Ter informatie een crackpijp is wat anders dan een oil burner (meth pijp)
Crack pijp heeft een propje gaas waar je de drugs in smelt en hier zuig je hete lucht doorheen waardoor je verdampt dmv convectie.
Bekijk bijlage 48898
Een meth pijp/oil burner werkt door conductie waar je de bol van onder verhit en koude lucht over het hete glas met een film van gesmolten drugs zuigt.
Bekijk bijlage 48899
For what's it worth heb ik met de 'normale' DMT veel meer succes gehad met een crack pijpje dan een oil burner. Dmt verbrand te snel in een oil burner en je krijgt niet de hoeveelheid damp in de ~30 seconden die je hebt voor de trip begint
Sorry. Dank je, HuisbaasBob...
Had de klok weer horen luiden, maar wist weer niet waar de klepel hing.
Heb dat verhaal over het verschil elders wel gelezen,
maar toch de verkeerde naam gekozen.
Had dus een meth pipe en géén crackpipe.
Heb in Nederland geen crackpipe gebruikt zien worden, maar ik heb weleens meth gerookt uit een meth pipe.
Crack rookten ze uit een metalen pijpje of uit een plastic flesje. (base-jes uit een wasmiddelendop maar dat was 25 jaar geleden).
Ik zou het een keer proberen door het tussen as lagen te leggen. Het moet echt goed heet worden, dus zet er een goede torch lighter op en verhit het echt totdat je eigenlijk ziet dat de kristallen soort van gloeien / insmelten met de as, dus dat het echt al een soort gloeiende massa is geworden, daarna gaat het als het goed is een beetje dampen. Wees niet bang om al de eerste damp er van af te zien komen voordat je een hijs neemt. Anders heb je inderdaad vooral lucht en niet zo veel ruimte meer over voor een teug vol met echte rook. Als je dan inhaleert wordt het door de extra zuurtsof waarschijnlijk nog net wat heter en dan heb je het als het goed is op het heetste moment geinhaleerd. Dan inderdaad die hijs zo lang mogelijk vasthouden. Ik heb het een keer zo gebruikt en een adem teug was genoeg voor een diepe trip. Daarna was het spul ook echt weggebrand, dus geen resten zoals jij omschrijft. Ik kon de pijp daarna gewoon weer gebruiken voor wiet zonder dat ik bang was dat er nog resten in zaten, het rook alleen nog een tijdje er naar.
Goed plan, Eliuges. Ga ik de volgende keer zo proberen.
Ga ook een nieuwe meth pipe kopen met een grotere bulb.
Klinkt niet alsof je volledige ervaring heb gehad.
Ik ben zelf heel erg fan van deze manier:
Hij heeft het over N,N-DMT maar het werkt net zo goed of eigenlijk beter met 5-MeO-DMT. Je legt de 5-MeO-DMT op de mesh, klikt op de knop en je neemt 1 hijs van 10 seconden. De rook is niet erg heet dus je kan het makkelijk 10 seconden inhouden.
Het kost je dan wel een eurootje of 80 maar voor zo'n heftige ervaring is het je misschien wel waard? Het voordeel hiervan is dat je je 5-MeO-DMT 100% efficient vapet waardoor je gemakkelijk en dosis stapgewijs kan verhogen.
Dank je, Paracetamolletje. Zat te denken aan de VaporGenie, maar deze is misschien wel beter.