Hey
@Raver, ik zie dit topic nu pas omdat ik zojuist een aflevering heb gezien van
Spuiten en Slikken die ook over Kambo gaat. Dus dacht ik even rondneuzen op DF wie hier nog meer ervaring mee heeft. Heeel, heeeel toevallig hadden we het hier met een groepje op TL nog over, want ik vond nog wat oude foto's hiervan. Kan ze echter om privacyredenen niet delen, helaas.
Ik heb dit namelijk ook 3x gedaan tussen 15 en 20 jaar geleden. Dit deed ik bij een sjamaan uit Brazilië (of Peru) die het ook zelf oogstte, of in ieder geval zijn familie.
Ook hij gebruikte een kruid dat we eerst moesten snuiven, echter was dat meer met kanna te vergelijken. Maar het was zijn eigen recept dat generaties in zijn familie is gebruikt en ontwikkeld. Hou me even ten goede of het ook daadwerkelijk allemaal waar is wat deze sjamaan beweert.
De eerste twee keren kreeg ik 5 gaatjes op mijn schouderblad gebrand waar hij het gif op smeerde. Echter bleef deze sjamaan de Kambo net zo lang op je huid smeren totdat je moest overgeven of naar de wc moest rennen. Dus veel langer dan een kwartier duurde het niet voor alles eruit kwam.
Bij de laatste keer gingen we met z'n allen in een kring zitten (+-12 mensen) en kregen we eerst de bekende 5 gaatjes in onze huid gebrand. Toen ging de sjamaan per deelnemer wat Kambo opsmeren en ging door naar de volgende deelnemer enz. Dit net zo lang tot één voor één deelnemers begonnen over te geven of niet meer konden en gingen liggen. Vreemd genoeg bleef ik het langst zitten, waarop hij op een gegeven moment de hele tijd alleen nog bij mij nieuwe Kambo aan het opsmeren was. Tot ik echt helemaal klaar was en ik aangaf dat hij wel eens mocht stoppen. Ongeveer een kwartier later ging ik naar de wc met mijn opnieuw gevulde fles water en kwam daar zeker een uur niet meer van af. Op een gegeven moment kwam er kristalhelder water van onder eruit gespoten (sorry, niet al te fris). Er zat echt geen kleurtje meer aan. Mijn darmen zijn volgens mij in mijn hele leven nog nooit zo schoon geweest (hierna ook nooit meer overigens, lol).
Bij alle keren, zoals ook Raver aangaf, heb ik de weken erna me echt beter gevoeld. Subtiel, maar echt beter. Heldere geest en meer energie, wat zeker meerdere weken aanhield. Wat ook vooral opviel, was dat het echt leek dat een heel groot deel van de mentale last was weggevallen. Alsof iemand meer dan de helft van de stenen uit je rugzak heeft gehaald. Echt wonderlijk. Gek eigenlijk dat ik het niet vaker heb gedaan, maar dit geeft wel weer zin om het weer eens te doen.
Hier is het spuiten en slikken video over Kambo
Wat ik wel wat storend vind, is dat die man aangeeft dat er NUL risico's aan vastzitten, wat natuurlijk niet waar is. Later in de video is een man bewusteloos, wat ik nog nooit gehoord of meegemaakt heb, en mij ook niet echt goed lijkt (?). Desalniettemin vond ik het wel leuk om even te zien.
Edit: Ik vergeet echter dat ik bij de laatste ook een eetlepel Ibogaine poeder kreeg nadat je weer een beetje van de Kambo was bijgekomen. Dit spul deed me op wolkjes doen lopen een uur daarna zo licht leek ik me te voelen. Het liet me ook op een hele helderen manier naar mezelf kijken. Beetje zoals psychedelica kan maar dan met een puur heldere geest. Of het nou door de Ibogaine kwam of door de manier van toedienen (langzaam 1 voor 1 in de kring), deze ceremonie heeft wel het langste positieve effecten opgeleverd.