Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelica op festival; vreemde bubbel en vriendelijke mensen

Psychedelica op festival; vreemde bubbel en vriendelijke mensen

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: vrouw 64 kg
Wat: 4-HO-MET 10 gram (halve pil)

Set: Yesssss let’s go!
Setting: Op een festival met een goede vriendin

Ik zal alvast zeggen: deze trip heeft weinig bezieling.

We stonden vooraan bij Disclosure. Ze zouden bijna beginnen en ik dacht: fuck it, ik probeer het gewoon. YOLO. Ik was vooral nieuwsgierig of dit middel the day after chiller is dan alcohol. Conclusie: niet op dit tijdstip en niet met deze dosis! Ik tripte dieper dan ik aanvankelijk van plan was. Mocht ik het nog eens gaan doen, dan neem ik 5 - 7 gram. (Moeilijk doseren met zo'n klein pilletje.)

23:15u: Ik nam het in (achteraf gezien dus veel te laat, niet chill) met het idee dat het toch maar om een lichte dosis gaat en dat het sowieso een vergevingsgezinde psychedelica is. Verder voelde ik me ontspannen in de drukte.

Kwa tijd heb ik echt geen idee, maar op een bepaald moment werd ik enorm verrast door de smaak van truffels in mijn mond. HUH?! Wat raar!! Ik ben heel verbaasd over deze onverwachte sensatie. Vervolgens tintelden mijn benen (dacht ik?), voelde ik me een klein beetje misselijk (waar ik verder geen last van had) en moest ik af en toe kleine boertjes laten. (Dat heb ik bij truffels ook.) Ik vroeg mijn vriendin of ze iets aan me merkte. Ze zag niets, ze merkte niets. Ze zag dat ik gewoon blij en enthousiast was en lekker los ging op de muziek. Ze is heel eerlijk, dus dat geloofde ik meteen. Omdat we zo vooraan stonden, hadden we goed zicht op de visuals op het scherm. Aahhhhh faacckkk lekker dit….!! Het zag eruit alsof de visuals een beetje van het scherm los kwamen. Mijn vriendin vroeg me om te vertellen wat ik zag. Dat kon ik niet onder woorden brengen, maar ik wist zéker dat het véél mooier was dan wat zij kon zien. Achteraf zou ik zeggen de kleuren en lichten intenser waren, maar op een andere manier dan bij MDMA. Er was wel euforie tijdens de trip, maar wel echt heel anders. (Sorry kan het niet beter uitleggen dan dit.)

Ik ben normaal gesproken behoorlijk sociaal, maar op dat moment was ik gebiologeerd door de visuals in combinatie met de muziek. Mijn vriendin vroeg me af en toe hoe ik me voelde. Ik had grote problemen om te voelen wat ik voelde. Normaal gesproken heb ik dat helemaal niet, dus ik was daar ff mee bezig. Toen ik merkte dat ik er gewoon echt niet bij kwam, liet ik het maar gewoon los. Wat maakte het ook uit dat ik niet wist hoe ik me voelde?

Mijn vriendin moest naar de wc. Dat zal rond 0.00/0.30 geweest moeten zijn. We liepen/dansten/wurmden ons door de menigte heen richting de wc's. Het viel me op dat ik super veel dorst had ineens! Ik had bijna een obsessie met de flesjes water. Ik zag ze vanaf hele grote afstanden en werd er naar toe gezogen. Ik griste soms zelfs gewoon flesjes water uit iemands handen. Daar werd gelukkig chill op gereageerd. Ik bedacht me ook steeds net op tijd om dankjewel te zeggen.

Eenmaal bij de wc’s ging het er wat chaotisch aan toe in mijn hoofd. Mijn vriendin en ik stonden samen in de rij. Ik dacht dat ik niet hoefde te plassen en stapte uit de rij toen zij aan de beurt was, en vervolgens stapte ik er toch weer terug in en zei tegen iemand zoiets doms als: “Ik kan maar beter naar de wc gaan, als ik toch in de rij sta.” Gelukkig was zij super chill en we begonnen gelijk volop te praten en te lachen. Achter ons zei iemand: “Ja, zo gaat het er niet sneller op.” Ik was alweer vergeten dat ik naar de wc ging, maar mijn gesprekspartner dus gelukkig ook.

