleen maar.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#7
Feceded zei:
Heb je nog leuke aanraders voor muziek? Ik heb deze en vorige twee keer met 2CB eigenlijk alleen maar classic rock geluisterd. Maar heb het idee dat muziek ook best een grote rol kan spelen.
Klik om te vergroten...
Liquid Bloom
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Feceded zei:
Heb je nog leuke aanraders voor muziek? Ik heb deze en vorige twee keer met 2CB eigenlijk alleen maar classic rock geluisterd. Maar heb het idee dat muziek ook best een grote rol kan spelen.
Klik om te vergroten...

pscytranse
je favoriete rapper als je rap luistert
dj nightstar op youtube is ook fantastisch is psytranse ook
blije leuke muziek
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Geneesmiddel @Boyman Gisteren met twee vrienden weer 4-ho-met gedaan en dit was m’n beste psychedelische ervaring tot nu toe! Geinig hoe dat zo kan verschillen door de mensen waarmee je tript.

Erg intens maar wel erg leuk. Vond het ook leuk dat dit voor het eerst voor mij was dat ik ook een beetje meer met het mentale gedeelte bezig was!
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Feceded zei:
@Geneesmiddel @Boyman Gisteren met twee vrienden weer 4-ho-met gedaan en dit was m’n beste psychedelische ervaring tot nu toe! Geinig hoe dat zo kan verschillen door de mensen waarmee je tript.

Erg intens maar wel erg leuk. Vond het ook leuk dat dit voor het eerst voor mij was dat ik ook een beetje meer met het mentale gedeelte bezig was!
Klik om te vergroten...
Tof! Hoe veel had je genomen? En wat maakte het verschil tussen deze en je vorige trip?
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#11
Boyman zei:
Tof! Hoe veel had je genomen? En wat maakte het verschil tussen deze en je vorige trip?
Klik om te vergroten...
20mg, net zoveel als vorige keer.

Muziek die we hadden uitgekozen was iets trippier en dit had duidelijk invloed op de trip.

Ook was het gewoon veel leuker met z’n drieĂ«n, veel rustiger en daardoor kwam denk ik ook meer het mentale aspect naar voren.

We hebben ook nog even in mijn achtertuin gezeten omdat een vriend een jointje wilde roken en het was echt geweldig buiten. Denk dat ik volgende keer lekker de duinen in ga!
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wie: Ik, Man, 18 jaar.
Wat: 20mg 4-ho-met + wat ket
Waar: Bij mij thuis
Wanneer: Vrijdag 25 maart (vandaag)
Ervaring: Xtc, blowen, 2cb, ketamine.

Wat vooraf ging:
Mijn moeder is op vakantie, we hebben twee weken geleden met deze groep 2CB gedaan, vandaag 4-HO-MET gepland.

18:20
We zijn met zeven man, iedereen neemt een pil. Al vrij snel voelen ik en mijn beste vriend de bodyload, de rest nog niet echt.

18:50
We beginnen allemaal visuals te krijgen nu, bijna iedereen wilt naar buiten. Mijn beste vriend en ik blijven met z’n tweeĂ«n lekker binnen.

19:40
“dikke vette piek” staat er in mijn notities, op dit moment heb ik bepaald dat ik een tripreport wil schrijven dus vandaar poging om alles bij te houden in mijn notities. Mijn vriend en ik zijn nogsteeds met z’n tweeĂ«n we vragen ons af waar alle andere zijn, maar we hebben het wel naar ons zin. Ik ben vooral gefascineerd door het schilderij in mijn woonkamer, het uitzicht (weiland) en het whiteboard in mijn keuken met alle rare tekst erop.

21:05
Terwijl mijn vriend en ik concluderen dat de piek wel voorbij is komen alle andere weer naar binnen, ze zijn extreem druk en hebben net een joint gerookt. Ik heb het idee dat drie van de vijf gasten die van buiten komen niet zo lekker gaan, ik vind dit lastig om mee te dealen aangezien ik zelf ook gewoon nog in de trip zit, ik probeer ze gerust te stellen.

