Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKambo "The frog Poison".

Kambo "The frog Poison".

35 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben zojuist weer geland na mijn laatste sessie onderdeel van de maancyclus Kambo.

Dit keer was het een rollercoaster van emoties, angst, verdriet, blijdschap en puur lijden.

Want Kambo is echt gèèn prettig gevoel. Eerder vreselijk; ik weet me geen houding te geven. Kreunend en kotsend op handen en knieën surviven. Maar goed; ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in me leven na deze sessie.

🐸🐸
D
DoorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja he - heel herkenbaar je verslag.
Ik had de eerste keer 4, toen 2 ceremonies 5.... de laatste keer deed ik mijn ayahuasca dieta, en ging ik gewoon bijna te vlakte toen ik opstond voor de wc (weinig zout in systeem enzo). Gelukkig had ik toen 1 op 1 en had zij het eerder door dan ik en kon ik er net bij blijven.
Maar zelfs dan, bewust erbij zijn - voelen wat er gebeurt, ik vind het mega interessant, en leer er op diepere levels ook echt van, door meer container te bouwen voor minder fijne emoties en sensaties enzo.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Ik ben zojuist weer geland na mijn laatste sessie onderdeel van de maancyclus Kambo.

Dit keer was het een rollercoaster van emoties, angst, verdriet, blijdschap en puur lijden.

Want Kambo is echt gèèn prettig gevoel. Eerder vreselijk; ik weet me geen houding te geven. Kreunend en kotsend op handen en knieën surviven. Maar goed; ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in me leven na deze sessie.

🐸🐸
Klik om te vergroten...

Ondanks de gevaren waarvoor hier terecht gewaarschuwd wordt, toch tof dat je hier verslag doet.

Ik ken kambo eigenlijk niet zo goed. Behalve dat ik er e.e.a. over gelezen heb en enkele filmpjes van ceremonies voorbij heb zien komen, maar het is me er daardoor niet duidelijker op geworden wat het nu precies voor nut heeft / doet. Juist omdat het acuut als een zeer oncomfortabele fysieke strijd overkomt maar daarbij dus óók nog eens niet psychedelisch is. Wat is concreet het voordeel dan? Dat wordt mij tot nu toe niet voldoende helder op basis van beschrijvingen en beelden.

Ik ben me (al jaren, lol) mentaal aan het oprapen om een keer ayahuasca/pharmahuasca te doen. Het is wel echt mijn wens om dit ooit te gaan regelen, als DMT-fascinist (wat geen bestaand Nederlands woord is, maar dan bedenk ik het bij deze even xD * edit: wait, het echte woord is ‘enthousiast’ denk ik maar ‘fascinist’ klinkt kloppender in DMT-context) wil ik die uiteindelijk niet missen. Maar ook daar houdt dat gekots en de overige fysieke shit me vooralsnog - waarschijnlijk meer dan nodig - tegen, naast de heftige emotionele intensiteit van de ervaring zelf. Maar daar is tenminste dan nog sprake van een psychedelische/existentiële ervaring waarvan ik wel geloof dat de therapeutische effecten de ‘ellende’ potentieel waard kunnen zijn.

Van kambo ben ik dus niet overtuigd. Het klinkt voor mij toch vooral k*t, toxisch/lichamelijk belastend en mogelijk riskant (dit review stemt bijvoorbeeld niet direct vrolijk, al besef ik dat het slechts om een laag aantal cases gaat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9061256/…) en ‘vaag’ qua wat het nou eigenlijk daadwerkelijk psychologisch meer doet dan wat wat subtiele mentale veranderingen hier en daar, over langere tijd heen, die net zo goed spontaan en natuurlijk op kunnen treden of placebo-effecten kunnen zijn. (En ik vind het persoonlijk ook niet zo’n fijn idee dat er dieren gemanipuleerd worden.) Maar hey, ik ben er ook allemaal niet zelf bij geweest, dus wie ben ik.

Houd ons dus vooral op de hoogte! Juist het onbekende en de meer skeptische houdingen hier maken je report extra waardevol.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo lezers.

Ik had me nog voorgenomen om een report te schrijven over mijn 2e ervaring met Kambo.

Kambo is de afscheiding van de grote boomkikker uit de Amazone. Het word al duizenden jaren gebruikt door stammen in Brazilië en Peru. De kikker gebruikt deze afscheiding zodat hij niet word opgegeten door vijanden. In feite is het dus een gif.