Eenmaal terug bij Discloser konden we natuurlijk nooit meer op zo’n geweldige plek staan als waar we eerder stonden. We namen genoegen met waar we waren. Ik had sowieso geen idee wat ik voelde, dus het maakte voor mij niets uit. Een gast sprak ons aan. Dat hele gesprek ging aan mij voorbij.

Ineens zag ik allemaal gekleurde lichtgevende bollen in de lucht die met elkaar steeds verschillende vormen aannamen. WOOOOAAATTTT????!! Ik kan het niet uitleggen wat ik zag! Het was helemaal 3d. Het kwam naar me toe en ging weer van me af. “JEZUS!! KIJK HIER DAN! WAT IS DAT! IS DIT ECHT?! HUH??!!” Toen legde die gast aan mij uit dat het drones zijn en dat ze dat gewoon doen ipv vuurwerk. Hij was duidelijk veel minder gecharmeerd van deze, voor mij nog steeds, onwerkelijke gebeurtenis. In mijn hoofd dacht ik wel: ojaaa duh drones, maar mijn beleving werd er niet minder om. Ik zag maar weinig mensen hier écht van genieten.

1.30 - 3.00
Disclosure was afgelopen en wij gingen ons verplaatsen naar de feesttent. Ook daar kon ik heel prima los gaan. Ik wilde vooral veel dansen, genieten van de muziek en naar lampjes en visuals kijken. Mijn vriendin bevestigde nogmaals dat ze echt niets vreemds aan mij opmerkte, maar ikzelf merkte wel degelijk dat ik aan het trippen was. Ik schrok bijvoorbeeld van een meisje die ineens op ons af kwam stuiteren en om een slokje water kwam vragen. Ik merkte zelf overigens niet dat ik schrok, maar ik kon dat uit haar reactie opmaken.

Wat later stond ik met die gast te kletsen die eerder met mijn vriendin had staan kletsen. Op zich was ik wel onderhoudend. Ik stelde veel vragen over hem en was oprecht geïnteresseerd in hem als persoon. De manier hoe hij praatte vond ik prachtig. Ik genoot van zijn woordkeuze alsof ik naar poëzie aan het luisteren was. Het gevolg was wel dat ik op inhoud niet altijd goed kon volgen wat er nou verteld werd. Het was een beetje alsof ik het grotere geheel niet goed vast kon houden en steeds alleen in kon gaan op het laatste dat werd gezegd. Daar was ik me bij vlagen bewust van. Ik voelde me op die momenten een beetje als een autist in zijn eigen bubbel ofzo. Of iemand met heftige ADD of een geheugenstoornis oid. Ik verbaasde me erover hoe dit niet werd opgemerkt. Ik kon er heel goed mee wegkomen.

Op een bepaald moment had hij een vinger in zijn oor. Ik staarde gebiologeerd naar zijn oor met die vinger erin, waardoor hij verbaasd naar mij keek. "Wat is er met je oor?", vroeg ik. "Niets hoor, ik heb mijn vinger in mijn oor om jou beter te kunnen verstaan. Ohja dat is zeker een teken van zwakte." Het viel me op met hoeveel sociale fouten ik weg kon komen bij heel veel mensen, eigenlijk iedereen. Maar achteraf denk ik dat ik me er zelf gewoon totaal niet druk over maakte op dat moment. In mijn normale hoedanigheid kan ik me erg druk maken om wat mensen van me vinden en vind ik het heel belangrijk om de ander geen vervelend gevoel te geven. Maw: ik ben heel sociaal wenselijk. Achteraf vond ik het dus erg prettig om op te merken hoe vergevingsgezind iedereen was. Het maakte geen fluit uit als ik niet de juiste dingen zei.

Op een gegeven moment vroeg die gast of ik iets aan mijn kont heb laten doen en ik kwam echt niet meer bij van het lachen. Het idee dat ik zoiets zou doen, veroorzaakte een soort bizarre kortsluiting in mijn hoofd waardoor ik het liefst over de dansvloer wilde rollen van het lachen. Later op de avond liep hij mee toen ik drinken ging halen en werd het plotseling zeer duidelijk dat hij interesse in mij had. Ik had dat helemaal gemist joh! Normaal gesproken doorzie ik zulke dingen echt wel. Hij wilde me zoenen en daar werd ik door overweldigd. Ik kon daar niet mee omgaan. Zo Bizar.

