Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring met 2C-B-FLY

Eerste ervaring met 2C-B-FLY

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#1
Datum inname: Oktober 2021.

In September 2021 kwam ik op een mysterieuze manier op een RC website terecht. Misschien het Google algoritme, ik weet het niet. Maar na een eerste kleine bestelling van “could this even be real?” en dan tijdens de eerste trip beseffen van “holy balls this is real!”, ben ik naar eigen toegeven een beetje in overdrive gegaan en wou ik plots alles bestellen die in het spectrum van psychedelica ging.

Deze keer ging ik experimenteren met een phenythelamine, met name de vlieg. Het was de eerste keer dat ik ook maar in de buurt kon komen van een mescaline ervaring, ook al besef ik maar al te goed dat een RC geen eer doet aan het plant medicijn. Maar goed, ik wou het toch maar proberen.

Ik nam 2 pellets van 10mg rond 17u op een vrijdagavond. Geen plannen gemaakt, dit was me-time. Zoals ik wel vaker doe wachtte ik een goede 3 kwartier alvorens ik aan mijn typische wandeling begon, begeleid door Hydroponic Garden van Carbon Based Lifeforms.

Ongeveer 1h30 later: Ik moest hevig boeren laten. De body load was duidelijk wat lastiger dan wat ik van truffels of LSD gewend was. Ik bedacht me dat als ik diarree ging krijgen het een probleem zou zijn als ik niet thuis was. Mijn buik sputterede nogal.

Ik besloot terug huiswaarts te keren, better safe than sorry. Op de terugweg was de mescaline kleurenfilter intussen in werking getreden. Ik bedoel hiermee dat wanneer ik trip op truffels, dan krijgt alles precies een paarse schijn waarna kleuren er honderden malen scherper en genuanceerder beginnen uit te zien. Hier had ik een gelijkaardige filter, maar alles kreeg een gele gloed. Ik waande me in Mad Max. De bomen gingen niet zozeer vervormen, maar alles voelde synthetisch aan, zoals ik met LSD ook wel heb. Daarmee bedoel ik dat dingen er voor mij eerder uitzien zoals ze met CGI zijn ontworpen op een computer.

Thuis zette ik YouTube op en ik werd ervan overtuigd dat het internet een dode plek was geworden waar algoritmes deepfake gebruiken om onbestaande influencers te genereren die ons afleiden van de dystopie waarin we leven. Ik had een week ervoor hierover een documentaire gezien en het leek nu wel te kloppen. Ik ben normaal geen liefhebber van complottheorieën, maar ik vind het prettig om te spelen met de denkoefening. Denk maar aan “wat als de nazis de oorlog hadden gewonnen?” zoals in The Man in the High Castle.

Behalve de synthetische aard en de gele gloed rondom de dingen kwamen er voor mij geen open eyed visuals binnen. Of toch nog niet. Toen ging ik naar het toilet en bij het wassen van mijn handen staarde ik naar mezelf in de spiegel. Dat doe ik altijd als ik trip, vind het altijd zo’n mindfuck. Anyway, deze keer zag ik mezelf en wat volgt heb ik nooit eerder meegemaakt of heb ik nooit meer gezien.

Ik keek dus in de spiegel en mijn gezicht vervormde in dat van iemand anders. Het bleef zo 1 seconde, alsof die persoon me aankeek, en vervormde naar weer iemand anders. En dat zo’n 8 keer. Het was een indiaans opperhoofd, een zwarte man, een aziatisch meisje, een blanke vrouw, een inuit, … Iedereen leek dezelfde leeftijd te hebben. Alsof het 8 uitvoeringen van mezelf waren in andere werelddelen.

Het was zo vreemd en tegelijk vertrouwd. Het daagde bij mij dat dit misschien wel mijn reïncarnaties waren. Of misschien waren dit de 8 personen op de wereld waarmee ik een verbinding had, zoals in Sense8 (een aanrader trouwens), of misschien was mijn spiegel eventjes een portaal naar alternatieve realiteiten waar ik eens een blanke vrouw was, of een native american, enz. enz.

Antwoorden ging ik er alvast niet op krijgen, maar het maakte me zo dankbaar dat dit een unieke ervaring was geworden.

Interessant is ook dat deze trip behoorlijk helder was voor de geest. Na mijn ervaring met LSA kan ik het best daarmee vergelijken. Je weet dat je tript maar je bent nog bij de les.

De trip duurde in totaal ongeveer 8 uur en ik sloot het af met een jointje zoals ik gewend was.

Ik ben zo blij dat ik tijdens al mijn solo trips steeds een logboek bijhield, want het is zo interessant om die dingen later nog eens te herbeleven met een heldere, analytische geest.

