Oh ja, ik zag alleen een hele grote lap tekst en mensen die gingen meten en meerdere ballonnen vasthouden. excuses. :P
Psychedelibee zei:EDIT Net even de proef op de som genomen, als ik mijn lachgas fles rustig leeg spuit passen er precies 2 patronen in 1 ballon. Om 3 ballonnen direct op te blazen was even een uitdaging, maar daarna kon ik dus wel in 1 keer 6 patronen wegwerken. Fijn gevoel, maar lachgas op zichzelf lukt het me maar niet om echt heel diep te gaan.
Maar één ervaring heeft mijn wereld op zijn kop gezet. Een aantal weken geleden mdma puur gelikt. Ik ging vrij hard en nam een ballon. Niet zo'n ballonnetje uit een patroon. Nee, uit zo'n mega fles. En dit was ook een mega ballon. Ik ging rustig zitten, begin te blazen en voel mijn bewustzijn zoals gewoonlijk naar de achtergrond verdwijnen, de muziek begint te vervormen. Maar deze keer is niet gewoonlijk merk ik als ik weer 'wakker' word. Ik ben namelijk wel een paar minuten doorgegaan met het blazen op de ballon zonder dat ik dit wist. Een vriend van me vertelde dit. Met mijn ogen open, nergens op reagerend aan het blazen op die ballon. Waar mijn bewustzijn was? Ergens op een plek waar het nog nooit geweest was. Ik zag mijn hele leven voorbij flitsen. Het leek ook of mijn bewustzijn zich in een heel andere omgeving dan de aarde bevond. Niet in een plek met massa, maar slechts met bewustzijn. Op die plek werd mij duidelijk dat alles wat mijn leven is, een leugen was, een herhaling van wat zich al miljoenen keren heeft afgespeeld en dat ik na dit leven er weer vanaf voor af aan in stap. Tekenend hiervoor is een muziekje wat ik hoorde. Dat muziekje wat een beetje leek op een sterretje die je afschiet bij Mario Kart. Dit muziekje had ik in mijn leven hier nog nooit gehoord maar in mijn space voelde het alsof ik het al miljoenen keren, oneindige keren had gehoord. En elke keer betekende het hetzelfde: het terugkeren naar aarde. Hierna heb ik 30 minuten niet bewogen, in shock door wat ik zojuist had meegemaakt.
Nu weet ik ergens wel dat ik door deze stoffen een hele diepe ervaring heb meegemaakt. Dit heeft me ook echt doen beseffen dat het bewustzijn heel relatief is en slechts te verbinden valt met de staat van de hersenen. Dit zegt mijn verstand. Daarentegen zegt mijn gevoel iets anders. Ik heb nog steeds het gevoel alsof ik niet helemaal zeker weet dat mijn leven geen grote mindfuck is. Het is een zware ervaring die moeilijk te verwerken is. Het laat werkelijk alle maar dan ook alle gevestigde ideeën van leven op aarde zijn waarheid verliezen en zelfs mogelijk een leugen laten blijken.
De essentie van een computer is echter dat alles Computable(berekenbaar) is, in ons universum zijn bepaalde natuurkundige gedragingen volledig willekeurig en kunnen daarom nooit door een computer gesimuleerd worden tot op het niveau dat hier ook plaatsvind. Hoe denk je daarover?DeepBlue zei:We kunnen dus ook niet weten of ons universum een computersimulatie is. Wat we wel kunnen is, en zeker met de huidige technische vooruitgang een universum laten draaien op een computer in de toekomst.
''Nick Bostrom is een Zweeds filosoof die verbonden is aan de Universiteit van Oxford. Hij houdt er ernstig rekening mee dat de wereld waarin we leven een illusie en wellicht een zeer geavanceerde computersimulatie is. Hij schreef er in 2003 een artikel over in Philosophical Quarterly (we may be living in a computer simulation).'