Deze psychedelica gaf me wel het gevoel dat ik wilde dansen met mensen en dichtbij ze wilde zijn, maar ik wilde niet zoenen. Ik wilde wel intimiteit, maar gewoon rustig, beetje knuffelen: prima, maar zoenen: nee! In mijn toestand kon ik echt niet overweg met een tong in mijn mond. Ik wist alleen niet hoe ik dat concreet moest vertalen in lichaamstaal en in gesproken taal, waardoor ik een beetje "bevroor" ofzo. Hij vroeg geloof ik hoe het voelde voor mij. "Fijn en niet fijn", kon ik nog net uitbrengen. "Hoe weet je dat je het fijn vindt?" Nouja, ik zal niet in detail treden. Op dat moment vond ik het allemaal heel ingewikkeld en reageerde ik gewoon goudeerlijk. Iets wat ik nu op het forum niet durf te schrijven.

"Zien jullie de toekomst van het leven een beetje positief in?" vroeg die gast op een gegeven moment aan mij en mijn vriendin. Ik vond het zo'n ingewikkelde vraag. Wat is toekomst? Wat is positief? "Oh huh, zo heb ik nog niet naar het leven gekeken", antwoordde ik verbaasd. Meer wist ik er niet over te vertellen.

Ondertussen ging ik nog steeds op in de muziek. Ik merkte dat ik me op een bepaalde manier ging hechten aan mensen, ookal had ik ze nog niet ontmoet. Ik vond het dan jammer dat een persoon, die bijvoorbeeld steeds rechts achter me had gestaan, opeens weg was. Dan miste ik die persoon en moest ik weer wennen aan de nieuwe situatie. Ik wilde het liefst dat die persoon gewoon daar bleef. Dat de energie om mij heen hetzelfde bleef. En dat gevoel had ik bij elk willekeurig persoon, zonder dat ik daar contact mee had gehad. Heel vreemd. Ik had dat gevoel ook met mijn plastic flesje. Ik vond het niet gemakkelijk om die zomaar in de vuilnisbak te gooien. Zo zonde, dacht ik. Waarom doen mensen dit toch massaal? We kunnen het toch beter zelf houden? Ik kon me daar allemaal wel mentaal overheen zetten gelukkig.

3.00 - 5.00
Mijn vriendin ging slapen. Die gast was weer weg. En ik ging ff koos vriendloos chillen aan het kampvuur om mijn trip uit te zitten. Daar raakte ik in gesprek met verschillende mensen. Ik had moeite met empathisch reageren (waar ik normaal gesproken 0 moeite mee heb). Bijvoorbeeld zei iemand dat ze even out was gegaan door de X. Ik zei echt alleen maar: "Oja, okey." Hahaha echt wtf, super bizarre reactie voor mijn doen. Toch bleef iedereen vriendelijk tegen mij.

Als er grapjes werden gemaakt, moest ik hard lachen. Harder en langer dan de rest. Ik had dan steeds het gevoel dat ik me ín de wereld van de grap bevond, waardoor de grap extra grappig aanvoelde voor mij. Daardoor ben ik toch maar gaan opbiechten dat ik aan het trippen was op psychedelica en vroeg ik of ze dat aan mij konden merken. Niemand merkte het. Ze zagen alleen een 'enthousiast hoofd' hahaha.

