Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer cocabladeren: Verrast door het sterke effect

Eerste keer cocabladeren: Verrast door het sterke effect

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
jam zei:
Ik heb vorig jaar lange tijd in Zuid-Amerika doorgebracht en vond coca kauwen een heel leuke gewoonte.
Coca wordt vaak in combinatie met iets gekauwd, in sommige streken is dit met een stukje van een liaan, in andere met een soort pasta die de effecten versterkt. Vooral het verdoofde gevoel in de mond wordt dan sterker. Vaak kauwde ik daar wel 50+ bladeren en liet de bal in mijn mond zitten, zeker tijdens bergwandelingen geeft het een extra boost en een positief humeur, ik vind het wel jammer dat het hier niet te krijgen is.
Klik om te vergroten...

Heb ze rond het Millennium in Bolivia en Peru op de markt gekocht en gekauwd. Ze kauwen het daar met iets wat ze "legia' noemen (in Spanje noemen ze bleek zo). Die legia is quinoa as die tot een staafje of spiraaltje gevorm is en heeft soms salmiak smaak.

Het smaakte inderdaad naar Nederlandse cocaïne en verdoofde mijn strottehoofd totdat er een soort blokkendoos-blok overdwars in m'n keel leek te zitten.

In Bolivia maakten ze ook coca thee, tegen de hoogteziekte. Smaakte erg 'zacht'. Misschien omdat ze voor de werking er maagzout bij hadden gedaan?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ooit eens 3 kopjes coca thee gedronken.
Op mij werkte het minder sterk stimulerend dan een kop koffie. (ik kan slecht tegen cafeïne)
Maar wel prettiger, minder, in goed Nederlands, 'jittery´.
Het voelde 'natuurlijker' dan cafeïne of efedrine. :thinking:
Ademen was prettig.
Negatieve come down kan ik me niet herinneren, waarschijnlijk niet.

Ook in die tijd een zakje cocaïne gekocht waar ik twee keer op ben uit geweest en toen in de loop van de jaren heb opgemaakt als de koffie op was.
Drugs waarvan ik mezelf leuker ga vinden dan anderen voelen niet goed.
Cocaïne is daar een prima voorbeeld van.
Tevens de enige drug waarvan ik ooit een come down heb gehad, uiterst chagrijnig de volgende dag.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Relmuis zei:
Ooit eens 3 kopjes coca thee gedronken.
Op mij werkte het minder sterk stimulerend dan een kop koffie. (ik kan slecht tegen cafeïne)
Maar wel prettiger, minder, in goed Nederlands, 'jittery´.
Het voelde 'natuurlijker' dan cafeïne of efedrine. :thinking:
Ademen was prettig.
Negatieve come down kan ik me niet herinneren, waarschijnlijk niet.

Ook in die tijd een zakje cocaïne gekocht waar ik twee keer op ben uit geweest en toen in de loop van de jaren heb opgemaakt als de koffie op was.
Drugs waarvan ik mezelf leuker ga vinden dan anderen voelen niet goed.
Cocaïne is daar een prima voorbeeld van.
Tevens de enige drug waarvan ik ooit een come down heb gehad, uiterst chagrijnig de volgende dag.
Klik om te vergroten...

Het is tegen de soroche... de hoogteziekte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."