Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie kan mij helpen met advies over methadon?

Wie kan mij helpen met advies over methadon?

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,
Ik heb jullie advies en tips nodig. Ik ben zelfstandig afgebouwd met methadon omdat ik heel erg grote kinderwens heb en via iriszorg ging het zo verschrikkelijk langzaam. Maar nu het probleem..ik heb dus gigantisch veel methadon over en de apotheek wil het niet innemen en ik wil het ook niet zo in de prullenbak gooien want we hebben hier een paar daklozen die de vuilniszakken uitpluizen dus dat vind ik te gevaarlijk. Wie weet wat en waar ik nog terecht kan om het veilig weg te doen. Wie iets weet stuur me gerust een berichtje.
Mijn dank is groot
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat raar dat de apotheek het niet wil innemen?

Kun je niet bij een andere apotheek proberen? Zo niet, inleveren bij de verslavingzorg?
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Wat raar dat de apotheek het niet wil innemen?

Kun je niet bij een andere apotheek proberen? Zo niet, inleveren bij de verslavingzorg?
Klik om te vergroten...
Nemen allebei niet aan. Want ze kunnen het niet meer gebruiken en ze weten niet wat ermee is gebeurt
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
gekkedwerg93 zei:
Nemen allebei niet aan. Want ze kunnen het niet meer gebruiken en ze weten niet wat ermee is gebeurt
Klik om te vergroten...

Naar mijn weten heeft een apotheek altijd altijd retourbak. Ingeleverde medicijnen worden nooit aan iemand anders weer mee gegeven. Dus vind het een beetje een slap excuus van die apotheek. Maar wel klagen dat er veel medicijnen worden geloosd in de natuur.

Mijn oude benzo's en medicijnen van me vader (oxycodon) kon ik zonder pardon inleveren bij de apotheek. Dus wellicht even een andere proberen?
k
k1ttyc4tLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat de apotheek jouw medicatie niet wil innemen geloof ik meteen.
Raver zei:
Naar mijn weten heeft een apotheek altijd altijd retourbak. Ingeleverde medicijnen worden nooit aan iemand anders weer mee gegeven. Dus vind het een beetje een slap excuus van die apotheek. Maar wel klagen dat er veel medicijnen worden geloosd in de natuur.

Mijn oude benzo's en medicijnen van me vader (oxycodon) kon ik zonder pardon inleveren bij de apotheek. Dus wellicht even een andere proberen?
Klik om te vergroten...

Hoi, wil je even mijn ervaring delen nu ik dit lees! Mijn oma is vorig jaar na de diagnose (kleincellige?) longkanker 2 weken later overleden. Ze heeft al eerder twee keer borstkanker gehad en een deel van haar borst latem amputeren. Ze had de ziekte van crohn en nog veel meer lichamelijke aandoeningen.

Bergen medicijnen liet ze over. Niet een tiental pakjes maar echt twee tot drie vuilniszakken vol met hele zware medicijnen.
Toen mijn moeder deze samen met mijn oom is gaan inleveren na haar overlijden bij de apotheek omdat mijn opa dat te zwaar vond deden ze er ook érg moeilijk over.
Ik weet niet waarom ze het niet in wilde nemen maar mijn oom en moeder zaten er doorheen na het verlies van mijn oma en met de simpele zin: "Dan dump ik het wel hier voor de apotheek, kan iedereen uitzoeken wat ze willen en zoek het maar uit met je zooi" kon het ineens wel.

Geen idee waarom dit zo is gegaan maar ik hoor het vaker!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou ze gewoon op tafel neerzetten en weglopen. Een apotheek moet dat gewoon innemen. Gaat nergens over. Het word vaak nog gezegd ook, lever je oude medicijnen in en spoel ze niet door de wc etc. Ik werk in de zorg en hier in mijn stad kan het gewoon??? Aandringen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
gekkedwerg93 zei:
Hallo allemaal,
Ik heb jullie advies en tips nodig. Ik ben zelfstandig afgebouwd met methadon omdat ik heel erg grote kinderwens heb en via iriszorg ging het zo verschrikkelijk langzaam. Maar nu het probleem..ik heb dus gigantisch veel methadon over en de apotheek wil het niet innemen en ik wil het ook niet zo in de prullenbak gooien want we hebben hier een paar daklozen die de vuilniszakken uitpluizen dus dat vind ik te gevaarlijk. Wie weet wat en waar ik nog terecht kan om het veilig weg te doen. Wie iets weet stuur me gerust een berichtje.
Mijn dank is groot
Klik om te vergroten...
Klein Chemisch Afval bij je plaatselijke stort?