5.00 - 6.30
Dit was de tijd die ik nodig had om te kunnen gaan slapen. Ik was echt klaaaaaaaarrrrr wakker pfffff zo kut! Heb het echt onderschat. Toch was het een leerzame en grappige beleving!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Prachtig report alweer! Verheugde me al toen ik jouw nick zag staan (weet dat je toffe reports schrijft), en wederom niet onterecht. 😍 Je schrijft het altijd zo levendig en puur vanuit je beleving op, dat maakt het heel herkenbaar. Ik heb nog niet getript in een festivalsetting maar kan me bepaalde dingen wel zó voorstellen. Thanks voor het delen again!
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fijn report en leuk geschreven.
En herkenbaar dat stukje als mensen ineens in je directe nabijheid weggaan. Er een vorm van leegte onstaat die opgevuld met fijne energie moet worden.
Het vasthouden aan het waterflesje geeft mij een gevoel alsof je een kinderknuffel vasthoudt. (En te bedenken ik wilde geen knuffels ).
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
mooi report, ik ga over 2 maanden naar een festival waar ik xtc ga nemen en erover twijfel om 10mg 4 ho erbij te nemen..
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kwak zei:
Fijn report en leuk geschreven.
Klik om te vergroten...
Thnx!!
Kwak zei:
En herkenbaar dat stukje als mensen ineens in je directe nabijheid weggaan. Er een vorm van leegte onstaat die opgevuld met fijne energie moet worden.
Klik om te vergroten...
Oh wat geinig dat je dat herkent!
Kwak zei:
Het vasthouden aan het waterflesje geeft mij een gevoel alsof je een kinderknuffel vasthoudt. (En te bedenken ik wilde geen knuffels ).
Klik om te vergroten...
Haha schattig. Het was voor mij meer dat ik ff niet begreep waarom we die hoeveelheid aan flesjes nodig hadden, als we het ook gewoon kunnen bewaren.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
mitchieee zei:
mooi report, ik ga over 2 maanden naar een festival waar ik xtc ga nemen en erover twijfel om 10mg 4 ho erbij te nemen..
Klik om te vergroten...
Thnx! Wil ie xtc tegelijk met 10 gr 4-HO-MET gebruiken? Persoonlijk zou ik dat niet doen.

Sowieso minder gram 4-HO-MET (afhankelijk van je gewicht trouwens), omdat het mentaal harder werken is.

Xtc op zichzelf is super leuk, vind ik. Dat zou ik lekker puur laten zoals het is. Veel makkelijker dan 4-HO-MET.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Prachtig report alweer! Verheugde me al toen ik jouw nick zag staan (weet dat je toffe reports schrijft), en wederom niet onterecht. 😍 Je schrijft het altijd zo levendig en puur vanuit je beleving op, dat maakt het heel herkenbaar. Ik heb nog niet getript in een festivalsetting maar kan me bepaalde dingen wel zó voorstellen. Thanks voor het delen again!
Klik om te vergroten...
Aahhh wat een super lieve enthousiaste reactie zeg!! Haha :grin:. Dankjewel!
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuk tripreport om te lezen, je verwarring komt er goed uit door je beschrijvende stijl. Veel humor ook, het leest een beetje weg als iemand die voor 't eerst waus op een feest rondloopt en nergens chocola van maakt haha. Wat dat betreft herkenbaar, doet me denken aan de eerste keren dat ik MDA/MDMA capsules op een feest gebruikte en echt nergens iets van snapte.

Vindt 't persoonlijk sowieso wel moedig om een (nieuw) psychedelicum op een festival te gebruiken, zelf zal ik dat niet zo snel doen.

Denk dat dit verder ook een mooi voorbeeld is wat voor grote impact setting heeft.. Het is weliswaar in vergelijking met andere wat 'oppervlakkiger' (tenminste in de dosis die ik geprobeerd heb, 20 mg) maar het blijft een psychedelicum. En het fuckt ook wel een pietsie met je mind vond ik op een eigen manier. In zo'n dynamische setting zijn er denk ik veel potentiële catalysatoren die het effect kunnen vergroten of voor onverwachte wendingen en energieën kunnen zorgen.

Ook voor iemand die al ervaren is met andere tripmiddelen, zoals jij.

Verwacht dat als je dezelfde dosis op een sunny zondagochtend in je achtertuin dropt, je denkt, ok, grappig.

Die passages over fysieke nabijheid en lichamelijke intimiteit zijn trouwens erg herkenbaar. Ik kan me vergelijkbare scenes herinneren dat ik schrok van de plotselinge interesse van dames terwijl ik ergens in mn eigen space rondwaarde. brrrt.. niet te dichtbij alsjeblieft nu. Totaal oblivious at first haha.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
djiego zei:
Leuk tripreport om te lezen, je verwarring komt er goed uit door je beschrijvende stijl. Veel humor ook, het leest een beetje weg als iemand die voor 't eerst waus op een feest rondloopt en nergens chocola van maakt haha. Wat dat betreft herkenbaar, doet me denken aan de eerste keren dat ik MDA/MDMA capsules op een feest gebruikte en echt nergens iets van snapte.