Een gif vol met peptides en andere stoffen. Echt wetenschappelijk onderzoek is er niet over Kambo. Het is dus vooral de ervaring en horen zeggen van.

Zo gezegd zo gedaan. Kambo is op mijn pad gekomen via 2 mensen die dichtbij mij staan. Hun hebben er enorm veel ervaring mee en hun leven is drastisch veranderd sinds ze in aanraking zijn gekomen met alternatieve geneeswijze. Waaronder dus Kambo.

Het report:

De ceremonie word geopend en de setting word gecreëerd dmv heilig hout en een spirituele tripsetting. De ruimte is volledig ingericht hiervoor.

Ik spreek mijn intenties uit naar de begeleiders en dan gaat het beginnen.

Ik krijg eerst 2 maal een dosis Rapé me neus ingeblazen dmv een blaaspijp. Een mix van verschillende soorten kruiden uit de jungle. Hierdoor voel ik mezelf zwaarder worden en ontspannen.

Ondertussen zijn er 3 "portals" in mijn arm gebrand. Ja gebrand; de opperste huidlaag word op die manier verwijderd. Op die open plekjes word de kambo aangebracht.

Voordat de kambo word aangebracht word me gevraagd 1.5ltr water te drinken. Dit helpt bij het cleanen.

Eenmaal klaar voor de Kambo worden er 3 kleine snottebelletjes Kambo op de portals geplaatst op m'n arm. Binnen zo'n 20 a 30 seconden begint het te werken. Ik voel een suizend gevoel op me borst wat ik herkende van de vorige keer. Het gevoel dat je hart beïnvloedt raakt door de Kambo is een angstaanjagend gevoel. Je hart begint sneller en sneller te kloppen. Er ontstaat een kloppend gevoel op me hoofd, en het lijkt net alsof me hoofd opzwelt.
Dan plotseling krijg ik een enorm warm gevoel door me lichaam. Zo warm heb ik t nog nooit gehad, en m'n lichaam begint vanuit binnenuit te trillen.

Het is een hele intense fysieke reactie waar je je buiten ontspanningsoefeningen niet echt op kunt voorbereiden.

Na zo'n 5 minuten van intensiteit begint de misselijkheid en het "purgen".

Zoo misselijk. Het braken lucht enorm op, en veel gebraakt ook! Dat is volgens de begeleiding normaal en juist goed voor het proces. Vandaar dat er word gevraagd genoeg water te drinken.

Het totale proces duurt zo'n 25 min. Na deze "acute" periode heb ik alle 2 de keren zo'n fijne afterglow ervaren. Alsof al m'n zintuigen weer open stonden.

Of ik er wat aan gehad heb tot nu toe? Dat denk ik wel maar het is erg subtiel nog.

Aanvulling; er is erg veel ervaring met Kambo over de gehele wereld. Zeer veel mensen hebben er baat bij gehad.

Er zijn alleen enkele contra indicaties! Hierover is op internet genoeg te vinden.

Kambo is niet iets wat zomaar moet worden besteld en gebruikt!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Hallo lezers.

Ik had me nog voorgenomen om een report te schrijven over mijn 2e ervaring met Kambo.

Kambo is de afscheiding van de grote boomkikker uit de Amazone. Het word al duizenden jaren gebruikt door stammen in Brazilië en Peru. De kikker gebruikt deze afscheiding zodat hij niet word opgegeten door vijanden. In feite is het dus een gif.

Een gif vol met peptides en andere stoffen. Echt wetenschappelijk onderzoek is er niet over Kambo. Het is dus vooral de ervaring en horen zeggen van.

Zo gezegd zo gedaan. Kambo is op mijn pad gekomen via 2 mensen die dichtbij mij staan. Hun hebben er enorm veel ervaring mee en hun leven is drastisch veranderd sinds ze in aanraking zijn gekomen met alternatieve geneeswijze. Waaronder dus Kambo.

Het report:

De ceremonie word geopend en de setting word gecreëerd dmv heilig hout en een spirituele tripsetting. De ruimte is volledig ingericht hiervoor.

Ik spreek mijn intenties uit naar de begeleiders en dan gaat het beginnen.

Ik krijg eerst 2 maal een dosis Rapé me neus ingeblazen dmv een blaaspijp. Een mix van verschillende soorten kruiden uit de jungle. Hierdoor voel ik mezelf zwaarder worden en ontspannen.

