Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSmaak

Smaak

28 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
'Avond

Elke keer als ik redelijk wat pep naar binnen heb gegooid krijg ik zo'n typische droge mond met een rare smaak. Het is niet heel vervelend maar het zou wel fijn zijn als dit te verhelpen valt.
Ik ben wat meer gaan drinken tijdens de pep om te kijken of het aan uitdroging lag maar dat was het bij mij niet.
Heeft dit te maken met vitaminegebrek of iets in die richting?
En zo ja, wat doen jullie om dit (zo veel mogelijk) te verhelpen?


Danku
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kauwgom kauwen? Lekker fruit eten zoals mandarijnen en andere sappig fruit? Op een zoethout stokje kauwen hielp mij ook wel.

Drgeo bek had ik ook altijd en meestal is dat ook de oorzaak van een zere mond na speed gebruik.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat jij niet de enige bent, ik heb het ook. Ik drink zelf veel en heb veel van die smint mintjes waardoor het niet meer opvalt.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drientje zei:
Kauwgom kauwen?
Klik om te vergroten...

Dan slaat mijn buik weer op hol :P
Fruit helpt wel een beetje maar dat wordt ik uiteindelijk ook zat.
Maar jullie weten niet wat er exact in je lichaam gebeurt waardoor dit komt?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chris Pontius zei:
Drientje zei:
Kauwgom kauwen?
Klik om te vergroten...

Dan slaat mijn buik weer op hol :P
Fruit helpt wel een beetje maar dat wordt ik uiteindelijk ook zat.
Maar jullie weten niet wat er exact in je lichaam gebeurt waardoor dit komt?
Klik om te vergroten...
Speed heeft een vochtafdrijvende werking en als je een vocht te kort in je lijf hebt is het eerste orgaan wat er last van heeft je mond. Dit is een natuurlijke ingebouwde reactie zodat je als je een vocht te kort hebt je meer gaat drinken vanwege je droge mond. Ik heb dit ook altijd en zie het meer als normaal bijverschijnsel van de pep dan irritant.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drientje zei:
Chris Pontius zei:
Drientje zei:
Kauwgom kauwen?
Klik om te vergroten...

Dan slaat mijn buik weer op hol :P
Fruit helpt wel een beetje maar dat wordt ik uiteindelijk ook zat.
Maar jullie weten niet wat er exact in je lichaam gebeurt waardoor dit komt?
Klik om te vergroten...
Speed heeft een vochtafdrijvende werking en als je een vocht te kort in je lijf hebt is het eerste orgaan wat er last van heeft je mond. Dit is een natuurlijke ingebouwde reactie zodat je als je een vocht te kort hebt je meer gaat drinken vanwege je droge mond.
Klik om te vergroten...
Danku

Drientje zei:
Ik heb dit ook altijd en zie het meer als normaal bijverschijnsel van de pep dan irritant.
Klik om te vergroten...

Als ik niet te veel doe is het ook niet zo vervelend, maar als ik een hoop "medicatie" neem is dat wel anders.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Iedereen heeft een droge bek van speed, dat hoort er gewoon bij. Slecht voor je gebit is het vooral. :( Als je meer gaat drinken ga je volgens mij gewoon meer gaan pissen. :grin:

Muntjes zijn denk ik inderdaad de beste oplossing, als ik kauwgom neem dan krijg ik altijd tandpijn omdat ik als een gek kauw, zonder heb ik er geen last van, van muntjes heb je minder last van je kaken.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
Iedereen heeft een droge bek van speed, dat hoort er gewoon bij. Slecht voor je gebit is het vooral. :( Als je meer gaat drinken ga je volgens mij gewoon meer gaan pissen. :grin:

Muntjes zijn denk ik inderdaad de beste oplossing, als ik kauwgom neem dan krijg ik altijd tandpijn omdat ik als een gek kauw, zonder heb ik er geen last van, van muntjes heb je minder last van je kaken.
Klik om te vergroten...
Muntjes? Explain?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
typisch een bijwerking van pep, fisherman's friends deden altijd wonderen bij mij....
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drientje zei:
W.F.L. zei:
Iedereen heeft een droge bek van speed, dat hoort er gewoon bij. Slecht voor je gebit is het vooral. :( Als je meer gaat drinken ga je volgens mij gewoon meer gaan pissen. :grin:

Muntjes zijn denk ik inderdaad de beste oplossing, als ik kauwgom neem dan krijg ik altijd tandpijn omdat ik als een gek kauw, zonder heb ik er geen last van, van muntjes heb je minder last van je kaken.
Klik om te vergroten...
Muntjes? Explain?
Klik om te vergroten...
Ik snap het nu pas na Marla's post. Pepermuntjes...... :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
W.F.L. zei:
Iedereen heeft een droge bek van speed, dat hoort er gewoon bij. Slecht voor je gebit is het vooral. :( Als je meer gaat drinken ga je volgens mij gewoon meer gaan pissen. :grin:

Muntjes zijn denk ik inderdaad de beste oplossing, als ik kauwgom neem dan krijg ik altijd tandpijn omdat ik als een gek kauw, zonder heb ik er geen last van, van muntjes heb je minder last van je kaken.
Klik om te vergroten...
Muntjes? Explain?
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde van die dingen waar je op kan zuigen, zoals Marla al zegt. Die gaan lang mee (zoals kauwgom) maar dan zonder kaakpijn. Alleen zit je natuurlijk nog steeds met het laxerende effect, tenminste bij munt kan dat wel. Maar ze bestaan toch ook in andere smaken? Weet alleen niet hoe die krengen zoals Fisherman's Friend genoemd worden..
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Smintjes of fisherman's friends helpen inderdaad uitstekend. Overigens helpt drinken niet tegen een droge mond juist omdat speed vocht uitdrijft, je kan drinken wat je wil maar al het vocht gaat rechtstreeks naar je blaas of zweetklieren, zoals we allemaal merken tijdens een nachtje deeps. :grin:
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb da wel soms de dagen na een stevige avond. Precies alsof men speeksel zout smaakt.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn favoriet:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
dat hoort er gewoon bij.
Klik om te vergroten...

Als iedereen altijd zo zou denken, zouden we nu nog in een grot wonen.
Op zich ook niet erg.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Chris Pontius zei:
W.F.L. zei:
dat hoort er gewoon bij.
Klik om te vergroten...

Als iedereen altijd zo zou denken, zouden we nu nog in een grot wonen.
Op zich ook niet erg.
Klik om te vergroten...

Als ik zeg "een kleine lul hoort er gewoon bij" en iemand zegt "neem viagra" wat zeg je dan?

Iedereen heeft het. Niets aan te doen :) Muntjes nemen en last krijgen van je darmen :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
W.F.L. zei:
Iedereen heeft het. Niets aan te doen
Klik om te vergroten...

En dáár heb je het mis!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Chris Pontius zei:
W.F.L. zei:
Iedereen heeft het. Niets aan te doen
Klik om te vergroten...

En dáár heb je het mis!
Klik om te vergroten...

W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vraag me af of er een effectieve methode is om je mond weer een beetje te hydrateren..? Dus niet je hele lichaam, maar echt iets dat ervoor zorgt dat je mond niet meer zo is uitgedroogd. Het blijft maar bezig hier, probeer niet al te veel te drinken maar dat is echt moeilijk met zulk schuurpapier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."