Vindt 't persoonlijk sowieso wel moedig om een (nieuw) psychedelicum op een festival te gebruiken, zelf zal ik dat niet zo snel doen.

Denk dat dit verder ook een mooi voorbeeld is wat voor grote impact setting heeft.. Het is weliswaar in vergelijking met andere wat 'oppervlakkiger' (tenminste in de dosis die ik geprobeerd heb, 20 mg) maar het blijft een psychedelicum. En het fuckt ook wel een pietsie met je mind vond ik op een eigen manier. In zo'n dynamische setting zijn er denk ik veel potentiële catalysatoren die het effect kunnen vergroten of voor onverwachte wendingen en energieën kunnen zorgen.

Ook voor iemand die al ervaren is met andere tripmiddelen, zoals jij.

Verwacht dat als je dezelfde dosis op een sunny zondagochtend in je achtertuin dropt, je denkt, ok, grappig.

Die passages over fysieke nabijheid en lichamelijke intimiteit zijn trouwens erg herkenbaar. Ik kan me vergelijkbare scenes herinneren dat ik schrok van de plotselinge interesse van dames terwijl ik ergens in mn eigen space rondwaarde. brrrt.. niet te dichtbij alsjeblieft nu. Totaal oblivious at first haha.
Klik om te vergroten...
Hahaha leuk dat je het herkent. Ik kan idd een beetje (over)moedig zijn van tijd tot tijd. Goed punt. Tegelijkertijd ben ik me bewust van hoe ik me voel en vertrouw ik op mezelf en op de mensen om me heen. Dat geeft veiligheid waardoor ik een mogelijk risico wel aandurf. Ik voel ook dan weer sterk een behoefte aan balans na afloop. Dan zorg ik weer extra goed voor mezelf en zoek ik gelijkmoedigheid. Daar herken jij jezelf misschien ook wel in?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
djiego zei:
Het is weliswaar in vergelijking met andere wat 'oppervlakkiger' (tenminste in de dosis die ik geprobeerd heb, 20 mg) maar het blijft een psychedelicum. En het fuckt ook wel een pietsie met je mind vond ik op een eigen manier. In zo'n dynamische setting zijn er denk ik veel potentiële catalysatoren die het effect kunnen vergroten of voor onverwachte wendingen en energieën kunnen zorgen.

Ook voor iemand die al ervaren is met andere tripmiddelen, zoals jij.

Verwacht dat als je dezelfde dosis op een sunny zondagochtend in je achtertuin dropt, je denkt, ok, grappig.
Klik om te vergroten...

Dosis is wel (zoals altijd) een factor ja. Ik heb ooit eens 40 mg 4-HO-MET genomen, dat was serieuze shit. Nu is dat ook wel een hoge dosis natuurlijk, zeker gezien de steile dose-response curve van deze tryptamines. Maar oppervlakkig was dat toch zeker niet meer te noemen. :wink:
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gemberthee zei:
Hahaha leuk dat je het herkent. Ik kan idd een beetje (over)moedig zijn van tijd tot tijd. Goed punt. Tegelijkertijd ben ik me bewust van hoe ik me voel en vertrouw ik op mezelf en op de mensen om me heen. Dat geeft veiligheid waardoor ik een mogelijk risico wel aandurf. Ik voel ook dan weer sterk een behoefte aan balans na afloop. Dan zorg ik weer extra goed voor mezelf en zoek ik gelijkmoedigheid. Daar herken jij jezelf misschien ook wel in?
Klik om te vergroten...

Ik bedoel niet per se overmoedig van jou, is ook heel persoonlijk, sommigen voelen zich meer comfortabel dan anderen om een tripmiddel op een festival te nemen. Voor mij is een festival al heftig genoeg met al die energieën die binnenkomen, een echt tripmiddel lijkt me erg lastig. Vindt t met 1 of meer personen die ik niet heel goed ken al een uitdaging haha.

Verder zorg ik sowieso altijd wel goed voor mezelf tijdens en na het gebruik van psychedelica. Ik trip meestal alleen zoals je weet, dus ik moet vooral op mezelf vertrouwen

Roze Olifant zei:
Dosis is wel (zoals altijd) een factor ja. Ik heb ooit eens 40 mg 4-HO-MET genomen, dat was serieuze shit. Nu is dat ook wel een hoge dosis natuurlijk, zeker gezien de steile dose-response curve van deze tryptamines. Maar oppervlakkig was dat toch zeker niet meer te noemen. :wink:
Klik om te vergroten...

