Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 5-mapb - succes!

Eerste keer 5-mapb - succes!

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diablo69 zei:
Lekker! Ik heb het ooit 1 x gebruikt maar vond het niet zoveel aan!
Klik om te vergroten...
Ja, mijn eerste 5-mapb ervaring viel ook wat tegen, maar krijgt nog wel een herkansing.
Leuk om weer eens een enthousiast report hierover te lezen.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeehond zei:
Ja, mijn eerste 5-mapb ervaring viel ook wat tegen, maar krijgt nog wel een herkansing.
Leuk om weer eens een enthousiast report hierover te lezen.
Klik om te vergroten...
Het stofje an sich is eigenlijk vrij braafjes en waarbij de setting, intenties, minstens zo belangrijk zijn, dan enkel en alleen voort gestuwd worden door 5-mapb, wegens gewoon niet potent genoeg. Maar het was ware flop, mijn (onze) 1ste ervaring, ondanks de nodige info en subjectieve ervaringen te hebben doorgenomen. Om zo al vooraf in je hoofd, reeds te weten en beseffen, wat je zou mogen/kunnen verwachten en geen stim is die jou zelf volledig meeneemt en leidt.

En zo zorgde ik vr de knusse, cosy, intieme setting en kwamen mn vriendin en vriend aan en bij betreden woonkamer, zeden ze, ooow hoe gezellig met perfecte balans kleurrijk-gedimd en ofcourse heerlijk riekende wierook, Satya Wierook Dragons Fire Agarabatti en Heart Chakra wierook. Ook zeker muziek maar, als wijze van doel, ergens een of meerdere gevoelige snaren te raken en met uitgangspunt, om tot fijne, filosofische, boeiende, emotionelere, empathische conversaties te komen, open boek, in knuffel-modus, genieten van elkaar.

Maar eeh, schrap de 2 zinnen hierboven maar volledig, want dit was zo verwaarloosbaar subtiel na dikke 3u, een lichte onset en come up, die hier bleef steken en 0 boeiends bleek en dit ondanks de zowat perfecte setting.
Toch voor ik en mn vriendin, want andere vriend, de wat sobere ivm ons, was net toch wat losser en bij hem evolueerde da wel merkbaarder, omdat ie v zichzelf eerder de koele kikker is, beredeneerd, toekomstgericht, tegenovergestelde van impulsief, hard, echt zowat tegenovergestelde van ons 2, ook al ben ik veel van mn empathische pluimen verloren. Dus vroegen hem ook, merkt gij iets deftig qua gevoel, beleving en, ja zijn manier v praten en blijer overkomen, bleek het bij hem wel wat te doen, misschien door het grote contrast dat opvallender is, hij in nuchtere status en nu getroffen door entactogene, sociale en happy gevoel, ook al minimaal.

Maar voor mezelf en vriendin een totale flop.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wel grappig om te zien hoe verschillende soorten drugs bij velen weer anders werkt. Bij ons werkt het voor beide goed. Mijn vrouw vindt mdma kristallen ook super lekker, zelf vind ik dat een stuk minder. Zoals ik al eerder heb geschreven, daar heb ik geen euforisch of warm verbindend gevoel (meer) bij.

M'n vrouw is hier niet ziek van geworden (in tegenstelling tot mdma kristallen), enkel erg moe, tweede nacht slecht geslapen en vanavond best wel hoofdpijn (weer afgezwakt na naproxen).
Zelf ben ik gisteren na het paardrijden op de bank in slaap gevallen en verder de dag behoorlijk vermoeid. Niet echt ziek, buitenom wat slecht voelen van slaapgebrek. Wellicht minder last als we eindigen met pep??? ... O ja, daar wilden we juist wat met gaan minderen....

Wij gaan een voorraad aanleggen in elk geval!
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toch nog een kleine kanttekening.... De rest van de week slecht geslapen, erg onrustig in m'n hoofd. Mijn vrouw is toch nog een paar dagen minder lekker geweest, zwaar gevoel op der maag. Wellicht toch wel wat effecten op de serotonine-huishouding 😉. Wel weer een paar porties bijgekocht, maar deze gaan we niet al te vaak doen. Zelf heb ik minder last van mdma (dat geldt niet voor m'n vrouw). Beter om wat vaker truffels te pakken dan pep denk ik, daar heb ik helemaal geen naweeën van 👌
B
BiancieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk om te le
StraffeNeel zei:
Vandaag voor het eerst 5-mapb geprobeerd en dat is zo'n succes dat ik het beter met iedereen deel.

Eerst de situatie: mijn vrouw en ik zijn na een lange periode van geen gebruik weer in de weekenden aan de pep gegaan. Vroeger van alles veel gedaan (geen RC's, dat was nog niet zo gangbaar), echter door wat stomme acties werken xtc/mdma bij mij niet meer goed. Wel een soort van waus en klappertanden, niet meer dat warme verliefde gevoel. Mijn vrouw wordt ziek van mdma, zo'n twee dagen later. Maar dan ook erg ziek. Pep hebben we buitenom gekraakt zijn en door de week wat extra moe geen last. We kletsen graag de hele nacht en hebben straffe seks voor meerdere uren.

