Ik denk idd dat je je goed op je adem moet concentreren.
op google is ook veel te vinden over simpele ademhalingsoefeningen waardoor je kan ontspannen.
voorbeeldje:
adem rustig en langszaam door je neus in, houdt je adem 5 tellen vast...(niet forceren,als dat je niet lukt gewoon weer laten gaan natuurlijk) en pers de lucht door je mond eruit (dus met druk).
Als je inademt goed je buik uitzetten en vanuit je buik dus ademen en niet vanuit je borst.
uitademen zelfde verhaal je buik weer platter laten worden.
Deze oefening een paar keer herhalen.
Door deze oefening wordt je beetje lichter in je hoofd, en ontspan je makkelijker.
Hou je hartslag trouwens goed in de gaten, als je een te hoge hartslag heb kan je ook deze klachten krijgen.
je hartslag ligt meestal tijdens gebruik rond de 120 slagen per minuut in rust stand, als die boven de 150 gaat in ruststand heb je risico en gaat er iets niet helemaal goed.
Zie topic: tips bij gevoel van flauwvallen.
Daar heb ik beschreven wat je kunt doen mocht je hart te snel gaan.
Hoop dat het helpt
![:wink:]()