Ondertussen zijn er 3 "portals" in mijn arm gebrand. Ja gebrand; de opperste huidlaag word op die manier verwijderd. Op die open plekjes word de kambo aangebracht.

Voordat de kambo word aangebracht word me gevraagd 1.5ltr water te drinken. Dit helpt bij het cleanen.

Eenmaal klaar voor de Kambo worden er 3 kleine snottebelletjes Kambo op de portals geplaatst op m'n arm. Binnen zo'n 20 a 30 seconden begint het te werken. Ik voel een suizend gevoel op me borst wat ik herkende van de vorige keer. Het gevoel dat je hart beïnvloedt raakt door de Kambo is een angstaanjagend gevoel. Je hart begint sneller en sneller te kloppen. Er ontstaat een kloppend gevoel op me hoofd, en het lijkt net alsof me hoofd opzwelt.
Dan plotseling krijg ik een enorm warm gevoel door me lichaam. Zo warm heb ik t nog nooit gehad, en m'n lichaam begint vanuit binnenuit te trillen.

Het is een hele intense fysieke reactie waar je je buiten ontspanningsoefeningen niet echt op kunt voorbereiden.

Na zo'n 5 minuten van intensiteit begint de misselijkheid en het "purgen".

Zoo misselijk. Het braken lucht enorm op, en veel gebraakt ook! Dat is volgens de begeleiding normaal en juist goed voor het proces. Vandaar dat er word gevraagd genoeg water te drinken.

Het totale proces duurt zo'n 25 min. Na deze "acute" periode heb ik alle 2 de keren zo'n fijne afterglow ervaren. Alsof al m'n zintuigen weer open stonden.

Of ik er wat aan gehad heb tot nu toe? Dat denk ik wel maar het is erg subtiel nog.
Klik om te vergroten...
Jong, pas toch op met die kwakzalverij :(
D
DoorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je voorspelling kwam dus wel uit Raver, dat het strijden werd. Hero!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Door zei:
Je voorspelling kwam dus wel uit Raver, dat het strijden werd. Hero!
Klik om te vergroten...

Thanks! Warrior medicine 🐸🫨
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap dat het controversieel is. En twijfelachtig. Alleen er is echt een enorm grote groep mensen die voordelen halen uit Kambo. Deze zijn erg breed. Wat ik geloof is dat de kikker je in een positieve wind duwt en dat het leven dan gemakkelijker gaat. Daardoor voel je je over t algemeen beter en link je alles aan de kikker. Placebo is denk ik een groot onderdeel van Kambo.

Omdat het zoals je al aangeeft niet psychedelisch is en de diepgewortelde trauma's niet zal oplossen. Wat ik wel heb ervaren is dat ik enorm met mezelf ben geconfronteerd tijdens de ceremonies. Ik ben angstig voor de dood, en ik laat moeilijk controle los. Kun je nagaan wat voor stap Kambo voor mij geweest is.

Ik weet dat er doden zijn gevallen door Kambo. Maar er vallen ook doden door andere middelen. Misschien nog wel veel meer. Kinderen in de jungle krijgen het, en de stammen gebruiken het al 100'en jaren voor mentale en fysieke genezing en voor het jagen.

Dat voor het jagen kan ik heel goed begrijpen. Dezelfde dag voel je je extreem scherp en helder. Heel bizar. Het is niet psychedelisch maar absoluut wel psychoactief.

Tijdens de ceremonie heb ik altijd gedacht wat doe ik mezelf aan... Maar voordat ik ermee ben begonnen tot nu. Als zelfs vrienden van me aangeven van joh je bent echt weer meer jezelf geworden de laatste tijd; dan is dat in mijn ogen te wijten aan de kikker. Ik geloof dat het geneeskrachtig werkt. Mede doordat mijn zwager is hersteld van een whiplash door de kambo na 2 jaar struggelen; iemand stopt plots met roken terwijl die heftig verslaafd is aan nicotine, andere ervaren andere voordelen.

Ik zal sowieso de route van alternatieve geneeswijzen volgen. Helaas slik ik nog een SSRI dat is een contra indicatie voor psychedelica bij mensen die dit aanbieden. Daarnaast blokkeert het de essentie van het doel.