En was dat ook leuk? Ik had met dit middel eigenlijk totaal niet de behoefte om een hogere dosis te gaan proberen. Toegegeven, ik heb het maar 1 keer getest, maar het stond me wat minder aan hoe mijn mind zich ging gedragen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
djiego zei:
En was dat ook leuk? Ik had met dit middel eigenlijk totaal niet de behoefte om een hogere dosis te gaan proberen. Toegegeven, ik heb het maar 1 keer getest, maar het stond me wat minder aan hoe mijn mind zich ging gedragen.
Klik om te vergroten...

Leuk was het niet. Wel leerzaam. Maar ik moet wel zeggen dat ik op dat moment midden in een depressie zat. Je kunt je dan afvragen of het überhaupt handig is om te gaan trippen, laat staan te gaan stunten met een hoge dosis. Het antwoord daarop is in principe een grote NEE. Maar ik weet niet, ik had het middel twee keer eerder gedaan, 10 mg vond ik underwhelming en 20 mg eigenlijk ook, en depressie-technisch voelde het een soort van oké om dat toen te doen. Ik bedoel: ik ging er vanuit dat het niet 'leuk' zou worden, en dat werd het dus ook niet, maar het was wel waardevol/therapeutisch. Ik kreeg alle shit en nare stemmen/gedachten die een depressie sowieso al met zich meebrengt nog eens x100 over me heen, maar ik kon er letterlijk mee in dialoog en dat maakte het wel de moeite waard. Ik heb ergens in het midden overwogen om een benzo te nemen maar dat uiteindelijk niet gedaan, dus het kreeg me er niet helemaal 'onder'. Ik vermoed dat dat wel gebeurd was als het psilocybine was geweest. Het leek er op die hoge dosis enorm op - ik had het er niet van kunnen onderscheiden als je me op dat moment gevraagd had wat het was - qua bodyload, maar ook de pittigheid van het middel, maar het was dan tóch nét een tikje lichter, wat minder streng en duister, waardoor ik het uit kon zitten. Of uit kon liggen eigenlijk, want ik lag echt in foetushouding onder mijn dekens op een bepaald moment. :')

Overigens had ik die keer zodanig complexe visuals dat ik entiteiten kon zien. Dat is de enige keer ooit geweest dat ik echt wezens heb waargenomen op psychedelica (inclusief de paar keren dat ik DMT gerookt heb - ook toen geen entiteiten). Ik kon niet met ze in interactie ofzo, maar ik zag ze in hun wereld, tweedimensionaal, zoals je naar een TV kijkt. Achteraf gezien wel bijzonder, gezien de (vermeende) 'oppervlakkigheid' van het middel.

Ik heb met 4-HO-MET wel gemerkt dat het heel verschillend per keer is hoe het valt. Dan heb ik het over normale doseringen zoals 10-20 mg. Soms deed het amper wat, en soms was het toch al heel trippy of juist mentaal helder maar heel visueel. Is lang geleden dat ik die stof genomen heb though.

Wat was jouw ervaring er precies mee?
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Leuk was het niet. Wel leerzaam. Maar ik moet wel zeggen dat ik op dat moment midden in een depressie zat. Je kunt je dan afvragen of het überhaupt handig is om te gaan trippen, laat staan te gaan stunten met een hoge dosis. Het antwoord daarop is in principe een grote NEE. Maar ik weet niet, ik had het middel twee keer eerder gedaan, 10 mg vond ik underwhelming en 20 mg eigenlijk ook, en depressie-technisch voelde het een soort van oké om dat toen te doen.
Klik om te vergroten...
Die snap ik wel. Desalniettemin wel een forse stap op dat moment dan ja van 20 naar 40 met een middel dat je twee keer gedaan hebt, al snap ik die underwhelming van de 20. Ook vrij moedig lol.