?
Turkse pizza is gearriveerd, we gaan met z’n allen eten en ik voel me eigenlijk wel weer nuchter.

?
Ketamine is ook gearriveerd, en een aantal van ons inclusief ik hebben de rest van de avond nog lekker zitten gamen onder de ketamine.

Conclusie:
Ik heb erg genoten van de trip, ik wil voortaan wel echt met een kleiner ‘intiemer’ groepje dit soort dingen doen. Zou het graag met mijn beste vriend doen en iemand die iets meer ervaring heeft met psychedelica (Dit was voor ons allemaal de eerste keer 4-HO-MET)

Wederom hoop ik dat jullie het een leuk trip report vonden. Wat is een leuke volgende psychedelic om hierna te proberen?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kort maar krachtig. Maar beter ook, kan nie zo goe meer lezen op het moment.

Feceded zei:
Wat is een leuke volgende psychedelic om hierna te proberen?
Klik om te vergroten...
Lekker man ligt er beetje aan waar je naar op zoek bent. Je heb nu leuke maar hele milde en 'oppervlakkige' psychedelics gedaan. Als je wat meer diepgang ook leuk vindt kan je een keer acid proberen dmv 1P-LSD, moet je wel goed op voorbereiden en zou je aan raden dan eerst is met wat hogere doses 4-HO-MiPT te experimenteren. Dan kan je beetje wennen aan het verwarrende. Acid is wel wat heftigere shit kan heel verwarrend zijn maar amazing. Ook shit als dat je het hele principe van tijd niet meer snapt 0_-

712zoG3dbbL._AC_SL1500_.jpg

Klok ziet er letterlijk zo uit

Maarja dan eerst sws lage doses proberen.

TschĂŒss
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geneesmiddel zei:
Kort maar krachtig. Maar beter ook, kan nie zo goe meer lezen op het moment.


Lekker man ligt er beetje aan waar je naar op zoek bent. Je heb nu leuke maar hele milde en 'oppervlakkige' psychedelics gedaan. Als je wat meer diepgang ook leuk vindt kan je een keer acid proberen dmv 1P-LSD, moet je wel goed op voorbereiden en zou je aan raden dan eerst is met wat hogere doses 4-HO-MiPT te experimenteren. Dan kan je beetje wennen aan het verwarrende. Acid is wel wat heftigere shit kan heel verwarrend zijn maar amazing. Ook shit als dat je het hele principe van tijd niet meer snapt 0_-

Bekijk bijlage 40213

Klok ziet er letterlijk zo uit

Maarja dan eerst sws lage doses proberen.

TschĂŒss
Klik om te vergroten...
Heb je nog leuke aanraders voor muziek? Ik heb deze en vorige twee keer met 2CB eigenlijk alleen maar classic rock geluisterd. Maar heb het idee dat muziek ook best een grote rol kan spelen.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Feceded zei:
Maar heb het idee dat muziek ook best een grote rol kan spelen.
Klik om te vergroten...
Heb je gelijk in, tja dit is een kwestie van smaak en waar je op dat moment zin in hebt. Maar probeer misschien eens wat muziek te verzamelen die je niet kent, rustig is en geen/weinig gesproken woord heeft. Psybient bijvoorbeeld, maar als je op Spotify iets intypt van 'psychedelic trip' krijg je al wat leuke lijstjes. Tijdens een trip kunnen die rustige toontjes je heel bewust maken en trippy zijn.

Wat lijkt jou zelf een leuke stof om hierna te proberen?
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geneesmiddel zei:
Wat lijkt jou zelf een leuke stof om hierna te proberen?
Klik om te vergroten...
Vind ik lastig, truffels/paddo’s trekken me eigenlijk niet echt. Ik denk dat voordat ik LSD/1P-LSD wil proberen ik nog een keer 4-HO-MET of een andere psychedelic wil proberen, gewoon om meer ervaring op te doen.