Check tribal detox en kambo tribe op instagram etc. Probeer je eens in te lezen vanaf de andere kant ipv puur medisch. Zo is mijn blik erop ook veranderd. Ik was ook zeer sceptisch vooraf. Maar idk, het voelt goed.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Ik snap dat het controversieel is. En twijfelachtig. Alleen er is echt een enorm grote groep mensen die voordelen halen uit Kambo. Deze zijn erg breed. Wat ik geloof is dat de kikker je in een positieve wind duwt en dat het leven dan gemakkelijker gaat. Daardoor voel je je over t algemeen beter en link je alles aan de kikker. Placebo is denk ik een groot onderdeel van Kambo.

Omdat het zoals je al aangeeft niet psychedelisch is en de diepgewortelde trauma's niet zal oplossen. Wat ik wel heb ervaren is dat ik enorm met mezelf ben geconfronteerd tijdens de ceremonies. Ik ben angstig voor de dood, en ik laat moeilijk controle los. Kun je nagaan wat voor stap Kambo voor mij geweest is.

Ik weet dat er doden zijn gevallen door Kambo. Maar er vallen ook doden door andere middelen. Misschien nog wel veel meer. Kinderen in de jungle krijgen het, en de stammen gebruiken het al 100'en jaren voor mentale en fysieke genezing en voor het jagen.

Dat voor het jagen kan ik heel goed begrijpen. Dezelfde dag voel je je extreem scherp en helder. Heel bizar. Het is niet psychedelisch maar absoluut wel psychoactief.

Tijdens de ceremonie heb ik altijd gedacht wat doe ik mezelf aan... Maar voordat ik ermee ben begonnen tot nu. Als zelfs vrienden van me aangeven van joh je bent echt weer meer jezelf geworden de laatste tijd; dan is dat in mijn ogen te wijten aan de kikker. Ik geloof dat het geneeskrachtig werkt. Mede doordat mijn zwager is hersteld van een whiplash door de kambo na 2 jaar struggelen; iemand stopt plots met roken terwijl die heftig verslaafd is aan nicotine, andere ervaren andere voordelen.

Ik zal sowieso de route van alternatieve geneeswijzen volgen. Helaas slik ik nog een SSRI dat is een contra indicatie voor psychedelica bij mensen die dit aanbieden. Daarnaast blokkeert het de essentie van het doel.

Check tribal detox en kambo tribe op instagram etc. Probeer je eens in te lezen vanaf de andere kant ipv puur medisch. Zo is mijn blik erop ook veranderd. Ik was ook zeer sceptisch vooraf. Maar idk, het voelt goed.
Klik om te vergroten...

Thanks voor je antwoord! Ik zal altijd een beetje de wetenschapper blijven ondanks dat ik er niet direct meer in werkzaam ben, dus het medische deel geef ik wel wat gewicht. En oh absoluut, ik weet maar al te goed dat veel andere middelen ook gevaren hebben.

Ik sta altijd open om (juist) andere perspectieven te horen. Dus ik zal zeker je suggesties eens checken. Verder vind ik het fijn om te lezen dat het voor jou goed voelt.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Ondanks de gevaren waarvoor hier terecht gewaarschuwd wordt, toch tof dat je hier verslag doet.
Klik om te vergroten...
Yep.


Roze Olifant zei:
Houd ons dus vooral op de hoogte! Juist het onbekende en de meer skeptische houdingen hier maken je report extra waardevol.
Klik om te vergroten...
En yep.

Ik ben erg sceptisch, mn rondt toxiciteit.
Een beetje zoals bij ibogaïne.
In de praktijk kan je dat zien als, een arts hoort aanwezig te zijn bij experimenten met dergelijke middelen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Maar ook daar houdt dat gekots en de overige fysieke shit me vooralsnog - waarschijnlijk meer dan nodig - tegen, naast de heftige emotionele intensiteit van de ervaring zelf.
Klik om te vergroten...
Even tussendoor:

Die misselijkheid heb ik met moclobemide maar één keer gezien, van de 30 keer ongeveer, bij harmala alkaloïden lijkt het vaker voor te komen.
Ikzelf word al misselijk als ik er aan ruik, ik neem wel DMT als het moet.
Het kan emotioneel heel intens zijn maar van de andere kant heb ik het nooit echt mis zien gaan.
Semi-spirituele huisvrouwen op zoek naar zichzelf of wat dan ook hebben het allemaal overleefd. :smirk:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey @Raver, ik zie dit topic nu pas omdat ik zojuist een aflevering heb gezien van Spuiten en Slikken die ook over Kambo gaat. Dus dacht ik even rondneuzen op DF wie hier nog meer ervaring mee heeft. Heeel, heeeel toevallig hadden we het hier met een groepje op TL nog over, want ik vond nog wat oude foto's hiervan. Kan ze echter om privacyredenen niet delen, helaas.