Roze Olifant zei:
Ik bedoel: ik ging er vanuit dat het niet 'leuk' zou worden, en dat werd het dus ook niet, maar het was wel waardevol/therapeutisch. Ik kreeg alle shit en nare stemmen/gedachten die een depressie sowieso al met zich meebrengt nog eens x100 over me heen, maar ik kon er letterlijk mee in dialoog en dat maakte het wel de moeite waard. Ik heb ergens in het midden overwogen om een benzo te nemen maar dat uiteindelijk niet gedaan, dus het kreeg me er niet helemaal 'onder'.
Klik om te vergroten...
Het feit dat je het overwoog zegt genoeg over het moment.
Roze Olifant zei:
Ik vermoed dat dat wel gebeurd was als het psilocybine was geweest. Het leek er op die hoge dosis enorm op - ik had het er niet van kunnen onderscheiden als je me op dat moment gevraagd had wat het was - qua bodyload, maar ook de pittigheid van het middel, maar het was dan tóch nét een tikje minder streng en duister, waardoor ik het uit kon zitten. Of uit kon liggen eigenlijk, want ik lag echt in foetushouding onder mijn dekens op een bepaald moment. :')
Klik om te vergroten...
Mooi ! Dat herken ik, heb ook een keer een lsd trip gedaan die ik letterlijk innam toen ik naar bed ging en de dekens over mn kop trok, bewust om wat dingen te gaan opzoeken cq confronteren hahaha.
Roze Olifant zei:
Overigens had ik die keer zodanig complexe visuals dat ik entiteiten kon zien. Dat is de enige keer ooit geweest dat ik echt wezens heb waargenomen op psychedelica (inclusief de paar keren dat ik DTM gerookt heb - ook toen geen entiteiten). Ik kon niet met ze in interactie ofzo, maar ik zag ze in hun wereld, tweedimensionaal, zoals je naar een TV kijkt. Achteraf gezien wel bijzonder, gezien de (vermeende) 'oppervlakkigheid' van het middel.
Klik om te vergroten...
ok, now I'm interested 😄

Roze Olifant zei:
Ik heb met 4-HO-MET wel gemerkt dat het heel verschillend per keer is hoe het valt. Dan heb ik het over normale doseringen zoals 10-20 mg. Soms deed het amper wat, en soms was het toch al heel trippy of juist mentaal helder maar heel visueel. Is lang geleden dat ik die stof genomen heb though.
Klik om te vergroten...

Hmm. Verdient toch wel nader onderzoek, zoveel is duidelijk. Hoe functioneerde je mind op die hoge dosis..? Ik bespeurde een soort onnatuurlijke gejaagdheid waar ik me van kon voorstellen dat het wat frantic ofzo bij gebrek aan een beter woord, zou kunnen worden..?

En @Gemberthee, hoe ervaarde jij dat je mind functioneerde in algemene zin ten opzichte van andere middelen?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
djiego zei:
Die snap ik wel. Desalniettemin wel een forse stap op dat moment dan ja van 20 naar 40 met een middel dat je twee keer gedaan hebt, al snap ik die underwhelming van de 20. Ook vrij moedig lol.
Klik om te vergroten...

Ja, was een flinke stap. Ik zei in m'n vorige bericht dat ik het twee keer eerder had gedaan, maar net even teruggezocht op het forum en het was drie keer. Een keer 10 mg en twee keer 20 mg, en ik vond dit dus drie keer te flauw. Desondanks evengoed wel gewaagd om van 20 mg naar 40 mg te gaan. Toch was 40 mg in die zin niet overdreven intens dat het echt enorm hard ging, ik denk dat ik het vooral als intens heb ervaren omdát ik zo slecht in m'n vel zat op dat moment. Ik zie, als ik berichten van destijds teruglees, dat ik het qua heftigheid vergeleek met een full-blown truffeltrip, dus 15 gram, maar misschien dat het toch wel wat heftiger was dan dat. Lastig te zeggen, te lang geleden misschien, ook dat ik truffels heb gedaan. :wink:

djiego zei:
Het feit dat je het overwoog zegt genoeg over het moment.
Klik om te vergroten...

Kan zeker niet ontkennen dat het spicy was op dat moment.

djiego zei:
Mooi ! Dat herken ik, heb ook een keer een lsd trip gedaan die ik letterlijk innam toen ik naar bed ging en de dekens over mn kop trok, bewust om wat dingen te gaan opzoeken cq confronteren hahaha.
Klik om te vergroten...