Ik wou enkel nog zeggen dat ik voorlopig wegblijf van RC’s want ik vond het beangstigend dat mijn urine er bijna bruin uitzag de volgende dag. Op andere fora heb ik dat ook gelezen, dus ben een beetje bang voor mijn organen. Trouwens, maakt niet uit wat ik neem, ik ervaar altijd druk in mijn onderrug en ben altijd bang dat ik mijn nieren ga beschadigen…

En last but not least, mijn algemene besluit tegenover RC’s is dat die niet kunnen tippen aan de kracht van het plant medicijn. Ik kan het niet goed verwoorden, maar wanneer ik trip op truffels, dan voel ik dat er een ziel aanwezig is die fusioneert met de mijne. Een symbiotische relatie om de woorden van Terence McKenna te hanteren.

Bij de RC’s heb ik dat niet. Maar wat het dan wel weer interessant maakt is dat ik me als mens dichter bij andere mensen voel, terwijl ik me bij truffels dichter bij de natuur en alle leven ga voelen. Beiden hebben dus hun specifieke doel voor mij.

Bijvoorbeeld, truffels lieten mij inzien dat alles intrinsiek verbonden is en leeft. LSD heeft me dan weer doen inzien dat er in mij nog een kind zit dat liefde en bevestiging zoekt. Behalve de ervaring met de spiegel kan ik echter niet zeggen dat ik hier een concrete les heb uit kunnen halen, en dat heb ik met de andere RC’s (4-HO-MET en andere afgeleiden van psilocybine) die ik heb gebruikt eigenlijk ook niet gehad.

Daarom wil ik in de toekomst enkel verder werken met the real deal, the plant teacher <3
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank je voor het delen van je ervaring!
Ik heb dit goedje ook nog in de kluis liggen, maar nog niet perse ervaren met psychedelica en deze ook nog niet gedaan.
Wel ervaring met truffel trips en max 50ug lsd. Binnenkort wil ik wel een echte lsd trip gaan proberen, maar voor de 2c-b-fly moet ik nog even kijken of en wanneer ik dat ga doen!
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#3
JohnGalt zei:
Dank je voor het delen van je ervaring!
Ik heb dit goedje ook nog in de kluis liggen, maar nog niet perse ervaren met psychedelica en deze ook nog niet gedaan.
Wel ervaring met truffel trips en max 50ug lsd. Binnenkort wil ik wel een echte lsd trip gaan proberen, maar voor de 2c-b-fly moet ik nog even kijken of en wanneer ik dat ga doen!
Klik om te vergroten...

Vind ik een heel goed idee! :)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
JohnGalt zei:
Dank je voor het delen van je ervaring!
Ik heb dit goedje ook nog in de kluis liggen, maar nog niet perse ervaren met psychedelica en deze ook nog niet gedaan.
Wel ervaring met truffel trips en max 50ug lsd. Binnenkort wil ik wel een echte lsd trip gaan proberen, maar voor de 2c-b-fly moet ik nog even kijken of en wanneer ik dat ga doen!
Klik om te vergroten...
Als je nog geen ervaring hebt met +100 mcg LSD, in mijn ogen een normale dosering, zal ik eerst 2C-B-FLY proberen in een dosering van 15-20 mg. Dan maak je kennis met een tripervaring die wat minder mindfucks geeft dan dat +100 mcg LSD dat kan doen. Wil je hard trippen dan raad ik 30 mg aan, maar dit is al écht een stevige dosering en geeft ook een flinke bodyload. Je zou kunnen proberen 75 mcg LSD te nemen, kijken hoe dat valt.

