Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport; Changa changes

Tripreport; Changa changes

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZeeuwseDJ zei:
Dat is toch juist zo gevaarlijk om die te combineren
Klik om te vergroten...
De MAO remmer zorgt ervoor dat de DMT rookbaar is (puur moet je het vapen) en minder intens, maar daarentegen langer effect heeft. (20 minuten in plaats van 5-10 minuten)

Zoals @Casrus zegt, moet je wel weten waar je mee bezig bent, omdat een MAO remmer in combinatie met bepaalde stoffen inderdaad gevaarlijk is. Weet dus altijd wat je precies combineert, ook wat je net gegeten hebt. Of dat niet gevaarlijk is samen met de MAO remmer.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga deze week voor het eerst dmt roken, de 5 meo dmt (freebase) variant. Ik ben heel benieuwd. Ik denk dat ik bij een breaktrough ook wel tripreport ga plaatsen erover. Ik heb al wel een miniscuul klein beetje geprobeerd om te kijken of het lukt met de manier van roken (glazen pijpje) dat ging goed gelijk. En ondanks dat echt heel weinig was wat ik erin stopte zag ik wel dingen beetje vervormen, dit hield zeker ruim 10 min. aan. Ik heb dus goede hoop dat het the real deal is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZeeuwseDJ zei:
Ik ga deze week voor het eerst dmt roken, de 5 meo dmt (freebase) variant. Ik ben heel benieuwd. Ik denk dat ik bij een breaktrough ook wel tripreport ga plaatsen erover. Ik heb al wel een miniscuul klein beetje geprobeerd om te kijken of het lukt met de manier van roken (glazen pijpje) dat ging goed gelijk. En ondanks dat echt heel weinig was wat ik erin stopte zag ik wel dingen beetje vervormen, dit hield zeker ruim 10 min. aan. Ik heb dus goede hoop dat het the real deal is.
Klik om te vergroten...
Je weet dat 5-MeO-DMT iets compleet anders dan DMT is?

In de regel wordt met "DMT" N,N-DMT bedoeld. Wat dus ook in changa wordt gebruikt. 5-MeO-DMT is geen variant daarvan, maar een (weliswaar verwante) stof met een totaal ander effect.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja ik heb me daar ook in verdiept. Heb heel veel tripreports gelezen hier, heel veel filmpjes op youtube gezien en andere mensen ook gevraagd naar ervaringen. Ik moet wel zeggen dat ik van verschillende 'experts' veel verschillende info zie maar allemaal zijn ze zo zeker van hun zaak. Mijn conclusie: mijn gezonde verstand gebruiken en alle veiligheid inbouwen die mogelijk is maar wat ook niet verstorend werkt. Die nn dmt zou de echte zijn van de pad en 5 meo dmt synthetisch. 5 meo zou heftiger moeten zijn waar de ander zegt dat het anders is.
Wel lees ik dat de ervaringen vaak heel erg vergelijkbaar zijn. Mensen zouden break through's hebben met beide stofjes.
Ik doe het iig in de natuur met een tripsitter erbij. Heb weegschaaltje besteld speciaal voor dit omdat ik zeker wil zijn van mijn zaak en niet wil lopen gokken met dosis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZeeuwseDJ zei:
Ja ik heb me daar ook in verdiept. Heb heel veel tripreports gelezen hier, heel veel filmpjes op youtube gezien en andere mensen ook gevraagd naar ervaringen. Ik moet wel zeggen dat ik van verschillende 'experts' veel verschillende info zie maar allemaal zijn ze zo zeker van hun zaak. Mijn conclusie: mijn gezonde verstand gebruiken en alle veiligheid inbouwen die mogelijk is maar wat ook niet verstorend werkt. Die nn dmt zou de echte zijn van de pad en 5 meo dmt synthetisch. 5 meo zou heftiger moeten zijn waar de ander zegt dat het anders is.
Wel lees ik dat de ervaringen vaak heel erg vergelijkbaar zijn. Mensen zouden break through's hebben met beide stofjes.
Ik doe het iig in de natuur met een tripsitter erbij. Heb weegschaaltje besteld speciaal voor dit omdat ik zeker wil zijn van mijn zaak en niet wil lopen gokken met dosis.
Klik om te vergroten...
Dat klopt niet, wat je zegt over dat N,N-DMT de "echte" is van de pad en 5-MeO-DMT synthetisch. N,N-DMT wordt uit planten gehaald en soms puur gebruikt middels verdamping, of in combinatie met een MAO remmer dus, bijvoorbeeld in Ayahuasca en Changa. De pad waar je het over hebt, heeft (natuurlijke) 5-MeO-DMT in zijn lichaam zitten, dat soms door sjamanen en dergelijke van/uit die pad wordt gehaald. Er is een synthetische vorm van 5-MeO-DMT, die puur in een lab gefabriceerd wordt, zonder dat daar een pad aan te pas komt.