In bed, in het donker kan het wel extra binnen komen ja! Het voelt aan de ene kant troostend, je eigen bed, de dekens, warmte, aan de andere kant geeft dat oneindige zwarte niets ook een hoop ruimte voor diepte.

djiego zei:
Hmm. Verdient toch wel nader onderzoek, zoveel is duidelijk. Hoe functioneerde je mind op die hoge dosis..? Ik bespeurde een soort onnatuurlijke gejaagdheid waar ik me van kon voorstellen dat het wat frantic ofzo bij gebrek aan een beter woord, zou kunnen worden..?
Klik om te vergroten...

Snap wel wat je bedoelt denk ik. Het heeft ergens iets vreemd stimulerends, wat psilocybine niet heeft. Dat vond ik trouwens wel veel minder op die hoge dosis, toen kreeg ik echt de psilo-bodyload (extreem gapen, luiheid etc.) maar ook qua visuals is het overall wat chemischer, gejaagder, drukker. Ook een lange nastimulatie die je wakker houdt. Wat jij zegt, een beetje onnatuurlijk, dat is het, het mist het aardse gevoel wat truffels en paddo's wel hebben, je merkt dat het niet uit een natuurproduct komt.

djiego zei:
En @Gemberthee, hoe ervaarde jij dat je mind functioneerde in algemene zin ten opzichte van andere middelen?
Klik om te vergroten...

Ook benieuwd naar! :)
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
In bed, in het donker kan het wel extra binnen komen ja! Het voelt aan de ene kant troostend, je eigen bed, de dekens, warmte, aan de andere kant geeft dat oneindige zwarte niets ook een hoop ruimte voor diepte.
Klik om te vergroten...
Precies dat. Mooi omschreven :)
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
djiego zei:
En @Gemberthee, hoe ervaarde jij dat je mind functioneerde in algemene zin ten opzichte van andere middelen?
Klik om te vergroten...
In algemene zin:
- gevoelsleven/bezieling: beperkt. Bij truffels juist sterk.
- empathie: beperkt. Bij truffels juist sterk.
- inzichten: niet. Bij truffels juist sterk. Kan ook aan de setting liggen.
- gevoel van eenheid: niet. Bij truffels juist sterk.
- gevoel van tijd: prima. Bij truffels niet.
- euforie: goed. Bij truffels eerlijker, dus wat er op dat moment leeft.
- planmatig denken: goed en helder als ik de knop kon omzetten. Bij truffels ging dat veeeeel moeizamer.
- oriëntatie in de ruimte: prima. Bij truffels durf ik dat niet te zeggen (alleen in thuissetting gedaan, maar ik vermoed dat dat ook moeizamer verloopt)
- verder geen bizarre vervormingen, zoals je dat bij truffels wel hebt. Iedereen zag er normaal uit bv.
- spreken en gesprekken volgen ging ook soms moeizamer, maar gemakkelijker dan bij truffels
- contact maken ging gemakkelijker dan bij truffels
- minder verwarring dan bij truffels.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Snap wel wat je bedoelt denk ik. Het heeft ergens iets vreemd stimulerends, wat psilocybine niet heeft.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar! Dat pakte op het festival dus goed uit. Lekker dansen!
Roze Olifant zei:
Dat vond ik trouwens wel veel minder op die hoge dosis, toen kreeg ik echt de psilo-bodyload (extreem gapen, luiheid etc.) maar ook qua visuals is het overall wat chemischer, gejaagder, drukker.
Klik om te vergroten...
Ik had op de 10 gram (lage dosis dus?) niet zo. Geen drukke gejaagde visuals. Gewoon heel mooi eigenlijk. Dat vond ik wel tof.
Roze Olifant zei:
Ook een lange nastimulatie die je wakker houdt. Wat jij zegt, een beetje onnatuurlijk, dat is het, het mist het aardse gevoel wat truffels en paddo's wel hebben, je merkt dat het niet uit een natuurproduct komt.
Klik om te vergroten...
Ja!!! Herkenbaar!!! Ik had dit stuk ook echt totaal niet verwacht! Ik heb een keer 7 gram truffels gedaan en kon hartstikke prima slapen daarna. Die verwachting had ik bij de 4-HO-MET ook. Maar goed, heb er weer van geleerd haha.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."