Of is dit een sneaky manier om hier Methadon aan te bieden? 🤔
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Klein Chemisch Afval bij je plaatselijke stort?

Of is dit een sneaky manier om hier Methadon aan te bieden? 🤔
Klik om te vergroten...
Chemische afval bij de gemeente?

Haha nee dat is niet veilig dus nee
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Naar mijn weten heeft een apotheek altijd altijd retourbak. Ingeleverde medicijnen worden nooit aan iemand anders weer mee gegeven. Dus vind het een beetje een slap excuus van die apotheek. Maar wel klagen dat er veel medicijnen worden geloosd in de natuur.

Mijn oude benzo's en medicijnen van me vader (oxycodon) kon ik zonder pardon inleveren bij de apotheek. Dus wellicht even een andere proberen?
Klik om te vergroten...
Ja daar wou ik ze inleveren maar omdat ze in een potje zitten en niet apart in de verpakking zitten namen ze ze niet aan.. vond ik ook raar maar ik ga het niet zomaar ergens neergooien
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#10
k1ttyc4t zei:
Dat de apotheek jouw medicatie niet wil innemen geloof ik meteen.


Hoi, wil je even mijn ervaring delen nu ik dit lees! Mijn oma is vorig jaar na de diagnose (kleincellige?) longkanker 2 weken later overleden. Ze heeft al eerder twee keer borstkanker gehad en een deel van haar borst latem amputeren. Ze had de ziekte van crohn en nog veel meer lichamelijke aandoeningen.

Bergen medicijnen liet ze over. Niet een tiental pakjes maar echt twee tot drie vuilniszakken vol met hele zware medicijnen.
Toen mijn moeder deze samen met mijn oom is gaan inleveren na haar overlijden bij de apotheek omdat mijn opa dat te zwaar vond deden ze er ook érg moeilijk over.
Ik weet niet waarom ze het niet in wilde nemen maar mijn oom en moeder zaten er doorheen na het verlies van mijn oma en met de simpele zin: "Dan dump ik het wel hier voor de apotheek, kan iedereen uitzoeken wat ze willen en zoek het maar uit met je zooi" kon het ineens wel.

Geen idee waarom dit zo is gegaan maar ik hoor het vaker!
Klik om te vergroten...
Ja is belachelijk, maar ik ga het niet zo in de vuilnisbak gooien aangezien hier veel daklozen en die zijn vaak verslaafd zijn die pluizen de zakken leeg en straks neemt iemand het en gaat het fout dat wil ik niet laten gebeuren.
k
k1ttyc4tLid
01-01-2024, 00:00
#11
gekkedwerg93 zei:
Ja is belachelijk, maar ik ga het niet zo in de vuilnisbak gooien aangezien hier veel daklozen en die zijn vaak verslaafd zijn die pluizen de zakken leeg en straks neemt iemand het en gaat het fout dat wil ik niet laten gebeuren.
Klik om te vergroten...
Is heel attent van je dat je daar aan denkt! Ik zou er op staan dat de apotheek het inneemt, en anders zou ik het gewoon in een zak zo op de toonbank pleuren. Hun hebben gewoon de plicht die zooi in te nemen als erkend inleverpunt als mensen er vanaf willen.

Want het is dus ook gevaarlijk voor de mensen die in de vuilnisbakken kijken bij de mensen de intentie hebben het in te leveren maar die vervolgens geweigerd worden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
gekkedwerg93 zei:
Ja is belachelijk, maar ik ga het niet zo in de vuilnisbak gooien aangezien hier veel daklozen en die zijn vaak verslaafd zijn die pluizen de zakken leeg en straks neemt iemand het en gaat het fout dat wil ik niet laten gebeuren.
Klik om te vergroten...
Je hebt sommige containers die onder de grond gaan, in wijken soms, fix een dar pas en daar kan geen enkele junk ooit bij.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Je hebt sommige containers die onder de grond gaan, in wijken soms, fix een dar pas en daar kan geen enkele junk ooit bij.
Klik om te vergroten...
In sommige gemeentes kun je ze zelfs met andere passen openen, zoals je ov chipkaart. Vraag mij niet waarom dit werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."