Het is zo dat 5-MeO-DMT beschreven wordt als heftiger dan N,N-DMT, maar dat is niet het enige verschil. Zoals gezegd betreft het hier twee totaal andere stoffen met totaal andere effecten. N,N-DMT is een zéér visueel psychedelicum, waar 5-MeO-DMT vaak wordt beschreven als totaal niet visueel. Daarentegen heeft de laatste alsnog een extreem intens effect van geforceerde ego-dood/ego-oplossing en wordt het hierdoor gezien als hét sterkste psychedelicum dat bekend is.

Ze zijn dus níet zo vergelijkbaar.

Wat vergelijkbaar is, zijn de natuurlijke en synthetische varianten van 5-MeO-DMT. En ja, je kunt breakthoughs hebben op beide, maar N,N-DMT zal hierin extreem visueel zijn en 5-MeO-DMT waarschijnlijk helemaal niet.

Goed dat je het met een tripsitter doet. Dat is zeer aan te raden met dit middel. (ook met N,N-DMT)
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oja en als ik er een joint van te voren rook kan dat kwaad? Ik dacht miss herft dat nog effect op eventuele visuals
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
ZeeuwseDJ zei:
Oja en als ik er een joint van te voren rook kan dat kwaad? Ik dacht miss herft dat nog effect op eventuele visuals
Klik om te vergroten...
Als je denkt dat je met dit soort middelen kunt gaan combineren met wiet, zou ik eerlijk gezegd niet met dit soort kaliber tripmiddelen beginnen als ik jou was. Dit is niet iets dat je voor de lol doet.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat niet perse ik vraag het niet voor niks.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Doe het ook niet voor de lol of om high te zijn of whatever
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou ja, kort gezegd: nee, geen wiet ermee combineren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Omdat wiet een element van paranoia in je trip kan brengen en dat is het laatste dat je wilt in een trip.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Omdat wiet een element van paranoia in je trip kan brengen en dat is het laatste dat je wilt in een trip.
Klik om te vergroten...
Ja dat hoeft voor mij ook niet idd. Voor mij staat de ego-dood zoals ze het noemen vooral centraal. En zo denk ik dat ik er nog wat voordelen uit kan halen op gebied van mijn mentale gezondheid
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
ZeeuwseDJ zei:
Ja dat hoeft voor mij ook niet idd. Voor mij staat de ego-dood zoals ze het noemen vooral centraal. En zo denk ik dat ik er nog wat voordelen uit kan halen op gebied van mijn mentale gezondheid
Klik om te vergroten...
Wat was de reden dat je wiet zou willen combineren met 5-MeO-DMT?

5-MeO-DMT is het sterkste psychedelicum dat bekend is en zal bij voldoende doseren waarschijnlijk geen enkel probleem hebben met jou die ervaring van ego-dood/ego-oplossing te geven.

Maar zoals gezegd kan wiet dus voor paranoia zorgen. Op het moment dat je alle controle los moet laten, moet je dat absoluut niet hebben. Met wiet combineren is dus een baaaaaad idea. Zelfs met lichtere tripmiddelen zoals bijvoorbeeld LSD.
P
PolygebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik blow al 30 jaar dagelijks, ik dacht misschien indie zin dat het niet zoveel kwaad kon omdat mijn psyche niet beter weet. Maar zal die bewuste dag niks roken, ja later nadien misschien als het helemaal weg is. Tis ook nog maar de vraag of ik er na, daar wel behoefte aan heb
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo lezers,

Gisteren sinds meer dan een jaar geleden weer een goede pijp changa gerookt. Het zat er gevoelsmatig weer aan te komen, merkte ik afgelopen weken.
De droom die ik woensdag op donderdag nacht had, vatte ik op als een boodschap dat ik op een twee splitsing stond. Er moest iets veranderen.

Had een middag vrij en het was prachtig weer, zonnig, klein briesje en een aangename temperatuur. Het idee om changa te roken kwam toen ik terug reed naar huis vanuit het werk. Een gevoel van spanning werd voelbaar in mijn maagstreek. Opwinding, angst, spanning, mixed feelings. Eenmaal thuis mijn stash laatje opgeruimd, en alle atributen en stofjes kwamen voorbij, zo ook de mooie, nog niet eerder gebruikte, houten pijp. Kersenhout met mooi snijwerk. Gaasjes mee, een flinke fles water en wat eten.

De plek waar ik wilde gaan roken was geen moeilijke keuze. Het bos vlakbij kwam als eerste en enige optie omhoog. Tijdens een wandeling niet te lang geleden had ik al een mooi off track plekje gespot.

Eenmaal bij het bos aangekomen liep ik rustig naar de plek. Hier was het nog even zoeken. Het plan was tegen een boom aanzitten, met mijn gezicht richting de zon. Voor ik hier een geschikte reus voor had gevonden viel mijn blik op een open plekje, groen van het mos en met wat gras. Bingo.