Mindless zei:Maar BrionBarbosa, even een vraagje. Hoeveel patronen lachgas zou jij zeggen dat je nodig hebt om zo'n doorbraak te krijgen daarmee? En hoe snel opeenvolgend moet je ze innemen? Moet de volgende er eigenlijk al in als de vorige nog volledig werkt? Want ze werken bij mij nogal kort.
Dus toch!worldbridger zei:Daar heb ik onder andere hallucinaties gehad waarbij ik omhoog keek naar de buik van een ooievaar die door de lucht vloog terwijl ik zelf in een soort zak zat
Pfoei, herkenbare verhalen zeg!
Ik heb nu al meer dan 4 jaar geen lachgas meer gebruikt. De laatste keer dat ik het wilde doen knapte mijn ballon toen ik wilde beginnen en dat gaf voor mij de doorslag om er niet meer mee door te gaan.
De eerste ervaringen waren inderdaad grappig, bij de daaropvolgende had ik steeds een soort ongemakkelijk gevoel achteraf. Plus dat het geluid van het hijsen en tussendoor het gesis van iemand die meer ballonnetjes vult nogal doordrong in mijn trips waardoor ze op een gegeven moment ook teveel op elkaar gingen lijken.
Toen heb ik een keer in mijn eentje thuis geëxperimenteerd met ballonnetjes en wilde dan tijdens mijn trips proberen te documenteren wat er gebeurde, maar als ik dacht dat ik dingen had opgeschreven of getypt, was het in werkelijkheid gekrabbel of random letters bij elkaar. Alsof het lachgas niet wilde dat ik naar buiten zou brengen wat er precies gebeurde. Ik had toen ik telkens het gevoel dat ik begréép waar het leven en de wereld om draaide, alleen was ik dat meteen weer kwijt als ik uit de roes kwam.
Een paar weken later gaf ik een verjaardagsfeestje en toen zaten we met zijn vijftienen in de huiskamer. We zouden allemaal tegelijkertijd een ballonnetje nemen en het leek mij wel leuk om mijn camera in de hoek van de kamer te zetten zodat die alles kon filmen wat er gebeurde. Dat dus gedaan, maar achteraf bleek er alleen beeld te zijn opgenomen van het prepareren van de ballonnetjes en het moment dat we er een allereerste hijs uit namen, daarna is de camera gestopt met filmen... En de batterij was niet leeg! Ik vond deze dingen nogal creepy.
Vervolgens ben ik er een poosje mee gestopt en heb ik na een jaar of wat een sessie gedaan met vier huisgenoten/vrienden waarbij we steeds dubbele ballonnetjes namen. Daar heb ik onder andere hallucinaties gehad waarbij ik omhoog keek naar de buik van een ooievaar die door de lucht vloog terwijl ik zelf in een soort zak zat (zoals de ooievaar babies komt brengen zegmaar) en een heleboel andere extréém vage en verwarrende trips waar ik achteraf helemaal van ondersteboven was
Daarna ben ik dus maar gestopt, het is mij te heftig.
Overigens zou ik nog wel een keer op de lsd een ballonnetje willen proberen, omdat dat je visuals zou versterken. Dat lijkt me wel interessant. Maar lachgas op zich hoef ik niet meekou
Pfoei, herkenbare verhalen zeg!
Ik heb nu al meer dan 4 jaar geen lachgas meer gebruikt. De laatste keer dat ik het wilde doen knapte mijn ballon toen ik wilde beginnen en dat gaf voor mij de doorslag om er niet meer mee door te gaan.
De eerste ervaringen waren inderdaad grappig, bij de daaropvolgende had ik steeds een soort ongemakkelijk gevoel achteraf. Plus dat het geluid van het hijsen en tussendoor het gesis van iemand die meer ballonnetjes vult nogal doordrong in mijn trips waardoor ze op een gegeven moment ook teveel op elkaar gingen lijken.
