Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!!

Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!!

30 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

PEEPMANS zei:
ik ben een speedgebruiker die al 30 jr gebruikt met mate maar wel elke dag.
bij mij heeft de speed niks kapotgemaakt alleen wel bijgedragen mits je
er verstandig mee omspringt nix mis mee!! :rock: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...

Tuurlijk man. :) Hoeveel gebruik je per dag en hoeveel weeg je?
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

PEEPMANS zei:
ik ben een speedgebruiker die al 30 jr gebruikt met mate maar wel elke dag.
bij mij heeft de speed niks kapotgemaakt alleen wel bijgedragen mits je
er verstandig mee omspringt nix mis mee!! :rock: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...

Dan gebruik je het waarschijnlijk al 29jaar zonder 'effect'.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

Chaincells zei:
PEEPMANS zei:
ik ben een speedgebruiker die al 30 jr gebruikt met mate maar wel elke dag.
bij mij heeft de speed niks kapotgemaakt alleen wel bijgedragen mits je
er verstandig mee omspringt nix mis mee!! :rock: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...

Dan gebruik je het waarschijnlijk al 29jaar zonder 'effect'.
Klik om te vergroten...

Ik wou net zeggen, veel zul je toch nietmeer merken ervan
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

fokker zei:
Ik zit ontzettend in de knoop nu met mn eigen, want enerzijds weet ik het zowat zeker, anderzijds voel ik me schuldig want wat nu als ze echt de waarheid spreekt en ze heeft echt niks gehad, en ik beschuldig haar toch?.
Klik om te vergroten...

Ja het zou echt heel raar zijn als je haar onterecht beschuldigd, aangezien zo altijd zo eerlijk is.

Als ze echt het licht heeft gezien en wil stoppen, zal ze toch ook wel begrijpen dat je haar niet zo makkelijk meer vertrouwd?
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

Ik zal nu toch maar eens toegeven dat ik de persoon ben waar dit topic over gaat :wink:

Gelukkig kan ik zeggen dat ik sinds 17 juli geen speed meer heb gehad en dit ook absoluut niet meer zal gaan doen! Ik ben hier zelf heel blij mee!!! God wat ben ik dom geweest afgelopen jaar en wat veranderde de speed mij (niet dat ik hiermee de speed de schuld geef, ik heb het mijn neus in gedouwd....)

Ik heb altijd heel hard geroepen"hoe kun je nou in godsnaam verslaafd raken?" Nou ik heb gezien dat het snel kan gebeuren als je zelf geen duidelijke regels op legt voor jezelf.

Ik ben een meid die altijd hard heeft geleerd en gewerkt om het leven dat ik nu heb te leven. 2 hbo- opleidingen, altijd mijn best doen, goede baan, leuk huis, veel vrienden om me heen, schat van een vriend en nog weet ik in no time er een zooitje van te maken. Ben altijd vrij "beschermd" opgevoed, geen drugs in mijn jeugd of wat dan ook. Pas op mijn 21ste voor het eerst een pilletje gehad........voor de rest geheel onbekend.

Gelukkig heeft mijn werk er niet onder geleden en heb ik het voor mijn familie en "de buitenwereld" weten te verbergen. Waar ik de meeste spijt van heb is dat ik mijn vriend veel ellende en verdriet heb aangedaan. Tevens is het een flinke aanslag geweest op mijn zelfvertrouwen en het vertrouwen van hem uit naar mij!!!!

Na veel praten en een vriend die me gelukkig niet zo op wilde geven zijn we er tot nu toe goed doorheen gekomen! Ok, het vertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen,maar hoop echt dat dit terug komt. We hebben gewoon super 6 jaren gehad en een geweldige basis.
Gelukkig heb ik het zelf "op tijd" in kunnen zien en heb ik steun van mijn vriend gehad en niet alleen boosheid. Ik vind het ook heel naar (maar begrijp het volledig) dat hij vaker het idee heeft gehad dat ik toch "had gehad". Maar ik weet zelf dat dat niet zo is, en krijg het idee dat hij me weer "leert" te vertrouwen. We willen gelukkig beide ervoor gaan! We hebben het altijd super gehad en drugs is nooit iets geweest waar we ons zorgen over moest maken. Ok ik zeg eerlijk dat ik na mijn 1ste keer XTC toch vaker wilde hebben, maar hij me altijd aan de 3 maanden hield om problemen te voorkomen. Dit lukt bijna altijd, maar speed....nee dat was toch behoorlijk anders voor mij. :openmouth:

