Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels microdoseren om te stoppen met blowen

Truffels microdoseren om te stoppen met blowen

52 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon in 1 keer stoppen, blowen afkick is niet zo dramatisch, ga pas micro dosen als je clean bent.
S
Sw99Lid
01-01-2024, 00:00
#2
GHBismijnietdebaas zei:
Gewoon in 1 keer stoppen, blowen afkick is niet zo dramatisch, ga pas micro dosen als je clean bent.
Klik om te vergroten...
Als jij het zegt😉
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Sw99 zei:
Als jij het zegt😉
Klik om te vergroten...
Ja blowen versterkt t alleen maar? Wat is het nut dan van microdosen
S
Sw99Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Versterkt wat precies en heb je eigenlijk wel de vorige berichten gelezen? Ik heb daarin erg uitgebreid mijn ervaringen gedeeld.
GHBismijnietdebaas zei:
Ja blowen versterkt t alleen maar? Wat is het nut dan van microdosen
Klik om te vergroten...
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Sw99 zei:
Versterkt wat precies en heb je eigenlijk wel de vorige berichten gelezen? Ik heb daarin erg uitgebreid mijn ervaringen gedeeld.
Klik om te vergroten...
Ah je blowed al niet meer, maar je gebruikt wel iets anders, niet dat t een schadelijk iets is. Maar je moet je high uit bijv iets goeds voor de samenleving doen, vrijwilligers werk, boodschapjes voor een ouder iemand met corona etc.
S
Sw99Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben laatste tijd wel weer veel aan het blowen en niet meer bezig met microdoseren, maar dit ga ik wel weer doen. Misschien klink ik nu als een lul, maar ik denk dat ik te egocentrisch ben om genot te halen uit goede dingen voor anderen doen 😂 Maar toch bedankt voor de tip!
S
Sw99Lid
01-01-2024, 00:00
#7
GHBismijnietdebaas zei:
Ah je blowed al niet meer, maar je gebruikt wel iets anders, niet dat t een schadelijk iets is. Maar je moet je high uit bijv iets goeds voor de samenleving doen, vrijwilligers werk, boodschapjes voor een ouder iemand met corona etc.
Klik om te vergroten...
^
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sw99 zei:
Ben laatste tijd wel weer veel aan het blowen en niet meer bezig met microdoseren, maar dit ga ik wel weer doen. Misschien klink ik nu als een lul, maar ik denk dat ik te egocentrisch ben om genot te halen uit goede dingen voor anderen doen 😂 Maar toch bedankt voor de tip!
Klik om te vergroten...
Ik haal 2 gram elke maand, doe k een week mee vind ik prima. En dan 3 weken niet.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sw99 zei:
Ben laatste tijd wel weer veel aan het blowen en niet meer bezig met microdoseren, maar dit ga ik wel weer doen. Misschien klink ik nu als een lul, maar ik denk dat ik te egocentrisch ben om genot te halen uit goede dingen voor anderen doen 😂 Maar toch bedankt voor de tip!
Klik om te vergroten...

🤣 je kan ook dingen ondernemen voor jezelf. Dat noem je volgens mij een hobbie.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sw99 zei:
Ben laatste tijd wel weer veel aan het blowen en niet meer bezig met microdoseren, maar dit ga ik wel weer doen. Misschien klink ik nu als een lul, maar ik denk dat ik te egocentrisch ben om genot te halen uit goede dingen voor anderen doen 😂 Maar toch bedankt voor de tip!
Klik om te vergroten...
Het ging best goed toch, minderen met blowen.
Ik hoop dat je binnenkort weer een beetje op die koers zit. Toen je MD werkte had je ook geen cravings.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Martinus zei:
🤣 je kan ook dingen ondernemen voor jezelf. Dat noem je volgens mij een hobbie.
Klik om te vergroten...
Maar sommige mensdn hebben gewoon totaal geen behoeften om singen te ondernemen. Heb ik alleen met GHB helaas...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sw99 zei:
Misschien klink ik nu als een lul, maar ik denk dat ik te egocentrisch ben om genot te halen uit goede dingen voor anderen doen 😂
Klik om te vergroten...
Dat denken best veel mensen maar geloof me, als je er eenmaal aan begint merk je dat je een heel ander beeld van jezelf krijgt. Mensen gelukkig maken maakt jezelf ook gelukkig. Jezelf egoïstisch noemen om te voorkomen dat je iets goed gaat ondernemen klinkt als een goeie smoes afkomstig van je ego 😋
S
SkurtLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien een beetje oud maar nog iets om rekening mee te houden. Zorg dat als je wil stoppen met blowen eerst dat je nicotinevrij bent. Koop een Dynavap of een andere vape voor de wiet. Mij lukte het ook niet totdat ik eerst de rookverslaving afleerde. Daarna was de stap naar een t-break veel makkelijker en nu vape ik af en toe in het weekend zonder een lichamelijk verlangen te hebben om te gebruiken. Ook moet je proberen om een leuke hobby te zoeken waar je in kunt verdwijnen en daar plezier aan hebt. Wees nooit teleurgesteld in jezelf maar zie iedere keer dat je faalt als een nieuwe kans om te beginnen met stoppen.
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik herken je heel erg in jouw verhaal.
Wat mij heel erg heeft geholpen te stoppen met het roken van wiet was (klinkt raar maar) thc olie (tinctuur). Ik had sterke olie gekocht met 14mg thc per druppel. (240 druppels dus 3,5 gram pure thc pasta)

De eerste dag stoppen was wat onrustig maar 's avonds 3 druppels olie onder mijn tong gedaan en sliep als een roosje. Volgende dag veel minder behoefte om te blowen En 's avonds weer een paar druppels olie genomen.