De plek was aangenaam, ik had nog geen mens in het bos gezien, de geluiden om me heen waren van natuurlijke komaf, op het geluid van een weg ver van me af na, dit ervaar ik als rustgevend. Mijn rugzak ging op de grond, mijn kont volgde. Ik zat om me heen te kijken en merkte een verhoogde hartslag dus ik ging dieper, naar mijn buik, ademen om wat meer rust te vinden. Tas open en de pijp voorzien van een gaasje. DIt ging wat lastig, het gaasje kwam wat omhoog maar na wat gepruts wat ik tevreden. Het zakje changa, wat volgens de kunstenaar die het heeft samengesteld bestond voor 50% DMT, ging open en ik snoof de geur van het middel op. Ik vind het heerlijk ruiken.

Nadat ik een dosis eye-ball waarvan ik vermoed een stevige trip te beleven, wacht ik tot de wind die opsteekt, gaat liggen. De bic aansteker doet waarvoor hij is gemaakt en ik begin rustig te roken. De change brand mooi, ik probeer het vlamvatten ervan te controleren met een vinger van de hand die de pijp vasthoud. Na de eerste, langzaam geinhaleerde hijs, merk ik dat de spanning in mijn lijf daalt. Dit is wat nu gebeurt, door. De 2e hijs brengt me in de headspace die voor mij zo kenmerkend is. Ik zie de omgeving vervormen. De derde hijs brengt me op een punt waar ik aan voorbij wil gaan. Nog een laatste hijs en ik kan de pijp en aansteker nog naast me neerleggen. Ik laat me achterover zakken en lig in het mos. Eerst zijn mijn ogen nog geopend, de lucht, gevuld met boomtoppen en wolken, is magischer dan ooit. Er gaan een paar korte gedachten door mijn geest, "wat ben ik aan het doen?" is er een van. Gedachten leiden me af, dus ik laat los en kijk naar binnen. Geometrische patronen schieten voorbij. Het best te beschrijven als een horde gekleurde slangen die met de klok meedraaien, elke slang heeft 2 kleuren en het doet me, terwijl ik dit typ, aan het patroon op een zuurstok denken. Na een poosje ben ik weer aardig terug.

Al vrij snel kies ik ervoor de pijp leeg te roken. Even een korte discussie met mezelf; "wil ik altijd meer?","Is de ervaring zo niet goed genoeg?", "Ik wil dit middel met respect behandelen, dus ik rook alles wat in de pijp zit op." De laatste zin uit de discussie wint.

Bij de tweede ronde van zo lang mogelijk inhaleren en inhouden van de rook, merk ik dat 2 hijsen me al verder brengen dan de voorgaande 4. Als ik naar mijn handen kijk, zie ik de aansteker door mijn hand heen, alsof hij is ingebouwd in mijn lichaam. Nu is het menens, ik kijk nog even voor me, de kleuren van de lucht, bomen, zon en de nieuwe lichting lentegroen worden zo scherp en vormen een soort geheel. Het alles wekt een immens krachtig gevoel op. Mijn ogen gaan weer dicht en ik lig met armen wijd in het mos. De angst neemt me over, er is iets zo enorm krachtig aan het werk, iets ver boven wat wij als mensen mogelijk achtten. Ik omarm de angst, en geef me over aan deze oerkracht. De boodschap die ik hieruit haal is als volgt: alles gaat precies zoals het hoort. Alle zorgen die ik heb over de huidige staat van de mensen op deze planeet, mijn eigen zorgen, it's all by design.

Vanaf hier is het genieten. De stroom van liefde dringt door tot in het diepst van mijn wezen. Ik voel mezelf door de grond zakken en ben een met de aarde. Ik zie patronen in vooral rood, paars en de rest geel. Het is net of er een installatiebalk zoals we die van onze computers kennen, op een of andere manier van links naar rechts door mijn brein gaat. De intentie die ik van te voren heb gezet voor deze reis, verstreken van het contact met mijn emoties, komt sterk naar voren. Ik ben in ontzag, ik spreek mijn dank hardop uit, en geniet nog een tijdje na. Nog 1 laatste hijs om de zwarte stukjes overgebleven changa tot een wit as te laten transformeren. Deze laatste hit geeft mijn afterglow nog een upgrade.
Ik lig lekker en besluit wat water te drinken, een stukej 85% pure chocolade en een dadel te eten, en neem lamngzaam afscheid van de plek.

Als kers op de taart nog een lucide droom deze nacht, ook een prachtige ervaring. Hier oefen ik nu al een tijd voor en dit is een mooi begin!

Bedankt voor het lezen!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Akash
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Akash
Klik om te vergroten...
Who's that? Akash is bij mijn weten een naam.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Akash kwam ik tegen paar dagen terug als een boeddhistische gedachte. Het is de kracht die alles in evenwicht houdt. Ik dank hem sinds een week 3x per etmaal en het lijkt me te helpen :)

(Vijfde element ofzo: Space (Akash) )

The fifth and most expansive dimension of the elemental composition is akash or etheric space. Akash has a certain intelligence. The nature, quality, and power of your life is essentially determined by how much access you have to the akashic intelligence. There is only a limited amount of water, air, earth, and fire, but the akashic dimension is limitless. If your access to it expands, both your perception and intelligence will grow.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Prachtig tripteport.
Mooi geschreven!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Prachtig report!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."