In november 2009 leren kennen, toen was het al 1 keer per maand, vanaf januari al 2-3 keer per maand, maart elke week. Toen kreeg ik van mijn vriend te horen dat hij speed niet in ons leven vond passen en liever had dat ik of voor hem koos of voor speed. (hij heeft in t verleden veel problemen zelf en om zich heen gehad ermee) Ipv slim te zijn, ging ik het dus maar stiekem doen. Ik ben blij dat de schade nog "beperkt" is gebleven en ik nu het licht toch heb gezien.......

Dus bij deze, ook van mij uit, "Pas toch op, speed maakt meer kapot dan je lief is :wink:

Trouwens, bedankt voor de geïnteresseerde reacties en de "steun" naar mijn vriend toe :wink: En ik ben de slechtste nog niet, maar speed maakte mij een heel ander persoon. Ben zo blij weer mezelf te zijn, niet stiekem te hoeven zijn, geen leugens, ontwijken van vrienden en familie.....
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

Thnx, en ja wil het graag zo houden. Moet zeggen, eigenlijk weinig problemen. Speed past gewoon duidelijk niet in mijn levenspatroontje :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

it'sme zei:
Thnx, en ja wil het graag zo houden. Moet zeggen, eigenlijk weinig problemen. Speed past gewoon duidelijk niet in mijn levenspatroontje :wink:
Klik om te vergroten...

Prima dat je het inziet. Speed hoort bij niemand in het dagelijks levenspatroon.
Speed is goed voor een feestje of een weekend door halen oid eens in de zoveel tijd.
Zodra het je leven gaat bepalen heb je vantevoren wat mis gegaan en ben je niet 1 brug te ver maar 3
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

Klopt helemaal. En zeker zou het me nog weleens lekker lijken voor "een avondje". Maar nee, blijf er gewoon lekker vanaf :wink: Beetje bang geworden voor dat spul in mijn buurt. Daarbij vind ik wat XTC op zijn tijd meer dan genoeg, en geeft (vind ik) een veel specialer gevoel. Dit is ook heerlijk iets voor ons samen, zijn we niemand tot last mee en genieten we op en top van! Daarbij ben ik de dag erna zo brak dat ik het wel weer even heb gezien ermee :tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

Ik denk dat jij idd ook niet recreatief pep kunt gebruiken. Dat ligt niet aan jou, maar omdat je er aan verslaafd bent geweest.

Ik kan nu pep nemen en dan bij wijze van weken of zelfs maanden niet. De laatste keer dat ik met vrienden pep heb gedaan was in september. Gelukkig zijn mijn vrienden op dit gebied net als ik. Verantwoord gebruiken, dan is drugs zo slecht nog niet
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

Stomste is dat niemand van mijn vrienden dit gebruikt.Allemaal juist tegen! Heb dit toen voor de eerste geprobeerd op een gezamenlijk XTC- avondje, en broertje van iemand had pep bij zich. Dat geprobeerd.... En de keren dat ik het met anderen om me heen deed gebruikten zij coke en ik speed. (geen echte combi, maar ok)

Niemand is het er ooit mee "eens" geweest vandaar de stiekeme factor :wink: Xtc of coke op zijn tijd ok, dat deed je dan samen met "het groepje" en werd de grens van 3 maanden grotendeels aangehouden. Was voor mij ook niet zo verslavend.

Vaak zie je idd dat als mensen om je heen een bepaalde drugs gebruiken je dit sneller zelf ook mee pakt, maar bij mij was al heel snel te merken dat dat geen ruk uitmaakte! Ik wilde en moest speed! Zo ook vaker de XTC avondjes vergald. Eerst samen lekker X en daarna moest en zou ik nog 1 a 2 lijntjes speed pakken. Zeker lekker, maar meteen hele sfeer anders. Zit je niet meer echt op 1 lijn.....
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

Pas toch op!!! Geen prioriteiten stellen en zelf reflecteren maakt meer kapot dan je lief is!!!!!

Ik lees je verhaal nog wel eens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."