Toen heb ik een keer in mijn eentje thuis geëxperimenteerd met ballonnetjes en wilde dan tijdens mijn trips proberen te documenteren wat er gebeurde, maar als ik dacht dat ik dingen had opgeschreven of getypt, was het in werkelijkheid gekrabbel of random letters bij elkaar. Alsof het lachgas niet wilde dat ik naar buiten zou brengen wat er precies gebeurde. Ik had toen ik telkens het gevoel dat ik begréép waar het leven en de wereld om draaide, alleen was ik dat meteen weer kwijt als ik uit de roes kwam.
Een paar weken later gaf ik een verjaardagsfeestje en toen zaten we met zijn vijftienen in de huiskamer. We zouden allemaal tegelijkertijd een ballonnetje nemen en het leek mij wel leuk om mijn camera in de hoek van de kamer te zetten zodat die alles kon filmen wat er gebeurde. Dat dus gedaan, maar achteraf bleek er alleen beeld te zijn opgenomen van het prepareren van de ballonnetjes en het moment dat we er een allereerste hijs uit namen, daarna is de camera gestopt met filmen... En de batterij was niet leeg! Ik vond deze dingen nogal creepy.
Vervolgens ben ik er een poosje mee gestopt en heb ik na een jaar of wat een sessie gedaan met vier huisgenoten/vrienden waarbij we steeds dubbele ballonnetjes namen. Daar heb ik onder andere hallucinaties gehad waarbij ik omhoog keek naar de buik van een ooievaar die door de lucht vloog terwijl ik zelf in een soort zak zat (zoals de ooievaar babies komt brengen zegmaar) en een heleboel andere extréém vage en verwarrende trips waar ik achteraf helemaal van ondersteboven was
Daarna ben ik dus maar gestopt, het is mij te heftig.
Overigens zou ik nog wel een keer op de lsd een ballonnetje willen proberen, omdat dat je visuals zou versterken. Dat lijkt me wel interessant. Maar lachgas op zich hoef ik niet meer.
Klinkt als een (gedeeltelijke of niet) ego-oplossing.BrionBarbosa zei:Daarna heb ik het enkele malen nog een keer gedaan (zonder mdma) maar heb ik vergelijkbare ervaringen gehad. Elke trip heeft sowieso de geluidsecho's die oneindig in een loop gaan, het zien van "dimensies" of iets dergelijks en het gevoel dat ik voor de gek gehouden wordt door "alles". Alsof alles één grote grap is... Fucked up..
Elke keer vind ik het fucking eng, maar ook zo intrigerend..
Kortom, het begon met een onschuldige lachroes en eindigde met een totale verlies van zelfbewustzijn.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen???
Dat is inderdaad wat het is! Je kan niet verder terug en er is daar helemaal geen tijd. Je bent dan voordat je tijd creëert en ziet dat tijd niets meer is dan het plaatsen van gedachten/herinneringen op een fictieve 'tijdslijn'.ElvenSpice zei:Soms lijkt het of ik bij het meest fundamentele moment aanwezig ben zoals je zegt, je bent bij het moment dat tijd gecreerd wordt dat heb ik tenminste.
Ik weet dat dit niet aan mij gericht is, maar wilde hier toch even op reageren. Ik zie bij mezelf ook dat ik met elke trip ervaring die erbij komt steeds dieper kan gaan. Waarbij het loslaten in het begin vaak iets was waar ik de hele trip voor nodig had, begint dat steeds vanzelfsprekender te worden en gaat het eigenlijk vanzelf. De trips worden hierdoor steeds specialer.ElvenSpice zei:@Mindless Denk jij niet ook dat door steeds meer ervaring met psychedelica en het ontdekken van het bewustzijn, dat je steeds makkelijker mee kunt gaan met de ervaring, beter los kan laten van de verlangens van het ego? En daardoor ook dieper te kunnen gaan. Ik denk dat het soort gelijk is aan meditatie onder controle krijgen, des te meer ervaring, des te beter je in een diepe trance je kan blijven.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."