#1
Waarschijnlijk heeft het te maken met een enzym in de lever dat wel ketamine kan afbreken maar niet 2F-DCK.
Bij orale inname gaat de drug via de darmen en de poortader eerst rechtsreeks naar de lever en dan pas via het hart en de longen via de hersenen. Bij nasale inname loopt het bloed eerst via de longen en het hart naar de hersenen, en dan pas naar de lever. Daardoor kan de drug al werkzaam zijn voordat het met een enzym uit de lever geconfronteerd wordt.
First-pass metabolism heet dat.
Als we ons Neo toch niet hadden. ๐๐๐ค