Persoonlijk neem ik 150 mcg minimaal voor een leuke trip, maar als dat mijn eerste keer was geweest had ik het te heftig gevonden.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#5
Qua truffels heb ik nu ervaring met 10 en 15 gram (galindoi). Die 50ug lsd was op een festival (was soms wel even iets teveel prikkels). De volgende stap wordt zeker 100, misschien zelfs 150 (heb al 150ug zegels liggen). De 2c-b-fly zal echt voor later zijn!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Metalcored00d zei:
Ik keek dus in de spiegel en mijn gezicht vervormde in dat van iemand anders. Het bleef zo 1 seconde, alsof die persoon me aankeek, en vervormde naar weer iemand anders. En dat zo’n 8 keer. Het was een indiaans opperhoofd, een zwarte man, een aziatisch meisje, een blanke vrouw, een inuit, … Iedereen leek dezelfde leeftijd te hebben. Alsof het 8 uitvoeringen van mezelf waren in andere werelddelen.
Klik om te vergroten...
Wow, dat is echt gekke shit. Fijn dat je het wel als vertrouwd heb ervaren! Kan me namelijk best voorstellen dat dat ook heel beangstigend kan zijn. Ik heb zelf wel eens met 2C-B en LSD gehad dat ik naar mezelf in de spiegel keek en een extreem vermagerde versie van mezelf zag. Ik heb een eetstoornis en mager ben ik sowieso, maar wat ik zag was denk ik hoe ik er mogelijk uit zou kunnen zien als ik nu nog meer zou afvallen en m'n eetstoornis me volledig over zou nemen. Zelfs met 8/9/10 zegels LSD is dat de meest heftige vervorming van mijn gezicht geweest, maar ik heb zeker niet andere mensen in mijn spiegelbeeld gezien. Bij andere mensen heb ik dit echter wel gehad, maar zeker niet zo heftig als dat jij beschrijft. Leuke tripreport!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een betere benaming voor dit spul zou 2-WCB-Fly zijn, want op hogere dosissen is dat je vaste verblijfplek.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweevteev zei:
Wow, dat is echt gekke shit. Fijn dat je het wel als vertrouwd heb ervaren! Kan me namelijk best voorstellen dat dat ook heel beangstigend kan zijn. Ik heb zelf wel eens met 2C-B en LSD gehad dat ik naar mezelf in de spiegel keek en een extreem vermagerde versie van mezelf zag. Ik heb een eetstoornis en mager ben ik sowieso, maar wat ik zag was denk ik hoe ik er mogelijk uit zou kunnen zien als ik nu nog meer zou afvallen en m'n eetstoornis me volledig over zou nemen. Zelfs met 8/9/10 zegels LSD is dat de meest heftige vervorming van mijn gezicht geweest, maar ik heb zeker niet andere mensen in mijn spiegelbeeld gezien. Bij andere mensen heb ik dit echter wel gehad, maar zeker niet zo heftig als dat jij beschrijft. Leuke tripreport!
Klik om te vergroten...
Sinds dit report kan ik toevoegen dat ik ook op een tweede experiment met ditzelfde goedje opnieuw gezichten zag in de spiegel. En sinds ik samen ben met mijn vriendin, stel ik al tijdens meerdere lsd-trips vast dat haar gezicht voor mijn ogen vervormt. Liefje snapt echter niet waarom ik nog lsd neem, omdat het me heel vaak paranoia maakt. Het interessante is wel dat mijn paranoia van die trips intussen wel gegrond bleek, alsof mijn onderbewuste iets compleet door had, maar mijn ego het weigerde in te zien. Al is het niet leuk, deze goedjes tonen je (altijd) wat je hoort te zien / voelen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
Metalcored00d zei:
Het interessante is wel dat mijn paranoia van die trips intussen wel gegrond bleek, alsof mijn onderbewuste iets compleet door had, maar mijn ego het weigerde in te zien. Al is het niet leuk, deze goedjes tonen je (altijd) wat je hoort te zien / voelen.
Klik om te vergroten...
Oh ja? Hoe kwam je erachter dat het gegrond was?
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn eerste 2cb ervaring zal deze zaterdag zijn op een rave maar ik hou het op een kwartje voor de eerste keer, ik neem mijn vaporizer wel mee in geval dat het kwartje een duwtje nodig heeft om het zo te zeggen

Van de verkoper en van zijn ervaring weet ik dat het heftig spul is voor de eerste keer, zeker op een feest.

kijk er wel echt enorm naar uit, ik ben momenteel op een mmc break (3mmc, 4mmc,...), 2cb en ket en wiet zal het voornamelijkste zijn voor de komende weken. nog zoekend naar alternatieven :grimacing: .. ben sowieso geen fan van rc's maar dat is al zo goed als uitgesloten omdat rc's niet meer verzonden worden naar BE
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Als je nog geen ervaring hebt met +100 mcg LSD, in mijn ogen een normale dosering, zal ik eerst 2C-B-FLY proberen in een dosering van 15-20 mg. Dan maak je kennis met een tripervaring die wat minder mindfucks geeft dan dat +100 mcg LSD dat kan doen. Wil je hard trippen dan raad ik 30 mg aan, maar dit is al écht een stevige dosering en geeft ook een flinke bodyload. Je zou kunnen proberen 75 mcg LSD te nemen, kijken hoe dat valt.