Maar ik weet niet echt wat nog een leuke volgende stap is, dus suggesties zijn welkom! :)
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Feceded zei:
Vind ik lastig, truffels/paddo’s trekken me eigenlijk niet echt.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit eigenlijk ook, omdat ik er misselijk van word

Feceded zei:
Ik denk dat voordat ik LSD/1P-LSD wil proberen ik nog een keer 4-HO-MET of een andere psychedelic wil proberen, gewoon om meer ervaring op te doen.
Klik om te vergroten...
Ja zeker, beter meerdere keren over een langere tijd zodat je goed kan reflecteren op wat er gebeurd. Misschien kun je 4-HO-MiPT in huis halen, die heeft iets meer diepgang dan 4-HO-MET. Je kan dan gaan klooien met hogere doseringen van beide afzonderlijk (23-27mg) en ze daarna met elkaar combineren in allerlei verhoudingen, bijv 15mg 4-HO-MiPT + 10mg 4-HO-MET. Ik raad aan om pas naar een eerste dosis LSD te stappen als je richting de tien keer hebt getript op deze tryptamines

Zag ook dat je zei dat jullie het met een groep doen, hoe groot is die groep? Tripervaring is iets heel persoonlijks en het is lastig om als grotere groep hetzelfde tempo aan te houden qua stoffen en dosering. 2CB en 4-HO-MET zou ik redelijk frequent kunnen gebruiken maar met 4-HO-MiPT bijvoorbeeld zal je al merken dat je iets meer tijd nodig hebt om de trip te verwerken. Mijn voorkeur zou dan ook uitgaan naar max met 3 personen samen trippen. 4 of meer zal er minder snel diepgang in de trip komen en dan blijft het alleen maar lollig en vermakelijk, en als je op die manier in de wat zwaardere stoffen zoals LSD gaat, zal dat op een bepaald punt negatief uitpakken
F
FecededLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geneesmiddel zei:
Zag ook dat je zei dat jullie het met een groep doen, hoe groot is die groep?
Klik om te vergroten...
Zeven man, maar zoals ik in de conclusie al zei wil ik voortaan inderdaad eigenlijk met drie man dit soort dingen gaan doen. Het is inderdaad gewoon te veel.

Hoe doseer je 4-HO-MiPT en 4-HO-MET goed? We hadden nu gewoon pilletjes (volgensmij noemen ze dat pellets?).

Ik ga dan denk ik gewoon een beetje van beiden bestellen! En afwachten of er een mooi moment komt dat we het kunnen proberen aangezien ik gewoon nog bij mijn ouders thuis woon.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Feceded zei:
Zeven man, maar zoals ik in de conclusie al zei wil ik voortaan inderdaad eigenlijk met drie man dit soort dingen gaan doen. Het is inderdaad gewoon te veel.
Klik om te vergroten...
Overheen gelezen, my bad!
Feceded zei:
Hoe doseer je 4-HO-MiPT en 4-HO-MET goed? We hadden nu gewoon pilletjes (volgensmij noemen ze dat pellets?)
Klik om te vergroten...
Ja precies, er bestaat ook poeder maar ik snap dat je dat niet haalt.

Ik doseer het goed door de pil te wegen. Stel de pil weegt 100mg en er zit 20mg 4-HO-MiPT in (dus 80mg bind/vulmiddel), dan kan je het op die manier omrekenen. Stel ik wil 27mg pakken dan heb je dus een hele + 7 mg, dan breek je gwn een halve door de midden pak je het grootste kwartje en als die dan 35mg weegt weet je dat er 7mg 4-HO-MiPT in zit want 7/20=0,35.

