Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed wordt omgezet in ...

Speed wordt omgezet in ...

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
ChefkeaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vroeg me nou eens af speed waarin wordt dat onmgezet in welke stof als 1e in je lichaam/hersenen ?

Is dat directe dopamine, of eerst een aantal precursors zoals tyrosine ? :confused:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#2
volgens mij laat het alleen dopamine los.. ik weet niet of pep dat ook aanmaakt,,.. lijkt me niet :stoned:
C
ChefkeaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het maakt he niet maar laat het alleen los.
Wat nou als je ADD hebt en je maakt 50% minder aan als een normale persoon en je neemt 0.3 gr in merk je dan wat ? of vrij weinig ?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat ligt aan je kwaliteit, maar o.3 gram moet egt wel merkbaar zijn,, dat is tog een redelijk dik nakkie :beer:
C
ChefkeaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed nu voort eerst gebrobeerd en moet zeggen voelde me wel lekker erbij.

Maar zit met een aantal kleine vraagjes:

Als ik 0.1 gr inneem en dan 1 uur verder hoeveel zit er dan nog in mijn lichaam/hersenen
en hoeveel na 2 uur
(wat is dus de afbouw snelheid, hoeveelheid in je lichaam ?)

en

Is het normaal als je dus bij de 1e x 0.1 gr neemt en dan na ander half uur nog een x 0.1 gr neemt dat je het dan koud krijgt ? En dan na ander half uur weer 0.1 gr.
En dan nog wat kouder... zweet me wel kapot door de hitte buiten n binnen maar toch krijg ik tintellingen over mijn hele lichaam waarvan ik het dus koud krijg denk ik, geen kippenvel.
C
ChefkeaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nu in 3 stappen iedere x 1.5 uur ertussen niets gedaan hele dag stil gezeten achter de pc beetje.

dus 3x 0.1mg met pauzes van 1.5 uur.

1e dosis was wennen i was overwelmd door gedachtens enz.
Later werd het helder allemaal. bij dosis 2 voelde ik me helemaal top.
Nix mis mee.
Maar bij dosis 3: begon ik helemaal af te takelen, heb me nog nooit zo beroerd geveold. ds ik denk ik ga wat eten en drinken mischien helpt dat maar ik moet het nu nog doen..

Geen zin, krijg niets door me keel, moet alleen maar kotse (neigingen)





Is dit normaal ?
het is mijn 1e x voor als je het nog niet wist.
Ik heb waarscheinlijk ADD tegenovergestelde van ADHD en ik dacht al ik speed zou nemen dat ik weer helder kon denken en concetrartere meer energie had dat had ik pas bij 0.2 gr.
En bij 3 ging het fout, hoe komt dit ?

Alle 3 de dosise zijn intotaal in 5 uur gemaakt de laatste (3e) dosis was om 15:15 (kwart over 3)
En rond die tijd werd het wat anders klein beetje, toen 5 uur begon ik dubbel te kijken ofzo, bij 6 uur voelde ik me zo klote en 7 uur nog meer 8 uur was ook klote, en nu 21:52 (10 uur bijna.
Is het 7 uur geleden dat ik mijn laatste 0.1 gr inhad genomen.



Is dit nu normaal, of ligt het aan mij?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is normaal dat als de speed uitgaat werken dat je je dan klote voelt ja.. maar jij hebt het wel erg snel,, meer nemen/bij pakken, dat helpt er dan wel tegen maar dan word de kater alleen maar erger en slapen en eten gaat er dan ook niet inzitten.
je zegt dat je add hebt, maar wil je speed egt als medicijn daartegen gebruiken?? want je zegt dat je erdoor hoopt beter te concentreren/helder denken en meer energie.. nou speed geeft al die dingen wel. maar het is denk ik niet het beste middel.. je raakt zo verslaaft als je het bijv: dagenlijks gaat gebruiken, en helpen door de dokter voorgeschreven middelen niet dan??
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#8
neem ritalin, heeft speedwerking met lichtere mate en je krijgt het op voorschrift :wave:
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ADD is niet het tegenovergestelde van ADHD. Het is hetzelfde alleen zonder het hyper actieve gedrag. En als je amfetamines wil gebruiken dan moet je niet met 300 mg beginnen, dan moet je met een kleine dosis te werk gaan. Dan is het ook niet schadelijk als je dextroamfetamines gebruikt. We hebben het dan over 5 mg enzo. Je word niet high maar je ADD zal wel zeker verholpen worden. Alleen nu moet je nog een vaste plek vinden om goede kwaliteit dextroamfetamines vandaan te toveren. Normale pep zou ik echt niet voor ADD gebruiken want ondanks dat lage hoeveelheden "niet schadelijk zijn" zou ik dat toch niet helemaal geloven. Het zijn amfetamines, kom op. Met dex kan ik me dat nog een beetje voorstellen.

steelpad zei:
neem ritalin, heeft speedwerking met lichtere mate en je krijgt het op voorschrift :wave:
Klik om te vergroten...

Als je de dokter vertelt dat Ritalin niet werkt dan krijg je dex voorgeschreven. Das nog eens makkelijk aan je pep komen! :P
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#10
_Kat_ zei:
ADD is niet het tegenovergestelde van ADHD. Het is hetzelfde alleen zonder het hyper actieve gedrag. En als je amfetamines wil gebruiken dan moet je niet met 300 mg beginnen, dan moet je met een kleine dosis te werk gaan. Dan is het ook niet schadelijk als je dextroamfetamines gebruikt. We hebben het dan over 5 mg enzo. Je word niet high maar je ADD zal wel zeker verholpen worden. Alleen nu moet je nog een vaste plek vinden om goede kwaliteit dextroamfetamines vandaan te toveren. Normale pep zou ik echt niet voor ADD gebruiken want ondanks dat lage hoeveelheden "niet schadelijk zijn" zou ik dat toch niet helemaal geloven. Het zijn amfetamines, kom op. Met dex kan ik me dat nog een beetje voorstellen.

steelpad zei:
neem ritalin, heeft speedwerking met lichtere mate en je krijgt het op voorschrift :wave:
Klik om te vergroten...

Als je de dokter vertelt dat Ritalin niet werkt dan krijg je dex voorgeschreven. Das nog eens makkelijk aan je pep komen! :P
Klik om te vergroten...

mischien wel ja,, maar tog werkt het zo, doktoren zijn vaak roekeloze middelen strooiers,, ze hebben mn zusje ook vanalles binnegepropt,, toen dachten ze weer dat ze add had, ze kreeg ritalin en werd alleen zwaar aggressief.. (achteraf ook geen add :confused: oftewel doktoren oordelen vaakte snel.. maar dat is best begrijpenlijk aangezien ze dagenlijks weetikveel hoeveel problemen aanhoren) maargoed,, mij niet gezien bij een dokter!! :wave:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
In de hersenen ontregelt speed de afgifte van de neurotransmitters dopamine, norepinefrine en serotonine.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#12
serotonine ook bij amfetamine?? wist ik niet,, wist wel dat xtc naast de grote hoeveelheid serotonine ook wat dopamine loslaat,, maar wist niet dat het ook andersom was tog.. maar het zou me niet verbazen inderdaad :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."