Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn allereerte ervaring met psychedelische drugs was bijzonder, maar had bad kunnen gaan.

Mijn allereerte ervaring met psychedelische drugs was bijzonder, maar had bad kunnen gaan.

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TripzoekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik nam zaterdag middag in mijn eentje voor het eerst psychedelische drugs. Ik had voor de Atlantis truffels gekozen, waarvan ik zo'n 6 à 7 gram op at.
De smaak viel me mee, nadat ik berichten had gelezen over hoe vies het is. Het was zeker niet lekker, maar vond het niet smerig. Ik ben ook totaal niet misselijk geworden.
Nadat ik het had opgegeten ging ik op mijn bank zitten. Ik had daarvoor wat opgeruimd, en een filosofische podcast aan gezet.
Na zo'n 15 minuten begon ik me wat zwaar te voelen. Even later begon ik effecten te zien op mijn zwarte leren stoelen. Het leek alsof ik een reflectie van water zag bewegen. Dit hield wel even aan en ik begon te denken dat ik misschien te weinig had genomen. Maar toen begon de echte trip.

Ik was me er wel erg bewust van dat ik in een trip zat. Bijna alsof ik een film aan het kijken was maar er midden in zat. Ik zat steeds te denken, nu begrijp ik al die plaatjes van kleuren en patronen als je afbeeldingen van psychedelische drugs zoekt. Weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen, maar toen ik mijn handen voor mijn ogen heen en weer bewoog zag ik een spoor van handen die ik achter liet en m'n handen achterna gingen. Zag er heel cool uit. Mijn telefoon was om de een of andere reden ultra hd. Niet alleen het scherm maar in z'n geheel. En het was erg glad en zacht voor mijn gevoel. Ook had ik op zijn piek ineens zin om te staan en gewoon een beetje heen en weer te schommelen, gewoon blij en aan het genieten van wat ik allemaal zag. En met mijn ogen dicht leek het alsof ik mijn ogen gewoon open had, en in een andere kamer van mijn huis stond die natuurlijk weer alle kleuren van de regenboog was.
Coolste effect was dat ik 3D abstracte vormen voor me zag, die een soort doorzichtig plafond vormden vlak boven mijn hoofd waardoor ik een heel gezellig gevoel kreeg. En ik had ergens het gevoel dat ik in een boot zat ipv in mijn huis.

Terwijl de trip bezig was begon de podcast ineens te praten over zelfmoord en dat het leven geen zin had. Dit had iemand misschien een bad trip kunnen geven, maar ik moest er vooral om lachen omdat het zo'n sterk contrast was met al het mooie dat ik om mij heen zag.
Ik maakte 1 grote fout: Ik pakte de telefoon om een paar mensen te berichten hoe cool het was. Maar dit haalde me eigenlijk een beetje uit de visuele ervaring, en ook reageerde 1 persoon een beetje naar waardoor ik me ineens best wel slecht voelde. Maar niet heel intens slecht ofzo, gewoon net alsof je een film kijkt en je krijgt een vervelende gedachte waardoor de film verpest wordt. Denk dat hierdoor de tweede helft van mijn trip niet zo fijn was als dat het had moeten zijn.

Over de hele ervaring gezien was het wel erg positief, en zou het graag weer willen doen. Als ik het weer alleen doe denk ik dat ik het op dezelfde dosis houd, want ik vond het al best wel intens. Zou graag een hogere dosering willen proberen maar dan moet ik ook iemand zien te fixen die tripzitter wil zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt leuk! Fijn dat je zo'n goede eerste ervaring hebt gehad. En verstandig dat je met een bescheiden dosis begonnen bent, je weet tenslotte maar nooit hoe psychedelica voor jou gaat vallen.

Een vaste regel tijdens mijn trips is dat appen een no-go is! Sowieso zo min mogelijk technologie. We gebruiken wel een groepsapp om bij te houden hoe laat we ingenomen hebben en sturen daar af en toe wat foto's om er later op terug te kunnen kijken, maar ik zou nooit contact zoeken met iemand anders tijdens je trip. Stel dat iemand je net iets appt waar je over gaat nadenken, kan dat je hele trip verpesten. Iets kleins als je nuchter bent kan ineens heel groot en eng lijken als je in een trip zit.

De een zweer trouwens bij solo trippen en de ander wil juist het liefst met anderen trippen. Heb je iemand in je omgeving waarmee je het samen zou kunnen doen? En lijkt dat je wat?
T
TripzoekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Boyman zei:
Klinkt leuk! Fijn dat je zo'n goede eerste ervaring hebt gehad. En verstandig dat je met een bescheiden dosis begonnen bent, je weet tenslotte maar nooit hoe psychedelica voor jou gaat vallen.