Als je nog geen weegschaal hebt kan ik je deze aanraden: https://waage-shop.com/FC-20g-0001g...welery-balance-precision-balance-gold-balance

Stukje Duitse degelijkheid voor een oke prijs, voorzichtigheid is wel geboden want dit soort precisieweegschalen vinden het bijvoorbeeld niet fijn als je ze overal mee naartoe sleurt in je tas

Uiteindelijk komt het ook weer niet zo precies. Als ik een halve breek en de een is iets groter denk ik ff goed na en dan kan je wel bepalen dat er bijv ong 4mg in het ene kwartje zit en 6mg in het andere. Beetje verhoudingen schatten. Die ene milligram maakt bij deze stoffen ook weer niet uit
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tof man, leuk dat je 4-HO-MET ontdekt hebt! Heb er zelf afgelopen jaar ook veel trips op gemaakt en ben er erg enthousiast over. Meestal neem ik 20mg, dan is het heel erg stuurbaar maar wel lekker visueel. Mijn hoogste startdosis was 40mg en dat was wel echt kantje boord heftig; mijn hele zicht was aan het dansen, verspringen, smelten en ik heb nog nooit zulke intense kleuren gezien. Ben vrij gevoelig voor de tryptamines dus ondanks dat het zo mooi was vond ik het wel iets te heftig op mentaal vlak. Anderen zeggen hier ook wel 50-60 of meer te kunnen handelen.

Feceded zei:
Terwijl mijn vriend en ik concluderen dat de piek wel voorbij is komen alle andere weer naar binnen, ze zijn extreem druk en hebben net een joint gerookt. Ik heb het idee dat drie van de vijf gasten die van buiten komen niet zo lekker gaan, ik vind dit lastig om mee te dealen aangezien ik zelf ook gewoon nog in de trip zit, ik probeer ze gerust te stellen.
Klik om te vergroten...
Ik reageer zelf ook enorm slecht op wiet tijdens mijn trips en vermijd dit daarom ook altijd. Hooguit een pofje als ik er zo goed als uit ben. Zou goed kunnen dat je vrienden hierdoor ook niet lekker gingen; het kan de trip nog even een flinke versnelling opschakelen en daarbij kreeg ik er altijd heftige mindloops en anxiety van. Zit je niet op te wachten, zeker als je er niet ervaren mee bent!

Feceded zei:
ik voel me eigenlijk wel weer nuchter.
Klik om te vergroten...
Ook dit herken ik wel, MET komt absurd snel op voor een psychedelic maar is ook weer weg voordat je het door hebt. Wij namen vaak na een uur nog een half pilletje bij om de boel een beetje te rekken. Dat werkt prima, maar de side effects worden ook steeds erger met elke keer dat je bijneemt dus ik zou het niet per se aanraden.

Feceded zei:
Wat is een leuke volgende psychedelic om hierna te proberen?
Klik om te vergroten...
Ligt eraan welke kant je op wilt! Zoals hierboven ook al gezegd is MiPT met MET een leuke combo (heb daar ooit een uitgebreid tripreport over geschreven), dat geeft het trip net een beetje "extra" omdat het je mentaal wat meer meeneemt. Als je klaar bent voor "de volgende stap" zou ik 1P-LSD aanraden. De eerste keer dat ik daar 150ug van nam ben ik echt urenlang in een compleet andere, wonderlijke wereld geweest. 4-HO-MET is op visueel vlak niet te verslaan, maar het is ook wel een soort oppervlakkig te noemen. LSD neemt je daarintegen totaal mee (tenzij je heel laag doseert) en zet je wereld op z'n kop :upsidedown:. Vind het daarom ook juist wel veel moeilijker om het goed te doen, want ik heb het gevoel dat een juiste set & setting echt cruciaal is hierbij. Dat geldt dus ook voor je medetrippers, wat je zelf al aangeeft is het lastig als anderen niet lekker gaan. In mijn ervaring kun je LSD niet echt lekker even "uitzetten" als je in je piek zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."