Nu dan de 5-mapb:
Half 9 hebben we anderhalf x 50mg per persoon genomen. Het was wel eventjes wachten voordat ie opkwam. Bij m'n vrouw rond kwart over 9, bij mij half 10. Eerst wat vlagerig heerlijk warm gevoel in mijn buik.... is het echt??? .... Yes! Ik word weer ouderwets heerlijk waus!!!
Mijn vrouw gaat ook lekker. Niet te straf, beetje kauwen en het seksen ging daarnet ook heerlijk. Geen mini-pik en heerlijk gevoel. Ook mijn vrouw kan heerlijk komen, ben ondergespetterd!
Om 11 uur / half 12 hebben we ieder nog een halfje bij genomen en ook die kwam weer lekker in. Nu aan het genieten, typen en ondertussen kletsen.

Hoe de kater gaat worden en of er nog meer leuke dingen gebeuren vanavond laat ik nog weten.

Vooralsnog experiment geslaagd!
(Gelijk maar een lading bestellen voordat het niet meer kan! Geen idee hoe de nieuwe regels gaan uitwerken..
Klik om te vergroten...

Leuk om te lezen zeg! Vannacht hebben we ook weer flink gefeest. Ik heb vannacht nog een beetje G erbij genomen, ik ging heerlijk! Ik merkte ook dat de setting ook heel belangrijk is bij 5mapb. We hadden een leuke sterrenlamp aan gezet. in een hotelkamer.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag voor het eerst 5-mapb geprobeerd en dat is zo'n succes dat ik het beter met iedereen deel.

Eerst de situatie: mijn vrouw en ik zijn na een lange periode van geen gebruik weer in de weekenden aan de pep gegaan. Vroeger van alles veel gedaan (geen RC's, dat was nog niet zo gangbaar), echter door wat stomme acties werken xtc/mdma bij mij niet meer goed. Wel een soort van waus en klappertanden, niet meer dat warme verliefde gevoel. Mijn vrouw wordt ziek van mdma, zo'n twee dagen later. Maar dan ook erg ziek. Pep hebben we buitenom gekraakt zijn en door de week wat extra moe geen last. We kletsen graag de hele nacht en hebben straffe seks voor meerdere uren.

Nu dan de 5-mapb:
Half 9 hebben we anderhalf x 50mg per persoon genomen. Het was wel eventjes wachten voordat ie opkwam. Bij m'n vrouw rond kwart over 9, bij mij half 10. Eerst wat vlagerig heerlijk warm gevoel in mijn buik.... is het echt??? .... Yes! Ik word weer ouderwets heerlijk waus!!!
Mijn vrouw gaat ook lekker. Niet te straf, beetje kauwen en het seksen ging daarnet ook heerlijk. Geen mini-pik en heerlijk gevoel. Ook mijn vrouw kan heerlijk komen, ben ondergespetterd!
Om 11 uur / half 12 hebben we ieder nog een halfje bij genomen en ook die kwam weer lekker in. Nu aan het genieten, typen en ondertussen kletsen.

Hoe de kater gaat worden en of er nog meer leuke dingen gebeuren vanavond laat ik nog weten.

Vooralsnog experiment geslaagd!
(Gelijk maar een lading bestellen voordat het niet meer kan! Geen idee hoe de nieuwe regels gaan uitwerken...)
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#7
We zitten nog steeds heerlijk te spacen. We hebben rond 1 uur het laatste halfje bijgenomen en dat begint nu lekker in te komen. Beetje gekauwd op mijn wangen en non-stop de hele avond super verliefd op m'n vrouw. Ik moet steeds naar haar kijken hoe mooi ze is en besef me dat ik het ontzettend getroffen heb!
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nu 4 uur en de scherpe kantjes zijn er ondertussen vanaf. Nu eens gaan kijken of we kunnen slapen. Ik hou jullie op de hoogte van de eventuele kater
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@StraffeNeel goed dat jij 5-MAPB wel als lekker hebt ervaren. Ik vond het veeeeel te soft/pover. Ik had me reeds ingelezen, dat het beduidend minder energy geeft en vooral meer entactogene/empathische werking. Was 100mg oraal in knusse setting met vriendin en vriend.

Vd energy had ik geen wow verwacht, mr toch wel iets, mr was te nihil, echt zo teleurstellend. Daarnaast vond ik de entactogene en euforische werking ook zo teleurstellend, echt loom gevoel, vastgeplakt in de sofa, dat ik na 3u, 130mg 4-FMA had bijgenomen.

Misschien er ook mee te maken, omdat ik vergelijk met stims zoals MDMA, 4-FA, 6-APB, 4-FMA, 3-FA 3MMC, waarbij allen energy, euforie en entactogene werking hebben, de één pure high energy, de ander deze energy + duidelijke entactogene en euforische effecten en andere dan weer chiller qua energy, maar dan duidelijk über sociaal, empathisch.