Een vaste regel tijdens mijn trips is dat appen een no-go is! Sowieso zo min mogelijk technologie. We gebruiken wel een groepsapp om bij te houden hoe laat we ingenomen hebben en sturen daar af en toe wat foto's om er later op terug te kunnen kijken, maar ik zou nooit contact zoeken met iemand anders tijdens je trip. Stel dat iemand je net iets appt waar je over gaat nadenken, kan dat je hele trip verpesten. Iets kleins als je nuchter bent kan ineens heel groot en eng lijken als je in een trip zit.

De een zweer trouwens bij solo trippen en de ander wil juist het liefst met anderen trippen. Heb je iemand in je omgeving waarmee je het samen zou kunnen doen? En lijkt dat je wat?
Klik om te vergroten...
Ik zou het zeker een keer met iemand anders willen doen ja! Helaas zijn mijn vrienden niet het type (is mijn eigen mening) om dit mee te doen. Ik wilde het eerst wel met een vriend doen maar besloot toen dat ik het liever alleen deed. Denk wel dat dat de juiste beslissing was.
Ik denk dat ik nooit meer dan 10g zal nemen als ik alleen ben, en ben wel enorm nieuwsgierig naar een hogere dosis. Misschien maar eens op zoek naar een professionele tripzitter of zo, als dat überhaupt bestaat.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jazeker bestaat dat, er zijn genoeg mensen die begeleide ceremonies aanbieden, individueel of met een groep. Kan zeker een meerwaarde zijn om begeleid te worden door iemand met veel ervaring.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tripzoeker zei:
Ik zat steeds te denken, nu begrijp ik al die plaatjes van kleuren en patronen als je afbeeldingen van psychedelische drugs zoekt. Weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen, maar toen ik mijn handen voor mijn ogen heen en weer bewoog zag ik een spoor van handen die ik achter liet en m'n handen achterna gingen. Zag er heel cool uit.
Klik om te vergroten...
340584790_764266718655814_6906354286473998094_n.jpg
T
TripzoekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha precies dat.

Ik was ook nog 1 ding vergeten te melden: Ik zag soms gezichten in de patronen, maar dit was mijn eigen gezicht. Dat vond ik niet fijn, want ik heb nogal een negatieve mening over mijn uiterlijk. Het lukte me wel om dat zo veel mogelijk te negeren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tripzoeker zei:
Haha precies dat.

Ik was ook nog 1 ding vergeten te melden: Ik zag soms gezichten in de patronen, maar dit was mijn eigen gezicht. Dat vond ik niet fijn, want ik heb nogal een negatieve mening over mijn uiterlijk. Het lukte me wel om dat zo veel mogelijk te negeren.
Klik om te vergroten...
Misschien was het je onderbewuste wat je iets probeerde duidelijk te maken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het klinkt niet echt zo dreigend als de titel doet suggereren, ‘had bad kunnen gaan’ (disclaimer: dat kan trouwens altijd!) maar klinkt meer als een overall prima trip met vrij standaard overwegend positief ervaren tripeffecten die de eerste keer/keren regelijk overweldigend (kunnen) zijn. Negatieve gedachten of dingen die onbewust spelen kunnen meer naar voren komen tijdens trippen. Dit maakt iets niet per definitie een bijna-bad trip. Ik heb in mijn beste trips zelfs wel korte lastige momenten gehad.

Waar een ‘moeilijke ervaring’ zoals ik het altijd noem stopt en een bad trip begint, vind ik moeilijk te definiëren. Hoewel, als je een échte bad trip hebt, wéét je het. Maar een bad trip wordt bijna altijd ervaren wanneer er sprake is van (extreme) angst, vooral angst om de controle volledig te verliezen.

Interessant report verder! Bedankt voor het delen. De eerste tripervaring… ja, dat is meestal toch wel iets bijzonders. Ineens blijkt dat onze dagelijkse perceptie op realiteit maar één van de ontelbaar velen is. Da’s best wel iets pakkends.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tripzoeker zei:
Haha precies dat.

Ik was ook nog 1 ding vergeten te melden: Ik zag soms gezichten in de patronen, maar dit was mijn eigen gezicht. Dat vond ik niet fijn, want ik heb nogal een negatieve mening over mijn uiterlijk. Het lukte me wel om dat zo veel mogelijk te negeren.
Klik om te vergroten...
Interessant! Ik heb niet exact dat, maar ook wel eens bepaalde visuals die ik "niet wenselijk" vind of probeer te vermijden. Maar ervaring leert dat je verzetten tegen bepaalde dingen in een trip eigenlijk nooit het gewenste effect heeft. Misschien inderdaad wat Neo-Shulginist zegt goed om het juist eens te bestuderen en kijken waar dat vandaan komt? En wie weet na een tijd lang naar "jezelf" gestaard te hebben, ga je ineens letterlijk en figuurlijk anders naar jezelf kijken :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."