Ik heb dit namelijk ook 3x gedaan tussen 15 en 20 jaar geleden. Dit deed ik bij een sjamaan uit Brazilië (of Peru) die het ook zelf oogstte, of in ieder geval zijn familie.

Ook hij gebruikte een kruid dat we eerst moesten snuiven, echter was dat meer met kanna te vergelijken. Maar het was zijn eigen recept dat generaties in zijn familie is gebruikt en ontwikkeld. Hou me even ten goede of het ook daadwerkelijk allemaal waar is wat deze sjamaan beweert.

De eerste twee keren kreeg ik 5 gaatjes op mijn schouderblad gebrand waar hij het gif op smeerde. Echter bleef deze sjamaan de Kambo net zo lang op je huid smeren totdat je moest overgeven of naar de wc moest rennen. Dus veel langer dan een kwartier duurde het niet voor alles eruit kwam.

Bij de laatste keer gingen we met z'n allen in een kring zitten (+-12 mensen) en kregen we eerst de bekende 5 gaatjes in onze huid gebrand. Toen ging de sjamaan per deelnemer wat Kambo opsmeren en ging door naar de volgende deelnemer enz. Dit net zo lang tot één voor één deelnemers begonnen over te geven of niet meer konden en gingen liggen. Vreemd genoeg bleef ik het langst zitten, waarop hij op een gegeven moment de hele tijd alleen nog bij mij nieuwe Kambo aan het opsmeren was. Tot ik echt helemaal klaar was en ik aangaf dat hij wel eens mocht stoppen. Ongeveer een kwartier later ging ik naar de wc met mijn opnieuw gevulde fles water en kwam daar zeker een uur niet meer van af. Op een gegeven moment kwam er kristalhelder water van onder eruit gespoten (sorry, niet al te fris). Er zat echt geen kleurtje meer aan. Mijn darmen zijn volgens mij in mijn hele leven nog nooit zo schoon geweest (hierna ook nooit meer overigens, lol).

Bij alle keren, zoals ook Raver aangaf, heb ik de weken erna me echt beter gevoeld. Subtiel, maar echt beter. Heldere geest en meer energie, wat zeker meerdere weken aanhield. Wat ook vooral opviel, was dat het echt leek dat een heel groot deel van de mentale last was weggevallen. Alsof iemand meer dan de helft van de stenen uit je rugzak heeft gehaald. Echt wonderlijk. Gek eigenlijk dat ik het niet vaker heb gedaan, maar dit geeft wel weer zin om het weer eens te doen.

Hier is het spuiten en slikken video over Kambo

Wat ik wel wat storend vind, is dat die man aangeeft dat er NUL risico's aan vastzitten, wat natuurlijk niet waar is. Later in de video is een man bewusteloos, wat ik nog nooit gehoord of meegemaakt heb, en mij ook niet echt goed lijkt (?). Desalniettemin vond ik het wel leuk om even te zien.


Edit: Ik vergeet echter dat ik bij de laatste ook een eetlepel Ibogaine poeder kreeg nadat je weer een beetje van de Kambo was bijgekomen. Dit spul deed me op wolkjes doen lopen een uur daarna zo licht leek ik me te voelen. Het liet me ook op een hele helderen manier naar mezelf kijken. Beetje zoals psychedelica kan maar dan met een puur heldere geest. Of het nou door de Ibogaine kwam of door de manier van toedienen (langzaam 1 voor 1 in de kring), deze ceremonie heeft wel het langste positieve effecten opgeleverd.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Hallo lezers.

Ik had me nog voorgenomen om een report te schrijven over mijn 2e ervaring met Kambo.

Kambo is de afscheiding van de grote boomkikker uit de Amazone. Het word al duizenden jaren gebruikt door stammen in Brazilië en Peru. De kikker gebruikt deze afscheiding zodat hij niet word opgegeten door vijanden. In feite is het dus een gif.

Een gif vol met peptides en andere stoffen. Echt wetenschappelijk onderzoek is er niet over Kambo. Het is dus vooral de ervaring en horen zeggen van.

Zo gezegd zo gedaan. Kambo is op mijn pad gekomen via 2 mensen die dichtbij mij staan. Hun hebben er enorm veel ervaring mee en hun leven is drastisch veranderd sinds ze in aanraking zijn gekomen met alternatieve geneeswijze. Waaronder dus Kambo.

