Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPapier gerookt waar "spice" op zou zijn gespoten

Papier gerookt waar "spice" op zou zijn gespoten

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
scarrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heyhey

Onlangs is mij te ore gekomen dat er mensen papier roken waar vloeibare spice op zou zijn gespoten.
Ik heb dit een aantal keer geprobeerd en het leek heel veel op normale wiet/hasj. Ik heb een stuk papier in me hand waarvan ik kleine stukjes afscheur en het tussen me vloei gooi. Na 3 heizen word het licht in me hoofd en voel ik me al gelijk stoned worden. Nadeel is wel dat het binne 30 a 45 min klaar is, waarna ik weer moet heizen. Je krijgt er ook een vreetkick van en eten maakt je ook nuchterder.

Ik heb ook wel eens iets te grote stukjes gescheurd en in me vloei gedaan dat liep niet zo lekker. Voelde me hart bonzen en werd een beetje paniekerig. Alles draaide en dit was geen plezierige ervaring. Ik had me les wel geleerd ik ga hier niet mee om zoals ik dat bij wiet doe.

Wie heeft dit ook meegemaakt ik ben benieuwd naar ervaring van andere

Greetzzzz
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blijf weg van synthetische cannainoides, ze zijn extreem potent en gevaarlijk.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Blijf weg van synthetische cannainoides, ze zijn extreem potent en gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
En daarbij nog eens hartstikke fysiek verslavend.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zwaar verslavend spul en voor je het weet doet gewone wiet niets meer voor je.
Stop ermee!
Misschien een interessante video voor je: https://video.vice.com/en_uk/video/...ic-marijuana-addicts/55ccad2d2b68305332db7128
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doordat je een "spice" gebruikt, weet je nooit welke substantie(s) je tot je neemt.

De samenstelling van je spice zal wisselen in potentie en schadelijkheid, hotspots in het medium zullen je zeker weten ellende op gaan leveren, de korte werking maakt het erg verslavend, door de intensiteit zal normale cannabis al snel niet leuk meer zijn, je tolerantie zal bij deze middelen snel toenemen waardoor je steeds meer nodig hebt, waardoor ook de gezondheidsklachten zullen toenemen.

Uit je verhaal maak ik op dat er (deze keer) een kortwerkende variant in jouw spice verwerkt is, daar verwacht ik op korte termijn ellende van, de kans is groot dat dit maximaal 2 weken leuk is / goed gaat.

Van de honderden synthetische cannabinoïde varianten zijn er maar een paar die je niet op korte termijn de ellende in helpen, de veiligste en leukste varianten zijn helaas lang geleden al van de markt gehaald. De onschuldigste verkrijgbare variant is momenteel JWH-210, deze heeft (bij mij) een werkingsduur van enkele uren en voelt als een normale cannabis high. Je moet er alsnog voorzichtig mee zijn want ook deze is tamelijk potent en dus lastig nauwkeurig te doseren, je kan deze het beste oplossen in een vape of verdampen in zo'n glazen pijpje.

Aangezien het om een RC gaat, weet je niet wat het op de lange termijn met je doet.
Aangezien het hier om spice gaat, weet ik zeker dat het op de lange termijn fout gaat.

Tabel uit de gelinkte PDF met de klachten bij Synthetic Cannabinoid Receptor Agonists:

Tabel.png
s
scarrLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankje voor je eerlijke mening, hier kan ik wat mee !
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou sowieso als ik jou was niet zomaar ''spice'' van anderen mee roken, tenzij je zeker weet dat het van een betrouwbare bron komt (iemand die je kan vertellen wat er in zit en hoeveel er in zit). Als de mensen die het hadden niet weten wat het is, is dat een heel slecht teken. Dan hebben die mensen het hoogst waarschijnlijk niet zelf gemaakt. Dan krijg je gok werk en dat wil je zeker niet met synthetische THC.

Ik kan ook niet zeggen welke stof die mensen gebruikt hebben, er zijn zo verschrikkelijk veel verschillende soorten, dat het niet te achterhalen is. Tenzij die mensen je met waarheid kunnen vertellen wat het is of als je het op een of andere manier zou kunnen testen (geen idee hoe).

Dit spul is zo sterk dat je het moet versnijden met bijvoorbeeld tabak, Dit betekent ook dat je het dus letterlijk op alles wat rookbaar is kan stoppen: tabak, papier, thee, kruiden, noem het maar op.

Dan kom je dus bij het volgende probleem, de verdeling van de synthetische cannabinoïden. Dat zou inderdaad via bijvoorbeeld een spray kunnen, of zoals je misschien gelezen hebt in mijn trip-report, gooi ik de JWH-210 in aceton en daarna gooi ik er tabak bij. Ik heb op mijn manier nog nooit last gehad van ''hot-spots''. vooral omdat ik tabak gebruik en er daarna joints mee draai, kan ik veel beter inschatten hoeveel ik elke keer gebruik.

Het roken van ''spice-papier'' is een heel slecht idee, helemaal als het via een spray gebeurt, de synthetische cannabinoïden kunnen naar de bodem zakken, dan kan dat op het einde een veel te sterke mix worden.

Wat ik je zou aanraden is; maak het zelf als je het wil proberen (gebruik dan gewoon tabak of tabaksvervangers en rook er kleine jointjes van) of gewoon helemaal geen synthetische cannabinoïden roken en al helemaal niet zomaar van anderen.

Zelf ga ik volgende week afkicken van de synthetische cannabinoïden, na maanden dagelijks gebruik. Dan kan ik daarna wat beter een mening schetsen over het gebruik van ''spice'' en hoe de afkick verloopt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Laat je iets horen over hoe die afkick verloopt?
Zou wellicht heel belangrijk kunnen zijn voor ons allen!
Ikzelf weet niets van synthetische thc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."