Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste kennismaking 3-CMC

Eerste kennismaking 3-CMC

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik blijf het zeggen: 3cmc pluggen is een (veel) betere ervaring dan snuiven of slikken.
S
Snuifduif026Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Substantie: 3-CMC (kristallen, nasaal gebruik)

Set: Al een tijd mijn studie, werk en privé op orde en zit lekker in mijn vel

Setting: Thuis en op een rave

Dosering: Steeds twee gemiddelde sleutelpunten

Combintatiegebruik: Ja, eerst alcohol. Daarna 3-CMC, later overgestapt op 3-MMC (pilvorm)

Toen ik gisteren (op oudjaarsdag) wakker werd en in mijn brievenbus keek, was ik aangenaam verrast. De 3-CMC die ik twee dagen geleden had besteld was op tijd binnengekomen voor de jaarwisseling.
Ik had 4.5 gram kristallen besteld, dus na het uitpakken eerst maar eens fijn stampen. Dit doe ik zelf altijd in het zakje, lekker makkelijk!

Toen ik ‘s avonds rond 17:00 naar een vriend ging voor een huisfeest voorafgaand aan de rave zat ik lekker in m’n vel: ik had er zin in. Eenmaal aangekomen eerst eten bestellen, relatief gezond en ook nog eens een goed laagje. Ik drink eigenlijk altijd voorafgaand aan mijn drugsgebruik.

We zijn een aantal uur verder en ik heb inmiddels een groot glas wodka en een glas jägermeister gedronken. Ik heb er wel zin in! Het zakje 3-CMC komt tevoorschijn en ik neem een flinke punt in beide neusgaten. Meteen valt het me op dat 3-CMC scherper is dan 3-MMC of 4-MMC in mijn ervaring. Ook voelt het alsof de gehele punten aan de binnenkant van mijn neus blijven kleven. Dit was niet zo, maar bij de vijf soorten poeders die ik heb gesnoven heb ik dit nog nooit ervaren. Niet erg aangenaam dus. Even later ervaar ik ook redelijk lang vervelende hersentintelingen.

Wanneer de 3-CMC na een half uurtje begint in te werken is de piek duidelijk korter en subtieler dan bij 3-MMC of 4-MMC. Na zo’n 10 minuten is de piek echt alweer voorbij. Er is sprake van een zeer lichte craving, maar de subtielere en lichtere piek brengt met zich mee dat deze makkelijker is te weerstaan: heerlijk.
Het valt me op dat ik na de piek relatief lang op hetzelfde niveau blijf zitten qua effecten. Je kan hier vergeleken met andere snuif echt opmerkelijk beter mee spreiden.

Het is 00:00 geweest, na een fles champagne en een tweede ronde bijnemen gaan we naar het feest. Ik merk dat ik vergeleken met 3-MMC en 4-MMC nog scherper ben. Het hele wachtrij gezeik, security en kluisjes fixen gaat makkelijker dan ik van mezelf gewend ben. Daarnaast is de milde euforie, het ietwat energieke in combinatie met de praatkick zalig. Vooral op een house feest. Op hardere muziek: techno (icm de hardtrance wave die hierin de laatste tijd opkomt) zou ik deze effecten echter te mild vinden.

Ik ga vanaf hier niet verder in detail over de avond, wazig, je weet hoe dat gaat. Samengevat is miauw-light een goede benaming voor 3-CMC. De euforie is milder, de energie afgevlakter en de praatkick is ook minder. Eigenlijk ervaar je alle effecten die je van 3 of 4 gewend bent en dan veel minder. De meeste mensen in mijn kring zouden hiervan teleurgesteld raken. Ze zoeken die heftigere, zwaardere rush.

Aangezien ik zelf steeds minder gebruik en ik daarom beter wil gaan spreiden wilde ik 3-CMC proberen. Als je ditzelfde wil, zou ik echter 3-MMC in pil vorm proberen te krijgen, zwaardere effecten en een nóg betere spreiding. Hier ben ik op het feest ook de rest van de avond mee verder gegaan. Na nog een aantal keer bijnemen was ik helaas teleurgesteld over de substantie.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jammer dat het tegenviel en dat je teleurgesteld was, bedankt voor je verslag. :) Ik heb toevallig net een solo chill-nachtje gehad met 3-MMC (ik heb pillen, van een tijd geleden toen het nog legaal te bestellen was) en ik blijf bij mijn algemene oordeel dat ik 3-MMC opzich - in de normale doseringen die ik neem - al aan de flauwe kant vind. Wel leuk, maar gewoon een beetje lafjes, ik hou van iets stevigere effecten. Ik weet dus door dit rapport (en andere berichten die ik hier heb gelezen) dat ik 3-CMC waarschijnlijk niet hoef te proberen. Als de effecten nog milder worden, blijft er weinig over.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ik weet dus door dit rapport (en andere berichten die ik hier heb gelezen) dat ik 3-CMC waarschijnlijk niet hoef te proberen. Als de effecten nog milder worden, blijft er weinig over.
Klik om te vergroten...
Ik ben professor methcathinones en je hebt helemaal gelijk. Als je 3-MMC flauwtjes vindt dan hoef je niet eens te denken aan 3-CMC want dat is nóg flauwer. En schadelijker. En duurt korter. En chloor zal altijd het kleine moeilijk opvoedbare broertje van methyl zijn.

Dus don't.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lezen en leren zei:
Ik blijf het zeggen: 3cmc pluggen is een (veel) betere ervaring dan snuiven of slikken.
Klik om te vergroten...

Maar voor de meesten een no-go roa 😅.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
3-cmc is geen Miauw light
3-mmc is Miauw Light
Dit is Miauw Zero ( om het even in cola termen te plaatsen)
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
Maar voor de meesten een no-go roa 😅.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ik ga echt niks in m'n poepgat spuiten.
Het is een uitgang en geen ingang!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."