Het report:

De ceremonie word geopend en de setting word gecreëerd dmv heilig hout en een spirituele tripsetting. De ruimte is volledig ingericht hiervoor.

Ik spreek mijn intenties uit naar de begeleiders en dan gaat het beginnen.

Ik krijg eerst 2 maal een dosis Rapé me neus ingeblazen dmv een blaaspijp. Een mix van verschillende soorten kruiden uit de jungle. Hierdoor voel ik mezelf zwaarder worden en ontspannen.

Ondertussen zijn er 3 "portals" in mijn arm gebrand. Ja gebrand; de opperste huidlaag word op die manier verwijderd. Op die open plekjes word de kambo aangebracht.

Voordat de kambo word aangebracht word me gevraagd 1.5ltr water te drinken. Dit helpt bij het cleanen.

Eenmaal klaar voor de Kambo worden er 3 kleine snottebelletjes Kambo op de portals geplaatst op m'n arm. Binnen zo'n 20 a 30 seconden begint het te werken. Ik voel een suizend gevoel op me borst wat ik herkende van de vorige keer. Het gevoel dat je hart beïnvloedt raakt door de Kambo is een angstaanjagend gevoel. Je hart begint sneller en sneller te kloppen. Er ontstaat een kloppend gevoel op me hoofd, en het lijkt net alsof me hoofd opzwelt.
Dan plotseling krijg ik een enorm warm gevoel door me lichaam. Zo warm heb ik t nog nooit gehad, en m'n lichaam begint vanuit binnenuit te trillen.

Het is een hele intense fysieke reactie waar je je buiten ontspanningsoefeningen niet echt op kunt voorbereiden.

Na zo'n 5 minuten van intensiteit begint de misselijkheid en het "purgen".

Zoo misselijk. Het braken lucht enorm op, en veel gebraakt ook! Dat is volgens de begeleiding normaal en juist goed voor het proces. Vandaar dat er word gevraagd genoeg water te drinken.

Het totale proces duurt zo'n 25 min. Na deze "acute" periode heb ik alle 2 de keren zo'n fijne afterglow ervaren. Alsof al m'n zintuigen weer open stonden.

Of ik er wat aan gehad heb tot nu toe? Dat denk ik wel maar het is erg subtiel nog.

Aanvulling; er is erg veel ervaring met Kambo over de gehele wereld. Zeer veel mensen hebben er baat bij gehad.

Er zijn alleen enkele contra indicaties! Hierover is op internet genoeg te vinden.

Kambo is niet iets wat zomaar moet worden besteld en gebruikt!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je tripreport!
Toch klinkt het niet heel aanlokkelijk. Op mij komt kambo altijd over alsof je je doelbewust laat vergiftigen, zodat je daarna blij kunt zijn dat je niet meer misselijk bent. 😅

Ik sla dan liever het gif-gedeelte met misselijkheid over en prijs me gelukkig dat ik me gewoon goed voel.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Bedankt voor je tripreport!
Toch klinkt het niet heel aanlokkelijk. Op mij komt kambo altijd over alsof je je doelbewust laat vergiftigen, zodat je daarna blij kunt zijn dat je niet meer misselijk bent. 😅

Ik sla dan liever het gif-gedeelte met misselijkheid over en prijs me gelukkig dat ik me gewoon goed voel.
Klik om te vergroten...
Nou iedereen zijn ding natuurlijk maar ik voelde me erna echt beter dan ervoor. Niet alleen omdat ik niet meer misselijk was 😅
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat voor mij ook een reden is om het niet te doen is dierenwelzijn. Want vaak mishandelen ze die kikkers wel echt om aan het gif te komen. Zo'n diertje wordt dan strak gespannen aan vier in de grond gestoken stokken Dat levert veel stress en pijn op, wat nodig is om het zelfverdedigingsmechanisme te triggeren. Maar wat ook onprettig is voor het beestje.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Bedankt voor je tripreport!
Toch klinkt het niet heel aanlokkelijk. Op mij komt kambo altijd over alsof je je doelbewust laat vergiftigen, zodat je daarna blij kunt zijn dat je niet meer misselijk bent. 😅

Ik sla dan liever het gif-gedeelte met misselijkheid over en prijs me gelukkig dat ik me gewoon goed voel.
Klik om te vergroten...

Zo dacht ik er ook altijd over.

Tot ik het deed.

Maar niets is een shortcut in het leven. Ook Kambo niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."