Johnny333 zei:
Ik ben nu nog alleen benieuwd hoe verslavend speed is. Neem daarbij het bovenstaande in acht. Is het na 2x gebruiken al mogelijk om geestelijk verslaafd te zijn? Zelf acht ik de kans vrij klein, echter enige bevestiging hierover zou fijn zijn! Ik kan er natuurlijk ook naast zitten, ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervan denken.
Ik was ook heel nieuwsgierig naar het antwoord op die vraag, ik ben zelf al 5 jaar verslaafd aan blowen en dat is heel langzaam zo tot stand gekomen. Maar Speed? Het is niet zo dat je na 2 of 3x verslaafd bent, maar het verschilt wel heel erg per persoon. Ik heb toen één keer me kater weg gesnoven en voor dat ik het wist zat ik al een week aan de speed.
Toen het eenmaal op was, schrok ik van mezelf hoe mijn gedachten te keer gingen. Ik ben wel vrij verslavingsgvoelig, heb ook veel meegemaakt en leef op het moment wel in een crappy situatie, maar ik denk dat wel meer mensen hier last van hebben of hebben gehad;
- Het constant goed praten van het middel.
- Op het begin voel je je heel zeker en alles lijkt heel makkelijk en snel te verlopen op bijvoorbeeld werk, school en thuissituatie. (Dit gevoel neemt vrij snel af naarmate je langer gebruikt)
- Je hebt een vlotte babbel en overal een weerwoord op en je weet alles beter. (ook dit neemt af)
- Het geestelijk manipuleren van andere en jezelf.
Met name dat laatste is vrij onbewust, het voelt op dat moment gewoon als top spul wat niet zo veel kwaad kan en daar neem je jezelf mee in de zeik. Eigenlijk gewoon continu excuusjes en valse redenen zoeken om toch weer te kunnen gebruiken, op dat moment zit je erin. Ik kon het op gegeven moment niet meer krijgen omdat mijn dealer een vriend is en het zag aankomen, daarom gaf hij niet meer.
De dagen daarna voelde ik me leeg, moe en mentaal zat ik er helemaal doorheen, de craving naar pep was enorm! Tegenwoordig als ik pep neem dan zorg ik dat ik het diezelfde avond krijg en opmaak. Ik ben nu op een punt dat ik er niet van af kan blijven zodra het in huis ligt, ook is er een paar weken geleden vastgesteld dat ik in een depressie zit, ik sluit niet uit dat dat mede door de drugs komt.
Misschien ben ik een bijzonder geval, maar laat het niet zo ver komen!! het is het namelijk niet waard!! Ik zou nu figuurlijk een moord doen voor een lijntje terwijl ik weet dat dat heel slecht voor mij is. Altijd je koppie er bij houden en wees een recreatieve gebruiker ipv een probleem gebruiker zoals ik.