Dit heb ik toen twee weken ongeveer herhaald en geleidelijk werd mijn behoefte om olie te nemen ook steeds minder. Soms maar één of twee druppels voor het slapen soms ook niks.

Dit ging ook een tijdje zo door en na een tijdje had ik gewoon geen behoefte meer aan druppels en of blowen!

Ik heb 10 jaar dagelijks geblowd rond de 10-15 euro per dag en vele mislukte stoppogingen.
Dit was voor mij echt dé oplossing.

Heel veel succes!!
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Skurt zei:
Misschien een beetje oud maar nog iets om rekening mee te houden. Zorg dat als je wil stoppen met blowen eerst dat je nicotinevrij bent. Koop een Dynavap of een andere vape voor de wiet. Mij lukte het ook niet totdat ik eerst de rookverslaving afleerde. Daarna was de stap naar een t-break veel makkelijker en nu vape ik af en toe in het weekend zonder een lichamelijk verlangen te hebben om te gebruiken. Ook moet je proberen om een leuke hobby te zoeken waar je in kunt verdwijnen en daar plezier aan hebt. Wees nooit teleurgesteld in jezelf maar zie iedere keer dat je faalt als een nieuwe kans om te beginnen met stoppen.
Klik om te vergroten...
Dit is ook een zeer goede tip die mij in het verleden ook een lange tijd heeft laten stoppen! Dynavap ligt nog steeds ergens in een laatje.
Vapen, spacecake, thc olie.
De tabak is de echte sluipmoordenaar in jointjes.
j
juliemetvragenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey! Super interessant! Ik volg graag je verhaal.
Ik heb net ook de microdosing truffels gekocht op zamnesia met de intentie om van verslaving af te geraken.
Zij adviseren om het om de 3 dagen te nemen.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#17
@juliemetvragen het noemen van verkooppunten kan je een ban opleveren. Dus ik zou je post even aanpassen en de naam van de vendor verwijderen.

En ik denk dat er in dit topic weinig te volgen is aangezien de TS sinds vorig jaar niet meer online is geweest. 😬
j
juliemetvragenLid
01-01-2024, 00:00
#18
HappyMind zei:
@juliemetvragen het noemen van verkooppunten kan je een ban opleveren. Dus ik zou je post even aanpassen en de naam van de vendor verwijderen.

En ik denk dat er in dit topic weinig te volgen is aangezien de TS sinds vorig jaar niet meer online is geweest. 😬
Klik om te vergroten...
Ow wist ik niet 🫢 ik zie ook niet meteen hoe ik mijn bericht kan aanpassen/verwijderen… ik ben nog heel nieuw hier..
Dat dit al zo lang geleden was had ik dus ook niet gezien 😂
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat is je doel precies.
Wil je tolerantie reset?
En wil je alleen in weekend blowen?
Met een duidelijk doel kan je er vol.voor gaan.

Het leest nu alsof je aan de ene kant je impulsen voor blowen de baas wil zijn, maar je wil ook aan die impulsen kunnen toegeven?
Impuls de baas laten zijn= verslaving. Bij recreatief gebruik bepaalt je eigen planning je gebruik,niet je craving.
Succes!
S
Sw99Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal! Ik ben net nieuw op dit forum, maar keek er wel regelmatig naar. Nu ben ik echter bezig met iets waar ik erg enthousiast over ben en wat ik graag wil delen.

Ik ben sinds een aantal dagen geleden begonnen met het microdoseren van truffels. Ik gebruik hiervoor een speciaal doosje met 6 x 1 gram. Ik ben pas 3 dagen geleden begonnen en heb zojuist de 2e dosis genomen, dus details volgen later.

Het experiment:

Ik rook al jaren elke dag meerdere joints en heb moeite om hiermee te stoppen, met name tijdens de eenzame coronatijden. Toch merk ik veel nadelen en wil ik er vanaf. Vooral de luiheid en verminderde motivatie die ik merk door veel blowen, zorgt voor problemen op school en werkgebied. Aangezien het tot nu toe niet lukt om te stoppen, vanwege verveling, stress en een slechte stemming, probeer ik het nu op een andere manier.

Met microdoseren probeer ik mijn motivatie om te stoppen met blowen te verhogen. Ik heb gelezen over allerlei microdoseringseffecten die naar mijn mening kunnen helpen hierbij. Denk aan gevoel van ontspannenheid, maar vooral ook licht veranderde gedachtengangen. Daarnaast zou je helderder kunnen nadenken en je beter concentreren; 2 dingen die tegenovergesteld zijn bij veel blowen.

Ik hou momenteel een dagboekje bij, waarin ik elke dag beschrijf wat voor verschillen ik merk vergeleken met de tijd dat ik elke dag blowde en houdt ook rekening met hoe ik me voelde bij eerdere stoppogingen. Ik zit nu op dag 3, en kan dus nog weinig concreets delen, behalve dat ik veel potentie zie in dit idee. De combinatie van stoppen met blowen en microdoseren laat me tot nu toe vooral erg energiek voelen, terwijl ik mij de afgelopen jaren voornamelijk traag en vermoeid heb gevoeld.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben op dit forum die dit een interessant experiment vindt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Laat het me weten als je op de hoogte wil blijven! Uiteraard kan ik dan ook later mijn dagboekje delen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."