Zelfs 3CMC (wat ik als vrij softe stim bestempel) gaf me in setting met beste vriendin (ex-lief), lekker sociaal en empathisch gevoel, eerst praten en kon ook goed luisteren (niet evident vr mij) n werden meer klef n intiemer en da voelde zeer aangenaam.
Maar alleen of op party/rave is 3CMC ook gewoon te min se en combineer ik dit met 3-FA.

Die 5-MAPB, ook nog is met 150 en 200mg gedaan, tuurlijk voel je wat, maar was duidelijk, te licht bevonden en zit voor mij zelfs onderaan de stim-ladder, zelfs 4F-MPH (rilatine rc), weinig recreatieve stim, staat hierboven, omdat het in zijn klasse/categorie gewoon z'n ding doet.

Heb hier elders mijn eerste ervaring met 5-MAPB gedeeld, denk ergens oktober '22.

Toch verrassend hoe stofjes zo subjectief, totaal andere werking oplevert.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
HappyMind zei:
Wakker liggen, ook met een bromazolam na twee dagen heerlijk aan de pep te hebben gezeten in fijn gezelschap 💫
Klik om te vergroten...
Haha know that feeling, ni mé oldskool pep, maar bij 4-FMA, 6-APB en 3-FA, ben ik vb van avond ervoor 22u aan de stims, dag erna zo klaarwakker, denkt ge tegen late avond, gaat de slaap me overvallen, mr nada en indd mag ik Bromazolam of Pyrazolam nemen, geeft da mij vaak een chill, ontspannen, maar totaal geen moe gevoel.

Bij Flubromazepam, is 8mg eerder common en 12mg hoge dosis en 12-15mg+ kan er dan juist voor zorgen, dat je dag(en) erna juist zo'n moeheid overheerst en het je echt overvalt in zo'n mate, dat je er niet je dag mee kan doorgaan. Maar die inwerking duurt echt lang, bij mij zeker 2u, maar als je dat weet, tijdig nemen en bij max 12mg houden. Maar eens werking, ist het benzo met ook lange werkingsduur.

Flualprazolam, is dan weer zo'n benzo, die heel dosis gevoelig is en per 0,100mg werkt, en je vanaf 0,5mg toch v sterke dosis kan spreken. Onset rond 30min en werkingsduur vd piek van 8-14u en na-effecten tot 36u, ook zeer subjectief. Mijn 1ste maal, was ik na 12u ni uitgeslapen, mr blijven liggen was ni chill en rest vd dag moe en brak.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tot op heden nog geen erge kater, wel wat moe. Niet geslapen, alleen wat gedommeld. Het valt zoveel mee dat ik zelfs nog paardgereden heb daarnet.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nihilist88 zei:
@StraffeNeel goed dat jij 5-MAPB wel als lekker hebt ervaren. Ik vond het veeeeel te soft/pover. Ik had me reeds ingelezen, dat het beduidend minder energy geeft en vooral meer entactogene/empathische werking. Was 100mg oraal in knusse setting met vriendin en vriend.

Vd energy had ik geen wow verwacht, mr toch wel iets, mr was te nihil, echt zo teleurstellend. Daarnaast vond ik de entactogene en euforische werking ook zo teleurstellend, echt loom gevoel, vastgeplakt in de sofa, dat ik na 3u, 130mg 4-FMA had bijgenomen.

Misschien er ook mee te maken, omdat ik vergelijk met stims zoals MDMA, 4-FA, 6-APB, 4-FMA, 3-FA 3MMC, waarbij allen energy, euforie en entactogene werking hebben, de één pure high energy, de ander deze energy + duidelijke entactogene en euforische effecten en andere dan weer chiller qua energy, maar dan duidelijk über sociaal, empathisch.

Zelfs 3CMC (wat ik als vrij softe stim bestempel) gaf me in setting met beste vriendin (ex-lief), lekker sociaal en empathisch gevoel, eerst praten en kon ook goed luisteren (niet evident vr mij) n werden meer klef n intiemer en da voelde zeer aangenaam.
Maar alleen of op party/rave is 3CMC ook gewoon te min se en combineer ik dit met 3-FA.

Die 5-MAPB, ook nog is met 150 en 200mg gedaan, tuurlijk voel je wat, maar was duidelijk, te licht bevonden en zit voor mij zelfs onderaan de stim-ladder, zelfs 4F-MPH (rilatine rc), weinig recreatieve stim, staat hierboven, omdat het in zijn klasse/categorie gewoon z'n ding doet.

Heb hier elders mijn eerste ervaring met 5-MAPB gedeeld, denk ergens oktober '22.

Toch verrassend hoe stofjes zo subjectief, totaal andere werking oplevert.
Klik om te vergroten...
Voor ons was het prima zo. Juist dat entactogene/euforische was het gevoel dat ik van xtc niet meer krijg. Ik heb dat echt gemist haha. Prima voor het seksen in elk geval. We hebben met rc's nog geen verdere ervaring, deze viel reuze goed. We doen anders vaak pep, maar we willen graag wat vaker iets anders nemen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
💦💦💦💦
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Lekker! Ik heb het ooit 1 x gebruikt maar vond het niet zoveel aan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."