Persoonlijk neem ik 150 mcg minimaal voor een leuke trip, maar als dat mijn eerste keer was geweest had ik het te heftig gevonden.
Klik om te vergroten...
Ik vind het zelf best vreemd dat mensen 100mcg al redelijk hoog vinden. Mijn eerste en enige keer nam ik 125mcg, ik weeg 52kg, en ik vond het eigenlijk een perfecte dosis. Ik tripte maar was mijn grip op de werkelijkheid lang niet kwijt. Ik ben naar buiten geweest, langs een drukke straat etc. was allemaal prima. Ik heb geen seconde het gevoel gehad dat ik te hard ging, maar ik was wel echt aan het trippen ja. Pas toen ik en joint ging roken ging het niet de goede kant op. Ik zal dan ook nooit meer drugs mixen, dat werkt voor mij gewoon niet.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zweevteev zei:
Oh ja? Hoe kwam je erachter dat het gegrond was?
Klik om te vergroten...
Mijn vriendin en ik hebben gemeenschappelijke vrienden waarvan we ons al een hele tijd bewust zijn dat die toxisch zijn voor ons, maar de people-pleasers in ons kregen het niet over ons hart om die toxiciteit buiten te sluiten om onszelf te beschermen. Zij zaten zo onder onze huid dat wij zelfs weken na hen te zien ons nog steeds niet op ons gemak voelden. Plus die gast stuurde ook nog eens getinte berichtjes naar mijn vriendin en ze kreeg het niet over haar hart om me dat te vertellen. Na die trip zei ik dus tegen haar dat ik het gevoel had dat we er allebei door hen waren ingeluisd en dat ik het gevoel had dat ze ons bespeelden en manipuleerden. Dit bleek dus helaas te kloppen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
inExtase zei:
Ik vind het zelf best vreemd dat mensen 100mcg al redelijk hoog vinden. Mijn eerste en enige keer nam ik 125mcg, ik weeg 52kg, en ik vond het eigenlijk een perfecte dosis. Ik tripte maar was mijn grip op de werkelijkheid lang niet kwijt. Ik ben naar buiten geweest, langs een drukke straat etc. was allemaal prima. Ik heb geen seconde het gevoel gehad dat ik te hard ging, maar ik was wel echt aan het trippen ja. Pas toen ik en joint ging roken ging het niet de goede kant op. Ik zal dan ook nooit meer drugs mixen, dat werkt voor mij gewoon niet.
Klik om te vergroten...

Is persoonlijk hoe gevoelig je bent, en gewenning/ervaring. Daarnaast kan de potentie van zegels variëren. Het is om veiligheidsredenen dat we first timers altijd (max) 100 ug aanraden. Er zijn genoeg mensen die 100 ug voor een eerste keer indrukwekkend genoeg vonden, al helemaal als ze nog niet eerder getript hadden. Je kunt beter een beetje aan de voorzichtige kant gaan zitten, zeker met zo’n langwerkend middel als LSD.

Blowen tijdens een LSD-trip wordt vaak afgeraden op dit forum en niet voor niets. Cannabis - met zijn paranoïde randje - combineren met LSD vergroot echt de kans op ellende. Er zijn hier mensen die behoorlijk helse bad trips gerapporteerd hebben op die combo. Altijd erg mee opletten. Ikzelf rook wel vaak een wietje/hasj-jointje in de late nawerking van LSD. Dat kan (voor mij) prima, maar ik zou het nooit in de piek of vlak daarna doen, afgaande op alle nadrukkelijke waarschuwingen die hier gegeven zijn.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Is persoonlijk hoe gevoelig je bent, en gewenning/ervaring. Daarnaast kan de potentie van zegels variëren. Het is om veiligheidsredenen dat we first timers altijd (max) 100 ug aanraden. Er zijn genoeg mensen die 100 ug voor een eerste keer indrukwekkend genoeg vonden, al helemaal als ze nog niet eerder getript hadden. Je kunt beter een beetje aan de voorzichtige kant gaan zitten, zeker met zo’n langwerkend middel als LSD.

Blowen tijdens een LSD-trip wordt vaak afgeraden op dit forum en niet voor niets. Cannabis - met zijn paranoïde randje - combineren met LSD vergroot echt de kans op ellende. Er zijn hier mensen die behoorlijk helse bad trips gerapporteerd hebben op die combo. Altijd erg mee opletten. Ikzelf rook wel vaak een wietje/hasj-jointje in de late nawerking van LSD. Dat kan (voor mij) prima, maar ik zou het nooit in de piek of vlak daarna doen, afgaande op alle nadrukkelijke waarschuwingen die hier gegeven zijn.
Klik om te vergroten...
Ja idd, voor mij was dat ook echt niet prettig. Zat echt op het randje van een bad trip na de wiet. Alleen doordat ik mij rustig heb kunnen houden bleef het bij zwaar onprettig.

Ik denk ook dat 100 genoeg is om te ervaren wat LSD doet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."